Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies yrittää kontrolloida minua ja vauvaa - miten saan hänet lopettamaan?

Vierailija
08.02.2017 |

Ensinnäkin mies on todella huono kommunikoimaan. Hän tekee mielellään isompiakin hankintapäätöksiä kysymättä minun mielipidettä. Kaikki vauvan tarpeet, vaunut ja turvakaukalo ovat miehen hankkimia, vaikka minä niitä vaunuja käytän päivittäin.

Kun mies muutti luokseni vaihtui koko it-ympäristön salasanat ja hän teki itsestään administraattorin jokaiseen laitteeseen. Hän on ajoittanut reitittimen niin, että se kytkeytyy pois iltapäivällä. Jouduin salaa hankkimaan uuden liittymän, jotta pääsen nettiin silloin kun tarvitsen. Jos jokin laite reboottaa, en saa sitä käynnistettyä uudelleen, sillä mies ei suostu antamaan salasanaa tai tekemään meistä molemmista administraattoreita.

Tipuin äsken kotihoidontuelle ja mies vastaa nyt ruokaostoksista. Kaikki lounastoivomukseni torpataan ja mies ostaa viikko toisensa jälkeen tomaattikeittoa minulle lounaaksi. Enää en pysty sitä syömään.

Auto on yhteinen mutta 100% miehen käytössä. Tarvitsisin sitä säännöllisen epäsäännöllisesti, jottei tarvitsisi vaunujen kanssa kulkea kahdella bussilla ja metrolla kaupunkiin tai isovanhempien luokse. Mies ei tarvitse autoa töiden puolesta ja bussi kulkisi ovelta ovelle. Mutta ei. En saa autoa lainaksi ja kuljemme vauvan kanssa julkisilla kun auto seisoo työpaikan parkkiruudussa.

Itse olin selvästi isotuloisempi kuin mies joten ei ole kyse vain siitä, että hän päättää mitä tekee omien rahojensa kanssa. Hän nauttii selvästi siitä, että tavallaan alistaa minua. Miten saan hänet lopettamaan?

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päätit lisääntyä tuollaisen valioyksilön kanssa koska...?

Vierailija
2/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et luultavasti mitenkään. Sairastahan tuo on. Sanot että lähdet, jos meno ei muutu. Ja jos ei muutu, niin todellakin lähdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko muuttaa pois?

Vierailija
4/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistikö se mies sulta aivotkin narikkaan kun muutitte yhteen?

Vierailija
5/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebuuttaa wc ja kiristä miestä pöntön salasanalla.

Vierailija
6/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja päätit lisääntyä tuollaisen valioyksilön kanssa koska...?

Koska mies on myös ap:n administraattori ja se on ap:lle ok.

Vierailija
7/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mikä, mutta jokin diagnoosi miehelle varmasti on olemassa. Vähän epäilen saako tilannetta helposti paranemaan. Alistamistahan tuo on selvästi.

Vierailija
8/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä oot tuossa ihmisessä ihastunut? Kuulostaa ihan joltain psykolta.

Vierailija
9/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näppärä miesvihasatu. Hyvätuloisena sinulla ei ole varaa omaan autoon eikä omaan läppäriin?

Ja et pääse kauppaankaan, mies varmaan telkeää oven töihin lähtiessään?

Joo mee ap takasin töihin. Ei se päiväkoti niin paha paikka ole että kannattaa tuon miehen kanssa ilman palkkaa elää.

Vierailija
10/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sairas. Ei se tuosta muutu,ellei itse ymmärrä tilaansa ja hanki apua(tuskin). Sinuna eroaisin,tilanne on jo ihan liian pitkällä.

Vierailija
11/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaako mies väkivallalla, jos vaadit itsellesi yksityisyyttä? Onko hän katkaissut yhteydet omiin sukulaisiisi ja ystäviisi? Onko hän mustasukkainen? Onko hän muusta kulttuurista? Jos vastasit pariinkin  kyllä,   ala pikkuhiljaa valmistautua poismuuttoon. Tilanne yleensä pahenee. Kyse voi olla vakavasti häiriintyneesä persoonasta. Mutta ensiksi, älä anna enää yhtään elintilaa tällaiselle käytökselle. Jos hän uhkailee sinua, kerro välittömästi jollekin viranomaisella. Ovatpahan sitten tietoisia, jos jotain ikävä oikeasti tapahtuu.

Vierailija
12/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alat ap pitämään puolesi etkä enää suostu tuollaiseen kohteluun! Jos se ei miehelle käy, niin sanot että sinun täytyy sitten lähteä kokonaan, koska et voi elää vankilassa toisen kontrolloimana. Ja jos sekään ei mene perille, niin lähdet.

