Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies yrittää kontrolloida minua ja vauvaa - miten saan hänet lopettamaan?

Vierailija
08.02.2017 |

Ensinnäkin mies on todella huono kommunikoimaan. Hän tekee mielellään isompiakin hankintapäätöksiä kysymättä minun mielipidettä. Kaikki vauvan tarpeet, vaunut ja turvakaukalo ovat miehen hankkimia, vaikka minä niitä vaunuja käytän päivittäin.

Kun mies muutti luokseni vaihtui koko it-ympäristön salasanat ja hän teki itsestään administraattorin jokaiseen laitteeseen. Hän on ajoittanut reitittimen niin, että se kytkeytyy pois iltapäivällä. Jouduin salaa hankkimaan uuden liittymän, jotta pääsen nettiin silloin kun tarvitsen. Jos jokin laite reboottaa, en saa sitä käynnistettyä uudelleen, sillä mies ei suostu antamaan salasanaa tai tekemään meistä molemmista administraattoreita.

Tipuin äsken kotihoidontuelle ja mies vastaa nyt ruokaostoksista. Kaikki lounastoivomukseni torpataan ja mies ostaa viikko toisensa jälkeen tomaattikeittoa minulle lounaaksi. Enää en pysty sitä syömään.

Auto on yhteinen mutta 100% miehen käytössä. Tarvitsisin sitä säännöllisen epäsäännöllisesti, jottei tarvitsisi vaunujen kanssa kulkea kahdella bussilla ja metrolla kaupunkiin tai isovanhempien luokse. Mies ei tarvitse autoa töiden puolesta ja bussi kulkisi ovelta ovelle. Mutta ei. En saa autoa lainaksi ja kuljemme vauvan kanssa julkisilla kun auto seisoo työpaikan parkkiruudussa.

Itse olin selvästi isotuloisempi kuin mies joten ei ole kyse vain siitä, että hän päättää mitä tekee omien rahojensa kanssa. Hän nauttii selvästi siitä, että tavallaan alistaa minua. Miten saan hänet lopettamaan?

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa Maria Jounin Huojuva talo...

Vierailija
22/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole mitään omaa sanottavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla ole mitään omaa sanottavaa?

Jospa hän on Maria Jouni :D

Vierailija
24/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten tuollaisia tilanteita pääsee syntymään. Jos me hankittaisiin yhteinen auto (nyt on auto mutta se on yksin miehen omistama koska minä en koe tarvitsevani autoa) yhteiseen omistukseen niin itsestään selvästi ennen ostoa sanoisin että puhutaan nyt ennakkoon millä logiikalla auton käyttöä vuorotellaan tai miten varmistetaan että kumpikin autoa saa kun tarvii. Sitten edellyttäisin että sovitusta pidetään kiinni. Jos toinen omisi itselleen koko yhteisen auton ja rikkoisi sopimuksemme, niin varmaan kysyisin kettuuntuneena ihan suoraan että onko meidän yhdessäolossa mitään järkeä jos sinä toimit noin itsekkäästä. Rivien välissä vihje, että jos kumpikin ei huomioi toisen tarpeita, niin suhde loppuu. Mutta minä olenkin tällainen nelikymppinen jo, joka uskaltaa sanoa.

Vierailija
25/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Ei, tämä ei ole mikään miesvihaprovo. En vihaa yhtäkään miestä, vaan ihmettelen oman avopuolison muuttunutta käytöstä. Tämä tuli minulle vähän puun takaa ja alkoi raskauden yhteydessä kun muutimme minun asuntooni. Oma tietokone löytyy, mutta en tietenkään pääse sillä nettiin ilman tunnuksia. Autoa meillä ei ollut ennen lasta, koska emme sitä tarvinneet. Nyt hankimme sen vain, jotta se helpottaisi lapsiperhe-elämää. Minulla ei ole varaa maksaa 1,5 auton kulut kotihoidontuesta, saati hankkia yksin toista autoa. Lounaan käyn nykyään hakemassa lähikaupasta, samalla kun mies täyttää kaapit tomaattikeitolla :)

Hän ei varsinaisesti rajoita yhteyksiä kaveriini ja vanhempiini, paitsi ettei anna nettiä tai autoa käyttöön.

Vierailija
26/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Ei, tämä ei ole mikään miesvihaprovo. En vihaa yhtäkään miestä, vaan ihmettelen oman avopuolison muuttunutta käytöstä. Tämä tuli minulle vähän puun takaa ja alkoi raskauden yhteydessä kun muutimme minun asuntooni. Oma tietokone löytyy, mutta en tietenkään pääse sillä nettiin ilman tunnuksia. Autoa meillä ei ollut ennen lasta, koska emme sitä tarvinneet. Nyt hankimme sen vain, jotta se helpottaisi lapsiperhe-elämää. Minulla ei ole varaa maksaa 1,5 auton kulut kotihoidontuesta, saati hankkia yksin toista autoa. Lounaan käyn nykyään hakemassa lähikaupasta, samalla kun mies täyttää kaapit tomaattikeitolla :)

Hän ei varsinaisesti rajoita yhteyksiä kaveriini ja vanhempiini, paitsi ettei anna nettiä tai autoa käyttöön.

