Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies yrittää kontrolloida minua ja vauvaa - miten saan hänet lopettamaan?

Vierailija
08.02.2017 |

Ensinnäkin mies on todella huono kommunikoimaan. Hän tekee mielellään isompiakin hankintapäätöksiä kysymättä minun mielipidettä. Kaikki vauvan tarpeet, vaunut ja turvakaukalo ovat miehen hankkimia, vaikka minä niitä vaunuja käytän päivittäin.

Kun mies muutti luokseni vaihtui koko it-ympäristön salasanat ja hän teki itsestään administraattorin jokaiseen laitteeseen. Hän on ajoittanut reitittimen niin, että se kytkeytyy pois iltapäivällä. Jouduin salaa hankkimaan uuden liittymän, jotta pääsen nettiin silloin kun tarvitsen. Jos jokin laite reboottaa, en saa sitä käynnistettyä uudelleen, sillä mies ei suostu antamaan salasanaa tai tekemään meistä molemmista administraattoreita.

Tipuin äsken kotihoidontuelle ja mies vastaa nyt ruokaostoksista. Kaikki lounastoivomukseni torpataan ja mies ostaa viikko toisensa jälkeen tomaattikeittoa minulle lounaaksi. Enää en pysty sitä syömään.

Auto on yhteinen mutta 100% miehen käytössä. Tarvitsisin sitä säännöllisen epäsäännöllisesti, jottei tarvitsisi vaunujen kanssa kulkea kahdella bussilla ja metrolla kaupunkiin tai isovanhempien luokse. Mies ei tarvitse autoa töiden puolesta ja bussi kulkisi ovelta ovelle. Mutta ei. En saa autoa lainaksi ja kuljemme vauvan kanssa julkisilla kun auto seisoo työpaikan parkkiruudussa.

Itse olin selvästi isotuloisempi kuin mies joten ei ole kyse vain siitä, että hän päättää mitä tekee omien rahojensa kanssa. Hän nauttii selvästi siitä, että tavallaan alistaa minua. Miten saan hänet lopettamaan?

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMIO HUOMIO HUOMIO

Tärkeä neuvo naisille, jotka elävät alistavassa suhteessa ja joilla on lapsi:

Menkää turvakotiin. Heti. Sanokaa, että pelkäätte miehen vahingoittava lasta.  Teidän ei tarvitse edes valehdella, tuollaisen sairaan kontrollin kuvailu kyllä saa ammattilaiset ymmärtämään miksi pelkäätte.

Sitten hoidatte itsenne eroon miehestä.

On äärimmäisen, ehdottoman tärkeää että turvakotiin tai poliisille tms. tulee kirjaus siitä, että pelkäätte miestä ENNEN kuin alatte erota. Tämä siksi, että tuollaiset kontrolloivat hullut yrittävät sitten ihan kiusallaan saada lapsen pois teiltä. Mutta jos on syytä epäillä miestä väkivaltaiseksi, mies saa hyvässä lykyssä vain valvotut tapaamiset.

Valitettavasti tuntuu olevan aika yleistä että persoonallisuushäiriöisen miehen persoonallisuushäiriö pahenee raskausaikana. Jos nainen sitten jossain kohtaa uskaltaakin lähteä, mies tekee ikuista kiusaa lapsen kautta, ellei nainen ole ymmärtänyt häipyä turvakodin kautta. 

Ap, tee näin heti. HETI. Tuollainen sairas vallankäyttö ei kerta kaikkiaan koskaan lopu tai vähenee, vaan pahenemistaan pahenee.  Sinun ensimmäinen velvollisuutesi äitinä on suojella lastasi. Ethän halua, että lapsi joutuu kasvamaan jatkuvassa pelossa?

Vierailija
122/134 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ajokortti?

Yhtä ilkeä kysymys tässä kuin osaatko ajaa polkupyörää, kun toinen on juuri sen ostanut.  Juurihan ap valitti, kun ei saa autoa itselleen.

