Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELA ei selviä ttt-hakemuksista lain vaatimassa ajassa

ttt
06.02.2017 |

Soittelin tänään kelaan ja kyselin ttt-hakemukseni perään. Sain vain paljon pahoitteluja ja toteamuksen, että lain vaatima 7 arkipäivän takaraja päätöksissä ei ole pitänyt. Hakemuksia on kuulemma tullut satojatuhansia. Ei se virkailija edes uskaltanut antaa mitään arviota, että milloin se päätös minulle tulee. Joutuuko kela nyt maksamaan jotain sakkoa lain rikkomisesta? Onko mulla mahdollisuuksia johonkin korvauksiin jopa, vai kuittaantuuko tää pelkillä pahoitteluilla? Itse jätin hakemuksen 26.1. ja kohta alkaa tippua postiluukusta karhukirjeitä laskuista, jotka hakemukseen liitin.

Kommentit (219)

Vierailija
161/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ttt kirjoitti:

Eilen oli tullut päätös ja tänään rahat tilillä :).

Ja heti tuhlasit ne, eikös niin?? Ja milloin haitkaan töitä viimeksi? Että mua jurppii tälläiset kerjääjät, jotka eivät osaa ottaa vastuuta itsestään. Ihan vaan seinää vasten ja sarja perään.

No kaikki se raha pitäisi "tuhlata" terveydenhoitolaskuihin, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi, kun oon vaan nukkunu viimeiset 1,5 vuorokautta melkein putkeen flunssan jäljiltä. Töitä en oo tosiaan moneen vuoteen hakenut, kun oon työkyvyttömyyseläkkeellä. Että seinää vasten vaan, juu...

Vierailija
162/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko lopettaa niiden turhien soittojen tekemisen sinne kelaan. Ei tuhlaantuisi aikaa pahoitteluihin vaan voisivat tehdä niitä päätöksiä. Se olisi meidän kaikkien päätöstä odottavien etu.

Eivät tietenkään lopeta. Ensin tullaan netistä kysymään ja siellä neuvotaan, että soita tai mene käymään. Sitten kaikki lukevat tuon vinkin ja kaikki soittavat ja menevät käymään. Eivät ole ilmeisesti koskaan kuulleet, että nämä hakemukset voi oikeasti tehdä netissä itse ja Kelan sivuilta löytyy myös tietoa, jolloin 99% soittavista ei oikeasti tarvisi soittaa. Olen ollut kelan asiakkaana 10 vuotta ja olen käynyt siellä tasan kerran ja soittanut kerran. En muista oliko nuokin kerrat turhia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttt kirjoitti:

Soittelin tänään kelaan ja kyselin ttt-hakemukseni perään. Sain vain paljon pahoitteluja ja toteamuksen, että lain vaatima 7 arkipäivän takaraja päätöksissä ei ole pitänyt. Hakemuksia on kuulemma tullut satojatuhansia. Ei se virkailija edes uskaltanut antaa mitään arviota, että milloin se päätös minulle tulee. Joutuuko kela nyt maksamaan jotain sakkoa lain rikkomisesta? Onko mulla mahdollisuuksia johonkin korvauksiin jopa, vai kuittaantuuko tää pelkillä pahoitteluilla? Itse jätin hakemuksen 26.1. ja kohta alkaa tippua postiluukusta karhukirjeitä laskuista, jotka hakemukseen liitin.

KELAN TYÖNTEKIJÄT JOUTUVAT TEKEMÄÄN 20 TTT PÄÄTÖSTÄ PÄIVÄSSÄ ,KUN SOSKUN TÄTIT TEKIVÄT 6 PÄÄTÖSTÄ PÄIVÄSSÄ . ON VARMAA TIETOA!

ELI TEKEVÄT HUTASEMALLA KOSKA KIIRE ,EIVÄT KERKIÄ PEREHTYÄ HAKEMUKSIIN.

OVAT TÄYSIN HUKASSA TÄMÄN ASIAN TAKIA . VALTIO EI ANNA OTTAA LISÄÄ PORUKKAA TÖIHIN ,ELI VARAUTUKAA TEKEMÄÄN OIKAISUPYYNTÖJÄ ,TEKEVÄT VÄÄRIÄ PÄÄTÖKSIÄ .

