Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies yrittää kontrolloida minua ja vauvaa - miten saan hänet lopettamaan?

Vierailija
08.02.2017 |

Ensinnäkin mies on todella huono kommunikoimaan. Hän tekee mielellään isompiakin hankintapäätöksiä kysymättä minun mielipidettä. Kaikki vauvan tarpeet, vaunut ja turvakaukalo ovat miehen hankkimia, vaikka minä niitä vaunuja käytän päivittäin.

Kun mies muutti luokseni vaihtui koko it-ympäristön salasanat ja hän teki itsestään administraattorin jokaiseen laitteeseen. Hän on ajoittanut reitittimen niin, että se kytkeytyy pois iltapäivällä. Jouduin salaa hankkimaan uuden liittymän, jotta pääsen nettiin silloin kun tarvitsen. Jos jokin laite reboottaa, en saa sitä käynnistettyä uudelleen, sillä mies ei suostu antamaan salasanaa tai tekemään meistä molemmista administraattoreita.

Tipuin äsken kotihoidontuelle ja mies vastaa nyt ruokaostoksista. Kaikki lounastoivomukseni torpataan ja mies ostaa viikko toisensa jälkeen tomaattikeittoa minulle lounaaksi. Enää en pysty sitä syömään.

Auto on yhteinen mutta 100% miehen käytössä. Tarvitsisin sitä säännöllisen epäsäännöllisesti, jottei tarvitsisi vaunujen kanssa kulkea kahdella bussilla ja metrolla kaupunkiin tai isovanhempien luokse. Mies ei tarvitse autoa töiden puolesta ja bussi kulkisi ovelta ovelle. Mutta ei. En saa autoa lainaksi ja kuljemme vauvan kanssa julkisilla kun auto seisoo työpaikan parkkiruudussa.

Itse olin selvästi isotuloisempi kuin mies joten ei ole kyse vain siitä, että hän päättää mitä tekee omien rahojensa kanssa. Hän nauttii selvästi siitä, että tavallaan alistaa minua. Miten saan hänet lopettamaan?

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummitustäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Nettitunnukset annoin miehelle, koska tämä on meidän yhteinen koti jossa käytämme molemmat liittymää. Auto on meidän yksityinen ja yhteinen. Ostoslistaan kirjoittamani oma lounastoive muuttuu aina miehen valitsemaksi lounaaksi vaikka emme syö arkisin yhdessä.

Jos tämä ei ole provo, niin ala heti tehdä järjestelyitä eroa varten ja tee ne salassa. Tuo on jo vaikea-asteista henkistä väkivaltaa joka ei tule loppumaan vaan tulee raaistumaan ja erittäin todennäköisesti muuttumaan fyysiseksi väkivallaksi. Älä jää odottamaan sitä että käy käsiksi sinuun tai vauvaan. Jo ensimmäisestä fyysisestä väkivallan purkauksesta voi jäädä pysyvät vammat tai pahempaa. Ihan totta, järjestä asiasi kaikessa hiljaisuudessa ja lähde heti kun mahdollista, älä kerro etukäteen vaan lähde miehen työpäivän aikana niin on turvallisinta. Jos haluat vielä yrittää miehen kanssa, niin tee se omasta asunnosta käsin ja vain sillä ehdolla että mies hakee apua.

Jos joku lähtee se on mies. Ap on asunut asunnossa jo ennen miestä, eli miksi hänen pitäisi hankkia uusi asunto? Ero, hetkeks lapsen kanssa turvaan johonkin ja mies ulos vaikka poliisien avustuksella jos ei itse lähde.

Vierailija
62/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap menee takas töihin niin pia n kuin mahisJärkkäät sen selän takana kuten päivähoitopaikankin. Anna miehelle häätö ja hommaa joku it-expertti hoitamaan koneet kuntoon.

Tilanteesi on täysin sairas.

Uijui, mies saattas suuttua tuosta.

Ap

Ethän sinä voi tehdä omassa elämässäsi tuollaista päätöstä, ethän?! Kun se mies voi suuttua. Ja ettehän te voi erota kun teillä on lapsi. Kyllä sinun on opittava kulkemaan selkä seinää vasten ja nöyrästi alistua hänen tahtoon, ettei mies vaan suutu.

Pakko tässä on sinnitellä, niinkuin minun äitikin teki aikoinaan.

