Mies osti moottoripyörän, sanoi ettei aio ottaa minua ensi kesänä ollenkaan kyytiin (olen lihava) ottaa kuitenkin siskonsa
Mies sanoo, että hänen on harjoiteltava tasapainoa ennenkuin voi ottaa minut kyytiin. Miehen sisko on laiha (alle 60kg) ja mies sanoi että harjoittelee turvallisuussyistä ensi kesän yksin ja/ tai niin että sisko on kyydissä. Minusta tuntuu että tämä on kiusantekoa minulle, painan n. 90kg. Ei kai 30 kg ole niin iso ero että se vaikuttaisi tuollaiseen?
Kommentit (48)
Jos miehelläsi ei ole entuudestaan kokemusta moottoripyöristä, niin ymmärrän. Ja kyllä se paino vaikuttaa, varsinkin jos takana oleva on painavampi kuin kuski. Uskon kyllä, että ottaa sut kyytiin aiemmin, kun on tottunut hallitsemaan pyöräänsä. :p
Höpön pöpöt, meille Harrikkamiehille kyllä kelpaa kyytiin tuon kokoiset naiset ja isommatkin.
Minä edellytän mieheltäni, että hän ajelee keväisin ensin yksin ennen kuin lähdetään yhdessä reissuun. Ja hän on sentään ajellut jo kymmeniä vuosia. Mutta ei siihen tuntuman saamiseen nyt sentään koko kesää mene.
Vierailija kirjoitti:
Mietippä nyt haluaako kukaan moottoripyörän kyytiläiseksi 90kg tankkia vai <60kg keijua jo ihan esteettisistä syistäkin...
Sä saat itsesi kesäksi 60 kiloiseksi kun pistät nyt hippulat vinkumaan.
"Kesäksi" eli esimerkiksi kesäkuun alkuun mennessä (mp-kausi alkaa kyllä jo maaliskuussa, jos säät suosivat). Eli vajaassa neljässä kuukaudessa 30 kiloa, noin 8 kg/kk? Joo, mahdollista jollain juttaverttisuperohjelmalla mutta ei todellakaan kannattavaa eikä pysyvää painonpudotusta.
Kaikesta sitä ongelman saakin aikaan. Kohta varmaa vaadit miestäsi luopumaan pyörästä koska sinä et viitsi laihduttaa jotta mahtuisit kyytiin ja löytäisit itsellekin asiaan kuuluvat varusteet. Kuullostat siltä kuin olisit mustasukkainen siskollekin ja kateellinenkin ehkäpä
Noin se vaan menee. Mutta ei hätää, jos olet hyvä kyydissäolija, se ei haittaa ollenkaan ja voit olla helpompi kyydittävä kuin 60-kiloinen. Itse olen 50-kiloisena kyydittänyt 45-100 -kiloisia ja 100-kiloinen (mies) tuli huomaamatta mukana, koska kanttasi rohkeasti mukana eikä hangannut vastaan.
Jos et osaa olla kyydissä, en ottaisi tuon painoista kyytiin lainkaan. Kevyen vastapainon vielä käsittelee, mutta lähes satakiloisesta voi tulla kaatuminen. Eli avain on siinä, että sinä opettelet kyydittävältä vaadittavat taidot.
Ex-motoristina sanoisin, etä tuossa harjoitteluvaiheessa olennaisempaa olisi kyydissä olijan kokemus kyydissä olemisesta kuin paino. Jos kyytiläinen nojaa väärään suuntaan, kokemattomampi kuski voi vetää lipat (ja kokenutkin huonossa paikassa). Eli jos et oo ollut moottoripyörän kyydissä ja miehen sisko on, on tuossa järkeä aluksi, muuten en oikein tiedä..
Vierailija kirjoitti:
Ehdota että hankkii sivuvaunun.
Tai perävaunun?
Joo pitää muistaa rohkeesti vähä kallistua kyydissä mutkaan päin!! Se on se idis
Jos kyseessä on hiukankaan sporttisempi pyörä ja miehesi on täysikasvuinen, eli siinä 100kg. kieppeillä, ei hän voi ottaa sinua kyytiin rikkomatta lakia ylittämällä pyörän kokonaispainon.
Useinmiten kantavuus on 160-180kg.
Lisäksi pyörä on aivan karmea ajettava maksimi kuormalla ja aivan yhtälailla sallitullakin kuormalla, jos takana istuu selvästi yli 50% kuormasta.
M40
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää muistaa rohkeesti vähä kallistua kyydissä mutkaan päin!! Se on se idis
Joo, itse kuvailisin, että on rennosti mukailemassa pyörän liikkeitä eikä pistä vastaan eikä toisaalta myöskään liioittele. Näin on nuoruuden hurjina ja tyhminä päivinä menty jopa yli kahtasataakahtakymppiä (onneksi vielä hengissä kaikki osapuolet, etenkin ne ulkopuoliset).
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on hiukankaan sporttisempi pyörä ja miehesi on täysikasvuinen, eli siinä 100kg. kieppeillä, ei hän voi ottaa sinua kyytiin rikkomatta lakia ylittämällä pyörän kokonaispainon.
Useinmiten kantavuus on 160-180kg.
Lisäksi pyörä on aivan karmea ajettava maksimi kuormalla ja aivan yhtälailla sallitullakin kuormalla, jos takana istuu selvästi yli 50% kuormasta.
M40
Millä ihmeen vinkuheinillä sä ajat? Mulla on vaan pikkurosmo, mutta jopa senkin kantavuus on 220 kg.
t: 140 kg motoristinainen (mies ei pääse kyytiin, teinit kyllä)
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää muistaa rohkeesti vähä kallistua kyydissä mutkaan päin!! Se on se idis
Ei kannata kallistella kyllä mihinkään suuntaan.
Mietippä nyt haluaako kukaan moottoripyörän kyytiläiseksi 90kg tankkia vai <60kg keijua jo ihan esteettisistä syistäkin...
Sä saat itsesi kesäksi 60 kiloiseksi kun pistät nyt hippulat vinkumaan.