Yökylässä Maria Veitola : Selänteet - keskusteluketju
Kommentit (533)
Tuli fiilis kun tää olis ollut kylässä Sirpan luona-ohjelma. Teemu jäi jotenkin etäiseksi.
Mä olisin halunnut edes vilaukselta nähdä sen vanhimman (?) pojan, joka ei selkeästikään ole teemun munasta lähtöisin.
Ei se sirppakaan mikään pulmunen ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuli fiilis kun tää olis ollut kylässä Sirpan luona-ohjelma. Teemu jäi jotenkin etäiseksi.
Niinhän se olikin.
MTV:n sivuilta: "Veitola keskittyy yökylänsä aikana Sirpan elämään ja arkeen Kalifornian hienoistoalueella".
Mummeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se olikin.
MTV:n sivuilta: "Veitola keskittyy yökylänsä aikana Sirpan elämään ja arkeen Kalifornian hienoistoalueella".
Ok ;)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en nähnyt Teemun ja Sirpan välillä sellaista lämpöä kuin pitkään naimisissa olleiden välillä luulisi parhaimmillaan olevan. No joo, eihän sellainen aina telkkariin välity, tiedetään, mutta jotenkin Teemu oli hirveän etäinen ja tyly jopa omaa vaimoaan kohtaan. Väänsi kaiken jotenkin vitsiksi ja sen intohimokommentinkin lopetti sellaiseen pelotteluun, että "haetaan sitten muualta". Ei kehunut Sirpaa ollenkaan vaan puhui yleisellä tasolla.
Maria kysyi Teemulta että miksi tykkäät Sirpasta (tai jotenkin noin).
Teemu oli vähän aikaa hiljaa. Mietin jo että apua, sano nyt jotain ja äkkiä!! Ja sanoihan se sitten, että Sirpan kanssa on hauskaa ja mitä muuta se sanoikaan, en muista. Mietin että ei se kovin lämpimältä vaikuttanut, se hetki. Kun pitää oikein miettiä mitä sanoisi.
Ja siinä vaiheessahan Sirpalla tuli kyynel silmäkulmaan, Teemu sanoi "älä sit ala itkeen!". Ihan kuin heillä olisi selvittämättömiä juttuja, ja Sirpa kuuli kuinka Teemu nyt siitä sitten kuitenkin tykkää ja oli helpottunut.
Leevi oli siinä ohjelmassa mukana, ainakin hänen nimi oli siinä lopussa.
En yleensä kommentoi näitä julkkisketjuja, ja yritän pitää kommenttini nytkin mahdollisimman neutraalina.
Vaikka olen koulutettu ja jollain tasolla unelmatöissäni oleva nainen, niin en epäröisi hetkeäkään vaihtaa elämääni tuohon elämään. Kaikki me teemme elämässämme ja parisuhteissamme kompromisseja. Vaikka olen mieheeni nähden itsenäinen, olemme kuitenkin asuntolainan takia riippuvaisia toisistamme. Molempien työssäkäynti ja toisaalta Suomen korkeat asumiskustannukset eivät mahdollista a) neljää lasta b) vapaa-aikaa, ja kahden hyvin koulutetun ihmisen tulotaso ei mahdollista Suomessa nannyn, puutarhurin etc. palkkaamista. Työssäkäyvänä hoidamme kaiken tuon itse, ja vaikka tasa-arvoinen pari olemmekin, ei kotityöt ja lapsiin liittyvät työt vaan millään jakaudu täysin tasaisesti. Olen saanut paljon, mutta moni asia on myös jäänyt saamatta. Such is life. Voin myös koska tahansa jäädä työttömäksi tai liitto pettää, ja vaikka kuinka on omat tulot, elintaso romahtaisi silti. Kyllä minäkin keksisin tuossa ilmastossa ja tuolla elintasolla vaikka mitä tekemistä - lasteni kanssa ja ilman. Tekisin enemmän lapsiakin. Nyt ei paljoa tartte keksiä, kun elämä on aika lailla sitä päiväkoti-työ-päiväkoti-koti-harrastus-akselia päivästä toiseen - räntäsateessa tai säkkipimeässä. :) Ja ihan tyytyväinen olen näinkin, niin miksen olisi helpommassa arjessa?
Vierailija kirjoitti:
Olikohan krapula kun Teemu sai ihan yksin viedä lapset kouluun... :D
Mua nauratti tää sama, ensin oli mainostanut kuinka he aina vievät yhdessä Veeran kouluun. Sitten aamulla se kääntyikin niin, että on kato hyvä laittaa toi eläkkeellä oleva mies töihin! :D
Sirpan "lastensairaalaan vapaaehtoiseksi töihin" - aihe vaikutti väkisin ja nopeasti keksityltä.
