Poikasi/tyttösi tulee kertomaan sinulle olevansa homo/lesbo. Kuinka reagoit?
Kommentit (31)
Kiitos tästä ketjusta, muistin juuri miksi tyttöystäväni on 3v yhdessäolon jälkeenkin vielä ihan vaan "kämppis" vanhemmilleni.
Pitääkö siihen reagoida jotenkin? Vastaa itselleni suunnilleen samaa kuin joku tulee kertomaan että tykkää enemmän kaurapuurosta kuin riisipuurosta.
En sanonut mitään, koska minusta siinä ei ole mitään outoa.
Tykkäsin tyttären tyttöystävästä kovasti. Tykkäsin myös toisesta, joka aloitti sukupuolenkorvaushoidot tyttäreni kanssa seurustellessaan. Sukupuoli ja rakkaus on niin monikirjoista. Tyttöni taitaa olla bi, tai jotain määrittelemätöntä, luulin aluksi, että on pesunkestävä perinteinen lepakko :)
Ei ollut mitään dramatiikkaa eikä tiettyjä "kertomistilanteita", iloitsin vaan, että tyttärellä on kaveri.
No, nyt tytär seurustelee vakavasti pojan kanssa. Se on tietenkin myös ok. Tykkään "vävystä" kovasti, enkä usko, että heille tulee bänät. Mutta olisin ihan varmasti yhtä iloinen myös "miniästä".
Mutta, olen monesti miettinyt, että jos itse löytäisin naisen, jota rakastaisin, minulle itselleni olisi vaikea kertoa se lapsille! Olen hetero, mutta tunnen, että voisin hyvinkin rakastua naiseen. No, sellaista ei ole kohdalle sattunut.
Käyttäjä3501 kirjoitti:
homous lähtee pieksemällä pois.
Oletko kokeillut?
Kuulen että ensiksi olisin shokissa ja saisin jonkun hysteerisen itkukohtauksen, sen jälkeen olisin ihan äärettömän surullinen ja pettynyt. En olisi vihainen lapselle enkä heittäisi pihalle tms. koska eihän se hänen syytänsä olisi mutta kyllä miettisin että millainen elämä hänellä nyt oikein olisi edessään ja rukoilisin että lapsi joko eheytyisi tai eläisi selibaatissa.
Minä olen lapselle sanonut ihan pienestä asti että ei sitä tiedä tykkääkö sitten isona tytöistä vai pojista tai molemmista. Ja sillä ei ole mitään väliä minulle,kunhan lapsi on onnellinen ja puoliso on kunnon ihminen. Pyydän anteeksi kaikkien niiden puolesta jotka ovat suuttuneet/hylänneet oman lapsensa vain sen takia koska lapsi on sellainen kuin on. Ketään ei saisi vanhempi hylätä noin. On myös meitä jotka yrittävät kasvattaa suvaitsevampaa maailmaa kaikille. <3
Vaikka olisit kuinka suvaitsematon tuon asian suhteen, niin kannattaa varautua suhtautumaan positiivisesti mikäli lapsesi jossain vaiheessa "tulee ulos kaapista" . Hän on joka tapauksessa elämäsi tärkeimpiä henkilöitä.
Samalla tavalla kuin jos kertoisi olevansa hetero. Pääasia että on onnellinen.
Ei ole lapsia, mutta ei kyllä painaisi millään tavalla, jos näin kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Heittäisin kamat ulos jos asuisi vielä kotona.
Sinun kaltaisesi ihmisten ei tulisi saada olla vanhempia.
Heittäisin kamat ulos jos asuisi vielä kotona.