Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten töissä aina ne samat saikuttaa vähintäänkin joka kuukausi?

Vierailija
05.02.2017 |

Ihmetyttää, kun itsellä ei ole ollut 1½ vuoteen yhtäkään saikkupäivää ja tuolloin viimeksikin influenssan takia. Vituttaa aina joutua tekemään niiden luteiden työt vähän väliä...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän katkeruutesi aloittaja, mutta kyllä se sairastelun aika sullekin vielä koittaa ja työkaverit sitten haukkuu seläntakana ihmetellen.

Vierailija
22/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole sinulta pois. Kieltäydy olemasta paikkaaja."

Ei onnistu hoitotyössä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrän katkeruutesi aloittaja, mutta kyllä se sairastelun aika sullekin vielä koittaa ja työkaverit sitten haukkuu seläntakana ihmetellen."

Mulla on aika korkea työmoraali, eli tuskinpa tulee ikinä semmoista tilannetta, että mun poissaoloista tultais ikinä jauhamaan paskaa selän takana. :D

Vierailija
24/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain sairastuvat helpommin ja vastustuskyky on heikko. Ja lääkärihän se päättää saako sairaslomaa vai ei.

Vatsataudissa ja flunssa ei pitäisi tulla töihin, eikä kukaan ole korvaamaton, eikä tartuttaa muita.

Itse olen äärettömän harvoin sairaana, enkä edes muista, milloin olisin ollut sairaslomalla, varmaan toistakymmentä vuotta sitten. En vain sairastu... nyt pitää koputtaa puuta.

Vierailija
25/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä ap; meillä ainakin saa pitää niitä ilman todistusta saikkupäiviä 3 ennen kuin vaaditaan käynti työterveyteen. Toki esimiehellä sitä on oikeus kysyä vaikka aina, mutta tämä siis ns. normikäytäntö, eli hyvin todennäkösesti nää tapasaikuttajat saa vaan puhelinsoitolla jäädä himaan makaamaan.

Vierailija
26/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole sinulta pois. Kieltäydy olemasta paikkaaja."

Ei onnistu hoitotyössä :)

Missähän työssä mahtaisi onnistua? Ellet sitten ole todella vakaassa työssä ja vakinaisessa työsuhteessa.

Vierailija
27/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärrän katkeruutesi aloittaja, mutta kyllä se sairastelun aika sullekin vielä koittaa ja työkaverit sitten haukkuu seläntakana ihmetellen."

Mulla on aika korkea työmoraali, eli tuskinpa tulee ikinä semmoista tilannetta, että mun poissaoloista tultais ikinä jauhamaan paskaa selän takana. :D

Siihen ei työmoraalis auta siinä vaiheessa.

Vierailija
28/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ymmärtämätön ja empatia kyvytön?

Kyllä siinä ymmärrys ja empatiakyky on koetuksella, kun jotkut on vähän väliä pois ja itse tekee tunnollisesti heidänkin työt. Tulee tunne, että jossain  vaiheessa sais vaakakuppi kääntyä toisin päin: minä olisin pois ja ne saikuttajat tekis mun työt. En luonnollisestikaan haluaisi olla kipeä, mutta jotain oikeudenmukaisuutta touhuun kaipaisin.

Ja kyllä ne tapasaikuttajat tunnistaa: ensin ne vihjailee, että onpa kipeä olo *köh köh* ja seuraavana päivänä jäävät sitten pois. Ajoittavat myös kätevästi aina joko alku- tai loppuviikkoon ne kolme päivää, jotka omalla ilmoituksella saa olla ja ne käytetään aina. Eivät siis koskaan sairasta esim. ti-to, koska silloin ei saisi pitkää viikonloppua toipumiseen.

Itsekin työssä paikkailen sairastuneita, olen välillä illalla puhki poikki ja voin sanoa, että koskaan en epäile sairastunutta, koska haluan pitää a) työpaikan ilmapiiriä yllä b) luottaa työkaverin c) mitä se mulle kuuluu

Mutta toivoisin esimiehen katsovan, että ketään ei polteta loppuun.

Vierailija
29/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa työpaikassani meidän seuraavan viikon työtehtävät jaettiin edellisellä viikolla. Yksi kaveri oli joka viikko saikulla ja se ennakoitiin aina työtehtävissä. Yleensä hänet laitettiin tuuraamaan tai lainaan toiselle osastolle. Joskus hänelle erehdyttiin laittamaan oikeita hommia, jotka sitten tuli ylitöiksi meille muille sillä tsädää! Kaveri jäi saikulla tai lapset oli sairaana. Oli muistaakseni sen vuoden aikana mitä olin siinä firmassa kaksi kertaa koko viikon ilman saikkua tai lastensairastumista.

Tyyppi oli kikkaillut lasten takia itsensä pelkkään aamuvuoroon, mikä aiheutti muissa pahaa mieltä, koska me muut painettiin kolmea vuoroa 😒

Vierailija
30/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi minä haen aina ekasta päivästä alkaen sairaslomaa lääkäriltä.Itsellä perussairauteen saatavien lääkkeitten vuoksi heikkovastustus kyky ja välillä tuntuu,että pieninkin flunssa tarttuu ja kestää kauemmin kuin muilla.Nyt ollut vähän helpompaa etten ihan joka pöpöä oo saanut.

