Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras leipä? Suosittele ihan oikeasti hyvää leipää!

Vierailija
08.02.2017 |

Mikä on parasta leipää, mitä olet koskaan syönyt? Mikä tekee juuri tästä leivästä sellaisen?
Tumma, vaalea, ostettu (mistä?)/itsetehty (resepti?)... suosittelehan! Tekisi mieli kokeilla jo jotakin uutta, kutta en tiedä mitä kannattaisi ostaa tai tehdä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetuista leivistä hintalaatusuhteeltaan kärkipäätä on Lidlin retkieväs, siis reissumiehen kopio, mutta mielestäni hieman paremman makuinen. Mutta siinä leivässä siis hinta sen paras puoli.

Kuitenkin itse tehty lähes mikä vaan leipä hakkaa kaupan tuotteet mennen tullen. Viime aikoina pinnassa on ollut saaristolaisleipä, jota en ollut tehnyt aikoihin, mutta nyt tehnyt taas pari satsia ja hyväähän se on.

Vierailija
22/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty kauraleipä. Sekoitan taikinan joukkoon aina myös kaikenlaisia pähkinöitä ja siemeniä, joskus myös kaupan valmismysliä, ja aina tulee tosi hyvää. Erityisesti tuoreena.

Helppo tehdä esim. pataleipätyylisesti, eli nostattaa ja paistaa leipätaikinan jonkinlaisessa vuoassa, padassa tai kattilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut herkku - ruispalat on ihania!

Vierailija
24/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumies, siihen ei koskaan kyllästy

Vierailija
25/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ainakin kyllästynyt. :(

Kierrän nuo muka-ruisleivät nykyisin kaukaa. Itsetehty leipähän se parasta olis, mutta yhdenhengen taloudessa ei kannata tehdä kun ei tule riittävän nopeasti syödyksi.

Vierailija
26/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Nokialla SOK:n testiranskanleivät olivat niin käsittämättömän hyviä, että niiden maun muistaa vieläkin.

Vierailija
27/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaisen jälkiuunileipä ja hapankorput.

Vierailija
28/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virojoen aamiaisleipä on ehdottomasti parhain leipä, jota olen koskaan syönyt.

Vierailija
29/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta pataleipä. On kuulema maailman parasta leipää ja vielä maailman helpoin valmistaa. Ei vaivausta tms. Itse en ole vielä kokeillut, mutta aikomuksena kyllä on. Ehkä jopa minä, joka ei saa ikinä sämpylätaikinaakaan onnistumaan, onnistun tuon leivän valmistuksessa. 

Vierailija
30/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kaurapalat on kyllä käsittämätöntä herkkua. Niin hyviä, etten voi ostaa niitä, kun menisivät heti.

Vierailija
31/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen samaa kuin mikä ok jo aiemmin mainittu, eli Fazerin cashew-karpalociabattaa! Muut kaupan ciabattat on kuin perus sämpylää, mutta tuo on oikeasti maukas, "sitkeä", hyvällä kuorella ja isoilla ilmakulpilla. Ja ciabatta itsetehtynä on liian monimutkainen ja aikaavievä ainakin minulle, kun tarvitsee olla leipäjuuri ja pitkät kohotukset.

Mutta jos saa itsetehtyäkin suositella, niin focaccia! Vaikkapa Chocochili-blogin taikinan ohjeeksi, mutta sitäkin voi muokata vaihtamalla esim. osan jauhoista täysjyvään, ja päälliset on tietysti täysin omavalintaiset. Omille makunystyröille parhaiten toimii suht perinteinen oliivi-rosmariini-kirsikkatomaatti-valkosipuli, mutta myös mm. persilja-punasipuli-versio on taivaallista! Eikä oliiviöljyn ja muiden päällisten ansiosta vaadi enää mitään muita levitteitä tai täytteitä, vaan on hyvää sellaisenaan.

Vierailija
32/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta pataleipä. On kuulema maailman parasta leipää ja vielä maailman helpoin valmistaa. Ei vaivausta tms. Itse en ole vielä kokeillut, mutta aikomuksena kyllä on. Ehkä jopa minä, joka ei saa ikinä sämpylätaikinaakaan onnistumaan, onnistun tuon leivän valmistuksessa. 

Se nostatusaika (12-24h) on mulle itselleni se perinteisen pataleivän suurin ongelma. Ei mulla ole aikaa odotella vuorokautta. Mieluummin vaivaan kunnolla ja paistan parin tunnin nostatusajan jälkeen perinteisenä vuokaleipänä.

Vierailija
33/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin kaurapalat on kyllä käsittämätöntä herkkua. Niin hyviä, etten voi ostaa niitä, kun menisivät heti.

Se suolanmäärä on noissa Lidlin kaurapaloissa jotakin ihan järkyttävää.

Muistelisin että energiasisältö ja tuoteseloste muutenkin. Syntisen hyvältähän ne maistuvat, sitä en kiellä ollenkaan.

Vierailija
34/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Heikkisen puu-uunileipä. En voi ostaa sitä enää, koska menee puoli leipää kerralla.

Vierailija
35/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka Heikkisen puu-uunileipä. En voi ostaa sitä enää, koska menee puoli leipää kerralla.

Kuulostaa hyvältä, itselleni ainakin ihan uusi tuttavuus. Täytynee varmaan käydä kauppahallista ostamassa, näyttää olevan Helsingissä ainoa paikka jossa tuota jälleenmyydään.

Vierailija
36/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ainakin kyllästynyt. :(

Kierrän nuo muka-ruisleivät nykyisin kaukaa. Itsetehty leipähän se parasta olis, mutta yhdenhengen taloudessa ei kannata tehdä kun ei tule riittävän nopeasti syödyksi.

Häh???

Voiko enää enempää selittelyks mennä. Itsetehtykin leipä säilyy useamman päivän ihan hyvänä. Sitäpaitsi pakastinhan on juuri sitä varten. Minä laitan aina pakkaseen tekemäni leivät pienissä erissä, josta niitä sitten otan tarpeen mukaan. Jon nyt kuitenkaan ei ole pakastinta, niin tekee pienemmissä erissä. Ei ole pakko tehdä useata leipää kerralla. Sitäpaitsi esimerkiksi saaristolaisleipä vaan paranee vanhetessaan. On parhaillaan reilun viikon ikäisenä, mutta säilyy helposti parikin viikkoa.

Niin ja ihan tasan yhden hengen talous on minullakin ja teen lähes kaikki leipäni itse.

Vierailija
37/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Yrjönkadulla Patisserie Teemu&Markus leipoo aivan uskomattoman hyvää leipää. Sitä vetelee ilman mitään päällisiäkin.

Vierailija
38/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuhen jälkiuuni ruisneppari. Tosin eihän se kaupan hyllyltä ole niin hyvää kuin ihan tuoreena Sinuhen lounaalla.

Vierailija
39/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku: Leipomo Leipäjuuri - kaikki leivät !

Ihanuus on myös se, että valikoimassa olevat leivät vaihtelevat viikonpäivän mukaan, eli niihin ei kyllästy. Kaikki leivät on leivottu juureen, ja aina löytyy jotain ihania siemen-pähkinä / karpalo-auringonkukansiemen / speltti-viikuna -leipiä <3!

Vierailija
40/70 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin paistopisteestä ostin ennen sellasia Leipurimestarin kaurasämpylöitä. Ne oli ihania. No, se paistopiste hävis Prismasta ja enää en oo niitä sämpylöitä löytäny.