Hauskimmat ja ärsyttävimmät kokemukset tilanteista, joissa joku suuttuu tai pahoittaa mielensä aivan olemattomista asioista!
Tällaista ketjua en muista AV:lla nähneeni, vaikka muuten tämä onkin ollut mahtava paikka bongailla ihmisten käyttäytymisen absurdeimpia piirteitä. Aloittakaamme!
Kommentit (833)
Kollega loukkaantui kyyneeliin kun entisen kollegan läksiäisissä kehuimme tätä toiseen työpaikkaan lähtevää yltäkylläisesti, mutta emme häntä (ei ollut itse lähtemässä mihinkään)..
Vihaan läskejä kirjoitti:
Näin linja-autopysäkillä sairaalloisen lihavan henkilön ja sanoin hänelle, että "Kannattaisi laihduttaa ihan omaksi parhaaksesi, koska tuollaista läskitiinua on iljettävä katsoa ja se on kamala rasite elimistöllesi tuo ihrakasa jota kannat mukanasi". Hän selvästi suuttui ja jostain syystä moni muukin vilkuili minua vihaisesti, vaikka minä sanoin vain faktat.
Voit varmasti itse kuvitella, millaista on olla vakavasti ylipainoinen. Vaikka kyseinen henkilö olikin lihava omien valintojensa takia, ei hän tuossa vaiheessa varmaankaan enää nauttinut olostaan. Todennäköisesti kyseisellä henkilöllä oli jo valmiiksi heikko itsetunto painonsa takia. Hän kuitenkin oli uskaltautunut ihmisten ilmoille, vaikka hän olisi voinut jäädä makaamaan sänkyyn. Sinä näit hänet ja päätit murentaa hänen itsetuntoaan lisää kyseenalaistamalla hänen elämäntapansa (hänhän saattoi olla parhaillaan laihduttamassa), haukkumalla häntä iljettäväksi ja ihrakasaksi ja tekemällä tämän kaiken muiden ihmisten läsnäolossa, mikä lisäsi nöyryytystä moninkertaiseksi. Lisäksi oletit, että hän ottaisi sanasi vinkkeinä ja olisi niistä kiitollinen, ja että muut ihmiset kannattaisivat näkemystäsi. Sinunlaistesi ihmisten takia liikalihavuus on ihmisille niin nolo asia.
Yritin jutella naiselle jolla oli maisterin paperit treffisovelluksessa ja nainen ei vastannut minulle mitään. Aika törkeetä tollanen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Pikkusiskoni oli uhmaiässä ja kiukkusi sukulaisvierailulla, tätini erehtyi sanomaan jotain, että ei ole kasvatettu lasta kunnolla. Äitini tästä loukkaantui niin, ettei ikinä enää edes joulukorttia hänelle lähettänyt, saati halunnut häntä tavata. Harmitti, kun se täti oli oikeasti mukava ja lämmin ihminen ja itsekin tavallaan sitten tuon naurettavan vihanpidon takia hänet menetin.
No tätisi olisi pitänyt pitää mölyt mahassaan. Itse en ainakaan viitsisi pitää yhteyttä tuollaisen jälkeen. Kertomasi mukaan kuitenkin oli kyse uhmaikäisestä lapset, joten uhma onnaivan normaalia. Kuka nyt haluaa vierailla, jos tulee arvostelluksi uhmaikäisen raivarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne mummon antamat ruuat piti heittää roskiin? Mitä ihmettä?
Tätä olen miettinyt jo lähes 30 vuotta...Olen siis sen jutun kertoja (poikaystävän mummin luona kyläily).
Poikaystävä oli vaan jääräpäisesti ja periaatteellisesti päättänyt, että mummilta ei oteta vastaan mitään syötäviä mukaan vietäväksi. En tajunnut silloin, en tajua tänä päivänäkään. Ikinä en ole törmännyt samanlaiseen ilmiöön; toivottavasti en törmääkään.
Aiheesta väännettiin koko bussimatka ja harkitsin vakavasti, että menköön poikaystävä sitten eri osoitteeseen ja meidän juttu loppuu tähän. Mutta piti tehdä lopulta nopea ratkaisu ja valitsin silloin poikaystävän. Aivan hulluahan se oli koko juttu eikä ajallinenkaan etäisyys tapahtumaan ole tuonut ymmärrystä, miksi poikaystävä oli ehdoton: mummin syömisiä ei oteta mukaan! Ja jos mummi puolipakolla laittaa niitä mukaan, ne heitetään roskiin!