Kun aiemmin puheli että "jos lukee kirjaa koko päivän on huono omatunto ettei ole tehnyt muuta" ja sitten selittää että ei ole ehtinyt tehdä paperitöitä, joita vapaaehtoisuus vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
"Tärkeintä on olla hyvä ihminen" :D
Jep! Ensin haukuttuaan suu vaahdossa työssäkäyvät äidit. Juuri niin toimii hyvä ihminen. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en nähnyt Teemun ja Sirpan välillä sellaista lämpöä kuin pitkään naimisissa olleiden välillä luulisi parhaimmillaan olevan. No joo, eihän sellainen aina telkkariin välity, tiedetään, mutta jotenkin Teemu oli hirveän etäinen ja tyly jopa omaa vaimoaan kohtaan. Väänsi kaiken jotenkin vitsiksi ja sen intohimokommentinkin lopetti sellaiseen pelotteluun, että "haetaan sitten muualta". Ei kehunut Sirpaa ollenkaan vaan puhui yleisellä tasolla.
Maria kysyi Teemulta että miksi tykkäät Sirpasta (tai jotenkin noin).
Teemu oli vähän aikaa hiljaa. Mietin jo että apua, sano nyt jotain ja äkkiä!! Ja sanoihan se sitten, että Sirpan kanssa on hauskaa ja mitä muuta se sanoikaan, en muista. Mietin että ei se kovin lämpimältä vaikuttanut, se hetki. Kun pitää oikein miettiä mitä sanoisi.
Ja siinä vaiheessahan Sirpalla tuli kyynel silmäkulmaan, Teemu sanoi "älä sit ala itkeen!". Ihan kuin heillä olisi selvittämättömiä juttuja, ja Sirpa kuuli kuinka Teemu nyt siitä sitten kuitenkin tykkää ja oli helpottunut.
No tästä kohdasta minullekin tuli se fiilis. Niin, voihan olla, että Teemu ei ole kovin avoin tuollaisissa asioissa, mutta muutenkin se yhdessäolo vaikutti niin väkinäiseltä. Luulisi, että noin pitkästä suhteesta irtoaisi kameroiden edessäkin jotain erityisempää kun kuitenkin vapaalla olivat.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään ei ainakaan Sirpa ollu botoxia ottanu. Näkykö ihan tarkotuksella kaikki rypyt?
Se tosiaan hieman kalskahti, ettei he oo rikkaita. Teemulla monen kymmenen miljoonan varallisuus. Jos myis kaikki autonsa tallista, sekin vastais isoa lottovoittoa.
En usko hetkeäkään, ettei Teme olis joskus pettäny. Sirpa ei vaan oo halunnu tietää. Hän tuskin on pettäny miestään, paitsi ehkä tallipojan/puutarhurin kanssa.
Ihmettelen kyllä, että miksi Saku Koivu lähti samoilta hoodeilta takaisin Turun kylmyyteen. On toi aika helvetin upeeta elämää, kun massia löytyy.
Eikös Sirpa sanonut, etteivät osaa olla rikkaita, joka on ihan ymmärrettävää, kun yli puolet elämästä ovat kuitenkin eläneet hyvin vaatimatonta elämää, molemmat.
Ja sekin on ihan totta, ettei Sirpan lapsuudessa ollut hänellä varaa hevosharrastukseen.
Jalat maassa olevalla ja hyvällä itsetunnolla varustetulla, harvoin asenteet muuttuvat, vaikka sitä rahaa olisikin, vaan arvomaailma pysyy samanlaisena ja arvot menevät rahan edelle ja raha menettää merkityksensä.
Sirpa on oikeassa siinä että äiti on lapsia varten eikä jotain yritystä varten. Kaikista vain ei ole oikeaksi äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan krapula kun Teemu sai ihan yksin viedä lapset kouluun... :D
Mua nauratti tää sama, ensin oli mainostanut kuinka he aina vievät yhdessä Veeran kouluun. Sitten aamulla se kääntyikin niin, että on kato hyvä laittaa toi eläkkeellä oleva mies töihin! :D
Olisiko Mariakin pitänyt ottaa mukaan vai jättää ranchille?
Olen huomannut, että ihmiset joilla on elämässään vain vähän merkityksellistä tekemistä (kuten Sirpalla nykyään), muuttuvat henkisesti laiskoiksi. Siis liiallinen vapaa-aika luo sellaisen kierteen että mitä vähemmän tekee sen vähemmän tulee jatkossakaan tehtyä. Aina toimeliaat ihmiset yleensä pysyvätkin toimeliaina. Jotenkin tuli mieleen että selitellä piti asiaa. Ok jos itse on asian kanssa ok, ja pälli ei leviä siihen merkityksettömyyden tunteeseen.
Sirpan piti mainita, että kyllähän on tehnyt oikeita töitä oliko vammaisten parissa. Ihan 6 kk ennen opiskeluja. Itse olisi pienenä halunnut ratsastaa, mutta vanhemmilla ei ollut varaa siihen. Huono osaisia haluaisi auttaa, mutta ei voi. Eli kyllä Sirpa on nyt hyvä ihminen. Harmi, että nuo auttamishalut jää vaan ajatuksen tasolle:)
Teemu vei Veeran kouluun yksin kuvausten takia, arvon idiootit.
Jäi sellainen kuva, että ei Sirpa ihan täysin sinut tuon kotiäitiyden kanssa ole.