Vierailija
164/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua oikeasti pelottaa se että sieltä tulee kahden viikon odotuksen jälkeen vielä kaupan päälle väärä päätös. Sittenhän sitä vasta ollaankin kusessa kun oikaisun käsittelyyn menee ties kuinka kauan.

Vierailija
165/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikaisupäätösten käsitely se viissiin helpottaa hakemusten käsittelyruuhkaa??? Kelassa kuitenkin uusi etuus ja niissä uudet käsittelijät. Miten luulet, että ylipäätään pystyy mitään uusia hakemuksia käsittelemään, kun puhelin koko ajan soi, ihmiset ravaavat tiskilla ulisemassa, työ keskeytyy koko ajan, uutta pitäisi samalla opetella kun liukuhihnatahtiin pitiäisi yksilöllisesti ja huolellisesti käsitellä jokainen hakemus erikseen?? Parhaiten näistä hakemuksista pääsisi eroon, kun pistettäisiin vodkaa myyntiin Alkoihin 1 euroa / 1 litra. Suurin osa toimeentuloasiakkaista joisi itsensä hengiltä,  koska heillä ei ole mitään omantunnon arvoa tai itsekuria pitää huolta itsestää, koska yhteiskunnan syytä kaikki uli uli uu..

Vierailija
166/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hassu tilanne, nimittäin kun toi toimeentulotuki on vihoviimeinen tuki ihmiselle jolla on rahat oikeasti loppu.

Vierailija
167/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siinä tapauksessa hakea kaupungilta harkinnanvaraista, jos olisi muuten täysin heitteillä?

Vierailija
168/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä korvauksia valtio on velvollinen sitten korvaamaan kun rikkoo lakia? Joukkokanne?

Vierailija
169/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä korvauksia valtio on velvollinen sitten korvaamaan kun rikkoo lakia? Joukkokanne?

Niin, tätä minäkin mietin.

Vierailija
170/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi täynnä sossupummeja :-)) Kyllä hävettäisi olla toimeentuloasiakas ja täällä kehtaa vielä ulista:-) Mielummin hankkisin vaikka pilkin kävisin pilkkimissä, varsijousella metsällä, keräisin pulloja, tms. ihan mitä muuta tahansa, kuin kävisin kerjäämässätoisten selkänahoista revittyjä rahoja. Ja en todellakaan kehtaisi täällä ulista. Menisin vaikka sinne Kelan toimintoon ilmaiseksi hieromaan työntekijöiden niskoja, keittämään kahvia tms. Ennen kaikkea pitäisin suuni kiinni, jotta en häiritsi toisten työrauhaa. 

Vierailija
171/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi täynnä sossupummeja :-)) Kyllä hävettäisi olla toimeentuloasiakas ja täällä kehtaa vielä ulista:-) Mielummin hankkisin vaikka pilkin kävisin pilkkimissä, varsijousella metsällä, keräisin pulloja, tms. ihan mitä muuta tahansa, kuin kävisin kerjäämässätoisten selkänahoista revittyjä rahoja. Ja en todellakaan kehtaisi täällä ulista. Menisin vaikka sinne Kelan toimintoon ilmaiseksi hieromaan työntekijöiden niskoja, keittämään kahvia tms. Ennen kaikkea pitäisin suuni kiinni, jotta en häiritsi toisten työrauhaa. 

Voit ihan rauhassa tehä noi mainitsemasi asiat :-). Hauskaa loppuelämää sinulle :-)

Vierailija
172/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ttt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan rauhassa tehä noi mainitsemasi asiat :-). Hauskaa loppuelämää sinulle :-)

Onneksi ei tarvitse, kun olen hyväpalkkaisessa työssä. Olen myös säästänyt pahan päivän varalle rahaa, että ei tarvitse mennä sossuun, johon en muutenkaan ikinä menisi, koska aina löytyy töitä sille, joka niitä oikeasti haluaa tehdä. Jos en tienaisi työstä tarpeeksi, niin sitten teksin toista työtä, vapaa-ajalla keräisin marjoja jne. Mutta ei toisten rahoja sossuun varastamaan. 

