Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan "Finnish Nightmares" tilanteita

Vierailija
03.02.2017 |

Eli tilanteita, joissa suomalaiset käyttäytyvät huvittavan epäsosiaalisesti, tai muuten vaan kökösti/tilannetajuttomasti.

Lainasin kirjastosta sellaisen pienen Finnis Nightmares-kirjasen ja siellä oli huvittavia juttuja, kerrotaan niitä tähän ketjuun lisää :)

Kommentit (328)

Vierailija
21/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sattuu koiranomistajana paljon: vastaan tulee lenkillä toinen koirantaluttaja, jonka kanssa olet syystä tai toisesta joskus pysähtynyt juttelemaan. Kuuluuko pysähtyä tälläkin kerralla? Jos kävelee vain ohi, vaikuttaa epäkohteliaalta, ja jos oma-aloitteisesti ryhtyy juttelemaan, on kauhean tunkeileva. Usein ajoitan lenkkini sen mukaan, ettei tällaisia "tuttuja" ole liikkeellä.

Vierailija
22/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin totta kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tulee istumaan viereesi tai eteesi metrossa.

Vierailija
24/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on treffeillä ja kumpikaan ei sano mitään. Vartin hiljaisuuden jälkeen nainen pamauttaa että "oot niin hiljanen, ei meistä tule paria". No miksi se sitten on juuri miehen vika? Olihan nainen itsekin hiljaa juuri vartin...

Vierailija
25/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta elämästä nämä:

Joku tulee samaan aikaan rappukäytävään. Hiippaillaan vaan toistemme ohi kuin ei huomattaisikaan, tai ynähdetään jotain epämääräistä. Jos olen lähdössä kotoa ja kuulen jonkun olevan rapussa, odotan hänen poistuvan.

Naapurin ukko, joka päivystää aina pihalla. Ei taaskaan oikein tiedä, tervehtisikö vai ei ja mitä jos se tulee taas hetken päästä uudestaan vastaan? Ahdistavaa.

Se, kun kävelet päiväkodilta yhtä matkaa lapsen kaverin vanhemman kanssa. Etkä keksi mitään puhuttavaa, ainakaan mitään normaalia.

Vierailija
26/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa, kun se hihnalle laitettava ostoksia erotteleva kapula on siellä edessä jossain kaukana etkä ylety siihen. Ja edellä olevat asiakkaat eivät huomaa antaa sitä sulle. Sit sä joudut joko odottaan ostoksien kanssa, ennen kuin voit latoa niitä hihnalle ja kärsiä huonoa omatuntoa kun et ole tarpeeksi nopea tai sit sun pitää pyytää muiden huomiota, että ne antais sen kapulan sulle.

Vierailija
27/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun olet jonkun ystäväsi/miehesi/naisesi vanhempien luona, ja ystäväsi/miehesi/naisesi menee vaikka vessaan ja jäät sen vanhemman kanssa kahdestaan istumaan, etkä tiedä mitä hänelle juttelisit.

Vierailija
28/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaan ole mikään kauhean yleinen käytäntö, mutta naapurini pakenee rapusta takaisin asuntoonsa, jos kuulee/näkee että joku muu liikkuu rapussa.

Mulla on ollut pari omakotitalojaapuria eri perheistä, jotka häipyi sisälle kun meni itse pihalle. Ei oltu riidoissa eikä oikein missään väleissä. Huvitti, kun niiltä saattoi jäädä joku homma kesken, mutta pihalla ei vaan voi olla naapurin kanssa samaan aikaan.

Vierailija
29/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kävelemässä kerrostalon ulko-ovesta sisään ja huomaat että naapuri kävelee takanasi jonkun matkan päässä(myös tulossa sisälle)... Jos hissi ei ole valmiiksi alimmassa kerroksessa, otat portaat koska on olemassa riski että naapuri tunkee samaan hissiin.

Vierailija
30/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioista puhuminen.

Vierailija
31/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä sattuu koiranomistajana paljon: vastaan tulee lenkillä toinen koirantaluttaja, jonka kanssa olet syystä tai toisesta joskus pysähtynyt juttelemaan. Kuuluuko pysähtyä tälläkin kerralla? Jos kävelee vain ohi, vaikuttaa epäkohteliaalta, ja jos oma-aloitteisesti ryhtyy juttelemaan, on kauhean tunkeileva. Usein ajoitan lenkkini sen mukaan, ettei tällaisia "tuttuja" ole liikkeellä.

