Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten töissä aina ne samat saikuttaa vähintäänkin joka kuukausi?

Vierailija
05.02.2017 |

Ihmetyttää, kun itsellä ei ole ollut 1½ vuoteen yhtäkään saikkupäivää ja tuolloin viimeksikin influenssan takia. Vituttaa aina joutua tekemään niiden luteiden työt vähän väliä...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on niitä, jotka on ensin tosi paljon pois töistä, ja kun täyttyy se määrä, minkä vuodessa saa olla sairaslomalla menettämättä täyttä palkkaansa, "paranee" kuin taikaiskusta eikä saikkuja enää kerrykään. On se mystinen homma. Siksi jotkut puhuu "pitämättömistä saikuista" - ne on näitä tapasaikuttelijoiden työkavereita.

Vierailija
42/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimiehenä olen saanut työpaikan ilmapiirin ja työtehot huomattavasti paremmaksi kun olen pistänyt valittavat jatkuvasti "sairastavat" kilometritehtaalle.

Kun ei useista keskusteluista ja työterveyslääkärin tarkastuksissa ilmennyt mitään miksi ei pystyisi tekemään työtään ja saikuttelu jatkui entiseen malliin, tarjosin sen verran euroja että sain nimet paperiin ja ämmät irtisanoutumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saikulle pitää jäädä, jos huono pomo, jonka alaisuudessa kokoajan stressitila ja kroppa oirehtii. Mm. Rytmihäiriöitä, jne..edellisen paremmin asioita hoitaneen pomon aikaan en koskaan saikulla, kun työt sujuivat, mutta nyt kaikki toisin. Enkä todellakaan koe huonoa omaatuntoa saikuistani!

Vierailija
44/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden oikeasti sairaiden ei tarvitse kommentoida. Tämä ketju koskee lintsareita.

Vierailija
45/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niillä on krooninen sairaus, joka oireilee välillä niin pahasti ettei voi olla töissä

Jännästi se krooninen sairaus vaivaa aina viikonloppujen yhteydessä kolme päivää kerrallaan. Varsinkin silloin, jos on jo etukäteen tiedossa, että ko. ajankohtana on töissä tiukempaa. Ja se mystinen krooninen sairaus oireilee myös silloin, kun ei saakaan haluamaansa viikonloppua vapaaksi.

Esimerkiksi crohnin tauti (tulehdustila suolistossa) pahenee stressistä. Valittajat, olette inhottavia!

Vierailija
46/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mt-historiaa, pitkän sairausloman saa suunnilleen sormia napsauttamalla. Tarkoitus on kai enneltaehkäistä tilanteen paheneminen.

Päiväkodissa olevat lapset todella voivat olla räkätaudissa joka toinen viikko.

Vierailija
47/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näiden oikeasti sairaiden ei tarvitse kommentoida. Tämä ketju koskee lintsareita."

Juurikin niin, t. ap.

Vierailija
48/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskitytään niihin omiin hommiin. Meillä supatettiin kun yks terveen näköinen jäbä oli päivän pois per 2 viikkoa ja väitti käyvänsä lääkärissä ja kukaan ei uskonut. Jätkä oli terveen oloinen ja tuli aina fillarilla töihin. Yhtenä päivänä se sai puhelun ja tyynesti hymyillen kertoi että nyt hän menee maksasiirtoon, oli ollut siirtojonossa siihen asti. Kolme.en kuukauden päästä tuli taas terveenä fillarilla töihin eiä käännös enää saikuttanut sen jälkeen.

Toinen tuttu samassa duuni paikassa sai lääkäriltä saikkua sydänoireiden takia, mutta hiipi töihin hoitamaan rästihommia - ja kuoli, putosi vaan tuolilta, läts- silmät auki makaamaan .

Saikuttanut voi olla perheenjäsen joka taistelee hirveän taudin kanssa, tai se voi olla herkkä saisrastumaan jonkun vitamiininpuutoksen vuoksi.

Vierailija
49/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokaisella olekaan työkaveria, joka mittailee kuumettaan mittarilla toiveikkaana useita kertoja päivässä? :D

Vierailija
50/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on mt-historiaa, pitkän sairausloman saa suunnilleen sormia napsauttamalla. Tarkoitus on kai enneltaehkäistä tilanteen paheneminen.

Päiväkodissa olevat lapset todella voivat olla räkätaudissa joka toinen viikko.

No ei sitä lasta tarvitse nuhan takia jäädä kotiin hoitamaan.

Vierailija
51/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näiden oikeasti sairaiden ei tarvitse kommentoida. Tämä ketju koskee lintsareita."