Vierailija
173/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ttt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse, kun olen hyväpalkkaisessa työssä. Olen myös säästänyt pahan päivän varalle rahaa, että ei tarvitse mennä sossuun, johon en muutenkaan ikinä menisi, koska aina löytyy töitä sille, joka niitä oikeasti haluaa tehdä. Jos en tienaisi työstä tarpeeksi, niin sitten teksin toista työtä, vapaa-ajalla keräisin marjoja jne. Mutta ei toisten rahoja sossuun varastamaan. 

Millä voimilla sä nä kaikki asiat teet, jos sairastut vakavasti ja susta tulee työkyvytön vuosiksi eteenpäin?

Vierailija
174/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ttt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä voimilla sä nä kaikki asiat teet, jos sairastut vakavasti ja susta tulee työkyvytön vuosiksi eteenpäin?

Tarvittaessa myyn ison asuntoni pk-seudulta ja muutan vaikka johonkin pieneen kylään keski-Suomessa. Sieltä saa tarvittaessa vaikka halvan yksilön 30 000 euroa. Lopuilla rahoilla elän nuukasti. Minä olen niin vähään tarvittaessa tyytyväinen, että en juuri rahaa tarvitse. Jos olen niin huonossa kunnossa, että en pääse sängystä ylös kalastamaan tai marjaan, niin sitten ei tarvitse enää elää. Rinnastan kerjuulla elon samanlaiseen alennustilaan. 

Vierailija
175/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tämä kovin hävettävää ole. Olen ollut asiakkaana 1,5 vuotta, enkä ole kertaakaan kyseisessä puljussa käynyt. Laskut käyn tiputtamassa postiluukusta iltalenkilläni, mutta nekin voisi toki lähettää postin kauttakin. Jatkossahan nämä tehdään sähköisenä Kelaan. Mitään häpeä retkiä ei ole tarvittu. En ymmärrä miksi ihmisille on kunnianasia, että ei hae sossusta tukia, joihin on oikeutettu, mutta en näe kuitenkaan kenenkään häpeävän esimerkiksi opintotukea tai yleistä asumistukea, jota saa moni työssäkäyväkin. Lapsilisätkin tulee tilille ja tukea nuokin. Kehtaatko ottaa niitä vastaan?

En minäkään mihinkään kerjäämään kehtaisi lähteä, mutta tässä yhteiskunnassa on nämä pelisäännöt, joten todellakin otan kaikki tuet, joihin olen oikeutettu. Pitäisikö potea huonoa omaatuntoa, että otan pienen siivun valtavasta rahamäärästä, josta vedetään omiin taskuihin paljon hävyttömämminkin. Esimerkiksi joku Kelan pääjohtaja tai kansanedustaja vetää paljon isompia summia taskuunsa, eikä heistä kaikki todellakaan tee niin paljon työtä, että olisivat ansainneet tuon rahan. Samoin valtiolla ja kunnilla on suojatyöpaikoissa työntekijöitä, jotka eivät oikeasti tee juuri koskaan mitään ja silti heille maksetaan palkkaa. Ihan sama on myös yksityisellä puolella, mutta nämä eivät toki tule verovaroista.

Pitää ymmärtää, että palkka ei ole suoraan verrannollinen työn vaativuuteen tai työn määrään. Palkat ovat monen asian summa. Minulle on työttömänä suotu tietty tuki elämiseen ja minä pelaan osaani niin hyvin kuin pystyn ja nostan kaiken mahdollisen itselleni, kuten muutkin tekevät omassa osassaan. 

Vierailija
176/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko uudistus oli katastrofi. Kokemattomat käsittelijät vatuloivat papereita, joihin kunnissa oli rutinoituneet käsittelijät. Miksi koko muutos piti tehdä huonosti palkkaamatta tarpeeksi käsittelijöitä? Yksi Siilän hallituksen tunaroinneista!!

Samaa mieltä.

Kokemattomuutta esiintyy ja ihmetyttää miksei kuntien rutinoituneita käsittelijöitä voinut kierrättää suoraan Kelalle.

