Miksi niin moni pitää S-ryhmän kauppoja huonoina?
Etenkin Prisma on monille kirosana. Onko S-ryhmällä jokin poliittinen kanta, vai mistä tämä johtuu. Monet pitävät enemmän K-kaupoista. Osaatko selittää itse?
Kommentit (250)
Tollo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua tämä todella ihmetyttää myös. Minusta S-ryhmä on paljon parempi kuin K-kaupat (enkä ole juntti tai kepulainen). Prismat ovat sisätiloiltaan siistimpiä ja paremmin varusteltuja kuin Cittarit, Sokos on paljon tyylikkäämpi kuin mitä Anttila aikoinaan oli, tavallisissakin K-marketeissa yleisilme on jotenkin rahvaanomainen ja nuhruinen. Tässä lähellä on pari pikkukauppaa, Sale ja Valintatalosta K-marketiksi muuttunut kauppa, ja juuri tänään mietin miten tässä uudessa K-marketissa myyjät eivät tervehdi edes kassalle tullessa ja he puhuvat todella usein keskenään kun olen maksamassa, kun taas Salessa kaikki työntekijät tervehtivät automaattisesti kun vaan astuu sisälle kauppaan.
Täysin samaa mieltä!
Tää tervehtimisvimma nyt vaan on niin äärimmäisen turhaa ja teennäistä. Jos käyn kaupassa, jossa käy vuorokauden sisällä vaikka 5 000 asiakasta (meidän lähin S-kauppa auki 24 h/vrk ja ohessa ABC:n kahvio), miten ihmeessä kulutusmotivaatioon voi vaikuttaa sellainen?? Äärimmäisen turhaa ja läpinäkyvää, siis oikeasti. Pelkkä hymykin olis paljon luonnollisempi, itsekin pyrin tähän aina kun kohtaan kaupan työntekijän, olin missä hyvänsä kaupassa.
Ai, mun mielestä on ihan hyvä että myyjät sanovat "Hei".
Vierailija kirjoitti:
K-kaupassa on paremmat valikoimat. Siksi.
Olen huomannut saman. Jotenkin Prismassa tuotteet jotkut myös huonompia.
Kyllä ainakin Tampereella prismat ovat paljon parempia kuin citymarketit.
Ja esimerkiksi Linnainmaan prisma vetää paljon enemmän väkeä kuin pystyyn kuollut citymarket. Kalevan prisma pieksee turtolan Citymarketin mennen tullen. Pirkkalan citymarket on todella kallis ja sekava jne.
Me käymme enimmäkseen prismassa, mutta viime aikoina olemme alkaneet käymään myös citymarketissa. Valikoima prismassa on mennyt huonompaan suuntaan ja citymarketista löytyy ne tuotteet mitkä prismasta puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin missä teidän mainokset on. Vastaus: Meillä ei ole tarjouksia, koska halpuutimme ja läspyti läspyti lässyn lää aina on muka niin halpaa!
Lisäksi CM on 90% parempi valikoima, kuin Prismassa ja Lidl halvempi, ainakin ajoittain, sekä muutama muu pikkukauppa. Stokkan herkku taas laadukkain. Eli se ei pärjää millään mittarilla.
Sinkkumies
Parempi valikoima? Täällä päin on yleinen vitsin aihe tuo CM:n "Suomen suurin leipäkauppa" -mainos, kun yhden Prisman leipäosasto on sekä isompi että valikoimaltaan monipuolisempi kuin kahden Cittarin leipäosastot yhteensä. Sama pätee lähes kaikkiin muihinkin tuotteisiin.
Meidän prisma on lopettanut God morgon-tuoremehujen myynnin, hyllystä löytyy pelkkää Valiota ja Kotimaista. Samoin Prisma on lopettanut Start-merkkisen omena-pähkinämyslin myynnin, tilalla on Rainbown oma versio vastaavasta. Tässä pari esimerkkiä prsiman huonontuneesta valikoimasta, hyllyt täynnä vain Rainbowta ja Kotimaista. Nuo tuotteet pitää ainakin hakea k-kaupasta.
S-kaupassa on hälläväliä meininki kuten sosialismissa yleensäkin. Yhteisomistus takaa sen ettei kukaan ota tekemisistään vastuuta. Silloin ei asiakkaidenkaan palveleminen kiinnosta.
K-kaupassa tai L-kaupassa eli kauppiasomisteisessa kaupassa kauppias on itse vastuussa myymälästään ja se näkyy myös myyjien sitoutumisena ja asikaspalvelun parempana laatuna.
Vierailija kirjoitti:
K-ryhmän liikkeet eivät myy juustoportin Vapaan lehmän maitoa. Ainakin eläinystävän valinta on S-ryhmä. :)
Ainakin mun käyttämä CM myy.
riittää kirjoitti:
Kannattaa joskus katsoa niitä hintojakin. Prisman hinnat ovat halvemmat kuin K-tarjoukset. Cittarissa saa joka toinen kerta käydä oikomassa infossa, vaikka tuote on tarjouksessa on siitä peritty ihan normi hinta. Prisman hevipuoli on nykyään ihan samaa luokkaa kuin K-ketjussakin. Hyvää palvelua ei saa kummastakaan! Niin S:n kuin K:n halpistuotteet ovat ihan yhtä huonoja. Lidlistä puuttuu puolet tarvittavista raaka-aineista.
Mä en valitsekaan hinnan perusteella vaan laadun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin missä teidän mainokset on. Vastaus: Meillä ei ole tarjouksia, koska halpuutimme ja läspyti läspyti lässyn lää aina on muka niin halpaa!