Eikö sulla sit soi kellot päässä, kun mies kävelee sinun yli? Hyvin on kyllä kontrollifriikki saanu sut retkuun.

Vierailija
27/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotkotkotkotkotkotkotkotkotkooooooooooooot.

Tältä palstamammojen tekstit kuulostaisivat ääneen luettuna näissä varsin selkeissä miesvihaprovoketjuissa.

Ap ei vastannut kysmykseeni, jos olet niin hyvätuloinen, niin kuinka sinulla ei ole omaa autoa tai läppäriä?

Mikä estää kaupassa käymisesi?

Koska aloitusviestissä kerrottiin että _oli_ hyvätuloinen. Nyt kotihoidontuella 300€/kk. Lue kunnolla, niin ei tarvi kysellä.

Vierailija
28/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mitään oikeaa ongelmaa ei ole olemassakaan, itse olet antanut netin miehesi käsiin, ja tomaattikeittoko on mielestäsi kontrollointia? Et saa suutasi auki?

Väität, että miehellä on työsuhdeauto, jota mies ei edes käytä työmatkoihinsa?

Olet huono trolli.

Vierailija
29/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt miten se mies pystyi kaappaamaan sinulta ne nettitunnarit? Ja miksi et ole jo soittanut nettifirmaan ja pyytänyt buuttaamaan liittymääsi siten että saat sen takaisin omien salasanojesi taakse???

Vierailija
30/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia miehiä on oikeasti olemassa vaikka jengi epäilee provoksi. Ne on niitä kilttimiehiä nääs. Mies ei muutu, ainakaan parempaan suuntaan. Kokemusta on. Eroa.

Vierailija
31/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukitseeko mies sinut sisälle, kun lähtee töihin? Jos ei, niin lähde heti huomenaamulla. Aloita pakkaamaan jo tänään. Jos pistää ovet lukkoon, niin tilaa poliisit avaamaan ja häivy.

Tollasen miehen kanssa ei ole mitään toivoa muusta kuin pahemmasta. Se musertaa sinut henkisesti, olet kohta ihmisravinnoksi.

PS. Mies kyttää lähes sata varmasti myös mitä puuhaat netissä. Viimeistään illalla lukee tämän keskustelun

Vierailija
32/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Nettitunnukset annoin miehelle, koska tämä on meidän yhteinen koti jossa käytämme molemmat liittymää. Auto on meidän yksityinen ja yhteinen. Ostoslistaan kirjoittamani oma lounastoive muuttuu aina miehen valitsemaksi lounaaksi vaikka emme syö arkisin yhdessä.

Vierailija
33/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitään oikeaa ongelmaa ei ole olemassakaan, itse olet antanut netin miehesi käsiin, ja tomaattikeittoko on mielestäsi kontrollointia? Et saa suutasi auki?

Väität, että miehellä on työsuhdeauto, jota mies ei edes käytä työmatkoihinsa?

Olet huono trolli.

Opettele uuno lukemaan. Taidat itse olla trolli.

Vierailija
34/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut, kun olette keskustelleet tomaattikeitosta, netistä ja autosta? Onko sinulla mitään selustan turvaa esim. eron varalle? 

Vierailija
35/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan selvää henkistä väkivaltaa. Googlaa. Jussityöstä voisi olla apua teille, tuo tulee pahenemaan. Jos et saa miestä keskustelemaan asioista kanssasi nyt, olet myöhemmin pahoissa vaikeuksissa kun mies saa sinusta yhä isomman otteen.

Miten suhtautuu vauvaan? Mieti myös, että jos joskus eroat, lapsen ja miehen välien ja vuorovaikutuksen tulisi olla kunnossa. Pohja sille luodaan vauva-aikana.

Vierailija
36/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että olette jo ehtineet tehdä yhteisen lapsen. Yleensä häiriintyneiden käytös muuttuu, kun on liian myöhäistä tehdä abortti.

En usko että tilanteesi tulee paranemaan miehen kanssa, päinvastoin. Keskustele asiasta ja pidä pääsi. Älä kuuntele miehen jorinoita eli sinun manipulointiasi.

Vierailija
37/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä mies oikein sanoo kun käsket sen antaa sulle sen uuden nettisalasanan? Siis sen, jonka mies yksin omin luvin kävi selkäsi takana muuttamassa.

Vierailija
38/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap menee takas töihin niin pia n kuin mahisJärkkäät sen selän takana kuten päivähoitopaikankin. Anna miehelle häätö ja hommaa joku it-expertti hoitamaan koneet kuntoon.

Tilanteesi on täysin sairas.

Vierailija
39/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia miehiä on oikeasti olemassa vaikka jengi epäilee provoksi. Ne on niitä kilttimiehiä nääs. Mies ei muutu, ainakaan parempaan suuntaan. Kokemusta on. Eroa.

Minä en osaa päättää, et luulenko miestä vai naista satuhahmoksi. Enemmän tää nainen kyllä vaikuttas kilttinaiselta ja mies on luonnettaan salaillu narsisiti.

Vierailija
40/134 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä provoissa pitäs nyt jollain konstein pystyä pitämään illuusiota todenperäisyydestä yllä. Asioiden pimittelyllä jää heti kiinni.