Ap

Et siis uskalla tehdä asioita eri tavalla kuin äitisi aikoinaan? Minä uskalsin, ja se kannatti. Tilanteeni ei ollut sama kuin sinulla, mutta eräässä asiassa tein toisin kuin itse halusin, koska äitinikin oli tehnyt niin (ja hänkin käsittääkseni toisin kuin olisi itse halunnut).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Koko tämä "herääminen" ja ketju sai alkunsa siitä kun pyysin salasanoja jotta voisin käynnistää netin ja koneet uudelleen päivityksen jälkeen. Mies ei vastannut pyyntööni, mutta vastasi heti seuraavaan viestiini. En pelkää miestä, rakastan häntä. Tänään illalla täältä pesee ja muutama asia tulee muuttumaan

Oletko ajatellut, että sairaalloisen kontrolloivaa miestä olisi ehkä syytä pelätä? Se ei ole heikkoutta tai pelkuruutta, vaan tervettä järkeä ja itsesuojeluvaistoa. Edelleen varoitan, että noin vaikealla henkisellä väkivallalla on taipumus muuttua ajan myötä fyysiseksi väkivallaksi. Tuollainen kova kovaa vastaan pitäminen kuvailemasi kaltaiselle miehelle on riski. Ennemmin kannattaisi lähteä. Huolehdi nyt ainakin siitä, että lapsi on turvassa.

Vierailija
64/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten tuollaisia tilanteita pääsee syntymään. Jos me hankittaisiin yhteinen auto (nyt on auto mutta se on yksin miehen omistama koska minä en koe tarvitsevani autoa) yhteiseen omistukseen niin itsestään selvästi ennen ostoa sanoisin että puhutaan nyt ennakkoon millä logiikalla auton käyttöä vuorotellaan tai miten varmistetaan että kumpikin autoa saa kun tarvii. Sitten edellyttäisin että sovitusta pidetään kiinni. Jos toinen omisi itselleen koko yhteisen auton ja rikkoisi sopimuksemme, niin varmaan kysyisin kettuuntuneena ihan suoraan että onko meidän yhdessäolossa mitään järkeä jos sinä toimit noin itsekkäästä. Rivien välissä vihje, että jos kumpikin ei huomioi toisen tarpeita, niin suhde loppuu. Mutta minä olenkin tällainen nelikymppinen jo, joka uskaltaa sanoa.

Silloin kun muutettiin yhteen mies myi oman autonsa ja minun autosta tuli perheen yhteinen auto.Me hankittiin lapsen synnyttyä uudempi auto. Mies maksoi lopun mitä jäi maksettavaa sen jälkeen kun mun vanhasta autosta saatiin tonni vaihdossa. Auton kulut maksetaan yhteiseltä taloustililtä. Auto on miehen nimissä kokonaan. Ei olla sovittu mitään miten kukakin autoa käyttää ja milläkin säännöillä. Pitäisin jotain käyttösääntökeskusteluita jopa ihan höhlänä kun kerta ollaan perhe. Homma hoituu niin, että se ottaa auton pihasta joka sitä tarvitsee. Jos molemmat tarvii yhtä aikaa, niin siitä keskustellaan kumpi tarvitsee enemmän ja se ottaa auton. Meillä ei ole mitään merkitystä sillä kenen nimi on papereissa tai kuka sen on maksanut. Auto on ostettu meidän perheen käyttöön ja jos mies rupeisi hallitsemaan ja määräilemään kuinka saan käyttää autoa vai saanko ollenkaan, niin kyllä meidän suhde kaatuisi jo siihen. Ja varsinkin kun mieheni sai käyttää minun autoa kuin omaansa ilman mitää rajoituksia tai erikseen luvan kysymistä.

Vierailija
65/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumaan www.turvakoti.net.

Vierailija
66/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Son kulkaa narsissi

Vierailija
67/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta jos se mies suuttuu - suutu sinä sitten kahta kauheammin, mutta älä kuitenkaan lyö. Äläkä huuda niin kovaa ,että saat itsekin häädön.

Jos se mies sitten jättää - silloin ilo olisi aivan sinun puolellasi! Pidä vaan varasi, että ei vie lähtiessään tietokonettasi, autoasi eikä mitään, mikä on sinun omaasi.

Anteeksi nyt vain, mutta jos ihminen on niin mielipuolinen kuin mitä AP on miestään kuvaillut, on varmaan ihan viisasta olla tätä suututtamatta. Viisainta tosiaan pedata vaivihkaa uusi elämä toisaalle ja lähteä taakseen katselematta.

