Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies osti moottoripyörän, sanoi ettei aio ottaa minua ensi kesänä ollenkaan kyytiin (olen lihava) ottaa kuitenkin siskonsa

Vierailija
08.02.2017 |

Mies sanoo, että hänen on harjoiteltava tasapainoa ennenkuin voi ottaa minut kyytiin. Miehen sisko on laiha (alle 60kg) ja mies sanoi että harjoittelee turvallisuussyistä ensi kesän yksin ja/ tai niin että sisko on kyydissä. Minusta tuntuu että tämä on kiusantekoa minulle, painan n. 90kg. Ei kai 30 kg ole niin iso ero että se vaikuttaisi tuollaiseen?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä nyt haluaako kukaan moottoripyörän kyytiläiseksi 90kg tankkia vai <60kg keijua jo ihan esteettisistä syistäkin...

Sä saat itsesi kesäksi 60 kiloiseksi kun pistät nyt hippulat vinkumaan.

Vierailija
2/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelläsi ei ole entuudestaan kokemusta moottoripyöristä, niin ymmärrän. Ja kyllä se paino vaikuttaa, varsinkin jos takana oleva on painavampi kuin kuski. Uskon kyllä, että ottaa sut kyytiin aiemmin, kun on tottunut hallitsemaan pyöräänsä. :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäs hyvin.

Vierailija
4/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota että hankkii sivuvaunun.

Vierailija
5/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpön pöpöt, meille Harrikkamiehille kyllä kelpaa kyytiin tuon kokoiset naiset ja isommatkin.

Vierailija
6/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä edellytän mieheltäni, että hän ajelee keväisin ensin yksin ennen kuin lähdetään yhdessä reissuun. Ja hän on sentään ajellut jo kymmeniä vuosia. Mutta ei siihen tuntuman saamiseen nyt sentään koko kesää mene.

Vierailija
7/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajattelee turvallisuuttasi ja sinä pahoitat mielesi?

Vierailija
8/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä nyt haluaako kukaan moottoripyörän kyytiläiseksi 90kg tankkia vai <60kg keijua jo ihan esteettisistä syistäkin...

Sä saat itsesi kesäksi 60 kiloiseksi kun pistät nyt hippulat vinkumaan.

"Kesäksi" eli esimerkiksi kesäkuun alkuun mennessä (mp-kausi alkaa kyllä jo maaliskuussa, jos säät suosivat). Eli vajaassa neljässä kuukaudessa 30 kiloa, noin 8 kg/kk? Joo, mahdollista jollain juttaverttisuperohjelmalla mutta ei todellakaan kannattavaa eikä pysyvää painonpudotusta.

Vierailija
9/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä ongelman saakin aikaan. Kohta varmaa vaadit miestäsi luopumaan pyörästä koska sinä et viitsi laihduttaa jotta mahtuisit kyytiin ja löytäisit itsellekin asiaan kuuluvat varusteet. Kuullostat siltä kuin olisit mustasukkainen siskollekin ja kateellinenkin ehkäpä

Vierailija
10/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se vaan menee. Mutta ei hätää, jos olet hyvä kyydissäolija, se ei haittaa ollenkaan ja voit olla helpompi kyydittävä kuin 60-kiloinen. Itse olen 50-kiloisena kyydittänyt 45-100 -kiloisia ja 100-kiloinen (mies) tuli huomaamatta mukana, koska kanttasi rohkeasti mukana eikä hangannut vastaan. 

Vierailija
11/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos hankkisit oman pyörän? Voisitte ajaa letkassa.

Vierailija
12/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä eroa onko päällä 60kg vai 90kg nainen! ;)

Vierailija
13/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osaa olla kyydissä, en ottaisi tuon painoista kyytiin lainkaan. Kevyen vastapainon vielä käsittelee, mutta lähes satakiloisesta voi tulla kaatuminen. Eli avain on siinä, että sinä opettelet kyydittävältä vaadittavat taidot. 

Vierailija
14/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-motoristina sanoisin, etä tuossa harjoitteluvaiheessa olennaisempaa olisi kyydissä olijan kokemus kyydissä olemisesta kuin paino. Jos kyytiläinen nojaa väärään suuntaan, kokemattomampi kuski voi vetää lipat (ja kokenutkin huonossa paikassa). Eli jos et oo ollut moottoripyörän kyydissä ja miehen sisko on, on tuossa järkeä aluksi, muuten en oikein tiedä..

Vierailija
15/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota että hankkii sivuvaunun.

Tai perävaunun?

Vierailija
16/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pitää muistaa rohkeesti vähä kallistua kyydissä mutkaan päin!! Se on se idis

Vierailija
17/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on hiukankaan sporttisempi pyörä ja miehesi on täysikasvuinen, eli siinä 100kg. kieppeillä, ei hän voi ottaa sinua kyytiin rikkomatta lakia ylittämällä pyörän kokonaispainon.

Useinmiten kantavuus on 160-180kg.

Lisäksi pyörä on aivan karmea ajettava maksimi kuormalla ja aivan yhtälailla sallitullakin kuormalla, jos takana istuu selvästi yli 50% kuormasta.

M40

Vierailija
18/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo pitää muistaa rohkeesti vähä kallistua kyydissä mutkaan päin!! Se on se idis

Joo, itse kuvailisin, että on rennosti mukailemassa pyörän liikkeitä eikä pistä vastaan eikä toisaalta myöskään liioittele. Näin on nuoruuden hurjina ja tyhminä päivinä menty jopa yli kahtasataakahtakymppiä (onneksi vielä hengissä kaikki osapuolet, etenkin ne ulkopuoliset). 

Vierailija
19/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on hiukankaan sporttisempi pyörä ja miehesi on täysikasvuinen, eli siinä 100kg. kieppeillä, ei hän voi ottaa sinua kyytiin rikkomatta lakia ylittämällä pyörän kokonaispainon.

Useinmiten kantavuus on 160-180kg.

Lisäksi pyörä on aivan karmea ajettava maksimi kuormalla ja aivan yhtälailla sallitullakin kuormalla, jos takana istuu selvästi yli 50% kuormasta.

M40

Millä ihmeen vinkuheinillä sä ajat? Mulla on vaan pikkurosmo, mutta jopa senkin kantavuus on 220 kg.

t: 140 kg motoristinainen (mies ei pääse kyytiin, teinit kyllä)

Vierailija
20/48 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kallistella kyllä mihinkään suuntaan.