Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laiskottaa viedä lapsi päiväkotiin - muita?

Kukkalainen
08.02.2017 |

Kiinnostaa tietää, löytyykö muita, jotka kärsivät "päiväkotiinviemislaiskotuksesta". Olen aina tehnyt töitä kotoa käsin (yrittäjänä) ja lapset olen hoitanut pitkälti kotona. Nyt kuitenkin kuopus käy puolta päivää ja kohta aloittaa kokopäiväisenä. Tuntuu hassulta kun lapsi vähän niiskuttaa aamulla ja mietin, että jospa en tänään vie lasta hoitoon - ja samalla ilahdun, että jes, ei tartte viedä ja hakea! Ja sitten tunnen syyllisyyttä päiväkodin edessä... Että en hoida velvollisuuksiani :D Vähän outoa ja ristiriitaista.

Onko kellään muulla samanlaista tilannetta ja tuntemuksia?

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma että niille vauvan kanssa kotona oleville äideille saa soitella, että tuletko hakemaan lapsesi, ennenkuin tarha menee kiinni......

Kuvittelitko todellakin, että saat täyden palkan työpäivästä, jolloin lähdet aiemmin töistä salaa? Jos työpäivä on 8h silloin tehdään 8h eikä lusmuilla. Vai onko se joku suojatyöpaikka?

Millä tavoin on aiemmin salaa lähtemistä, jos lähtee kun tarha menee kiinni. Se tapahtuu usein yli 8h sen jälkeen, kun työpäivä on alkanut. Ja päivä venyy entisestään, kun vanhemmat eivät hae lapsiaan ajoissa, vaan käyvät vaikka kaupassa ennen hakemista tms. Onko päiväkodin tehtävä hoitaa lasta kauppareissun ajan? Onko päiväkoti aina se, jonka pitää joustaa sinun menojesi mukaan? Miksi olet tehnyt lapsia, jos et edes kauppan voi mennä heidän kanssaan? Että mitenhän tämä nyt meni niin kuin aikuisten oikeesti? Kuka onkaan se lusmu, jonka lapsia toiset hoitaa?

Vierailija
122/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodit ovat työssäkäyvien lapsille. Laki pitäisi muuttaa niin, että muilla ei ole sinne asiaa ilman erittäin painavia sosiaalisia syitä. Vauva ei ole tällainen syy, vaikka saattaa kiloissa mitattuna paljon painaakin. Kun päiväkodissa olisivat vain lapset, jotka oikeasti hoitopaikan tarvitsevat, ei olisi niin paljon ylisuuria ryhmiä. Tästä seuraisi, että lapset saisivat enemmän yksilöllistä aikaa ja kaikki olisivat vähemmän stressaantuneita kiireen ja häslingin vähennyttyä.

Kodinhoidon tukea pitäisi myös nostaa niin, että kaikilla, jotka haluavat, on mahdollisuus hoitaa lapsensa kotona vähintään 3-vuotiaaksi, mielellään eskari-ikään saakka. Tämäkin aiheuttaisi em. etuja ja vaikutukset olisivat positiivisia. Rahaa menisi tähän enemmän, mutta vastaavasti päivähoitovaroja menisi vähemmän, joten tappiota ei välttämättä edes tulisi. 

Minkätakia lapsia hankitaan jos sitten mennään töihin? Äidin paikka on kotona lapsia hoitamassa. Älä hanki lapsia jos työ menee lasten edelle. Jos rahat ei riitä. Älä hanki lapsia. Päiväkoti ei ole lapsia varten. Äidin paikka on kotona.

Yhtälailla se mieskin on sen lapsen alulle pannut. Miksi siis naisen tulisi olla kahlittuna kotiin samalla kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti?

Miehen tehtävä on tienata rahaa perheelleen, jotta äiti voi olla kotiäitinä. Mikä perhe on sellainen, jossa vanhemmat ovat töissä, lapset päiväkodissa. Varmaan syödäänkin eri aikaan. Ei onnellinen perhe ainakaan.

Sinun maailmassasi siis ei ole miehiä, jotka jäävät työttömiksi, eivät osallistu lapsensa elämään tai vaikkapa kuolevat lapsen ollessa pieni. Hieno maailma sinulla. Harmi, että on vain pääsi sisällä, eikä tässä todellisuudessa. t. leskiäiti, joka käy töissä saadakseen lapsille ruokaa

p.s. Meillä syödään aina yhdessä kun ollaan kotona ja olosuhteisiin nähden ollaan ihan onnellisiakin. Niin ja lapset ovat päiväunilla, joten en laiminlyö heitä palstailun vuoksi

Joo ei

Ei minun maailmassani ole miehiä, jotka ovat työttömiä. Haloo. Minun mieheni on hyväpalkkainen ja työssä käyvä. En kai muuten olisi lapsia hankkinut.

