Poikasi/tyttösi tulee kertomaan sinulle olevansa homo/lesbo. Kuinka reagoit?
Kommentit (31)
No ei kai mun tarvi reagoida mitenkään? Lapseni ovat täysi ikäisiä. En uskoni puolesta hyväksy homoutta tai lesboutta. Rukoilen että hän kuitenkin pyytäisi syntiään anteeksi. Olen itsekkin tehnyt paljon syntiä. Joten en oikein voi kiviä heitellä.
Silti en hyväksy yleistä homo mieltymystä ja esim homoliittoa en pidä miehen ja naisen avioliiton vertaisena.
Kauhistuisin. Tietääkseni minulla ei ole lapsia.
M
Sanoin että aha. Kertoi 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai mun tarvi reagoida mitenkään? Lapseni ovat täysi ikäisiä. En uskoni puolesta hyväksy homoutta tai lesboutta. Rukoilen että hän kuitenkin pyytäisi syntiään anteeksi. Olen itsekkin tehnyt paljon syntiä. Joten en oikein voi kiviä heitellä.
Silti en hyväksy yleistä homo mieltymystä ja esim homoliittoa en pidä miehen ja naisen avioliiton vertaisena.
Möisitkö tyttäresi orjaksi myös? Sitäkin kehotetaan tehdä raamatussa.
Tekisin samat kysymykset kuin jos hän kertoisi seurustelevansa vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa: Mikä tekee hänestä erityisen juuri sinulle? Miten hän tekee sinut onnelliseksi? Miten riitelette? Mitä samoja arvoja olet huomannut, että teillä on? Mitä yhteisiä juttuja muuten jaatte? Miten järjestätte raha-asiat? jne.
Jos lapseni ei ole tappanut ketään tai ryöstänyt pankkia tms., kohtelisin häntä aivan samoin kuin muissakin tilanteissa. Pääasia, että hän on sinut itsensä kanssa ja onnellinen.
Minäkin voisin sitten kertoa hänelle että olen homo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti en hyväksy yleistä homo mieltymystä ja esim homoliittoa en pidä miehen ja naisen avioliiton vertaisena.Möisitkö tyttäresi orjaksi myös? Sitäkin kehotetaan tehdä raamatussa.
Onko sillä jotain tekemistä synnin kanssa?
Poikani kertoi 14 vuotiaana ja tänä vuonna juhlitaan hänen ja miehensä häitä. Kun poikani kertoi olevansa homo niin hymyilin hänelle ja sanoin että tiesin jo. :)
Samalla tavalla kuin edellisellä kerralla, heittäsin pojan pois kotoa.
En mitenkään. Kysyisin onko ehkäisyasiat kunnossa (sukupuolitaudit siis tiedostettu, ei raskaus niinkään) ja kysyisin onko parhaillaan mitään vakavaa tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Kehottaisin lopettamaan YLE:n ja Hesarin seuraamisen vähäksi ajaksi.
Olen biseksuaali ja silti naurahdin. :D
Olen aina sanonut lapsille että on ihan sama kumpaa sukupuolta heidän kumppaninsa ovat, kunhan kumppani kohtelee heitä hyvin ja he ovat onnellisia. Lapsenlapset eivät ole mulle mikään itseisarvo, haluan vain lapsieni olevan tyytyväisiä elämäänsä.
Ois kauheeta jos ois homo. Mielummin psykosadisti tai pedo. ;DD
Minä sanoin, että olen iloinen että hän kertoi minulle. Ja että ainoa, jota lapsilleni toivon on onnellinen elämä ja rakkautta. Oman identiteetin tunnistaminen on iso harppaus oikeaan suuntaan.
T' Äiti, jonka lapsi on transsukupuolinen homoseksuaali
Ajattelisin varmaan (en ääneen) no voi helvetti.. Sanoisin tytölle että hän saa olla juuri sellainen kuin on ja rakastaa ketä haluaa.
Halasin ja sanoin, että lapsi on rakas. Mulle on oikeasti ihan sama, mikä kukakin on, kunhan on onnellinen. Mun lapsi voi henkisesti paljon paremmin, kun sai kerrottua asiansa meille vanhemmille. Ja me vanhemmat voidaan paremmin, kun nähdään, että lapsi on onnellisempi ja jotenkin ome itsensä.
Sanoin jo hieman aavistelleeni asiaa ja halasin. Kerroin hänen olevan aivan yhtä rakas kuin ennenkin ja että hänen "kaverinsa Make" on edelleen tervetullut meille. "Maken" status vaihtuikin kaverista poikaystäväksi ja yhdessä ovat olleet jo neljä vuotta.
Kehottaisin lopettamaan YLE:n ja Hesarin seuraamisen vähäksi ajaksi.