Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras leipä? Suosittele ihan oikeasti hyvää leipää!

Vierailija
08.02.2017 |

Mikä on parasta leipää, mitä olet koskaan syönyt? Mikä tekee juuri tästä leivästä sellaisen?
Tumma, vaalea, ostettu (mistä?)/itsetehty (resepti?)... suosittelehan! Tekisi mieli kokeilla jo jotakin uutta, kutta en tiedä mitä kannattaisi ostaa tai tehdä.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään briossisämpylöistä. Se on hieman makea sämpylä ja sopii täydellisesti suolaisen täytteen kanssa.

Tätä sämpylää käytetään muunmuassa kun huippukokit tekevät hampurilaisia.

Vierailija
62/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjon Pakarin leivät on ihania, samoin just tuo Leivon kiviarinarievä. Tummista tykkään siitä uudesta Vaasan Ohuesta Herkusta ja Vaasan ruispalatkin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristolaisleipä ja limppu 

Vierailija
64/70 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdottomasti parasta tiedä, mutta viime aikoina on tullut haettua Jussinhannan leipomosta Tampereelta pikkuruis-nimistä reikäleipää. Etenkin kova ulkoreuna on aivan ihana. Kaupasta ostettuna sama leipä ei ole yhtä hyvää kuin suoraan leipomosta, kai se pussitus sitten tekee hallaa.

Tuossa leivässä on käytetty aineksina vain ruista, suolaa, vettä ja hiivaa, ja noista aineksista muutenkin se paras leipä syntyy. Hiivakaan ei ole välttämätön, jos käytetään juuritaikinaa.

Vierailija
65/70 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras leipä on minun mielestäni intin vanikka v.-63 Kajaanissa. Olin itse sitä ajamassa -63 Kajanaanin rautatieasemalta Hoikankankaan leipävarastoon intin Valmetilla. Leipä oli pakattu 1944, se oli niin kovaa että kirkkaita tähtiä näkyi silmissä kun sitä puri. Maku oli taivaallinen.

Vierailija
66/70 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta ostetuista Jyväspakarin Limppujen limppu/kokojyväruislimppu.

Vierailija
67/70 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas syö laisinkaan kaupan leipää jos nyt ei ole pakko,ollaan kylässä tai jotain. Kaupan leipä

sisältää liikaa lisäaineita ja hiivaa..... Kohotan leipäni ruis - tai - vehnäjuurella (oma vahna elävä juuri).

Sitä elämystä ei voi saada kaupan leivillä ja kaupan juurileivissä on ns: feikkki deikki kuiva juuri joka

korvaa juuren. Leipien pussussa lukee ei lisä aineita ja sitten näkee kuitenkin numero sarjoja jotka viittaavat johonkin lisäaineeseen ja samoin harhaan johtavaa  on merkintä  juureen leivottu? mikälien kuivatettu juurta sitten sisältääkin niin ei ole oikeata juureen leivottuna..... teen itse ns ranskanleivät kuin kestileivät tai ruisleivät..... meidän taloudessa suolistomme toimii ,ja kiitos juuren käyttöön

Vierailija
68/70 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaisen Jälkiuunileipä, reikäleipä. Ja nyt sen valmistus on lopetettu!!

Vierailija
69/70 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä prisman leipompon juureen leivotusta kaurapellava leivästä. On vähän kalliimpaa, mutta siinä on just sellainen ihanan rapsakka kuori, ihana tuoksu ja vähän purutuntumaa. Vihaan kans sellaista pullamössöleipää.

Toinen ihan ok on Leivo leipomon viljo sekaleipä. Tykkään paahtaa tuon kevyesti, niin avot 👌

Vierailija
70/70 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehdottomasti parasta tiedä, mutta viime aikoina on tullut haettua Jussinhannan leipomosta Tampereelta pikkuruis-nimistä reikäleipää. Etenkin kova ulkoreuna on aivan ihana. Kaupasta ostettuna sama leipä ei ole yhtä hyvää kuin suoraan leipomosta, kai se pussitus sitten tekee hallaa.

Tuossa leivässä on käytetty aineksina vain ruista, suolaa, vettä ja hiivaa, ja noista aineksista muutenkin se paras leipä syntyy. Hiivakaan ei ole välttämätön, jos käytetään juuritaikinaa.

Näiden pikkueväs on myös namia. Harmi vaan, että mun vatsa ei enää kestä ruisleipää. Oon siirtynyt kauraleipiin.