Mä vaihtelen kans tämän takia koiran ulkoilutusaikoja päivittäin eli en mene ihan kellon lyömällä. Jos joka päivä ei näe samaan aikaan, niin silloin ei voi olettaa, että aina pitää jäädä juttelemaan. Suomalaisen loogista vai ihan hullua?

Vierailija
32/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet kävelemässä kerrostalon ulko-ovesta sisään ja huomaat että naapuri kävelee takanasi jonkun matkan päässä(myös tulossa sisälle)... Jos hissi ei ole valmiiksi alimmassa kerroksessa, otat portaat koska on olemassa riski että naapuri tunkee samaan hissiin.

Ja jos päädyt menemään siihen hissiin, se on sitten maailman nopein liikesarja ovi auki-ovi kiinni-paina nappia.

Vierailija
33/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku soittaa ovikelloasi, kun et odota vieraita saapuvaksi.

Vierailija
34/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku soittaa ovikelloasi, kun et odota vieraita saapuvaksi.

Ja voi helkkari jos ovessa ei ole ovisilmää :/

Vierailija
35/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi tulee vastaan kadulla ja näet hänet jo kaukaa, mutta et tiedä missä kohtaa moikkaisit, kun hän lähestyy sinua.

Vierailija
36/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tulossa perässäsi ovesta sisään ja haluaisit vaan luikkia nopeasti pois, etkä jäädä tuhlaamaan kallista aikaasi pitämällä hänelle ovea auki.

Vierailija
37/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku haluaa tarjota sulle. Tulee kauhea hyväksikäyttäjäolo. Parin euron kahvikin pitää maksaa takaisin.

Vierailija
38/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäät puolituttuun kaupassa, tervehditte ja jatkatte ostoksia. Törmäätte uudestaan. Kumpikaan ei tiedä pitäisikö tervehtiä uudestaan tai sanoa jotain joten tyydytte hymyilemään vaivautuneesti.

Itse olen keksinyt tällaisten tilanteiden varalle loistavan ratkaisun eli esitän puhuvani puhelimeen jos huomaan että on vaaraa törmätä uudestaan.

Itse kommentoin aina tuossa tilanteessa toisen ostoksista jotain kun en muutakaan keksi :D

Typerää ja antaa kökön vaikutelman mutta jotenkin se vaan luonnostaan tulee suusta.

"Ai ostit appelsiineja, ne olivatkin näköjään tarjouksessa"

Minä hymyilen iloisesti ja jatkan ostosten tekoa. Mikä tässä on ongelma? Hymy mitään maksa.

Vierailija
39/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden tuleminen niin, ettei ole ollut varoaikaa siivota kämppää putipuhtaaksi ja tehdä tarjoiluja. Vaikka ne kuinka tietäisivät, ettet ole supersiisti ja sanovat ettei haittaa, niin silti hävettää eikä pysty rentoutumaan siltä häpeältä.

Vierailija
40/328 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäät puolituttuun kaupassa, tervehditte ja jatkatte ostoksia. Törmäätte uudestaan. Kumpikaan ei tiedä pitäisikö tervehtiä uudestaan tai sanoa jotain joten tyydytte hymyilemään vaivautuneesti.

Itse olen keksinyt tällaisten tilanteiden varalle loistavan ratkaisun eli esitän puhuvani puhelimeen jos huomaan että on vaaraa törmätä uudestaan.

Itse kommentoin aina tuossa tilanteessa toisen ostoksista jotain kun en muutakaan keksi :D

Typerää ja antaa kökön vaikutelman mutta jotenkin se vaan luonnostaan tulee suusta.

"Ai ostit appelsiineja, ne olivatkin näköjään tarjouksessa"

Minä hymyilen iloisesti ja jatkan ostosten tekoa. Mikä tässä on ongelma? Hymy mitään maksa.

Hei ruotsalainen, tässä kysyttiin suomalaisten painajaisista. Anna meidän jakaa kollektiivisia traumoja.