Niin oli minun miehenikin, kun lapsia saimme. Sitten hän vain meni ja kuoli. Ikävä kyllä sen jälkeen ei hyvä palkka ja hieno työ auttanut lasten elättämisessä. Sinun maailmassasi varmasti olisi auttanut, mutta emme elä samassa maailmassa. Olen siitä itse asiassa erittäin onnellinen, sillä minun maailmassani äiditkin tarvittaessa huolehtivat lasten elättämisestä. Sinun maailmassasi varmasti lapset palautetaan synnytyslaitokselle, jos isä ei enää voikaan heitä elättää. Onnea vaan sinne todellisuuteen. Melkein toivon, että kuplasi puhkeaa ja pääset maistamaan oikeaa todellisuutta. Niin julma en kuitenkaan raaski olla, että oikeasti toivoisin. t.leskiäiti

Eksää saa leskeneläkettä, yh tukia yms. ? Eikö tueta tarpeeksi?

Lapset saavat isänsä tuloista kuukausittain rahaa, jotka verottaja tarkastaa ettei mene äidin xxxl vaatteisiin vaan lapsille. Kuitit oltava tallessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma että niille vauvan kanssa kotona oleville äideille saa soitella, että tuletko hakemaan lapsesi, ennenkuin tarha menee kiinni......

Kuvittelitko todellakin, että saat täyden palkan työpäivästä, jolloin lähdet aiemmin töistä salaa? Jos työpäivä on 8h silloin tehdään 8h eikä lusmuilla. Vai onko se joku suojatyöpaikka?

Millä tavoin on aiemmin salaa lähtemistä, jos lähtee kun tarha menee kiinni. Se tapahtuu usein yli 8h sen jälkeen, kun työpäivä on alkanut. Ja päivä venyy entisestään, kun vanhemmat eivät hae lapsiaan ajoissa, vaan käyvät vaikka kaupassa ennen hakemista tms. Onko päiväkodin tehtävä hoitaa lasta kauppareissun ajan? Onko päiväkoti aina se, jonka pitää joustaa sinun menojesi mukaan? Miksi olet tehnyt lapsia, jos et edes kauppan voi mennä heidän kanssaan? Että mitenhän tämä nyt meni niin kuin aikuisten oikeesti? Kuka onkaan se lusmu, jonka lapsia toiset hoitaa?

Päiväkodeissa on niin huonoja ja laiskoja työntekijöitä, että kukaan normaali äiti ei sinne lapsiaan veisi. Äidin paikka on kotona. Ja jos on pieni vauva, on huono äiti jos vie vanhemmat sisarukset päiväkotiin. Huono äiti.

Vierailija
124/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodit ovat työssäkäyvien lapsille. Laki pitäisi muuttaa niin, että muilla ei ole sinne asiaa ilman erittäin painavia sosiaalisia syitä. Vauva ei ole tällainen syy, vaikka saattaa kiloissa mitattuna paljon painaakin. Kun päiväkodissa olisivat vain lapset, jotka oikeasti hoitopaikan tarvitsevat, ei olisi niin paljon ylisuuria ryhmiä. Tästä seuraisi, että lapset saisivat enemmän yksilöllistä aikaa ja kaikki olisivat vähemmän stressaantuneita kiireen ja häslingin vähennyttyä.

Kodinhoidon tukea pitäisi myös nostaa niin, että kaikilla, jotka haluavat, on mahdollisuus hoitaa lapsensa kotona vähintään 3-vuotiaaksi, mielellään eskari-ikään saakka. Tämäkin aiheuttaisi em. etuja ja vaikutukset olisivat positiivisia. Rahaa menisi tähän enemmän, mutta vastaavasti päivähoitovaroja menisi vähemmän, joten tappiota ei välttämättä edes tulisi. 

Minkätakia lapsia hankitaan jos sitten mennään töihin? Äidin paikka on kotona lapsia hoitamassa. Älä hanki lapsia jos työ menee lasten edelle. Jos rahat ei riitä. Älä hanki lapsia. Päiväkoti ei ole lapsia varten. Äidin paikka on kotona.

