Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan "Finnish Nightmares" tilanteita

Vierailija
03.02.2017 |

Eli tilanteita, joissa suomalaiset käyttäytyvät huvittavan epäsosiaalisesti, tai muuten vaan kökösti/tilannetajuttomasti.

Lainasin kirjastosta sellaisen pienen Finnis Nightmares-kirjasen ja siellä oli huvittavia juttuja, kerrotaan niitä tähän ketjuun lisää :)

Kommentit (328)

Vierailija
121/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kenenkään kämppään saa mennä noin vaan? Eihän poliisitkaan saa ilman etsintälupaa. Eihän? EIHÄN!? :D

Poliisit eivät Suomessa tarvitse etsintälupaa kotietsintään. Syyksi riittää mm. "asian kiireellisyys" ja "syytä epäillä". Tietoa tästä löytyy netistä.

Vierailija
122/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä pelkästään suomalaisjuttu, mutta en tykkää sellaisista kopillisista vessoista, varsinkin jos siellä on vaan vähän porukkaa ja pitäisi tehdä nro 2 ja mahdollisesti äänekkäästi. Sitten töräyttelet siellä ja karmea haju ja heti seuraava menee sinne jos jonoa on kertynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vielä muuttavat isoihin kaupunkeihin siksi että "on helpompi sulautua massaan"..eli kammotaan ihmiskontakteja??

Vierailija
124/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun olet juhlissa ja kutsutaan pöytään. Tietenkin kaikki kursailee ja lopulta emäntä käskee vaikka sinut siitä aloittamaan. Se tuskanhiki kun muut katsoo kun alat ottamaan tarjoiluja. Miten otat sen oikean määrän tavaraa ettei kukaan luule aiheeksi eikä emäntä ettei tarjoilut kelpaa. Ja sitten vielä viimeisenä jos menet ottamaan ja vaan yksi pala kakkua niin tuntuu ahneesta se ottaa vaikka kaikki muut olisivat siivunsa jo saaneet.

Vierailija
125/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä pelkästään suomalaisjuttu, mutta en tykkää sellaisista kopillisista vessoista, varsinkin jos siellä on vaan vähän porukkaa ja pitäisi tehdä nro 2 ja mahdollisesti äänekkäästi. Sitten töräyttelet siellä ja karmea haju ja heti seuraava menee sinne jos jonoa on kertynyt.

Tämä varsinkin suolistosairaana. Lisään vielä että joissakin paikoissa niissä kopeissa on ihan hirveän iso väli alhaalla ja joissakin on isot välit oven sivuilla niin että siitä näkee aika helposti sisään ja ulos. Eikö suunnittelijat ajattele ollenkaan yksityisyyttä?

Tai aijai jos unohdat lukita oven ja joku riuhtaisee oven auki kesken äkistyksen.

Vierailija
126/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus rivarinaapurina perhe, jonka isä meni heti sisälle, jos me tulimme ulos. Jos siis oli ollut laittamassa autoa/leikkaamassa ruohoa/hakemassa postia ihan mitä vaan niin kääntyi pois. Kai tämäkin jonkinlainen nightmare.

Vierailija
127/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vessan ovi on siten, että vastapäisen huoneen työntekijä on jatkuvasti katse suoraan sitä ovea päin. Alkaa ahdistaa, että pitäisikö se työntekijä jotenkin noteerata siinä, ja laskeeko se mielessään, että käynkö vessassa jotenkin epätavallisen usein. Jos jostain syystä pitää käyttää vessaa normipäivää useammin, niin pitää tehdä osa käynneistä toisen käytävän vessaan.

Vierailija
128/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku soittaa ovikelloasi, kun et odota vieraita saapuvaksi.

Ja voi helkkari jos ovessa ei ole ovisilmää :/

Meidän talossa välioven avaamisen ääni kuuluu rappukäytävään. Jos kurkistaa ovisilmästä, se ovikelloa soittanut KUULEE! Tästä syystä en käy edes katsomassa kuka kelloa soittaa, vaan olen ihan hiirenhiljaa kunnes kuulen, että askeleet menevät pois. En siis avaa ovea ikinä jos en ole sopinut mitään kenenkään kanssa.

Minäkin harrastin tuota joskus, eli siis en muka ollut kotona, kun joku soitti ilmoittamatta ovikelloa. Nykyäänpä ei onnistu, koska nelivuotias ryntää heti ovelle ja kysyy kovaan ääneen, että kuka on tulossa kylään.

Mun seinänaapuriin muutti uusi asukas ja siitähän kuuluu ääniä. Mun kissaa tämä rupesi tietenkin kamalasti kiinnostamaan, utelias kun on. Joten katti marssi eteiseen, avasi narisevan välioven ja jäi siihen kuulostelemaan. Nyt mua hävettää, jos tämä uusi naapuri kuuli välioven aukaisun ja luulee mua joksikin kyylänaapuriksi, joka väijyy oven takana.

Vierailija
129/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun jalankulkijana olet lähestymässä suojatietä ja näet, että tiellä on tulossa auto. Yrität hidastaa kävelyvauhtia sillä tavalla, että se auto pääsisi ajamaan nopeasti läpi ennen sinua (eikä huomaisi, että olet menossa kohti suojatietä), mutta samalla se auto huomaa sinut ja alkaa hidastaa omaa vauhtiaan. Siinä joko jatkat normaalilla kävelyvauhdilla ja koet suurta syyllisyyttä kun viivytät toisen matkaa tai yrität tehdä jonkinlaisen pikakävelyennätyksen, jotta pääset äkkiä ohi ja tuskallisesta tilanteesta eteenpäin.

Vierailija
130/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun haluaisi kaupassa ottaa ilmaisnäytteitä esim. leivonnaisista, lihasta, mehuista yms. mutta ei halua puhua esittelijälle.

Monesti seuraan huvittuneena tilannetta kun tarjolla on lihaa tai juustoja ja keski-ikäiset miehet haluaisivat mennä ottamaan kuola suusta valuen, mutta päätyvät vaain kiertelemään ja kaartelemaan tiskiä kauempaa. Sitten kun esittelijä poistuu jonnekin, syöksyvät ahmimaan niitä näytteitä  :D

No itse kierrän esittelijät sen vuoksi, että alkavat myydä väkisin. Miesparka ei osaa sanoa ei ja osti kerran kalliin makkarapaketin tuollaiselta maistattajalta. Itse menin vaan liukaasti ohi.

Vierailija
131/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska lukea näitä. :D Mä en vissiin oo suomalainen kun mikään näistä ei oo mulle ongelma, mutta laittakaa lisää!

No ei varmaan suurimalle osalle oikeasti olekaan ongelma mikään näistä ja tilanteista selvitään (lähes joka päivä) ja osataan käyttäytyä normaalisti. Eihän tämä yhteiskunta muuten toimisikaan, jos kaikki antautuisivat totaalisrsti introverttiytensä valtaan. Mutta kaikki suomalaiset pystyvät samaistumaan näihin ja varmasti jokainen on ainakin kerran elämässään mielessään tai oikeasti käynyt läpi tilanteet. Se tämän ketjun pointti olikin. Os haluaa mainostaa olevansa suvereeni extrovertti maailmanmatkaaja ja sosiaalisten tilanteiden guru, joka ei pelkää mitään eikä missään, voi siitä keskustella sitten toisessa ketjussa :)

En mä missään nimessä yrittänyt esittää olevani joku super ekstrovertti, vaan ihan aidosti ihmettelin näitä juttuja, joihin en suurimpaan osaan osaa edes samaistua, siis esim noi ettei voi mennä rappuun jos siellä on joku, tai viedä roskia jos joku näkee, ei uskalla sanoa että jää pysäkillä pois jne, mulle ihan ihmeellisiä juttuja, enkä tiennyt että nää olisi tosi yleisiä --> suomalaisia! :) Mutta jakakaa lisää, näin sitä avartaa mieltään.

Oot selvästi se tuntematon tyyppi joka tulee bussissa istuun vastapäätä ja alkaa höpöttämään vaikka toisella on kuulokkeet korvissa + katse ikkunassa.

Vink vink; Ruotsi on ihan kiva maa.

En sentään, osaan ottaa muut huomioon ja olen itsekin yleensä kuulokkeet korvilla omissa maailmoissani, tosin juttelen kyllä helposti tuntemattomien kanssa.. Ruotsi on ihan kiva maa kyllä. Ei täällä Suomessakaan montaa vikaa ole. :)

Jos nyt sovitaan vaikka että sä olet täydellinen kombinaatio ekstroverttiä ja introverttiä maustettuna juuri sopivalla annoksella hyviä käytöstapoja, jotta päästään tästä jankkauksesta eteenpäin ja keskitytään siihen olennaiseen. :)

-sivusta

Vierailija
132/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta että ne kopit on kamalat.

Jäin vain miettimään että itse en kyllä ikinä tee kakkosia julkisessa paikassa vaan yleensä kotona tai sitten jos on esim reissussa, niin siellä "hotellin omassa vessassa". En ole varmaan ikinä kakkostanut tuollaisessa rivikoppivessassa. Ehkä siksi niissä ei ole ominaisuuksia kakkosentekoon, koska tosi harva sitä tekee?

Vierailija
133/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin / koulun vanhempainillassa esittäytyminen on monelle horror.  Kerran kuitenkin irtosi spontaanit naurut. Koulun vanhempainillassa oltiin ja sanotaan vaikka, että erään lapsen nimi oli  Teija.

- Hei vaan! Tiina Tötteröinen-Tättäräinen, Teijan äiti."

- Moikkeliskoikkelis ihanaiset! Totti Tötteröinen, Teijan iskä."

- Ja minä olen Teija.  (Hiljaisuus. Naurunrähäkkä.)  - Siis Teija Tettinen, Tellervon äiti."

Paljon pahempia ovat tutustumisleikit ja ryhmääntymisleikit. Niistä en halua itsekään puhua. 

Vierailija
134/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kymmennessä kerroksessa, joten hissimatka on pitkä. Samaan hissiin sattuu aina eräs pomo, joka vastikään tarjosi minulle töitä alaisuudestaan, mutta kieltäydyin (kun en tykännyt työnkuvasta). Sen sijaan valitsin työn toisen pomon tiimistä. Nyt samaan aikaan hississä olo on tosi kiusallista. Tuo pomo otti kieltäytymisen jotenkin henkilökohtaisesti, vaikka kyse ei tosiaan ollut mistään sellaisesta. Harkitsen oikeasti sen kymmenen kerroksen kiipeämistä ilman hissiä, kun on aina niin kiusallista.

Vierailija
135/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään iltapäivällä menossa postilaatikkolle. Sanomalehti oli tien toisella puolella olevassa laatikossa ja muu posti toisessa laatikossa. Huomasin auton kääntyvän samalle tielle, jonka varressa postilaatikot ovat. No, minun tarvitsi heittää pihalla ympyrä ja mennä kohta uudelleen.

Siis iltapäivällä olin hakemassa aamun lehteä...

Kaupassa, olin karkkihyllyllä ja esimies meni ohitse. Iik, en suinkaan osta suklaata, katselen vain.

Kaupassa, simsakka jumppaohjaaja tulee taaksesi kassajonoon, ei...

Leimaat sisään töihin muutaman minuutin myöhässä ja joku näkee sen. Leimausten yhteenvetopaperissa, joka tulee allekirjoittaa, katsot niitä peräkkäisten aamujen minuutin myöhästymisiä.

Anoppi tulee yllätyskylään ja ei ole ehtinyt siivota.

Vierailija
136/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan vessan ovi on siten, että vastapäisen huoneen työntekijä on jatkuvasti katse suoraan sitä ovea päin. Alkaa ahdistaa, että pitäisikö se työntekijä jotenkin noteerata siinä, ja laskeeko se mielessään, että käynkö vessassa jotenkin epätavallisen usein. Jos jostain syystä pitää käyttää vessaa normipäivää useammin, niin pitää tehdä osa käynneistä toisen käytävän vessaan.

Ah, nyt mäkin muistan oman kokemukseni! Olin töissä paikassa, jossa oli aulavahti siinä samassa kerroksessa kuin toimisto, mutta valitettavasti vessoille pääsi ainoastaan tän aulavahdin ohi (kaikki eri firmat siinä kerroksessa käytti siis samoja vessoja) ja mua aina hävetti mennä sinne vessaan, koska vilkkaan aineenvaihdunnan vuoksi mä käyn tosi usein pissalla :D Ja sitten kun mun suolisto on vielä sellainen että se toimii päivällä eikä aamulla, niin musta tuntui että aulavahti (komea nuori mies) varmasti laskee kuinka monta kertaa päivässä käyn vessassa ja kuinka kauan siellä viivyn :'D

Vierailija
137/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin vain miettimään että itse en kyllä ikinä tee kakkosia julkisessa paikassa vaan yleensä kotona tai sitten jos on esim reissussa, niin siellä "hotellin omassa vessassa". En ole varmaan ikinä kakkostanut tuollaisessa rivikoppivessassa. Ehkä siksi niissä ei ole ominaisuuksia kakkosentekoon, koska tosi harva sitä tekee?

No mulla on valitettavasti sellainen vatsa, että se toimii joka päivä lounaan jälkeen. Eli töissä on pakko käydä paskalla noissa kopeissa. En voi tälle mitään enkä tiedä miten pystyn muuttamaan suolistoni toiminnan.

Vierailija
138/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaivaannuttavaa kun kävelee kadulla, vastaan tulee joku ja yritätte molemmat väistää samalta puolelta. Alkaa sellainen siksak väistely kun molemmat yrittää jatkuvasti väistää samaan aikaan samalta puolelta. En tiedä onko siihen joku sääntö kummalta puolelta väistetään mutta joka tapauksessa unohdan sen aina viimeistään siinä tilanteessa.

Kerran näin kävi kissani kanssa. Kissa tuli vastaan oviaukossa ja siinä sitten mentiin siksakkia muutaman kerran, kissa näytti hämmästyneeltä, varmaan minäkin. :D

Vierailija
139/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on valitettavasti sellainen vatsa, että se toimii joka päivä lounaan jälkeen. Eli töissä on pakko käydä paskalla noissa kopeissa. En voi tälle mitään enkä tiedä miten pystyn muuttamaan suolistoni toiminnan.

Sama täällä, joskus on vaan PAKKO mennä!

Vierailija
140/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä sun tarttekaan sitä alkaa muuttamaan. Paskoolla käyminen on luonnollista ja siihen nyt ne äänet ja hajut liittyy. Tämä pitäisi kaikkien normaalien aikuisten ymmärtää. Vaikka toki itse paskojalle se tuntuukin nololta :)