Lisäksi CM on 90% parempi valikoima, kuin Prismassa ja Lidl halvempi, ainakin ajoittain, sekä muutama muu pikkukauppa. Stokkan herkku taas laadukkain. Eli se ei pärjää millään mittarilla.
Sinkkumies
Parempi valikoima? Täällä päin on yleinen vitsin aihe tuo CM:n "Suomen suurin leipäkauppa" -mainos, kun yhden Prisman leipäosasto on sekä isompi että valikoimaltaan monipuolisempi kuin kahden Cittarin leipäosastot yhteensä. Sama pätee lähes kaikkiin muihinkin tuotteisiin.
Täälläpäin on se ongelma. Tule Vantaalle.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
riittää kirjoitti:
Kannattaa joskus katsoa niitä hintojakin. Prisman hinnat ovat halvemmat kuin K-tarjoukset. Cittarissa saa joka toinen kerta käydä oikomassa infossa, vaikka tuote on tarjouksessa on siitä peritty ihan normi hinta. Prisman hevipuoli on nykyään ihan samaa luokkaa kuin K-ketjussakin. Hyvää palvelua ei saa kummastakaan! Niin S:n kuin K:n halpistuotteet ovat ihan yhtä huonoja. Lidlistä puuttuu puolet tarvittavista raaka-aineista.
Tämähän tässä itkettääkin. Halvinta makaroonia? Halvinta riisiä? Sitten kun keität sitä halpaa, niin se on yhtä mössöä. Eikö nämä ihmiset tajua hinta/laatu suhteen päälle mitään?
Sinkkumies
Minä pidän eniten Lidlistä. Käyn satunnaisesti prismassa, vaikka minua ärsyttää se keksitty sana "halpuutus". Sitä paitsi Lidlissä on halvempaa jo ilman bonuksiakin :)
Vierailija kirjoitti:
Juntti-Suomen ja landepaukkujen S-ryhmä. Keskustaporukan kauppa. Ei kunnon liha-, kala- tai juustotiskejä
Ja mikäs hienohelma sinä kuvittelet olevasi?
Cityvihreä vassarikottarainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riittää kirjoitti:
Tämähän tässä itkettääkin. Halvinta makaroonia? Halvinta riisiä? Sitten kun keität sitä halpaa, niin se on yhtä mössöä. Eikö nämä ihmiset tajua hinta/laatu suhteen päälle mitään?
Sinkkumies
Jos saat makaronista mössöä niin keität niitä liian kauan. Perusruokatarvikkeita en ole huomannut lidlistä puuttuvan, tietty jos kaviaaria tai tryffeleitä tarvitsee, niin eri asia.
Käyttäjä2278 kirjoitti:
Pirkka-tuotteet ovat hyviä, S-kaupan omat tuotteet usein huonompia.
Höpötipöpöti.
Rainbow on ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
riittää kirjoitti:
Sinkkumies
Jos saat makaronista mössöä niin keität niitä liian kauan. Perusruokatarvikkeita en ole huomannut lidlistä puuttuvan, tietty jos kaviaaria tai tryffeleitä tarvitsee, niin eri asia.
Toiset kestävät paremmin isompaa lämpöä toiset eivät, lisäksi tekstuuri on laadukkaimmissa aivan eri. Ehkäpä sinulla ei ole koskaan ollut varaa maistaa?
Sinkkumies
Lidl valikoimassa ei ole mitään vikaa, jos siihen varautuu. Kasviksia pitäisi myydä laajemmin ja irtona kaikki tuotteet. Tämä oma mielipiteeni.
Laadukkaat tuotteet vain ovat vähän kalliimpia ja rajoitettuja, niitä on kiva hakea Lidl.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Osuuskauppa joka ryöstää asiakkaansa. Voitot tuhlataan surutta Venäjälle ja uusiin rakennuksiin. Bonuksina ei palauteta enää juuri mitään. Halpuutukset revitään tuottajilta, ihan niinkuin heidän kulunsa yhtäkkiä olisivat alemmat. Tutkikaa S-ryhmän lukuja. Hintoja olisi varaa laskea reilusti mutta ässää kiinnostaa vain asiakkaidensa ja omistajiensa ryöstäminen.
Halvempia kauppoja löytyy. Ostin aina ennen s-marketista mutta käydessäni ensi kerran Lidlissä, tuli sellainen olo että S-ryhmä on tainnut kusettaa minua oikein kunnolla kymmenen vuotta.
Juuri näin!
Moni pummi luulee ostavansa halvalla saman tasoista elintarviketta, kuin kalliimmat. Kyllä niiden hinnalle monesti on syy, vaikkei aina olekaan. Yleensä se pidempään kypsytetty juustokin on maukkaampaa (lue kalliimpaa) kuin se Lidl täysin mauton Milbona. Ovat kyllä vähän petranneet, mutta vielä kilometri matkaa Suomalaiseen laatuun..
Sinkkumies
Tää tervehtimisvimma nyt vaan on niin äärimmäisen turhaa ja teennäistä. Jos käyn kaupassa, jossa käy vuorokauden sisällä vaikka 5 000 asiakasta (meidän lähin S-kauppa auki 24 h/vrk ja ohessa ABC:n kahvio), miten ihmeessä kulutusmotivaatioon voi vaikuttaa sellainen?? Äärimmäisen turhaa ja läpinäkyvää, siis oikeasti. Pelkkä hymykin olis paljon luonnollisempi, itsekin pyrin tähän aina kun kohtaan kaupan työntekijän, olin missä hyvänsä kaupassa.