Ja on kaunis ajatus, että se olisi tämmöisissä tapauksissa mies joka lähtee. Tosiasiassa manipuloiva ja hullu mies ei kuitenkaan mihinkään lähde vain siksi että hänen käsketään lähteä. Ennemmin tekee mitä tahansa, ja todellakin Mitä Tahansa, vähintäänkin osoittaakseen kuka on pomo.

Vierailija
68/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa Maria Jounin Huojuva talo...

Eikö sinulla ole mitään omaa sanottavaa?

Jospa hän on Maria Jouni :D

Maria Jotuni siis

Vierailija
69/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samankaltainen tilanne. Seurustelimme neljä vuotta ennen kuin avioiduimme, jonka jälkeen tulin raskaaksi. Seurusteluaikoina en osannut epäillä mitään, ja mies oli aivan ihana.

Mieheni käytös muuttui hiljalleen raskauteni loppupuolella. Olin silloin tosi stressaantunut muutenkin, ja miehen käytöksen muututtua enemmän ja enemmän häiriintyneeseen suuntaan minulla oli luultavasti jonkinlainen "kognitiivinen dissonanssi" ja kieltämisreaktio valloillaan, sillä en olisi halunnut uskoa että oma mies voisikin olla sellainen, mitä hän on nyt näyttänyt olevansa.

Vauva on nyt puolivuotias, olen hirvittävän stressaantunut, kauhuissani ja umpikujassa. En tiedä mitä teen, mies ja hänen käytös vievät minulta kaikki voimat. Syy miksi en ole jo eronnut on se, että pelkään sitä, kun eron jälkeen joudun antamaan lapsen miehelle yksin hoitoon. Mies ei välitä lapsesta, välillä hän tuntuu inhoavan sitä.

Minulla ei ole mitään todisteita miehen häiriintyneisyydestä, sillä hän ei ole fyysisesti väkivaltainen. Hän kontrolloi, alistaa, huutaa ja karjuu, uhkailee väkivallalla epäsuorasti, yrittää rajoittaa elinpiiriäni, kontrolloida talouttani ja yrittää karjua jopa vauvalle. Eron myötä en pystyisi antamaan lasta tuollaiselle henkilölle ilman valvontaa.

Olen yrittänyt hakea apua terveyskeskuksesta, mutta en kokenut saavani tilanteelle ymmärrystä. Minulta kysyttiin vain onko mies fyysisesti väkivaltainen, johon vastasin että ei ole ainakaan vielä ollut. Mitä h*lvettiä teen?

Miten teillä muilla häiriintyneistä henkilöistä eronneilla on mennyt lapsiin liittyvät asiat eron jälkeen? Uskallatteko antaa heidän tavata lapsia? Pahinta on, että tällaisessa tilanteessa en voisi estääkään miehen ja lapsen tapaamista. Olen jopa miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että odottaisin kunnes fyysinen väkivalta minua kohtaan alkaa, jolloin saisin todisteita miehen väkivaltaisuudesta ja siten hänen ja lapsen eron jälkeiset tapaamiset vähintään valvotuiksi. Mitä tapahtuu jos teen lasun? Mies uhoaa hankkivansa lapsen huoltajuuden kokonaan itselle jos (kun) meille tulee ero.

Vierailija
70/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu esiintyy täällä ap:na. Aloita sinä feikki ihan oma keskustelu

Vierailija
71/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä vauvaan admin oikeudet?

Vierailija
72/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss!

Vierailija
73/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan sitten lisää... Kirja on realistinen kuvaus väkivaltaisesta avioliitosta, ja miehen alistava käyttäytyminen alkaa juuri naisen syömisen ja rahankäytön kontrolloinnilla. Siitä se sitten vain pahenee.

Ap, miehen käytös on hälyttävää. Olethan varovainen liikkeissäsi, sillä jos alat suoraan uhmaamaan hänen sääntöjään, ei tiedä miten hän reagoi.

Niin, ja himskatin autocorrect. Jotunihan se.

Vierailija
74/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille narsisteille uhriutuneille, kyllä se siitä helpottaa kun oppii tanssimaan narskun pillin mukaan :)

Vierailija
75/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietokone on netissä, voit asetuksista selvittää routerin salasanan. Nyt en vaan muista miten...

Vierailija
76/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis vauvalehdillä nannaa palkata terapeutti tänne joka näitä selvittelisi maksua vastaan.. Niin on arkajalkaista porukkaa tämä.. Toivottavasti miehesi (ja lapsesi vuosien päästä) ei löydä teksteistä itseään. Supernoloa. Ajattelisitteko te muutkin ongelmaiset niin pitkälle ennen kuin netistä terapiaa haette?