Jos voisin mennä nyt uudelleen tilanteeseen, niin sanoisin poikaystävälle neutraalilla äänellä "selvä", kun hän sanoo menevänsä omaan kotiinsa ellen heitä mummin antamia herkkuja roskiin.
(Tähänkin saa ehdottaa teorioita kuten joku muukin pyysi omaan tapaukseensa..)
Mä en kestä tätä epätietoisuutta. Laita viesti sille ja kysy (mutta älä rupea enää seukkaan :D ).
A) mummun ruoka-aineet on väärin/pitkään säilytetty
B) mummu on vähävarainen, joten hänelle pitää tehdä selväksi tiukasti, ettei kotiinviemisiä saa tehdä, etkä ymmärtänyt tätä
C) exäsi loukkaantui verisesti jostain mummun/papan sanomasta vuosia sitten :D
D) mummulla on tapana sekoittaa kylpysuola ja merisuola keskenään
E) exän vanhemmilla oli tapana viskata viemiset vihaisesti roskiin, koska mummu ei hyväksynyt heidän liittoaan ja lapsi todisti tämän traditionF) mummun naapurustossa on ollut outoja rotanmyrkkykuolemia
G) exän äiti on lukenut liian pelottavia iltasatuja vanhoista noidista ja myrkkyomenista
H) exällä oli salainen pummikaveri joka asui piharoskiksessa
I) Mummo on käyttänyt tuota poikaa seksuaalisesti hyväkseen ensin hänet ruoalla huumattuaan.
J) Poika oli lapsena kärsinyt aliravitsemuksesta, koska ruoan sijaan hän oli aina syönyt mummon tyrkyttämiä herkkuja.
K) Poika oli joskus saanut ruokamyrkytyksen, joka oli ollut niin vakava tai josta oli seurannut jotain niin noloa, ettei hän koskaan voinut antaa sitä mummolle anteeksi.
Hahah, ihania teorioita! Paljon kiitoksia!
Mummin kohdalla vähävaraisuus ei ainakaan selittänyt tilannetta.
Vuosikymmenten pähkäilyjen jälkeen antaisin ääneni teorialleni, että poikaystävä ei -kenties nuoruutensa takia- ymmärtänyt antamisen iloa? Ehkä hän oli vasta sisäistämässä omillaan pärjäämisen hienoutta, mutta liian sokeasti: ei tajunnut loukkaavan mummia, jos hänen tekemänsä herkuista kieltäydytään.
Joku ehdotti hauskasti, että laittaisin viestiä exälle ja palaisin mummi-caseen : D No, jos sattumoisin palaisin joihinkin välillämme olleisiin epäkohtiin, niin prioriteettina olisi muutama muu poikaystävän pöyristyttävä lausunto/asenne. Enkä muuten tiedä miehestä mitään. Joskus googlasin, mutta löytyi joitain kaukaisia juttuja, missä miehen nimi mainittu. Vahvassa keski-iässähän hänkin jo on, ties jonkun täällä kirjoittavan mies : D
En ole varma, onko unohdus armahtanut jo miehen tässä mummiasiassa, mutta mun on vaikea unohtaa.
Olin kollegan kanssa työmatkalla eräässä suurkaupungissa, jota hän piti "omanaan" oltuaan joskus lähettyvillä vaihto-oppilaana ja hehkutti kovin. Kävellessämme puistossa näin pensaiden alla rotanmyrkkypanoksia ja huomautin kollegalle, että täällä on varmaankin paljon rottia. Hän loukkaantui tästä niin, että loppupäivä sujui hyvin viileissä tunnelmissa.
Tapailemani mies veti herneet nenään, kun en hyväksynytkään mukisematta hänen pilven, alkoholin, oxyn, bentsojen, valiumin ja heroiinin sekakäyttöä, vaan vihelsin stopin koko homman poikki.
ja sitten sun äitisi tuli sanomaan, että aika käydä hampaiden pesulla ja mennä nukkumaan. Huomenna jatkuu taas ihmisten jekutus internetissä.
Vierailija kirjoitti:
Tapailemani mies veti herneet nenään, kun en hyväksynytkään mukisematta hänen pilven, alkoholin, oxyn, bentsojen, valiumin ja heroiinin sekakäyttöä, vaan vihelsin stopin koko homman poikki.
Vierailija kirjoitti:
Alkoiko miehen nimi J:llä? Kuulostaa tutulta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm minäkin tunnen erään J:llä alkavan vastaavanlaisen sankarin. Hänen nimensä on Jari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ala, ei ole suomalainen kaveri, nimi alkaa D:llä. Siksi tuo listakin on ehkä (?) hieman epätyypillinen Suomeen. Tai mistäs minä tiedän kun en noissa piireissä pyöri, mulle on aina riittänyt viina pään sekottamiseen.
Tyypillä oli yllättäen myös mielenterveysongelmia ja ainakin aiemmin ollut myös itsetuhoisuutta. Ja jos jollain soi nyt kellot, niin olen hänestä kirjoittanut tänne ennenkin, ennen kuin tuo hepon käyttö tuli ilmi. Kysyin vinkkejä siihen, kuinka pistää homma poikki nätisti ja mitä tehdä kun ottaa edelleenkin yhteyttä ja pelkään et se tekee jotain itelleen mun hylkäyksen seurauksena, kun on niin lovelove.
Mulla on ystävä, joka jatkuvasti saa raivareita melkein mistä vaan. Ei voi koskaan tietää kun hänet näkee, että onko näkeminen kiva ja rauhallinen vai saako jossain kohtaa vihat päälleen. Harmittaa, kun ollaan oltu ystäviä yli 10 vuotta, ei haluaisi kokonaan välejä katkaista, mutta mittani alkaa olla täysi. Ei ollut ennen näin paha, mutta tuntuu vaan pahenevan koko ajan. Ei kestä mitään suunnitelman muutoksia, ei kestä sitä että joku on eri mieltä, ei kestä oikein mitään. Hulluin tekemänsä juttu on se, kun suuttui exälleen niin, että heitti television lattialle.
Samanlaisia kokemuksia itsellä.
Asiakas huutaa kaukaa ovelta "Päivää", ei kohdista huutoaan kenellekään. Tulee hetken kuluttua kohdalleni ja tervehdin häntä sanomalla "Hei!" . Tästä asiakas vetää kilarit ja alkaa raivoamaan, miten "Hei" on sinuttelua ja me ei olla tehty mitään sinunkauppoja, ja kuinka minun kuuluu sanoa hänelle päivää. Vieläkin kykenen tuntemaan sylkipisarat naamallani, kun asiakas karjuu "SANO PÄIVÄÄ, SANO PÄIVÄÄ!!!!"
No en jaksanut siinä työssä pitkään ja vaihdoin alaa.
Olin kesän päiväkodissa töissä ja kävimme eräässä luonnonpuistossa retkellä. Siellä oli sellainen iso sammalpäällysteinen kivi, jonka päälle ei saanut kiivetä. Siinä oli siis erikseen kieltotaulu. Eiköhän pari ryhmän tyttöä ollut siellä kiven päällä kun silmä vältti. Komensin "Tytöt, nyt heti alas sieltä"
Toinen päiväkodin "täti" tällainen yli-sukupuoli"neutraali" höseltäjä syöksyi saarnaamaan minulle, että tuollaisessa tilanteessa pitää käyttää ilmausta "lapset" ei saa sanoa tytöt tai pojat. Huokaus...
Paras ystäväni suuttui kerran, kun hän oli riidoissa yhden ystävämme kanssa. Erehdyin sanomaan, että ei tässä kyllä kaikki ole sen kolmannen ystävän vika, vaan molemmat ovat olleet osallisia huonoon käytökseen. Tästäkös paras ystäväni alkoi raivota, että minun tehtäväni on vain olla samaa mieltä hänen kanssaan kaikesta, koska niin parhaat ystävät tekevät.
Aikuisena on naurettu tälle jutulle, koska on yhä selvempää, ettemme ajattele asioista samalla tavalla. Se ei estä meitä silti olemasta parhaita ystäviä 😁
Ruotsalainen femakko suuttui kun venäläinen urheilujoukkue julkaisi kalenterin jonka kuvissa esiintyivät vaatteet päällä.
True story.
Vierailija kirjoitti:
ja sitten sun äitisi tuli sanomaan, että aika käydä hampaiden pesulla ja mennä nukkumaan. Huomenna jatkuu taas ihmisten jekutus internetissä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että päihteidenkäyttö on jotain nii ihmeellisen merkillistä, ettei sitä todellisuudessa edes tapahdu ja näinollen viestin täytyy olla valetta? Eletään selvästi eri maailmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Olin kesän päiväkodissa töissä ja kävimme eräässä luonnonpuistossa retkellä. Siellä oli sellainen iso sammalpäällysteinen kivi, jonka päälle ei saanut kiivetä. Siinä oli siis erikseen kieltotaulu. Eiköhän pari ryhmän tyttöä ollut siellä kiven päällä kun silmä vältti. Komensin "Tytöt, nyt heti alas sieltä"
Toinen päiväkodin "täti" tällainen yli-sukupuoli"neutraali" höseltäjä syöksyi saarnaamaan minulle, että tuollaisessa tilanteessa pitää käyttää ilmausta "lapset" ei saa sanoa tytöt tai pojat. Huokaus...