Yhtälailla se mieskin on sen lapsen alulle pannut. Miksi siis naisen tulisi olla kahlittuna kotiin samalla kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti?

Miehen tehtävä on tienata rahaa perheelleen, jotta äiti voi olla kotiäitinä. Mikä perhe on sellainen, jossa vanhemmat ovat töissä, lapset päiväkodissa. Varmaan syödäänkin eri aikaan. Ei onnellinen perhe ainakaan.

Sinun maailmassasi siis ei ole miehiä, jotka jäävät työttömiksi, eivät osallistu lapsensa elämään tai vaikkapa kuolevat lapsen ollessa pieni. Hieno maailma sinulla. Harmi, että on vain pääsi sisällä, eikä tässä todellisuudessa. t. leskiäiti, joka käy töissä saadakseen lapsille ruokaa

p.s. Meillä syödään aina yhdessä kun ollaan kotona ja olosuhteisiin nähden ollaan ihan onnellisiakin. Niin ja lapset ovat päiväunilla, joten en laiminlyö heitä palstailun vuoksi

Joo ei

Ei minun maailmassani ole miehiä, jotka ovat työttömiä. Haloo. Minun mieheni on hyväpalkkainen ja työssä käyvä. En kai muuten olisi lapsia hankkinut.

Niin oli minun miehenikin, kun lapsia saimme. Sitten hän vain meni ja kuoli. Ikävä kyllä sen jälkeen ei hyvä palkka ja hieno työ auttanut lasten elättämisessä. Sinun maailmassasi varmasti olisi auttanut, mutta emme elä samassa maailmassa. Olen siitä itse asiassa erittäin onnellinen, sillä minun maailmassani äiditkin tarvittaessa huolehtivat lasten elättämisestä. Sinun maailmassasi varmasti lapset palautetaan synnytyslaitokselle, jos isä ei enää voikaan heitä elättää. Onnea vaan sinne todellisuuteen. Melkein toivon, että kuplasi puhkeaa ja pääset maistamaan oikeaa todellisuutta. Niin julma en kuitenkaan raaski olla, että oikeasti toivoisin. t.leskiäiti

Tarvitseeko tällaista edes kysyä? Miksi h**vetissä leskiäiti menisi kaiken vaikeutensa keskellä töihin, jos tuet riittäisivät elämiseen? Sitä paitsi, vaikka ehkä nippanappa riittäisivätkin, niin eikös sitten olisi näitä "yhteiskunnanelätti", "minun rahoilla loisija" jne. kommentoijia enemmän kuin tarpeeksi. Ihan riittävän vaikeaa varmasti ilman niitäkin. Ja useimmat äidit (sekä toki isätkin) haluavat tarjota lapsille muutakin kuin makaroonia ja kirpputorivaatteita tuilla kituuttaen t. ei leskiäiti, mutta suurta sympatiaa sellaisia kohtaan tunteva äiti

Vierailija
125/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei

Lapset saavat isänsä tuloista kuukausittain rahaa, jotka verottaja tarkastaa ettei mene äidin xxxl vaatteisiin vaan lapsille. Kuitit oltava tallessa.

Ja millähän tavoin kuollut isä hankkii noita tuloja? Ei ole kokemusta aiheesta, mutta hieman jaksan epäillä tällaista. Toki on leskeneläkkeet ym, mutta tuskin niillä kovin hyvin toimeen tulee.

Vierailija
126/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodeissa on niin huonoja ja laiskoja työntekijöitä, että kukaan normaali äiti ei sinne lapsiaan veisi. Äidin paikka on kotona. Ja jos on pieni vauva, on huono äiti jos vie vanhemmat sisarukset päiväkotiin. Huono äiti.

Kerrankin olen tällaisen kiihkoilijan kanssa samaa mieltä. Mutta vain tummennetusta kohdasta. 

Vierailija
127/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku ihan totta.

Nää kamalan väsyneet äidit jotka on ainoita maailmassa joilla on vauva ja isompi sisarus ja jotka vie sen lapset työssäkäyvien vanhempien käyttöön tarkoitettuun tarhaan päiväksi, on niitä suurisuita joiden mielestä jokainen kotonaan lasta hoitava vanhempi on vastuuton paska.

Niiden lapset saa hyvää varhaiskasvatusta mutta kotona hoidetut lapset on ihan syrjäytyneitä ja huonoja.

Teillä on vittu niiiin huono omatunto asiasta, että ette pysty elämään itsenne kanssa, ja sille on syy.