Ap menee sitten vaan peilin eteen keskustelemaan itsensä kanssa, miksi ei saa autoa itselleen. Siinäpä pohdiskelee keskenään,miksi ei ota autonavaimia haltuunsa varmaan talteen (kengät on hyvä paikka, jos tulee kiire). Miksi ei sano miehelle, että huomenna minä tarvitsen autoa, mene sinä bussilla?

Ai niin, se mies voi vaikka suuttua. Entä sitten? Ap:lla siinä on paljon enemmän aihetta suuttua! Kun kerran rähähtää oikein perusteellisesti, mies voi vähän kesyyntyä, ehkä.

Auto on miehen nimissä,eli voi vaikka myydä sen ja pitää rahat riippumatta siitä kuka sen on maksanut.

Rouva ostaa sitten ihan ikioman auton. Alle tonnilla saa jo kulkevan pelin.

Mitä tätä  alapeukuttaneet ehdottaisivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa, tilanne tulee vain pahenemaan. Lähde, mutta suunnittele se hyvin salassa etukäteen.

Vierailija
124/134 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOMIO HUOMIO HUOMIO

Menkää turvakotiin. Heti. Sanokaa, että pelkäätte miehen vahingoittava lasta.  Teidän ei tarvitse edes valehdella, tuollaisen sairaan kontrollin kuvailu kyllä saa ammattilaiset ymmärtämään miksi pelkäätte.

On äärimmäisen, ehdottoman tärkeää että turvakotiin tai poliisille tms. tulee kirjaus siitä, että pelkäätte miestä ENNEN kuin alatte erota. Tämä siksi, että tuollaiset kontrolloivat hullut yrittävät sitten ihan kiusallaan saada lapsen pois teiltä. Mutta jos on syytä epäillä miestä väkivaltaiseksi, mies saa hyvässä lykyssä vain valvotut tapaamiset.

Valitettavasti tuntuu olevan aika yleistä että persoonallisuushäiriöisen miehen persoonallisuushäiriö pahenee raskausaikana. Jos nainen sitten jossain kohtaa uskaltaakin lähteä, mies tekee ikuista kiusaa lapsen kautta, ellei nainen ole ymmärtänyt häipyä turvakodin kautta. 

Ap, tee näin heti. HETI. Tuollainen sairas vallankäyttö ei kerta kaikkiaan koskaan lopu tai vähenee, vaan pahenemistaan pahenee.  Sinun ensimmäinen velvollisuutesi äitinä on suojella lastasi. Ethän halua, että lapsi joutuu kasvamaan jatkuvassa pelossa?

Allekirjoitan tämän täysin. Itse en lähtenyt turvakodin kautta ja nyt 7 vuotta mies on yhä uudestaan hakenut lasten lähivanhemmuutta itselleen, tehnyt lähipiirinsä kanssa minusta lastensuojeluilmoituksia ja vainonnut kaikilla mahdollisilla tavoilla. En edes tiedä miten olen jaksanut nämä vuodet, meiltä on mennyt kaikki myös taloudellisesti oikeuslaskujen takia. Lastensuojelun tädit on ihastuneita tähän ihanaan mieheen ja tekevät kaikkensa auttaaksenn miestä jonka "hullu ex" vieraannuttaa miesparkaa lapsistaan. Ap, jos olet tosissasi: älä tule tähän helvettiin, jos voit vielä valita.

Vierailija
125/134 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota ap, onko mies J. J. Tampereelta?

Vierailija
126/134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
127/134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOMIO HUOMIO HUOMIO

Allekirjoitan tämän täysin. Itse en lähtenyt turvakodin kautta ja nyt 7 vuotta mies on yhä uudestaan hakenut lasten lähivanhemmuutta itselleen, tehnyt lähipiirinsä kanssa minusta lastensuojeluilmoituksia ja vainonnut kaikilla mahdollisilla tavoilla. En edes tiedä miten olen jaksanut nämä vuodet, meiltä on mennyt kaikki myös taloudellisesti oikeuslaskujen takia. Lastensuojelun tädit on ihastuneita tähän ihanaan mieheen ja tekevät kaikkensa auttaaksenn miestä jonka "hullu ex" vieraannuttaa miesparkaa lapsistaan. Ap, jos olet tosissasi: älä tule tähän helvettiin, jos voit vielä valita.