Juurikin niin, t. ap.

Eli olet lääkäri joka diagnosoi?

Vierailija
52/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niillä on krooninen sairaus, joka oireilee välillä niin pahasti ettei voi olla töissä

Jännästi se krooninen sairaus vaivaa aina viikonloppujen yhteydessä kolme päivää kerrallaan. Varsinkin silloin, jos on jo etukäteen tiedossa, että ko. ajankohtana on töissä tiukempaa. Ja se mystinen krooninen sairaus oireilee myös silloin, kun ei saakaan haluamaansa viikonloppua vapaaksi.

Esimerkiksi crohnin tauti (tulehdustila suolistossa) pahenee stressistä. Valittajat, olette inhottavia!

Jos sairastaa Crohnin tautia, niin silloin tuskin lähtee festareille, kaverin häihin tai mökille sellaisena päivänä/viikonloppuna, kun on joutunut jäämään töistä pois sairauteensa vedoten.

Jos Crohnin tauti estää normaalin työnteon, silloin täytyy vaihtaa työnkuvaa, työpaikkaa, tai jäädä osa-aikaiselle sairauslomalle.

Vierailija
53/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi minä haen aina ekasta päivästä alkaen sairaslomaa lääkäriltä.Itsellä perussairauteen saatavien lääkkeitten vuoksi heikkovastustus kyky ja välillä tuntuu,että pieninkin flunssa tarttuu ja kestää kauemmin kuin muilla.Nyt ollut vähän helpompaa etten ihan joka pöpöä oo saanut.

Monesti työkaverit sanonu et eihän sun heti tarvii hakea saikkua vaan saa sairastaa 3pv ilman,mutta olen sanonut,että eipähän tarvii kenenkään miettiä et oonko oikeesti kipee vai en.

Epäilijöille ei todistukset riitä jos huono päivä sattuu. Tietysti fiksut ihmiset osaavat myöntää ennakkoluulonsa vääriksi, mutta kaikista siihen ei ole. Mulla ollut joskus epämääräisiä oireita, joille ei silloin löytynyt selitystä. Olin poikki 24/7 ja välillä oli pakko hakea saikkua, kun en millään pystynyt enää viimeisillä voimillani raahautumaan töihin (todistus piti olla jo ekasta päivästä). Eli juuri tällaista päivä tai pari useita kertoja lyhyen ajan sisällä.  Onneksi tilanne helpotti lopulta, mutta huono maku jäi.

Vierailija
54/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nythän voi saikuttajat olla huomenna saikulla, kun jo automaattisesti ajatellaan näin olevan. Eihän sitä auta pettymystä näille tuottaa 😉

Vierailija
55/55 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi minä haen aina ekasta päivästä alkaen sairaslomaa lääkäriltä.Itsellä perussairauteen saatavien lääkkeitten vuoksi heikkovastustus kyky ja välillä tuntuu,että pieninkin flunssa tarttuu ja kestää kauemmin kuin muilla.Nyt ollut vähän helpompaa etten ihan joka pöpöä oo saanut.

Monesti työkaverit sanonu et eihän sun heti tarvii hakea saikkua vaan saa sairastaa 3pv ilman,mutta olen sanonut,että eipähän tarvii kenenkään miettiä et oonko oikeesti kipee vai en.

Epäilijöille ei todistukset riitä jos huono päivä sattuu. Tietysti fiksut ihmiset osaavat myöntää ennakkoluulonsa vääriksi, mutta kaikista siihen ei ole. Mulla ollut joskus epämääräisiä oireita, joille ei silloin löytynyt selitystä. Olin poikki 24/7 ja välillä oli pakko hakea saikkua, kun en millään pystynyt enää viimeisillä voimillani raahautumaan töihin (todistus piti olla jo ekasta päivästä). Eli juuri tällaista päivä tai pari useita kertoja lyhyen ajan sisällä.  Onneksi tilanne helpotti lopulta, mutta huono maku jäi.

Fiksut ihmiset on aika vähissä. Aika paljon on juoruilijoita oman eduntavottelijoita, jotka laittavat nokkansa joka asiaan ja ovat tietävinään kaikesta kaiken vaikka totuus on etteivät oikeasti tiedä yhtään mitään.

Itse haluan ainakin olla reilu työkaveri ja olen tuomitsematta ketään. Enkä voisi elää itseni kanssa, jos epäilyn ja haukun kohde olisikin oikeasti vaikkapa kuoleman sairas. On inhimillistä, että ihmiset sairastaa.