Vierailija
13/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sait lapsen, että voi käydä kaupassa ostamassa itse lounastasi? Omaa tietokonetta?

Koska parisuhde on kahden kauppa tulisi miettiä pelkän yhden osapuolensyyttelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa. Ja tässä tapauksessa voitaisiin kysyä kumpi olikaan tyhmempi toistaan, käyttäytyjä vai käytöksen mahdollistaja?

Vierailija
14/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on, että et mitenkään. Hän nyt on sellainen. Tuliko puun takaa?

15/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että tomaattikeittoa.... voi sua raukkaa :D oletko kysynyt, että miksi juuri suolaa ja lisäaineita pursuava tomaattikeitto?

Ainii provohan tää oli....

Vierailija
16/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkkaria? Miksi suostuit siihen että mies teki itsestään adminin? Itse en olisi koskaan suostunut. Jos olisi yrittänyt niin jopa eron uhalla olisin ilmoittanut että tässä yhteisessä kodissa molemmat on admineja. Se joka ei suostu saa samalla sekunnilla häipyä.

Vierailija
17/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotkotkotkotkotkotkotkotkotkooooooooooooot.

Tältä palstamammojen tekstit kuulostaisivat ääneen luettuna näissä varsin selkeissä miesvihaprovoketjuissa.

Ap ei vastannut kysmykseeni, jos olet niin hyvätuloinen, niin kuinka sinulla ei ole omaa autoa tai läppäriä?

Mikä estää kaupassa käymisesi?

Vierailija
18/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies muutti luoksesi. Nettiliittymäsopimus oli sinun  nimissäsi. Miten pääsi käymään niin että mies kaappasi sen sinulta ja tekisi itsestään adminin? Soita sinne nettifirmaan ja buuttaa ne tunnarisi ja salasanasi. Ilmoita että liittymäsi on kaapattu ja tarvitset uudet tunnarit ja buuttauksen siihen. Ja kappas. Olet taas yksin admin. Älä IKINÄ enää luovuta yhtään tunnaria miehelle.

Vierailija
19/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun auta kun keskustelle miehen kanssa miltä sinusta tuntuu.

Muuttiko mies luoksesi vasta lapsen saannin jälkeen? Muuttuiko autokäytäntö vasta lapsen saannin jälkeen? Miten aikuinen ihminen on tehnyt itsestää "riippuvaisen" mieheen esim. hankkimalla yhteisen auton? Miten asunto? Sekin yhteinen lainoineen?

Vierailija
20/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, kuulostaa exältäni. Usein tällaiseen tilanteeseen vaan luisuu huomaamatta, ei se homma mene niin että yhtenä päivänä kertaheitolla kaikki muuttuu, vaan tuollainen ap:n miehen kaltainen hullu tekee muutokset pikkuhiljaa ja osaa yleensä perustella ne myös hämmästyttävän hyvin.

Minun exäni oli alusta asti hyvin komentelevainen, mutta toisaalta pidin siitä ettei itse tarvinut pitää kaikesta huolta. En edes huomannut missä vaiheessa tilanne oli luisunut siihen, että miehellä oli hallinnassa kaikki rahamme, myös minun palkkani, josta minun piti erikseen pyytää jos tarvitsin rahaa (!). Itseensä käytti aivan tolkuttomia summia, osteli monella tonnilla harrastuskamppeita mutta minä jouduin laskemaan pennejä että pääsin kahville tms. Puhelimestani katosi pikkuhiljaa miespuolisten kavereiden yhteystietoja, aluksi luulin että joku bugi puhelimessa mutta kun yhden ystävän, jota mieheni vihasi, numero oli kadonnut puhelimesta 4. kerran, tajusin että mies käy niitä poistelemassa. Kun homma meni siihen että en halunnut enää tavata ystäviäni koska vaikka mies näennäisesti hyväksyi kavereini, oli se marttyyrimainen mykkäkoulu mitä mies piti monta päivää sen jälkeen jos tapasin muita ihmisiä kuin häntä/hänen sukulaisiaan, niin raskasta että pääsin helpommalla kun tein kuten mies halusi. Kaiken tämän tiukan minun kontrolloimiseni ja jatkuvan pettämisepäilyn alla mies piti siinä sivussa muita naisia. Jätin äijän ja ihmettelen edelleen miten minä, vahva ja itsenäinen nainen päästin tilanteen luisumaan niin pahaksi.