Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka käyttävät kunnan hammas- ja eläinlääkäriä? (säästää järkyttävästi!)

Hampaat kunnossa
08.02.2017 |

Minä maksan juurihoidosta mieluummin 60 € kuin 660 €.
Maksan myös eläinlääkärikäynnistä mieluummin 30 € kuin 430 €.

Siksi käytän kunnan palveluja yksityisen sijaan. Laadussa ja aikojen saamisessa ei todellakaan ole valittamista ja rahaa säästyy ihan järjettömästi. :) Myös suuhygienistille suorastaan tyrkytetään aikoja, meidän kunta osaa vielä palvella.

Se on tietysti oma asia haluaako maksaa veroja ja sitten vielä työntää loputkin rahansa rahanahneille kansainvälisille omistajille, jotka häärivät noiden yksityisen sektorin firmojen takana kaukana veroparatiisissa. Kallista touhua tuo joka tapauksessa on.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei vielä ole hampaat niin huonot että tarvisi kenellekään maksaa juurihoidosta.

Vierailija
2/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just käytin koiran yksityisellä erikoishoidossa, maksoin kaikkinensa siitä lystistä 550€.

Kunnallisella käytin verikokeessa ja siitäkin maksoin yli 200€, ei edes kunnallisella tahdo tätä nykyä päästä alle satasella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kunnallisia hammaspalveluita, olen ollut erittäin tyytyväinen.

Vierailija
4/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei vielä ole hampaat niin huonot että tarvisi kenellekään maksaa juurihoidosta.

EIkös hammasjuuren tulehdus aiheuta tarpeen juurihoidolle? Vai reikäkö? En ole koskaan käynyt juurihoidossa, hampaat on kokeneet voimakkaan eroosion mm. refluksin ja jatkuvan purukumin jyystämisen myötä. Reikiäkin on löytynyt, runsaasta xylitolin käytöstä huolimatta.

Vierailija
5/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harjata ja hoidattaa hampaitaan niin usein, ettei joudu juurihoitoon.

Vierailija
6/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIkös hammasjuuren tulehdus aiheuta tarpeen juurihoidolle? Vai reikäkö? En ole koskaan käynyt juurihoidossa, hampaat on kokeneet voimakkaan eroosion mm. refluksin ja jatkuvan purukumin jyystämisen myötä. Reikiäkin on löytynyt, runsaasta xylitolin käytöstä huolimatta.

En tiedä juurihoidoista mutta ala purskutella hampaitasi fluoriliuoksella, saa apteekista.

Vierailija
7/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin jos sinne pääsisi.

T. Helsinkiläinen veronmaksaja joka päässyt hammaslääkärille kerran 8 kk jonotuksen jälkeen jonka jälkeen kerrottiin että mitään mahkuja päästä tyyliin seuraavaan 5 vuoteen ei ole kun hampaat liian hyvässä kunnossa

Vierailija
8/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytänkin kunnallista hammashoitoa ja lemmikkien lääkärikuluihin on mennyt yhdeksässä vuodessa ehkä vajaa tuhat euroa.

Terveitä olen sekä minä että elukat.

Vierailija
9/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei taida olla kunnallista eläinlääkäriä?

Vierailija
10/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalliseen hammashoitoon pääsee taas, muutama vuosi sitten kun yritin olivat paljon nihkeämpiä. Tiedä sitten johtuiko päivystyksessä poistetusta viisaudenhampaasta, mutta 4kk jonossa ja tarkastusaika + hygienisti järjestyivät. 

Nyt varmaan vaan täytyy pysyä asiakkaana, ettei joudu aloittamaan jonotusta alusta.

Mun hygienisti kunnallisella muistaakseni 50€ ja samaan aikaan miehellä yksityisellä 180€. Mieskin ilmottautui taas kunnalliseen jonoon.

Vierailija
11/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kunnallisella minäkin. Paras palvelu ja halvemmat hinnat. Ainoa ongelma on saavutettavuus kysynnän vuoksi. Eläinlääkärikuluissa säästin juuri 200 egee, kun yksi toimenpide olisi maksanut yksityisellä lähes 400 euroa ja kunnallinen veloitti 177 euroa.