Monesti työkaverit sanonu et eihän sun heti tarvii hakea saikkua vaan saa sairastaa 3pv ilman,mutta olen sanonut,että eipähän tarvii kenenkään miettiä et oonko oikeesti kipee vai en.

Vierailija
31/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on lääkäri, eikä koskaan ole sairaana, vaikka tekee paljon päivystyksiä ja sanoo olevansa immuuni pöpöille, mutta mies ja lapset ovat taas jatkuvasti sairaana, kun rouva kantaa kaikki pöpöt kotiin.

Saman luulisin olevan myös muilla, jotka sairastuvat usein. Pöpöt tulevat päiväkodista, kouluista, työpaikoilta jne.

Vierailija
32/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkaveri jolla sairaus alkaa aina, siis ihan joka kerta, yöllä. Edellisenä päivänä kaikki ok, työkaveri ei flunssainen eikä mitään mutta yöllä yhdeltä tulee viesti "tulin kipeäksi, en pääse huomenna".

Tsekkasin viimeksi niin todellakin viisi viimeistä ilmoitusta tullut klo 23-02-välillä.

Töissä ollut vasta 3kk mutta saikulla vähintään joka toinen viikko 😳😳

Pikkasen ärsyttää koska oma päiväni venyy aina kun kollega sairaana.

Vierailija
33/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkärihän se päättää saako sairaslomaa vai ei.

No kyllä todella monessa työpaikassa saa ihan omalla ilmoituksella olla kolme päivää pois. Systeemi on hyvä eikä siitä mielestäni ole syytä luopua (terveydenhuolto jo nyt tarpeeksi kuormittunut), mutta suosiihan se näitä ilman syytä saikuttajia.

Vierailija
34/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niillä on krooninen sairaus, joka oireilee välillä niin pahasti ettei voi olla töissä

Nämä krooniset sairastajat eivät kuulu työelämään. Ei ole työnantajan vastuulla kustantaa sitä loputonta sairastamista.

Vierailija
35/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi minä haen aina ekasta päivästä alkaen sairaslomaa lääkäriltä.Itsellä perussairauteen saatavien lääkkeitten vuoksi heikkovastustus kyky ja välillä tuntuu,että pieninkin flunssa tarttuu ja kestää kauemmin kuin muilla.Nyt ollut vähän helpompaa etten ihan joka pöpöä oo saanut.

Monesti työkaverit sanonu et eihän sun heti tarvii hakea saikkua vaan saa sairastaa 3pv ilman,mutta olen sanonut,että eipähän tarvii kenenkään miettiä et oonko oikeesti kipee vai en.

Juuri näin

Vierailija
36/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ei työmoraalis auta siinä vaiheessa.

Tässä ei nyt keskustella niistä, jotka ovat oikeasti sairaita, vaan niistä jotka tapasaikuttavat ilman syytä.

Vierailija
37/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon esimiehenä joutunut pistämään kovan kovaa vasten ja puuttumaan yhden saikuttajan lusmuiluun. Hitsi kun alkoi saikuttamisensa heti koeajan päätyttyä. Mutta tajunnee pian itsekin vaihtaa työpaikkaa. Jos ei ole koskaan työkykyinen, ei ole palkkaankaan oikeutta

Vierailija
38/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa työpaikassani meidän seuraavan viikon työtehtävät jaettiin edellisellä viikolla. Yksi kaveri oli joka viikko saikulla ja se ennakoitiin aina työtehtävissä. Yleensä hänet laitettiin tuuraamaan tai lainaan toiselle osastolle. Joskus hänelle erehdyttiin laittamaan oikeita hommia, jotka sitten tuli ylitöiksi meille muille sillä tsädää! Kaveri jäi saikulla tai lapset oli sairaana. Oli muistaakseni sen vuoden aikana mitä olin siinä firmassa kaksi kertaa koko viikon ilman saikkua tai lastensairastumista.

Tyyppi oli kikkaillut lasten takia itsensä pelkkään aamuvuoroon, mikä aiheutti muissa pahaa mieltä, koska me muut painettiin kolmea vuoroa 😒

Yhdessä työpaikassa työkaveri sairasti aina sillä viikolla, kun hänellä oli myöhäisin eli sulkemisvuoro. Sitten jonkun piti aina venyttää omaa päiväänsä, ellei tiedetty etukäteen.

Vierailija
39/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noita myös. Ja vituttaa myös läskit ja ylipäätään ihmiset jotka ei pidä itsestään = työkyvystään huolta, tulevat firmalle ja yhteiskunnalle kalliiksi ja monesti se saikuttaminen revitään sitten meidän muiden persnahasta.

Just näin. Ja mitenkään tähän ei pystytä puuttuun. Tässä sitä saataisiin tulosta, kun jotenkin puututtais, ei tarvis kikyä. Noi laskee että ovat sallitut määrät pois vuosittain. Sitten vielä etäpäivällä perjantait. Nää on niin vähän töissä, et sen vähän ne ajaa omaa etua, kehuu itseään ja nuolee pomoja.

Vierailija
40/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on krooninen sairaus joka oireilee kausittain. Välillä olen pari kuukautta kuukautta terveenä, sitten saatan olla kuukauden sairaana. Ei mene mitenkään loogisesti sairauteni kulku, on erikoissairaanhoidossakin kaikki mahdollinen tutkittu. Poissaoloja tulee väkisin enemmän kuin keskivertotyöntekijällä mutta ei voi mitään.