Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilasin työhönpääsymahdollisuuteni. Haastattelija: "Kerro lempisitaattisi."

Vierailija
07.02.2017 |

Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.

Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O

Kommentit (348)

Vierailija
181/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vastannut ihan vain totuuden, eli että ei minulla mitään lempisitaattia ole.

Vierailija
182/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä....

No olisit sanonut: "Jokainen tsäässi on mahdollisuus". Eikös tuo olisi sopinut aika hyvin haastattelutilanteeseen? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty ja vastasin ihan ylihermostuneena "Palkka juoksee, minä en". Siis mitä ihmettä =D Olen aina ollut työpaikalla se ylitunnollinen joka tekee muidenkin edestä hommia...

PS. En saanut työtä.

Vierailija
184/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arbeit macht frei.

Vierailija
185/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"In doubt? C4." - Jamie Hyneman

Vierailija
186/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree it will live its whole life believing that it is stupid.'

Albert Einstein

Ei ole Einsteinin suusta, vaikka fiksulta kuulostaakin. Juuri tästä syystä kannattaa välttää sitaatteja, sillä melko usein ne menevät väärin tai lainataan väärän henkilön sanomaksi.

Vierailija
187/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee nyt paljon näitä, jotka ei erota sitaattia ja sananlaskua... ja se jo kertoo paljon hakijasta. Sitaatti on ote jostain kirjasta, runosta tai sanojan lyhyestäkin lausumasta. Se osoittaa, että olet kirjasivistynyt, käytät tunnettujen elämänviisauksien sanojan ajatuksia oppinuoranasi. Sananlasku taasen voi olla ihan tuntemattomankin sanojan perinnesanonta vuosisatojenkin takaa. Sitaatti kertoo sivistyksestä.

Mä taas akateemisena humanistina vihaan sitaattien käyttöä, tai ainakin useimmissa tilanteissa. Niiden käyttö yleensä kertoo, ettei keskustelija ole todella sisäistänyt selittämäänsä asiaa, vaan joutuu turvautumaan ulkoaopeteltuun.

Ja höpöhöpö. Ainakin anglosaksisessa ja germaanisessa kulttuurissa nimenomaan akateemisiin etenkin humanistipiireihin kuuluu olennaisena osana keskustelukulttuuriin, että osaa heittää sopivia kirjallisuussitaatteja keskustelun lomaan. Niitä ei tarvitse edes sanoa loppuun, kun muut jo tietävät, mistä on kyse. Und das ist das Pudels Kern.

Niin heitellään. Ja sitten kun kysyy mitä se tarkoittaa tai jos tunnistaa sitaatin ja yrittää keskustella siitä aiheesta niin vastauksena voikin olla hymistelyä ja aiheen vaihtoa. Ei tietenkään aina, mutta tätä tapahtuu ja musta tosi typerää.

Vierailija
188/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyys lopettaa kehittymisen

Vierailija
189/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanao kirjoitti:

Olisin reagoinut samoin mutta jos olisin saanut miettimisaikaa niin olisin vastannut: "Yesterday is a history, tomorrow is a mystery, today is a gift and that's why it's called present" Kamala klisee mut tykkään :) ps. anteeksi kirjoitusvirheet.

Olisin itse ehkä sanonut saman, mutta vähän eri versiona. Nuorempana tuli katsottua Kung Fu Panda ja elokuvan yksi kohtaus jäi mieleen: vanha mestari lausui epävarmalle päähenkilölle: " Eilinen on mennyttä, huominen on tulevaa, mutta tämä hetki on tässä, ja jatkuu ikuisesti.

Tai sitten olisin vaan heittänyt jotain sopimatonta junttihuumoria ja nolannut itseni kunnolla, mallia Savolainen supersankari Vituiks män tai jotain yhtä säälittävää :D Olen elävä esimerkki siitä ettei yliopisto karsi pois junttimaisuutta kielestä, vaikka oppiikin uusia sivistyssanoja.

Vierailija
190/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lyhyen ja ytimekkään: "We are all Africans"

Miksikö? Minulla on T-paita jossa tuo lukee ja sen vuoksi sen muistan. Muita ei heti tule edes mieleen.

Mäkin haluan tuommoisen paidan :)

Richard Dawkinsin tavaramerkki käytännössä :)

Vierailija
191/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cave, ne ante ullas catabultas ambules. :D

Vierailija
192/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva tietää, mihin tehtävään ap haki, eli mihin haastattelija katsoi tämmöisen kysymyksen olevan merkityksellinen...

Vierailija
193/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee vasta huomenna se, mikä olisi pitänyt tehdä jo eilen". Olisinkohan saanut paikan?

Vierailija
194/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin sanonut tuon jokainen chäänssi on mahdollisuus, noinhan jos käy monissa haastatteluissa. Tai sit olin nuori ja tarvitsin rahaa, tai pilluhan se on ainaielessä mut hypätään nyt ensin, jos mies haastattelija.

Vierailija
195/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäädyin kokonaan. Ei tullut mitään fiksua mieleen, lähinnä pyöri Matti Nykäset ja Tony Halmen lohkomat mauttomuudet mielessä. En saanut vastattua melkeinpä mitään, mumisin ja hihitin vain tyhmänä.

Mitäpä olisitte itse vastanneet? O_O

Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla!

Vierailija
196/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Life's but a walking shadow, a poor player

That struts and frets his hour upon the stage

And then is heard no more: it is a tale

Told by an idiot, full of sound and fury,

Signifying nothing.

W. Shakespeare

Mitäköhän haastattelija olisi siihen sanonut?

Mun lempisitaatti! Opettelin lukioaikoina vanhasta käännöksestä ja ah, niin totta joka sana.

Työhaastattelussa olisin varmaan siteerannut Gandhia (oletus, etten jäätyisi, mikä on erittäin todennäköistä): "Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä."

Vierailija
197/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

"Jätä se sika, ansaitset parempaa"

- Miska Soini

Vierailija
198/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin voinut siteerata Jukka Virtasen ammoisina aikoina Levyraadissa heittämää kommenttia: "Sitaatti, tuo älyn säihkyvä korvike!" :D

Vierailija
199/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

We are different at night, little more hidden, little less seen, when life is most like a dream.

En tiedä meneekö tuo edes sitaatista, koska en muista onko se sitaatti, mutta bongasin tuon siitä Hannibal sarjasta, ja jäänyt mieleen. Voihan tuo olla sitaatti, tai sitten vaan kirjoitettuja vuorosanoja, koska vuoropuhelussa toi tuli esille. Siinä sarjassa on muutenkin kauniita keskusteluja, mutta tuo jäänyt mieleen. Ehkä myös sen takia minkä ristiriidan itsessäni aiheuttaa, koska yö on vuorokauden parasta aikaa, ja silloin jos milloin olen itseni paljaimmillaan. Mut joo, ehkä vähän ohi aiheen.

Vierailija
200/348 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lempisitaattini on ehdottomasti "Suck my dick"- Ron Jeremy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi