Samassa terapiassa exän nyxän kanssa
Käyn viikoittain kokoontuvassa terapiaryhmässä. Eräs tyyppi sieltä pyysi minua Facebook-kaverikseen. Hyväksyin pyynnön. Nyt sitten hänen kuviaan katselemalla selvisikin, että meillä on ollut yhteinen poikaystävä. Hän on tämän miehen kanssa avoliitossa ja heillä on yhteinen lapsi. Itse olen tapaillut tätä miestä kuukauden verran 10 vuotta sitten. Ei toiminut mitenkään, ei ollut minun tyyliseni ihminen. Vanha suola ei janota, olen avioliitossa upean miehen kanssa ja odotan toista lastani.
Hämmennyin silti asiasta ja estin tämän exäni Facebookissa varmuuden vuoksi. Mitään yhteydenpitoa ei ole vuosiin ollut. Nyt ajattelin, että en mainitse asiasta terapiassa tai muutenkaan. En aio enää kommentoida mitenkään tämän exän nyxän perhesuhteita, enhän tosiaankaan edes kovin hyvin tunne kumpaakaan. Ja jos nainen haluaa lähempää ystävyyttä, niin ajattelin että voisi olla itse parempi pitää etäisyyttä ettei esim. heillä kyläilessä tulisi ikäviä tilanteita. Ajatuksia tästä asiasta?
Kieltämättä oikein hyviä pointteja tässä, mutta en aio ottaa riskiä miten asiasta puhuminen vaikuttaisi terapiaryhmään. Vaikenemisen ja valehtelun ero voi tosiaan paikoin olla hiuksenhieno, mutta mitään velvollisuutta tuoda esiin yhteistä tuttavuutta en koe itselläni olevan. Ihmissuhde kun kehittyy omalla painollaan (jos kehittyy). Voihan tämä jäädä pelkäksi tuttavuudeksi. Ainakin se saattaisi olla tässä tapauksessa helpompi vaihtoehto minulle.
Exien kanssa en ole tosiaan kokenut mitään tarvetta olla suhteen päätyttyä tekemisissä. Näin suhteen jättäminen taakse on ollut helpompaa. En ole myöskään silloin joutunut mukaan sellaisiin ihmissuhdepyörityksiin kuin jotkut omassa tuttavapiirissä.
-ap