tässä on ajatuksena se, että jos sanot tytöt/pojat, niin vaikuttaa siltä että juuri tytöt (tässä tapauksessa) tyttöytensä vuoksi eivät saa kiivetä sinne. siksi pitää sanoa lapset, jotta ymmärretään, että sinne ei saa kiivetä koska ovat vielä lapsia. ei siinä sen enempää huokailemista ole.
Olin kuudennella kuukaudella raskaana tietämättäni. Vatsa ei ollut kasvanut lkähes yhtään ja painoa tullut n. 3kg. Käytimme tuolloin kondomia ja söin e-pillereitä.
Reilusti ylipainoinen kaveri oli raskaana rv 25 eli samoilla viikoilla. Satuimme sitten synnyttämään samaan sairaalaan, vierekkäisiin huoneisiin. Kun törmäsimme käytävällä, hän kysyi mitä minä siellä teen. Kerroin, että sain juuri pienen tyttären. Hän tökkäisi minua vatsaan ja sanoi "Ai tuolta vai, älä kuseta" Luulin vielä tässä kohtaa että se oli hänen omituista huumoriaan ja annoin olla. Sitten kun oli aika lähteä kotiin, näin hänet aulassa vauvansa kanssa. Hän odotti kuulemma kyytiä. Mieheni tuli perässä vauvan kantokopan kanssa ja tämän nähtyään "kaveri" alkoi raivota ja huutaa suoraa huutoa "Tuo kersa ei kyllä ole sinun kun olet yhä pakkasessa rais*attu pulkannaru"
Mitä olisi pitänyt tehdä? Pyytää anteeksi etten lihonut raskausaikana 30 kiloa?
Tapasin ekoilla treffeillä miehen, joka oli tullut eri kaupungista minua tapaamaan, joten olin luvannut, että hän voi nukkua luonani, jos ei nyt ihan vihata toisiamme, kun ekan kerran livenä tavataan. No, kaikki meni todella hyvin, mies jäi yöksi, seuraavana aamuna mentiin aamupalalle ja kierreltiin kaupungilla, kaikin puolin siis odottamattoman ihanat treffit. Mies oli lähdössä sitten bussilla kotiin ja sanoin, että en jaksa lähteä bussiasemalle asti saatille, kun asuntoni oli ihan eri suunnalla. Mies selvästi otti tästä vähän nokkiinsa ja vihjaili, etten halua enää nähdä häntä, vaikka olin juuri sanonut, että minulla oli todella kivaa ja koska otetaan uusiksi. Olin vähän hämmentynyt tästä, mutten ajatellut siitä sen kummempaa, kun se oli kuitenkin niin pikkujuttu.
Näin jälkikäteen on tietysti helppo sanoa, että olisi tuosta voinut vähän jo jotain päätellä. Jatkettiin tapailua parin kuukauden ajan, mutta koska minä opiskelin ja kävin töissä, oli todella haastavaa sovittaa aikatauluja yhteen, kun asuttiin eri kaupungeissa ja tämäkös oli kyseisen miehen ihan mahdoton hyväksyä. Kaiken huippu oli, kun minulla oli yksi päivä viikossa, jolloin olisin voinut matkustaa hänen luokseen, mutta mies soitti ja perui, koska hänelle tuli jotain muuta ja sitten suuttui minulle, kuinka ei ikinä nähdä. Mykkäkoulua seurasi kaikista "vastoinkäymisistä" (eli normaaleista tilanteista, joissa kahden aikuisen piti yrittää sovitella aikataulujaan yhteen). Hän oli myös täysin vakuuttunut, että kaikki miehet haluavat minua ja flirttailevat kanssani, sekä kriiseili jatkuvasti siitä, kun olen niin paljon "korkeampi tasoinen" kuin hän (huoh). Ja kaikki tämä siis parin kuukauden tuntemisen aikana. Joo, selvisi, että miehellä oli pahoja ongelmia itsetunnon kanssa ja vaikeita ihmissuhteita taustalla. Ihana mies tavallaan, mutta ei tällainen tasapainoinen ja terveellä itsetunnolla varustettu ihminen jaksa kauaa katsella, kun toinen vääntää hirveitä ongelmia kirjaimellisesti kuvitelluista asioista.