Avaako tosiaan pelkästään se viranomaisten silmät, että eroava osapuoli on tehnyt eroa turvakodin kautta? Jääkö turvakodissa käynnistä merkintä sinne, pitääkö se itse pyytää toimittaa eteenpäin?

Itse olen lukenut monia uutisia ja fb-päivityksiä, joissa väkivaltaisilla ja jopa seks.hyväksikäytöstä tuomituilla miehillä on ollut oikeus tavata lapsia. Toki nämä varmasti katsotaan tilannekohtaisesti.

Vierailija
128/134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sait lapsen, että voi käydä kaupassa ostamassa itse lounastasi? Omaa tietokonetta?

Koska parisuhde on kahden kauppa tulisi miettiä pelkän yhden osapuolensyyttelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa. Ja tässä tapauksessa voitaisiin kysyä kumpi olikaan tyhmempi toistaan, käyttäytyjä vai käytöksen mahdollistaja?

Väärin käyttäytyjä on AINA vastuussa käytöksestään. Ei se ole uhrin vika. Kuka vaan voi luisua hiljalleen tuollaiseen tilanteeseen alistetuksi. Ei se ole tyhmyyttä!!

Vierailija
129/134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe, kuulostaa exältäni. Usein tällaiseen tilanteeseen vaan luisuu huomaamatta, ei se homma mene niin että yhtenä päivänä kertaheitolla kaikki muuttuu, vaan tuollainen ap:n miehen kaltainen hullu tekee muutokset pikkuhiljaa ja osaa yleensä perustella ne myös hämmästyttävän hyvin.

Minun exäni oli alusta asti hyvin komentelevainen, mutta toisaalta pidin siitä ettei itse tarvinut pitää kaikesta huolta. En edes huomannut missä vaiheessa tilanne oli luisunut siihen, että miehellä oli hallinnassa kaikki rahamme, myös minun palkkani, josta minun piti erikseen pyytää jos tarvitsin rahaa (!). Itseensä käytti aivan tolkuttomia summia, osteli monella tonnilla harrastuskamppeita mutta minä jouduin laskemaan pennejä että pääsin kahville tms. Puhelimestani katosi pikkuhiljaa miespuolisten kavereiden yhteystietoja, aluksi luulin että joku bugi puhelimessa mutta kun yhden ystävän, jota mieheni vihasi, numero oli kadonnut puhelimesta 4. kerran, tajusin että mies käy niitä poistelemassa. Kun homma meni siihen että en halunnut enää tavata ystäviäni koska vaikka mies näennäisesti hyväksyi kavereini, oli se marttyyrimainen mykkäkoulu mitä mies piti monta päivää sen jälkeen jos tapasin muita ihmisiä kuin häntä/hänen sukulaisiaan, niin raskasta että pääsin helpommalla kun tein kuten mies halusi. Kaiken tämän tiukan minun kontrolloimiseni ja jatkuvan pettämisepäilyn alla mies piti siinä sivussa muita naisia. Jätin äijän ja ihmettelen edelleen miten minä, vahva ja itsenäinen nainen päästin tilanteen luisumaan niin pahaksi.

Nimenomaan. Näin voi käydä kenelle vain, vaikka olisi kuinka itsenäinen. Hiljalleen. Naiiveja ovat ne jotka luulevat ettei heille voisi noin käydä.

Vierailija
130/134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Son kulkaa narsissi

Pohjalaistako esität..Narsismia on oikeasti ja siitä on leikki kaukana. Ap:n miehestä tulee mieleen kyllä enenmmän joku muu persoonallisuushäiriö.

Sinäkin voisit olla tuossa tilanteessa. Usko pois.

Vierailija
131/134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Vai että tomaattikeittoa.... voi sua raukkaa :D oletko kysynyt, että miksi juuri suolaa ja lisäaineita pursuava tomaattikeitto?