77/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää turvakotiin ja tehkää lapsestanne lastensuojeluilmoituksia.

Saatte lastensuojelun työntekijät puolellenne mikäli pystytte kuvailemaan tilanteet rauhallisesti.

Molempien vanhempien hyvinvointi on lapsen etu, ja tuollainen parisuhdetilanne ei saa ketään voimaan hyvin.

Vierailija
78/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olis vauvalehdillä nannaa palkata terapeutti tänne joka näitä selvittelisi maksua vastaan.. Niin on arkajalkaista porukkaa tämä.. Toivottavasti miehesi (ja lapsesi vuosien päästä) ei löydä teksteistä itseään. Supernoloa. Ajattelisitteko te muutkin ongelmaiset niin pitkälle ennen kuin netistä terapiaa haette?

On todella noloa juu avautua netissä anonyyminä ongelmistaan. Jos oikeasti kuvittelet että lapsi vuosien päästä tunnistaa itsensä tästä tekstistä niin hanki apua,olet vainoharhainen.

Vierailija
79/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako se sun laihtuvan tomaattikeitolla?

Vierailija
80/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän samankaltainen tilanne. Seurustelimme neljä vuotta ennen kuin avioiduimme, jonka jälkeen tulin raskaaksi. Seurusteluaikoina en osannut epäillä mitään, ja mies oli aivan ihana.

Mieheni käytös muuttui hiljalleen raskauteni loppupuolella. Olin silloin tosi stressaantunut muutenkin, ja miehen käytöksen muututtua enemmän ja enemmän häiriintyneeseen suuntaan minulla oli luultavasti jonkinlainen "kognitiivinen dissonanssi" ja kieltämisreaktio valloillaan, sillä en olisi halunnut uskoa että oma mies voisikin olla sellainen, mitä hän on nyt näyttänyt olevansa.

Vauva on nyt puolivuotias, olen hirvittävän stressaantunut, kauhuissani ja umpikujassa. En tiedä mitä teen, mies ja hänen käytös vievät minulta kaikki voimat. Syy miksi en ole jo eronnut on se, että pelkään sitä, kun eron jälkeen joudun antamaan lapsen miehelle yksin hoitoon. Mies ei välitä lapsesta, välillä hän tuntuu inhoavan sitä.

Minulla ei ole mitään todisteita miehen häiriintyneisyydestä, sillä hän ei ole fyysisesti väkivaltainen. Hän kontrolloi, alistaa, huutaa ja karjuu, uhkailee väkivallalla epäsuorasti, yrittää rajoittaa elinpiiriäni, kontrolloida talouttani ja yrittää karjua jopa vauvalle. Eron myötä en pystyisi antamaan lasta tuollaiselle henkilölle ilman valvontaa.

Olen yrittänyt hakea apua terveyskeskuksesta, mutta en kokenut saavani tilanteelle ymmärrystä. Minulta kysyttiin vain onko mies fyysisesti väkivaltainen, johon vastasin että ei ole ainakaan vielä ollut. Mitä h*lvettiä teen?

Miten teillä muilla häiriintyneistä henkilöistä eronneilla on mennyt lapsiin liittyvät asiat eron jälkeen? Uskallatteko antaa heidän tavata lapsia? Pahinta on, että tällaisessa tilanteessa en voisi estääkään miehen ja lapsen tapaamista. Olen jopa miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että odottaisin kunnes fyysinen väkivalta minua kohtaan alkaa, jolloin saisin todisteita miehen väkivaltaisuudesta ja siten hänen ja lapsen eron jälkeiset tapaamiset vähintään valvotuiksi. Mitä tapahtuu jos teen lasun? Mies uhoaa hankkivansa lapsen huoltajuuden kokonaan itselle jos (kun) meille tulee ero.

Soita auttavaan puhelimeen ja kysy mitä pitäisi tehdä.  kannattaisiko käydä kuitenkin keskustelemassa sosiaalitoimistossa lastensuojelun puolella mitä siellä sanovat asiaan.  Ainakin ovat tietoisia siellä jos jotakin sattuu ja joudut soittamaan sinne.  Tuohan on kestämätön tilanne sinulle raukalle.  lapsikin siinä kärsii sitä enemmän mitä isommaksi tulee.  Jo velvollisuudesta lastasi kohtaan sinun täytyy ryhdistäytyä ja ottaa yhteyttä vaikka sinne lastensuojeluun.  Ymmärrän hyvin että pelkäät lapsen puolesta mutta et voi jäädä siihen niin kauaksi että tapahtuu kauheita.