Vierailija
12/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarvisi verorahoilla kustantaa yhdenkään vapaaehtoisesti hankitun elukan lääkärikulua. Ehdottomasti leikkauslistalle ja jokainen huolehtikoon itse eläimensä kun on ne vapaaehtoisesti hankkinut. Koskee myös tuotantoeläimiä. Olkaa hyvä, alapeukuttakaa!

Vierailija
13/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän molempia. Kunnalliselle hammaslääkärille ei tosin pääse kuin vasta kipeän hampaan kanssa. Eläinlääkärikäynnit eivät ole oikeastaan kovin paljon halvempia. Tosin uskon, että kunnallisella ei määrätä turhia hoitoja ja lääkkeitä niin paljoa.

Vierailija
14/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten oli pakko mennä päivystykseen kunnalliselle, kun oli pyhä. Lopputus oli se, että käskivät mennä arkena omalle hammaslääkärille hoidattamaan hampaan kuntoon. Kunnallisella ainoa vaihtoehto olisi ollut hampaan poisto. Että sellaista säästöä.

Vierailija
15/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsodent-hymy kirjoitti:

Kannattaa harjata ja hoidattaa hampaitaan niin usein, ettei joudu juurihoitoon.

No kun ei aina auta. Itselläni on useita hampaita juurihoidettu, syy halkeaminen narskuttelun takia. Reikiä ei ole ollenkaan.

Vierailija
16/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas teillä ihmeellisiä käsityksiä juurihoidosta. Hammas voi joutua juurihoidettavaksi vaikka hampaaseen osuneen iskun takia. Minulla paikattu hammas piti juurihoitaa kun paikkaan oli tullut pienen pieni halkeama, josta bakteeri oli päässyt tekemään tuhojaan paikan alla. Totuus paljastui, kun paikka irtosi. Myös päällepäin terveennäköisessä hampaassa voi olla hiushalkeamia, joista bakteeri pääsee kiilteen alle. Joten älkää huoliko, voi se juurihoito huolellisesta hampaiden hoidosta huolimatta osua joskus teidänkin kohdallenne.

Vierailija
17/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yksityistä hammaslääkäriä. Teen kolmivuorotyötä, niin helpottaa kummasti elämää kun pääsee silloin kuin haluaa eikä tartte säätää työvuorotoiveiden kanssa. Nekin kun täytyy niin hyvissä ajoin tietää mitä aikoo toivoa.

Vierailija
18/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän molempia. Jos oon verorahoilla maksanut jo (osan) palvelusta, olisi tyhmää olla käyttämättä sitä. Hammashoitoa en ole juurikaan tarvinnut, mutta eläinlääkärikuluissa säästää paljon. Oon kuullut kavereilta, että monet yksityiset eläinlääkäriasemat varaavat ajan ensiksi "konsultaatiokäynnille" ja sitten vasta toimenpiteeseen. Esim jos lemmikillä on hammaskiveä. Haloo, mitä järkeä on maksaa kahdesta käynnistä. Kunnallisella ovat aina tehneet tarvittavat toimenpiteet heti samalla, paitsi jos on käytetty rokotuksessa ja on huomattu samalla jotain muutakin mikä pitää hoitaa. Eivät voi kuulemma nukuttaa samalla kertaa kun on rokotettu.

Vierailija
19/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen hammashoito hoitaa vain ns. helppoja tapauksia. Jos on kyse vähänkään vaativammasta hoidosta, julkisella puolella ne ei siihen kykene.

Vierailija
20/32 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiireettömän lääkäriajan saa 4-6 viikon päähän, eläinlääkärillä vapaat ajat 2 viikon päähän. Hammaslääkäri 6 kk jono. Päivystykseen voi mennä terveyskeskukseen istumaan, mutta voi olla että ehtii mennä kiinni ennen kuin pääset lääkäriin (päivystysaikaa lyhennettiin ja siirrettiin sairaalaan 25 km päähän ).

Olen minä hoitsulta hakenut flunssaan sairastodistuksen (ei työterveydenhoitoa ta:n puolesta ). Se toimi ok ja maksoi jotain 9 e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä