Miksi niin moni pitää S-ryhmän kauppoja huonoina?
Etenkin Prisma on monille kirosana. Onko S-ryhmällä jokin poliittinen kanta, vai mistä tämä johtuu. Monet pitävät enemmän K-kaupoista. Osaatko selittää itse?
Kommentit (250)
Mä tykkään S ryhmän kaupoista, etenkin S-Marketista. Monipuoliset, hyvät valikoimat verrattuna K-Supermarkettiin. Mua jotenkin muutenkin ahdistaa asioida K-ketjun kaupoissa (en tiedä miksi). S-Marketissa tulee aina ihmeellisen rento fiilis. Enkä aina ole löytänyt tarvitsemiani tuotteita K-Supermarketista mutta S-Marketista aina.
Mielestäni S-Market on myös halvempi mitä K-Supermarket. Myös Prisma on miljoona kertaa parempi kuin K-Citymarket.
En tiedä omassa tuttava piirissäni ketään, joka tykkäisi K-ketjun kaupoista.
Olen pitkään käynyt prismassa, se kun on lähin kauppa.
Mutta nyt sieltä ei oikeen saa enää poron leikkeleitä. Cittarista niitä kuitenkin löytyy.
Valikoimaa näyttää olevan enemmän cittarissa, jos katsoo leikkeleitä, juustoja, leivoksia, mehuja, eläintenruokia yms.
Lisäksi cittarissa on selkeästi panostettu enemmän esillelaittoon. Ne etiketit on suorassa mehupurkeilla, limupulloilla, kauraleseillä.
Mulla ei ole kummankaan liikkeen kantiskorttia, enkä hanki. Suosittelen myös kaikkia muita luopumaan näistä, nostaa hintoja kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2278 kirjoitti:
Pirkka-tuotteet ovat hyviä, S-kaupan omat tuotteet usein huonompia.
Oman kokemukseni mukaan juuri toisinpäin. Ja ärsyttää kun Pirkkatuotteet ovat niin kalliita, usein jopa kalliimpia kuin ihan "merkkituotteet"? Eikö Kaupan "oman merkin" ideana ole tarjota halvempi vaihtoehto koska ei tarvitse maksaa brändistä?
Se voi olla, että se merkkituote, vaikkapa naudaliha Brasiliasta on halvempi sen vuoksi, että Pirkkatuote, naudanliha keski-suomesta, on kalliimpi. Kummassa tapauksista kuluttaja saa puhtaampaa ruokaa? Kummassa tapauksista rahat eivät mene ulkomaille? Kummassa tapauksista valvotaan eläinten kohtelua? Kumpi on ekologisempi vaihtoehto?
riittää kirjoitti:
Kannattaa joskus katsoa niitä hintojakin. Prisman hinnat ovat halvemmat kuin K-tarjoukset. Cittarissa saa joka toinen kerta käydä oikomassa infossa, vaikka tuote on tarjouksessa on siitä peritty ihan normi hinta. Prisman hevipuoli on nykyään ihan samaa luokkaa kuin K-ketjussakin. Hyvää palvelua ei saa kummastakaan! Niin S:n kuin K:n halpistuotteet ovat ihan yhtä huonoja. Lidlistä puuttuu puolet tarvittavista raaka-aineista.
Olet varmaan sitten käynyt vain kerran k-kaupassa jos olet sitä mieltä, että prisman hinnat on halvempia kuin k-kauppojen tarjoukset.
Cittareissa on ihan älyttömiä tarjouksia jatkuvasti ja myös monet tuotteet on normaalihintaisinakin halvempia kuin prismassa.
Joudun viikottain käymään joillekin vanhuksille kauppa-asioilla prismassa ja tiedän aika hyvin sen hintatason. Ei tulisi mieleenkään tehdä omia ostoksia siellä, sillä saan haluamani tuotteet yleensä halvemmalla cittarista. Omar-munkit esim. on Prismassa kahden munkin pakkauksessa jotain 3.50€ Cittarissa niitä saa 1,30 kappale ja viiden pakkaus vitosella.
Cittarissa on jatkuvasti tarjouksia. Joitakin kertoja olen ostanut Saarioisten vispipuuron 10 sentillä, minkä oikea hinta heiluu Prismassa ja Cittarissa siinä 1,49€ kohdilla. Ja muutenkin Saarioisten eineksiä saa usein 50 sentillä. Saatko koskaan sillä hinnalla Prismasta mitään? Aika monta viikkoa saat hinkuttaa sitä bonuskorttia, että pääset tuollaisiin säästöihin kuin mitä Cittarista saa jo yhden tuotteen ostamalla. Cittarissa on myös hedelmät hyvälaatuisia ja usein tarjouksessa ja euron päiviä on myös usein.
Ja se värimaailma, sitä oikein huokaisee helpotuksesta kun pääsee siitä ankeasta myrkynvihreästä valoisaan Cittariin.
Pitääkö? Meillä ainakin Sokoksella paremmat ja edullisemmat valikoimat kuin K-kaupassa. Muita ei sitten olekaan.
Meidän Prisma on helkkarin iso ja siisti, ja sieltä saa kaiken tarpeellisen. Citymarket taas on vähän kuin jämähtänyt menneeseen, on tunkkainen ilmeeltään ja tuotevalikoima paljon huonompi kuin Prismassa. Hinnat ovat myös edullisemmat Prismassa.
Meillä lapsiperheessä menee rahaa ruokaan ja bonuksina tulee takaisin useampi kymppi kuukaudessa. Cittarissa käydään vain, jos on euron päivät (tai irtokarkit tarjouksessa), ja silloinkin ostetaan vain ne tarjoustuotteet ja muut sitten Prismasta.
Näin meidän kaupungissa, muualla voi tilanne olla eri.
Vierailija kirjoitti:
Huonot vegaanivalikoimat.
Olen pikkupaikkakunnan vegaani ja teen ostokseni S-marketista koska siellä todellakin kuunnellaan asiakasta. Vuosituhannen alussa yritin saada soijajogurttia K-marketiin mutta minulle vastattiin ettei kukaan ostaisi sitä. Sain juuri eilen kuulla Ässän myyjältä, että kauppaan tulee vielä lisää vegaanisia tuotteita, nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot vegaanivalikoimat.
Olen pikkupaikkakunnan vegaani ja teen ostokseni S-marketista koska siellä todellakin kuunnellaan asiakasta. Vuosituhannen alussa yritin saada soijajogurttia K-marketiin mutta minulle vastattiin ettei kukaan ostaisi sitä. Sain juuri eilen kuulla Ässän myyjältä, että kauppaan tulee vielä lisää vegaanisia tuotteita, nam.
Täällä huomattu sama, S-ryhmässä paremmat vegaani ja luomutarjonta.
Palvelu useassa S-ryhmän kaupassa ollut todella ala-arvoista, mikä edesauttaa luomaan koko S-ryhmästä huonoa vaikutelmaa.
Mä tykkään vaan tosi paljon enemmän S-marketista kuin K-supermarketista. Täällä pienessä kylässä on noi molemmat, ei prismoja tai cittareita kuitenkaan.
S-marketin ilme on raikkaampi kuin k-kaupan. K-kauppa on jotenkin tunkkaisen ja tylsän oloinen. Ja S-marketissa on reilusti halvempaa. Jos samat ostokset ostaisi molemmista kaupoista, voisin veikata että S-marketissa samat tavarat voisi saada jopa kympin halvemmalla. Esimerkkinä: Kävin eilen K-kaupassa pikaisesti ostamassa kahvia koska se on lähempänä. Paketti Juhla Mokka tumma paahtoa maksoi 4,20€. Viimeksi kun ostin sellaisen S-marketista, se maksoi 2,98. Tällaisten takia käyn S-marketissa mieluummin.
Riippuu varmaan pitkälti kaupasta mutta meidän lähihehtohalliprismassa on aivan luokaton kalatiski. Lauantaina myydään maanantaina pyydettyä kalaa, kilohinta alkaa kakkosella ja tarjolla on vain lohta eri muodoissa. Vihannesosasto on myös aika rajoittunut, kevätsipulia saa vain harvoin eikä semmoisia vähän erikoisempia rehuja (punasalaatti, salaattisikuri) ole koskaan näkynyt hyllyssä. Vastaavasti pienemmässä K-kaupassa kala on n. 2 päivää vanhaa, valikoima monipuolinen ja edullisempikin. Vihannesosasto on tosi hyvin varusteltu. Pirkka-tuotteissa on myös tosi hyviä juttuja (chipotledippi, caesarsalaattikastike). Tämän takia suosin K-kauppaa.
Itse olen huomannut, että K-supermarketit ovat usein liian täyteen ahdettuja. Kokoajana törmää tiskeihin tai muihin asiakkaisiin. Hyllyvälit liian ahtaita. S-market taas ihanan selkeä :)
Vierailija kirjoitti:
Meidän Prisma on helkkarin iso ja siisti, ja sieltä saa kaiken tarpeellisen. Citymarket taas on vähän kuin jämähtänyt menneeseen, on tunkkainen ilmeeltään ja tuotevalikoima paljon huonompi kuin Prismassa. Hinnat ovat myös edullisemmat Prismassa.
Meillä lapsiperheessä menee rahaa ruokaan ja bonuksina tulee takaisin useampi kymppi kuukaudessa. Cittarissa käydään vain, jos on euron päivät (tai irtokarkit tarjouksessa), ja silloinkin ostetaan vain ne tarjoustuotteet ja muut sitten Prismasta.
Miten hemmetin paljon teillä sitten menee rahaa ruokaan kuukaudessa jos useampi kymppi tulee takaisin? Satasestahan tuo bonuksen määrä on vain euro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hemmetin paljon teillä sitten menee rahaa ruokaan kuukaudessa jos useampi kymppi tulee takaisin? Satasestahan tuo bonuksen määrä on vain euro.
Bonustahan saa muustakin kuin ruuasta, mm. bensa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tankkaan ABC:lla, koska siitä saa bonusta" = hölmöläisten peitonjatkamista.
Vierailija kirjoitti:
Kateellisia.
Ai mistä?
Vierailija kirjoitti:
En ole törmännyt tuohon ajatuksen, joten en tiedä syytä. S-market on lempikauppani Lidlin jälkeen. Lidl halvin, S-market toiseksi halvin (ainakin täällä missä minä asun).
Onko hinta ainoa kriteeri lempikaupalle?
Molemmissa myymälöissä on puolensa, ja kummallakin on täysin erilainen myyntistrategia. Citymarketissa on alennuskampanjoita, mutta muutoin hintataso on useissa perustuotteissa S-ryhmää kalliimpi.
Citymarkettiin mennään hyvien alennusten perässä ja ostetaan sitten samalla jotain muitakin tuotteita, jotka ovat normaalihinnalla kalliimpia kuin muissa kaupoissa. Prismaan mennään pysyvästi kohtuullisen hintatason perässä, joitain poikkeustuotteita tosin on, joissa hinta on kalliimpi kuin K-ryhmällä. Prismalla on myös tietyin väliajoin asiakasomistajapäiviä, jotka vetävät porukkaa hyvin.
Pienituloisena opiskelijana käytän kumpaakin kauppaa. Olen siinä mielessä hyvässä asemassa, kun lähimmät kaupat ovat vieri vieressä sijaitsevat CM ja Prisma. On helppo käydä keräämässä molemmista edulliset tuotteet. Kosmetiikan ostan pääosin Citymarketin alennuspäiviltä, koska käyttämäni meikit tuskin tulevat ikinä Prismassa yhtä suureen alennukseen. Esimerkiksi kaksi lorealin valokynää saa hintaan 10€/2kpl, kun normaalihinta on 14€/kpl. Välillä saa kaksi pyykinpesuainetta yhden hinnalla. Tyhmähän minä olisin, jos ostaisin tuossa tilanteessa tuotteet täysihintaisena Prismasta. Ruokatuotteet ostan suurimmaksi osaksi Prismasta. K-kaupoissa on muutamia mieleisiä Pirkka-tuotteita sekä laajempi gluteeniton valikoima yleensä.
S-kauppojen bonusjärjestelmä on kuitenkin toimivampi kuin K-plussa. On totta, että palautettavan rahan määrä on vähentynyt vuosi vuodelta. Kaukana on ne ajat, kun ylijäämänpalautusta sai yli satasen tilille. K-plussasta en ole saanut ikinä penniäkään takaisinpäin, vaikka olisin ostanut sohvan. S-kortilla saa satunnaisesti ihan hyviä tarjouksia ravintoloissa, tapahtumissa ja vaateostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tankkaan ABC:lla, koska siitä saa bonusta" = hölmöläisten peitonjatkamista.
Kyllä tosissaan hölmöläinen asialla kun tankkaa suomen kalleinta bensaa siinä toivossa, että joskus tulee joku sentti bonusta. En voi kyllä ymmärtää tätä ajattelua. Miten näihin joku sortuu?
Oman kokemukseni mukaan juuri toisinpäin. Ja ärsyttää kun Pirkkatuotteet ovat niin kalliita, usein jopa kalliimpia kuin ihan "merkkituotteet"? Eikö Kaupan "oman merkin" ideana ole tarjota halvempi vaihtoehto koska ei tarvitse maksaa brändistä?