Ainii provohan tää oli....

Miksi olis provo? Eiköhän tomaattikeitto lie aika terveellistä, mutta tuskin kukaan sitä haluaa aina syödä.

Vierailija
132/134 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten tuollaisia tilanteita pääsee syntymään. Jos me hankittaisiin yhteinen auto (nyt on auto mutta se on yksin miehen omistama koska minä en koe tarvitsevani autoa) yhteiseen omistukseen niin itsestään selvästi ennen ostoa sanoisin että puhutaan nyt ennakkoon millä logiikalla auton käyttöä vuorotellaan tai miten varmistetaan että kumpikin autoa saa kun tarvii. Sitten edellyttäisin että sovitusta pidetään kiinni. Jos toinen omisi itselleen koko yhteisen auton ja rikkoisi sopimuksemme, niin varmaan kysyisin kettuuntuneena ihan suoraan että onko meidän yhdessäolossa mitään järkeä jos sinä toimit noin itsekkäästä. Rivien välissä vihje, että jos kumpikin ei huomioi toisen tarpeita, niin suhde loppuu. Mutta minä olenkin tällainen nelikymppinen jo, joka uskaltaa sanoa.

Ei se iästä ole kiinni mitä uskaltaa sanoa. Persoonasta ja tilanteesta. Ap:n ikää ei tiedetä, voi olla nelikymppinen...

Minä uskalsin nuorena sanoa mitä vaan, onneksi nyt järkevämpi...

Vierailija
133/134 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tässä on mennyt? En oikein uskalla arvata. Esimerkkejä on monenlaista. 

Toivoisin että ap olisi saanut voimaa ja tukea jostain ja on muuttanut pois asunnosta! Ja lapsi mukana tietysti.

Vierailija
134/134 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eronnut hyvin paljon ap:n miehen kaltaisesta miehestä. Minulla oli paljon syitä pysyä huonossa liitossa, mm. Raha, yksinäisyys ja sairaus jonka takia pelkäsin, etten voisi yksin huolehtia lapsestani, lopulta lähdin kun fyysinen väkivalta tuli kuvaan. Lähdin vasta kun mies potki minua taaperon nähden.

Kyseinen mies osaa olla hyvin miellyttävä, mutta hänessä on jotain pahasti vialla. Sairaalloista mustasukkaisuutta ja itsekkyyttä. Ne tulivat kunnolla ilmi vasta loppuraskaudesta ja tilanne paheni hyvin nopeasti. En usko, että tuollainen ihminen oikeasti pystyy kontrolloimaan itseään. Meilläkin kokeiltiin kaikki mahdolliset keinot. En usko, että suurin osa miehen tavanneista uskoisi jos kuulisi mitä hän on tehnyt.

Vaikka se on nöyryyttävää, niin itse sain nopeasti kaupungin vuokra-asunnon kun menin lapsen kanssa turvakotiin. Sitä kautta olisi ollut tarvittaessa mahdollista saada apua muuttoonkin ja uuden elämän järjestelyyn. Jos olisin jäänyt, en tiedä missä kunnossa minä tai lapsi tänäpäivänä olisimme. Vaikka teillä olisi hyviä hetkiä tai vaikka vielä rakastaisit mieltäsi, niin sinun olisi parasta jättää hänet ja aloittaa uusi elämä. Tilanne on mennyt niin pitkälle, että se todennäköisesti pahenee kokoajan. Välissä voi tosin olla muutamia seesteisiä kuukausia, jolloin mies on oikea enkeli.

Jos se tuntuu mahdottomalta, niin valmistaudu tekemään se vaikka vuoden päästä. Säästä salatilille. Hanki salasanat takaisin, kerro tilanteesta läheiselle, vaikka isällesi, laita turvakassi, johon keräät vaatetta, vauvankampetta, lääkkeitä, rahaa ym, että pääsette äkkiä lähtemään ja selviätte muutaman päivän reissussa. Katsele Työpaikkaa.