Eilen kaupassa nähtyä
Kauppaan tuli nainen ja lapsi, lapsen ikää en osaa tosta heti arvailla, ehkä yli 5-vuotias.
Se karara hyppäs OSTOSKÄRRYYN istumaan!!! Siten, että sitä oli koko se ostoskärry täynnä!!!!
Lapseni, joka on 2v4kk jäi katsomaan sitä lasta aika pitkään! Kun meillä oli pikkukärryt, joita lapsi itse iloisesti työnteli :)
Katsoin kyllä pahasti ja pitkään tuota kyseistä äitiä!
Kommentit (81)
Kyllä mun mielestä typerimpiä ihmisiä maailmassa on just noi kyttäävät juoruämmät. Sääliksi käy heidän lapsiaan!
5 kertaa pidempään kuin meillä jos pikkuisesi joutuu itse kävelemään koko ostosreissun ajan kaupassa. Vauhti ei ole päätähuimaava :) Ainakin jos käytte samassa marketissa kuin me, jossa käveltävää todellakin on!
PS:Meidän taapero istuu kiltisti ostoskärryjen istuinosassa eikä joudu pukkimaan omia kärryjään.
Vierailija:
5 kertaa pidempään kuin meillä jos pikkuisesi joutuu itse kävelemään koko ostosreissun ajan kaupassa. Vauhti ei ole päätähuimaava :) Ainakin jos käytte samassa marketissa kuin me, jossa käveltävää todellakin on!PS:Meidän taapero istuu kiltisti ostoskärryjen istuinosassa eikä joudu pukkimaan omia kärryjään.
SO? Jos meillä on aikaa ja ostetaan tyyliin pari jugurttia ja jotain muuta pientä kaupasta, niin tottakai lapsi saa ottaa omat kärryt ja työntää niitä.
Yleensä kyllä lapsi istuu kiltisti siinä istuinosassa kun täytyy tehdä isompia ostoksia!!!
-ap-
Toisaalta ärsyttävän pienet jalanreijät siinä istuinosassa. Hankalaa saada siitä kenkiä läpi.
Joskus väsyneenä istuu siinä istuinosassa, mutta ei ikinä kyllä kärryssä. T. ei ap
Vierailija:
5 kertaa pidempään kuin meillä jos pikkuisesi joutuu itse kävelemään koko ostosreissun ajan kaupassa. Vauhti ei ole päätähuimaava :) Ainakin jos käytte samassa marketissa kuin me, jossa käveltävää todellakin on!PS:Meidän taapero istuu kiltisti ostoskärryjen istuinosassa eikä joudu pukkimaan omia kärryjään.
So, jos joku ämmä juoruaa jossakin. Mitä se sulta on pois?
Mutta entäs jos sun kullannuppus hakkaa toista lasta tai sylkii toisten päälle, tai huutaa ja riehuu..
Kyllä tossa asiassa oli nyt kyse niistä käytöstavoista, joita nämä nykyajan mammat ei pysty lapsilleen opettamaan, jos vaikka lapsi rupeaa itkemään ja saa siitä kauheat traumat!!!!!
HALOO!!!
-ap-
Jassoo, no jos joku selvittää mulle tarkemmin mikä siinä on huonoa käytöstä, niin ehkä voin harkita sitä, että 5-v kävelee rinnalla (ja taas tulee paheksuvia katseita)...
Paheksuvat katseet onkin hyvää käytöstä!
Kukaan ei katso pahasti, kun iso lapsi kävelee, kuten kuuluukin.
Vierailija:
Jassoo, no jos joku selvittää mulle tarkemmin mikä siinä on huonoa käytöstä, niin ehkä voin harkita sitä, että 5-v kävelee rinnalla (ja taas tulee paheksuvia katseita)...
Paheksuvat katseet onkin hyvää käytöstä!
Ajattelin kans aina et ollaan me hyviä kasvattajia. Mutta kun kuopustyttö alkoi olla yli 1v, tajusin et ei se välttämättä johdukkaan siitä, vaan luonteen eroista!!!! Kuopus TÄYSIN erinlainen. Viiropää sanoisin...
kun ap:n kakara säntäilee ympäriinsä törmäilemässä pienten kärryjensä kanssa... Ja tähänhän ap tietenkin väittää, että " ei meidän kultimuru KOSKAAN innostu juoksentelemaan kaupassa" , johon voikin sitten todeta, että onpas epätavallisen FLEGMAATTINEN kakara. Normaalit lapset innostuvat juoksentelemaan kaupoissa turhankin usein, kun siellä on paljon tilaa juosta.