Vierailija
177/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tämä kovin hävettävää ole. Olen ollut asiakkaana 1,5 vuotta, enkä ole kertaakaan kyseisessä puljussa käynyt. Laskut käyn tiputtamassa postiluukusta iltalenkilläni, mutta nekin voisi toki lähettää postin kauttakin. Jatkossahan nämä tehdään sähköisenä Kelaan. Mitään häpeä retkiä ei ole tarvittu. En ymmärrä miksi ihmisille on kunnianasia, että ei hae sossusta tukia, joihin on oikeutettu, mutta en näe kuitenkaan kenenkään häpeävän esimerkiksi opintotukea tai yleistä asumistukea, jota saa moni työssäkäyväkin. Lapsilisätkin tulee tilille ja tukea nuokin. Kehtaatko ottaa niitä vastaan?

En minäkään mihinkään kerjäämään kehtaisi lähteä, mutta tässä yhteiskunnassa on nämä pelisäännöt, joten todellakin otan kaikki tuet, joihin olen oikeutettu. Pitäisikö potea huonoa omaatuntoa, että otan pienen siivun valtavasta rahamäärästä, josta vedetään omiin taskuihin paljon hävyttömämminkin. Esimerkiksi joku Kelan pääjohtaja tai kansanedustaja vetää paljon isompia summia taskuunsa, eikä heistä kaikki todellakaan tee niin paljon työtä, että olisivat ansainneet tuon rahan. Samoin valtiolla ja kunnilla on suojatyöpaikoissa työntekijöitä, jotka eivät oikeasti tee juuri koskaan mitään ja silti heille maksetaan palkkaa. Ihan sama on myös yksityisellä puolella, mutta nämä eivät toki tule verovaroista.

Pitää ymmärtää, että palkka ei ole suoraan verrannollinen työn vaativuuteen tai työn määrään. Palkat ovat monen asian summa. Minulle on työttömänä suotu tietty tuki elämiseen ja minä pelaan osaani niin hyvin kuin pystyn ja nostan kaiken mahdollisen itselleni, kuten muutkin tekevät omassa osassaan. 

Voi jeesus mitä myötähäpeää voi tuntea tälläisen järjenjättiläisen tekstiä kohtaan. Hirveä ylpeydenaihe oma tukipummeilu ja kehtaa vielä kyseenalaistaa jonkun kansanedustajan tai kelan johtajan palkan. Parahin idiootti, ei sinulla ole aavistustakaan mitä mainitsemasi tahot tekevät palkkansa eteen, ja ainakin he tekevät jotain elantonsa eteen. Ymmärrän kyllä, että tämä voi olla varsin  vieras käsite sinulle.

Vierailija
178/219 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko uudistus oli katastrofi. Kokemattomat käsittelijät vatuloivat papereita, joihin kunnissa oli rutinoituneet käsittelijät. Miksi koko muutos piti tehdä huonosti palkkaamatta tarpeeksi käsittelijöitä? Yksi Siilän hallituksen tunaroinneista!!

Samaa mieltä.

Kokemattomuutta esiintyy ja ihmetyttää miksei kuntien rutinoituneita käsittelijöitä voinut kierrättää suoraan Kelalle.

Jostainhan se säästö piti repiä. Vai eikö tämän uudistuksen pitänyt tuoda mukanaan säästöjä?

Vierailija
179/219 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ahdistaa kun vaikka päätös jostain ihmeestä tänään tulisi, niin rahat näkyvät tilillä vasta kahden pankkipäivän jälkeen. Toisin sanoen 4 päivän päästä. Vararuuat on kohta syöty ja jäljellä on enää puolikas hernekeittopurkki.

Vierailija
180/219 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain päätöksen lain vaatimassa ajassa, mutta mokasin ja hain tammikuulle, vaikka piti hakea helmikuulle. Päätös oli kielteinen, koska sain tammikuussa vielä tukea kunnalta. Uusi hakemus laitettu ja pelottaa, että löytävät jonkun syyn hylätä hakemuksen, vaikka tulot ja olosuhteet pysyneet samana. Myönteistäkin päätöstä ja rahoja saa odottaa useamman päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi