Mikä voi olla tämä outo leuka/hammassärky?
Välillä se on poissa, välillä se tulee. Se alkaa, kun painaa tiettyjä niskalihaksia ja poistuu kun painaa tiettyjä selkälihaksia ja leuan lihaksia. Sen puolen ylä- ja alahampaita vihloo ja särkee.
Miksi nuo lihakset aloittaa ja lopettaa sen?
Kommentit (28)
Puretko hampaita yhteen, narskutteletko? Siitä kipeytyy tietyt lihakset niskassa ja olisiko vaikutusta toisinpäinkin?
Lihastulehdus jos lihakset jumissa? Auttaako burana parina päivänä. Neste-suola tasapaino, vitamiinit? Hermotulehdus jos virustauti yrittää? Paikat irronneet hampaista ja väkevä hammastahna? Joku lihasjumi kuitenkin vissiin ja verenkierto, hermot. Onko nukuttu tarpeeksi, ei stressiä kauheasti? Ei tarvitse vastata tähän.
Vierailija kirjoitti:
Puretko hampaita yhteen, narskutteletko? Siitä kipeytyy tietyt lihakset niskassa ja olisiko vaikutusta toisinpäinkin?
Puren. Mutta miksi jonkun niskalihaksen painaminen saa hampaat vihlomaan? Outoa minusta.
Ap
Säävaihtelut tekee minulla tuota. Sitten se pysyy poissa pitkiäkin aikoja.
Joskus kun stressaavaa niin jännittelen leukojani öisin, mutten narskuttele.
Kävin hammaslääkärillä ja 3d-hammasröntgenissä mutta ei mitään vikaa missään. Eikä kulumia hampaissa minkään narskuttelun takia, mutta hammaslääkäri totesi että leukani ovat jännittyneet.
Nyt olen tehnyt liikkeitä leuan rentoutukseen. Netistä löytyy ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puren. Mutta miksi jonkun niskalihaksen painaminen saa hampaat vihlomaan? Outoa minusta.
Ap
Siellä niskassa voi olla joku hermo, joka yhdistyy jonkun hampaan hermoon. Hampaitten hermot ylettyvät yllättävän pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiellä niskassa voi olla joku hermo, joka yhdistyy jonkun hampaan hermoon. Hampaitten hermot ylettyvät yllättävän pitkälle.
Joo olen miettinyt voiko tämä olla joku outo kolmoishermosärky. Minulla on korvakin välillä kipeä liittyen tähän. Eilen puin päähän pipon, joka tuli vähän korvan päälle, ja siitä pahamahti hetkessä hammassärky.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hermot vihloo.
Eli ota magnesiumlisää, hiero niskaan lämpögeeliä/magnesiumgeeliä, sauno, venyttele ja etsi netistä ohje, miten rentouttaa leukoja. Eli suun aukomista jne.
Hierojalla voi myös toki käydä ja itse voi hieroa leukalihaksia joko suun kautta tai ulkopuolelta. Ja on muuten kivuliasta hommaa!
Jos puret yöllä hampaita yhteen tai narskutat, niin hanki purentakisko. Se pelastaa kivulta ja hammasvaurioilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Erikoisia nämä jotka eivät kerro kaikkea oleellista heti aloituksessa vaan tiputtelevat oleellisia faktoja vasta kommenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApErikoisia nämä jotka eivät kerro kaikkea oleellista heti aloituksessa vaan tiputtelevat oleellisia faktoja vasta kommenteissa.
Anteeksi. En tiennyt tuon olevan olennainen fakta. Yritin tehdä selkeän ja lyhyen aloituksen, kun jos täällä kirjoittaa pitkiä aloituksia niin moni tulee valittamaan että ei jaksa lukea ja epäilemään joksikin ihme satutädiksi.
Ap
Kyllä niskasärky voi säteillä hampaisiinkin. Mulla on ollut vähän vastaavaa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHermot vihloo.
Eli ota magnesiumlisää, hiero niskaan lämpögeeliä/magnesiumgeeliä, sauno, venyttele ja etsi netistä ohje, miten rentouttaa leukoja. Eli suun aukomista jne.
Hierojalla voi myös toki käydä ja itse voi hieroa leukalihaksia joko suun kautta tai ulkopuolelta. Ja on muuten kivuliasta hommaa!
Jos puret yöllä hampaita yhteen tai narskutat, niin hanki purentakisko. Se pelastaa kivulta ja hammasvaurioilta.
Kiitos sinulle, kokeilen näitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApErikoisia nämä jotka eivät kerro kaikkea oleellista heti aloituksessa vaan tiputtelevat oleellisia faktoja vasta kommenteissa.
Anteeksi. En tiennyt tuon olevan olennainen fakta. Yritin tehdä selkeän ja lyhyen aloituksen, kun jos täällä kirjoittaa pitkiä aloituksia niin moni tulee valittamaan että ei jaksa lukea ja epäilemään joksikin ihme satutädiksi.
Ap
Anteeksipyyntö hyväksytty. 😅
Eikö tuo ole selvää että se kipu tulee lihasjumista?
Kävin pari viikkoa sitten leukakivun takia hammaslääkärissä, kun luulin että kipu tulee jostain hampaasta joka pahentunut. Ei ollutkaan kuin selkeä lihasjumi. Seuraavana päivälle sain päänhierontaan ajan, hieroi kasvojen alueen lihaksia niskan ja hartian lisäksi. Ei ole sen jälkeen ollut kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niskasärky voi säteillä hampaisiinkin. Mulla on ollut vähän vastaavaa joskus.
Itsellä säteillyt alahampaisiin, ihan kunnon hermokivut välillä! Käsittämätöntä on ollut kun hammashuollossa oltu ihan hoomoilasena asiasta, ihmetelty vaan että miten se nyt noin ja kylläpä on outoa. Eikö se kuuluisi vähän niinkuin ammattiin tietää näistä, olin ihan turhaan huolissani pitkään.
Mutta tuohon purentaan - voimakasta hampaiden narskuttelu ja yhteen pureminen VOI säteillä myös lihaskipuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä säteillyt alahampaisiin, ihan kunnon hermokivut välillä! Käsittämätöntä on ollut kun hammashuollossa oltu ihan hoomoilasena asiasta, ihmetelty vaan että miten se nyt noin ja kylläpä on outoa. Eikö se kuuluisi vähän niinkuin ammattiin tietää näistä, olin ihan turhaan huolissani pitkään.
Sinä et sitten osannut kun ravata hammaslääkärissä ja varata aikaa sellaiselle, joka hoitaa niskakipuja? Ei ne hammaslääkärissä mitään hierojia ole!
Olenko ainoa, jolla on tällaista?
Ap