Tarha EI ole harrastus.

Vierailija
128/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin olen tällaisen kiihkoilijan kanssa samaa mieltä. Mutta vain tummennetusta kohdasta. 

Niinpä. Sinun lapset ovat aamusta asti leikkineet legoilla ja sua ei vaan kiinnosta.

Vierailija
129/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa hyvät kotiäidit, jotka olette niin laiskoja, ettette jaksa tai osaa huolehtia lapsianne päiväkotiin. Tai olette työnvieruksijoita, niin jatkakaa netissä norkoilua, koska lapsenne ei tarvitse seuraa.

Vierailija
130/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni muksu siellä ikävöi kotiin ja olisi mieluummin siellä kuin suuressa lapsilaumassa sinnittelemässä. Ei siellä ehdi hoitaja sylissä pitämään.

Vierailija
131/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni muksu siellä ikävöi kotiin ja olisi mieluummin siellä kuin suuressa lapsilaumassa sinnittelemässä. Ei siellä ehdi hoitaja sylissä pitämään.

Suomessa päiväkodit ovat huonoja. Hoitajat eivät kerkeä tekemään työtänsä. Huonosti koulutettuja ja ammattitaidottomia. Lastensuojelun pitäisi puuttua tähän.

Vierailija
132/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Sinun lapset ovat aamusta asti leikkineet legoilla ja sua ei vaan kiinnosta.

Muuten hyvä yritys, mutta lapseni on jo koulussa. On siis ollut siellä palstailuni ajan ja kohta tulee kotiin. Sitten loppuu minun nettiaikani ja alkaa aika lapsen kanssa.

Vierailija
133/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Sirpa Selänteen mielipide.

Vierailija
134/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm en ole tuo kenen kanssa keskustelit mutta eikö teidän työpäivät ole suunniteltu sen mukaan mitä teille on ilmoitettu hoitoajat koska lapsi haetaan? Vai väitätkö että viimeisenä vuorossa olevalle tulee aina ylitöitä? Eikä periaatteessa työvuorot ok suunniteltu niin että ylitöitä ei tule jos joutuu olemaan siiheen saakka kun päiväkoti on auki? Viimeinen vuoro päiväkodissahan alkaa yleensä vasta 9 tai 9.30.

Vierailija
135/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä ja voin sanoa, että teet kaikille palveluksen mitä vähemmän pidät lastasi hoidossa, että ainakaan päiväkodin työntekijät eivät sinua syyllistä jos et vie lastasi hoitoon, onpahan kerrankin vähemmän lapsia paikalla.

Se laiskuus ja väärä ala.

Millä tavoin on laiska tai väärällä alalla, jos toivoo voivansa antaa lapsille enemmän yksilöllistä huomiota? Itse toivon pienempiä lapsiryhmiä juuri tuosta syystä ja niin tekee lähes jokainen päiväkodin työntekijä. Oletko muuten itse ollut koskaan päiväkodissa töissä? Käypä kokeilemassa muutamapäivä ja tule sitten kertomaan lisää aiheeesta laiskuus ja väärä ala. t. toinen päiväkodin täti

p.s. Olen sairauslomalla murtuneen nilkanvuoksi, joten en ole töissä laiskottelemassa tai kahvitaukoa vaatimassa. Töissä on niin kiire, ettei moiset ehdi käydä mielessäkään. Puhumattakaan, että palstalle ehtisi

Niin ja ajattelit saada ne pienet helpot ryhmät täällä vauvapalstalla? Mikset vaihda alaa jos on liian raskasta ja työ ei motivoi?

Tätä samaa lausetta kuulee paljon asiakaspalvelijat. Todella toivon että jokainen jolle näin sanotaan lähtisi pois töistä. Olisi äkkiä kaupat ja päiväkodit kiinni.

Vierailija
136/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat 😂😂😂

Vierailija
137/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm en ole tuo kenen kanssa keskustelit mutta eikö teidän työpäivät ole suunniteltu sen mukaan mitä teille on ilmoitettu hoitoajat koska lapsi haetaan? Vai väitätkö että viimeisenä vuorossa olevalle tulee aina ylitöitä? Eikä periaatteessa työvuorot ok suunniteltu niin että ylitöitä ei tule jos joutuu olemaan siiheen saakka kun päiväkoti on auki? Viimeinen vuoro päiväkodissahan alkaa yleensä vasta 9 tai 9.30.

Toki työvuorot on SUUNNITELTU niin, että ei tule ylitöitä. Kaikki ei vaan mene niin kuin on suunniteltu ja käytännössä lähes koskaan ei pääse lähtemään edes silloin, kun työaika päättyy. Puhumattakaan, että lähtisi aiemmin, niin kuin tuo kirjoittaja vihjasi. Työaikaan on huomioitu jonkin verran ylimääräistä päiväkodin sulkemisajan jälkeen, sillä pientä tekemistä on sen jälkeenkin. Ihannetilanteessa lapset haetaan sulkemisaikaan mennessä ja lopputyöt pystyy tekemään työajan puitteissa. Harvoin kuitenkaan menee niin, vaan lapsia roikkuu pihassa vielä tuon loppuun lasketun yliajan jälkeenkin. Sitten soitellaan vanhemmille, että eiköhän olisi jo aika tulla hakemaan tämä lapsi täältä. Siinä tule helposti tunti ja ylikin ylitöitä kun odotellaan kauppareissulla tms olevaa vanhempaa. Lasta kun ei oikein voi yksinkään pihalle jättää. Monissa paikoissa tuota soittelua joutuu tekemään päivittäin.  

Vierailija
138/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä ja voin sanoa, että teet kaikille palveluksen mitä vähemmän pidät lastasi hoidossa, että ainakaan päiväkodin työntekijät eivät sinua syyllistä jos et vie lastasi hoitoon, onpahan kerrankin vähemmän lapsia paikalla.

Se laiskuus ja väärä ala.

Millä tavoin on laiska tai väärällä alalla, jos toivoo voivansa antaa lapsille enemmän yksilöllistä huomiota? Itse toivon pienempiä lapsiryhmiä juuri tuosta syystä ja niin tekee lähes jokainen päiväkodin työntekijä. Oletko muuten itse ollut koskaan päiväkodissa töissä? Käypä kokeilemassa muutamapäivä ja tule sitten kertomaan lisää aiheeesta laiskuus ja väärä ala. t. toinen päiväkodin täti

p.s. Olen sairauslomalla murtuneen nilkanvuoksi, joten en ole töissä laiskottelemassa tai kahvitaukoa vaatimassa. Töissä on niin kiire, ettei moiset ehdi käydä mielessäkään. Puhumattakaan, että palstalle ehtisi

Niin ja ajattelit saada ne pienet helpot ryhmät täällä vauvapalstalla? Mikset vaihda alaa jos on liian raskasta ja työ ei motivoi?

Tätä samaa lausetta kuulee paljon asiakaspalvelijat. Todella toivon että jokainen jolle näin sanotaan lähtisi pois töistä. Olisi äkkiä kaupat ja päiväkodit kiinni.

Ei mitään väliä jos päiväkodit kiinni. Äidit hoitaisivat lapsensa kotona, mihin ammattitaidottomat hoitajat päiväkodeissa ei kykene.

Vierailija
139/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ne suunnitellaan. "Pikkuinen" ongelma vaan on se, että monet vanhemmat eivät hae lasta ilmoitettuna ajankohtana. Eivät välttämättä edes tunnin tarkkuudella. Sitten itketään, kun ei olla valmiita joustamaan. Miksi pitäisi joustaa, jos toinen ei osaa pitää kiinni sovituista ajoista? Työaika se on hoitajillakin ja siihen ei kuulu joustaminen kauppareissujen ym vapaa-ajan toimien takia. Pakko vaan yliajalla niitä lapsiakin tarhassa pitää, kun ei niitä oikein voi keskenäänkään jättää. Se tosin saattaisi herättää nämä omaan napaan tuijottavat vanhemmat tajuamaan jotain. Lasten takia siihen ei kuitenkaan ryhdytä, koska ei ole heidän vikansa, jos vanhemmilla ei ole tajua edes alkeellisista käytöstavoista.

Vierailija
140/181 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut päiväkodissa töissä jossa lasten vanhempia jouduttaisiin jatkuvalla syötöllä soittelemaan hakemaan lapsensa koska eivät olisi hakeneet siihen mennessä kun hoitosopimuksessa sanotaan tai päiväkodin sulkemisaikaan mennessä. Joko sinä liioittelet tai sitten teillä on poikkeuksellinen päiväkoti ja poikkeukselliset vanhemmat. Meidän päiväkodista kaikki aina haettu klo 17.00 mennessä vaikka virallisesti on auki 17.30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän