Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan "Finnish Nightmares" tilanteita

Vierailija
03.02.2017 |

Eli tilanteita, joissa suomalaiset käyttäytyvät huvittavan epäsosiaalisesti, tai muuten vaan kökösti/tilannetajuttomasti.

Lainasin kirjastosta sellaisen pienen Finnis Nightmares-kirjasen ja siellä oli huvittavia juttuja, kerrotaan niitä tähän ketjuun lisää :)

Kommentit (328)

Vierailija
241/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet bussissa, istut ikkunapaikalla ja bussi on täynnä. Matkan aikana bussi alkaa tyhjetä, niin että vapaita penkkejä (ikkunapaikka ja käytäväpaikka) on paljon. Vieressäsi oleva vieras matkustaja istuu kuitenkin omalla paikallaan eikä siirry vapaalle penkille. Lopulta istutte bussissa kaksistaan vierekkäin. Tämä on kiusallista ainakin kaukoliikenteen busseissa, joilla taitetaan pitkiäkin matkoja.

Itse yleensä siirryn käytäväpaikalla ollessani toiselle penkille, jos sellainen lähellä vapautuu. Tosin mietin joskus, onko se epäkohteliasta.

Vierailija
242/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mielenkiintoinen ketju! Opin paljon uutta suomalaisuudesta ja uskoisin ymmärtäväni teitä taas vähän paremmin. Peukutuksista päätellen olette tosissanne, eikö? Mä tykkään oikeasti teidän rehellisesti kulttuurista. M29 ja latino

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen kaupan pullokone menee jumiin, pulloja on vielä iso kassillinen, ja paikan ainoa myyjä on kaukana kassalla, jossa on vielä jonoa. Pitäisikö se myyjä käydä sieltä kiskomassa paikalle, vaikka siellä on ne asiakkaat odottamassa jo, vai kuuleeko/näkeekö myyjä, että kone on jumissa? Luonnollisesti siitä koneesta lähtee sen jumiutuessa infernaalinen piipaa-melu, jotta jokainen ohikulkeva asiakas näkee sinut siinä ison pullokassisi kanssa jumahtaneen koneen edessä avuttomana.

Joo, on viisi kassillista pulloja viemättä eteisessä.

Vierailija
244/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet bussissa, istut ikkunapaikalla ja bussi on täynnä. Matkan aikana bussi alkaa tyhjetä, niin että vapaita penkkejä (ikkunapaikka ja käytäväpaikka) on paljon. Vieressäsi oleva vieras matkustaja istuu kuitenkin omalla paikallaan eikä siirry vapaalle penkille. Lopulta istutte bussissa kaksistaan vierekkäin. Tämä on kiusallista ainakin kaukoliikenteen busseissa, joilla taitetaan pitkiäkin matkoja.

Itse yleensä siirryn käytäväpaikalla ollessani toiselle penkille, jos sellainen lähellä vapautuu. Tosin mietin joskus, onko se epäkohteliasta.

Lyhyellä matkalla mua ei niin haittaa jos joku jää mun viereen istumaan, vaikka se onkin vähän outoa :D Mutta kerran oon tehnyt pitkänmatkan bussissa niin että oon sanonut mun vierustoverille (kun se ei tajunnut itse liikkua) että mun pitää vaihtaa paikkaa kun täällä takana tuli niin huono olo, että pitäis päästä etupenkkiin. Ja sitten pahoitteleva hymy päälle :D

Vierailija
245/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun olet juhlissa ja kutsutaan pöytään. Tietenkin kaikki kursailee ja lopulta emäntä käskee vaikka sinut siitä aloittamaan. Se tuskanhiki kun muut katsoo kun alat ottamaan tarjoiluja. Miten otat sen oikean määrän tavaraa ettei kukaan luule aiheeksi eikä emäntä ettei tarjoilut kelpaa. Ja sitten vielä viimeisenä jos menet ottamaan ja vaan yksi pala kakkua niin tuntuu ahneesta se ottaa vaikka kaikki muut olisivat siivunsa jo saaneet.

Ja kun joudut ensimmäisenä leikkaamaan palan siitä täytekakusta. Pala ei meinaa millään irrota ja kun irtoaa, niin se on tuhannen palasina. Ja puolet pitkin pöytää. Ja kaikki pöydässä olijat seuraavaat tiiviisti tätä toimitusta.

Ja sit vielä, jos joutuu samalla leikkaamaan palat muillekin. "No leikkaatkos siitä samalla mullekin..." Ja mietit, minkä kokoisen palan kehtaat leikata, ettei se ole liian iso tai liian pieni.

Vierailija
246/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun viet vähän tuoksahtavaa roskapussia ja naapuri sattuu rappukäytävään samaan aikaan. Ja se haistaa sun roskapussin.

Vierailija
247/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun olet pihalla samaan aikaan naapurisi kanssa tekemässä lumihommia. Sitä ei voi oikein jättää keskenkään ja lähteä sisälle. Dilemma, jutellako naapurin kanssa vai leikkiäkö ettei olisi huomaavinakaan häntä.

Vierailija
248/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
249/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin kuvitella nämä tilanteet päässäni ja mua huvittaa ihan kauheasti. Kertokaahan, mitä huumorin lajia tämä tällainen on? Kuivaa, absurdia, "deadpan"?

Vierailija
250/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on ajamassa pyörällä ja meinaa ohittaa väylän tukkivia hitaampia pyöräilijöitä tai kävelijöitä, mutta ei kehtaa soittaa kelloa. Sen sijaan hiipii peesiin ja toivoo, että edellämenijät huomaisivat. 

Mä aina kröhäisen tai yskäisen vähän kauempaa. Johan kuulevat, että oon tulossa takaa. 😁

Vierailija
251/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla opastetulle kaupunkikierrokselle osallistui vain minä ja toinen suomalainen. Opas osoitti tietysti kaikki kysymykset suoraan jommalle kummalle meistä, eikä siitä oikein selvinnyt katsekontaktia pakoilemalla.

Vierailija
252/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta. 🤣

Vierailija
253/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mies oli jo pitemmän aikaa jutellut mulle Facebookissa ja mä olin ihan niitä näitä vastaillut takaisin kun en viitsinyt töykeä olla (en siis ollut kiinnostunut). Jossain vaiheessa se sitten meni kysymään multa mun puhelinnumeroa ja mitä tuohon nyt olis voinut vastata kun en sitä halunnut antaa?

Kirjauduin vain nopeaa ulos ja tulin joskus vartin päästä takaisin jonka aikana mies oli laittanut mulle että "no nyt se säikähti". Laitoin vaan takaisin että "Ei kun netti vaan meni poikki :)".

Ei vissiin uskonut kun ei sen jälkeen enää puhunut.

Vierailija
254/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku työpaikallani käy wc:ssä kakkosella päivittäin. Itse käyn raskauden takia usein ykkösellä. Eilen se joku oli taas käynyt kakkosella, hajun kanssa kun menen wc. Ulos tullessani oven taakse on muodostunut jonoa. Ja se p*skanhaju on siellä edelleen!! Teki mieli huutaa kaikille että en se minä ollut. Mutta en kehdannut vaan häpeillen luikin nopeasti tieheni.

Ja jos oven takana on odottamassa joku tuttu ja vessaan on sinua edelliseltä kävijältä jäänyt karmeat ripulipaskahajut. Tuttu luulee nyt, että tottakai se olit sinä. 😳

Vierailija
255/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas aina hermostuttaa olla se, joka istuu siinä käytävän puolella :D Mieli tekisi siirtyä vapaalle penkille heti kun vaan vapautuu, mutta mitä jos se ikkunapaikalla istuja sitten luulee, että ajattelen sen haisevan tai muuten olevan ihan sietämätön vierustoveri? Ja jollen siirry, pitääkö se mua aivan outona ahdistelijana?

Jos tiedän matkan olevan lyhyt, pysyn yleensä paikallani toivoen, ettei bussi nyt ihan kokonaan ympäriltä tyhjene ja tuntuisi jo aivan liian kiusalliselta istua jonkun vieressä. Pidemmällä matkalla siirryn tyhjälle penkille ja pohdin koko loppumatkan ajan että voi sentään, toivottavasti se vieruskaveri nyt ei ihan kamalasti loukkaantunut.

Vierailija
256/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tunnet myötähäpeää jonkun toisen puolesta.

Vierailija
257/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on sanoo tuosta että enhän minä siitä naapurien moikkaamisesta mitään ongelmaa tee vaan ne naapurit! Ei minulla oo mitään ongelmaa sen kanssa jos joku "normaali" naapuri tulee vastaan ja moikataan. Mutta kun on näitä jotka ei moikkaa, ja just kun oot saanu katsekontaktin ja avannu suun sanoaksesi "moi", ja ehditkin sanoa vain "m" ja jäät hölmönä suu auki kun toinen painelee ohi. Ja kyylänaapureille en halua antaa sitä tyydytystä että saavat elämäänsä sisältöä minun kulkemisista ja tekemisistä, niin niitä välttelen aina kun voin.

Vierailija
258/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin naapureita, mutta minulla on aina "kiire" jonnekin, sillä en halua jäädä naapureiden tentattavaksi. Jotkut eivät valitettavasti tajua olla kyselemättä töistä ja muista yksityisasioista naapureiltaan. Se ei teille kuulu, niin kerta!

Vierailija
259/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas aina hermostuttaa olla se, joka istuu siinä käytävän puolella :D Mieli tekisi siirtyä vapaalle penkille heti kun vaan vapautuu, mutta mitä jos se ikkunapaikalla istuja sitten luulee, että ajattelen sen haisevan tai muuten olevan ihan sietämätön vierustoveri? Ja jollen siirry, pitääkö se mua aivan outona ahdistelijana?

Jos tiedän matkan olevan lyhyt, pysyn yleensä paikallani toivoen, ettei bussi nyt ihan kokonaan ympäriltä tyhjene ja tuntuisi jo aivan liian kiusalliselta istua jonkun vieressä. Pidemmällä matkalla siirryn tyhjälle penkille ja pohdin koko loppumatkan ajan että voi sentään, toivottavasti se vieruskaveri nyt ei ihan kamalasti loukkaantunut.

Hitsi vie miten lohduttavaa, etten oo ainoa, joka näitä miettii :D

Vierailija
260/328 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

''MOOOOI! MITÄS KUULUU?'' ja samalla oikein rempseästi käsi kassajonossa edellä olleen entisen hyvän koulukaverin olalle. Kaveri kääntyy ympäri ja katsoo minua oudosti. Tai no, tässä vaiheessa jo tiesin että olinkin morjestanut jotain aivan tuntematonta naista. Tilanne olisi kuitattu naurahduksella ja sanomalla, että sori, sekoitin toiseen. Mutta minä sen sijaan häivyn sanaakaan sanomatta jonosta ja lähden takaisin kiertelemään kauppaan. Piti sitten kierrellä sen aikaa että olin varma että tyyppi on jo kaukana poissa. 

Harvoin edes moikkailen vanhoja tuttuja ja nyt kerran, kun päätän avata suuni, käy näin. Olisi pitänyt pysyä hiljaa.