MIKSI SITÄ ON NIIN HELKUTIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ??????
-ap-
Minusta tuo mulkoilu ja paheksuvat katseet on todella naurettavaa ! Kyllä se ipanasikin pian oppii luomaan halveksivia katseita kanssaihmisiin äidin esimerkkiä seuraten. Olisitko voinut mulkoilujen sijasta esittää tälle toiselle äidille ystävällisen pyynnön. Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, jotka naapurien häiritessä lähettää nimettömän panettelukirjeen postilaatikosta, kun ei ole rohkeutta lähestyä toista ihmistä suoraan kasvotusten.
Vierailija:
kun ap:n kakara säntäilee ympäriinsä törmäilemässä pienten kärryjensä kanssa... Ja tähänhän ap tietenkin väittää, että " ei meidän kultimuru KOSKAAN innostu juoksentelemaan kaupassa" , johon voikin sitten todeta, että onpas epätavallisen FLEGMAATTINEN kakara. Normaalit lapset innostuvat juoksentelemaan kaupoissa turhankin usein, kun siellä on paljon tilaa juosta.
Ja jos ei ymmärrä, niin menee autoon istumaan. Niin yksinkertaista!
Ja olen saanut monilta tädeiltä kiitosta siitä kun olen opettanut lapselle hyviä käytöstapoja. Ja kun joku katsoo meitä, niin sen takia että miten lapseni käveleekin kiltisti mun vieressä!
Joten on turha ruveta selittämään mitään tuollaista että jokainen lapsi riehuu ja juoksee kaupassa!
-ap-
Jos meinaakin joskus törmäillä, niin ohjaan ja opastan lasta. Se on minun tehtäväni vanhempana. Jos jotain häiritsee lapsi työntämässä pieniä kärryjä kaupassa, niin kysyn: Miten ihmeessä lapset oppivat käyttäytymään ja kävelemään reippaasti, jos niitä vielä 5-vuotiaanakin pitää istuttaa kärryissä, etteivät ole tiellä? :-o
Vierailija:
Vierailija:
Minusta tuo mulkoilu ja paheksuvat katseet on todella naurettavaa ! Kyllä se ipanasikin pian oppii luomaan halveksivia katseita kanssaihmisiin äidin esimerkkiä seuraten. Olisitko voinut mulkoilujen sijasta esittää tälle toiselle äidille ystävällisen pyynnön. Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, jotka naapurien häiritessä lähettää nimettömän panettelukirjeen postilaatikosta, kun ei ole rohkeutta lähestyä toista ihmistä suoraan kasvotusten.
Jooh, mun lapsi ei nähnyt sitä että katsoin tuota rouvaa paheksuvasti. Ja todella harvoin edes siten ketään katon.
Ja enpä ole koskaan kellekkään postilaatikosta lappuja lähetellyt, vaan aina sanon suoraan.
Enkä viitsinyt mennä sanomaan sille tädille mitään! Luulis nyt itsekin ymmärtävän sen ettei sitä yli 5-vuotaista kakaraa laiteta siihen kärryyn istumaan! Jos ei käsitä niin, voi voi!
-ap-
Vierailija:
Ja kun joku katsoo meitä, niin sen takia että miten lapseni käveleekin kiltisti mun vieressä!
-ap-
. Yhteiskunnassa kun on sääntöjä -kirjoitettuja ja kirjaamattomia. Jos kasvatat pikkuapinoita, niin niistä tulee isoja apinoita, jotka sitten koulussa ja työelämässä vaikuttavat muiden hyvinvointiin.
Vierailija:
Taitaa olla ap:n esikoinen kyseessä..
Vielä kun joku selittäs sen huonon käytöksen...
Ja kyllä mä olisin tajunnut ottaa sen kakaran piois siitä kärrystä kun kaikki siinä ympärillä katsoivat tuota rouvaa joka muina miehinä jatkoi ostosten tekoa ja laittoi ostokset siihen istuinosaan, että poikakulta sai istua kärryssä, JOHON KUULUU RUOKA-AINEET!!!!!!!
-ap-