Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen yö vastasyntyneen vauvan kanssa on varmaan kamalaa!

Vierailija
02.02.2017 |

Itse pelkäisin koko ajan että se kuolisi yön aikana! Ja tuo sama pelko jatkuisi varmaan pari kuukautta ainakin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kun ihanaa. Maailman parhaita, elämäni hienoimpia öitä.

Vierailija
2/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se oli. Mikään ei pystynyt valmistamaan siihen hormonisyöksyyn, joka vasta synnyttäneelle iski. Oli varmaan isillä syystäkin pallo hukassa, kun oli vauva ja pirttihirmu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etkö pelännyt että vauva kuolla kupsahtaa?

Vierailija
4/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole, se nukkuu. Ja kun sanoo "ymfhh", tungetaan tissi suuhun.

Vierailija
5/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se oli. Mikään ei pystynyt valmistamaan siihen hormonisyöksyyn, joka vasta synnyttäneelle iski.

Kerro lisää? Miten hormonisyöksy ilmeni?

Vierailija
6/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät, että se kuolisi? Kannattaa sanoa neuvolassa tuosta pelosta.

Vierailija
7/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kamalaa mutta ei tuosta syystä. Olin valvonut miljoona tuntia ja kuolemanväsynyt, mutta uni ei vain tule. Ja sitten kun vihdoin tuli, joku hoitaja herätti että imettää pitäisi. No sitä sitten yrittämään. Ja uni karkaa... Niin mukava alku. Arvatenkaan ei parantunut jatkossa. Olen rauhallinen henkilö, mutta teki mieli tappaa se herättänyt hoitsu.

Vierailija
8/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nukuin todella sikeästi ensimmäisen yön.  Sen yhden kerran heräsin mitä vauva halusi syödä.

Vierailija
9/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä kyllä mitään kuolemaa pelännyt. Synnäriltä asti nukuin vauva kainalossa, yöllä vaan tissi suuhun kun nälkä tulee. Ihania öitä olivat heti ensimmäisetkin yöt.

Vierailija
10/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ehtinyt pelätä kuolemaa kun se söi läpi yön, nukkui putkeen max. 30 min... Siis eka kokonainen yö. Puolikkaan yön nukkui läpeensä synnytyksen jälkeen hyvin. Se on tavallista. Ja itse olin niin poikki synnytyksestä että en pelännyt mitään enää.

Vierailija
11/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua sairaalassa pelottanut, mutta se eka yö kotona :) naurattaa ihan kun stressasi kaikesta, kuten siitä, että vauva kakkaa liian usein ja vauvalla on hikka. Jos vauva itki, niin pelotti. Jos vauva nukkui, niin pelotti.

Ei siis kokemusta vauvoista ennen omaa esikoista. Ihanaa ja kamalaa samaan aikaan.

Vierailija
12/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, pyysin kummallakin kerralla, että saan pitää lapsen kainalossani. Oi sitä autuutta. Höpisin heihän korvansa kuinka paljon mamma rakastaa. Ihanaa!

Vierailija
13/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä se oli ihaninta mitä voi olla, tokalla kerralla. Ekalla kerralla pelkäsin että itse kuolen..

Vierailija
14/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki äidit valvoo ekat yöt. Sen tekee hormonit, eli ihan luonnon suunnittelema juttu. Sit nukuinkin kotona 2 päivää vauvan kanssa putkeen, kun tiesin että mies vahtii meitä..

Vierailija
15/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota pelkää, miksi pelko hälvenisi parissa kuukaudessa? Mitä isompi lapsi, sitä enemmän pelättävää.

Vierailija
16/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, se ensimmäinen yö on helppoa vauvaa ihmetellessä.

Ne seuraavat kamalia ja sitten kun vauva on murrosiässä, saa pelätä mitä kaikkea se kakara saa päähänsä tehdä. Kauheampaa se on.

Vierailija
17/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuota pelkää, miksi pelko hälvenisi parissa kuukaudessa? Mitä isompi lapsi, sitä enemmän pelättävää.

Kyllä se oli se uusi tilanne ja toisen täydellinen heiveröisyys. Kyllä mä olen ollut aika varma itsestäni ja pärjäämisestä, mutta se alku oli pelottava.

Sinänsä joo, isojen kanssa on isommat murheet.

Mutta kyllä se ekan lapsen syntymä oli jotenkin shokki. Että yhtäkkiä susta vaan putkahtaa tuollainen elävä olento josta pitäis osata huolehtia. Niin ihanaa ja samalla niin stressaavaa. Vaistot ohjaa onneksi.

Vierailija
18/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kanssa samanlaisia kokemuksia. Kaikki oli niin vierasta.

Mutta se eka yö oli kamala. Synnytys oli pitkä ja minä kuolemanväsynyt, oli nälkä ja vauvan isä oli lähtenyt kotiin heti kun vauva oli maailmassa. Olisin halunnut nukkua, mutta vähän väliä hoitaja kävi herättämässä milloin mistäkin syystä. Jotain piti aina tarkistaa ja vauva piti syöttää vaikka oli juuri syönyt ja nukkui sikeästi. Lähdin seuraavana aamuna kotiin. Eka yö kotona oli myöskin kamala. Vauva ei nukkunut yksinään lainkaan vaan häntä piti pitää sylissä koko ajan, havahtui aina kun yritti laittaa alas. Vauvan isä nukkui sängyssä koko yön ja minä torkuin olohuoneen sohvalla vauva sitterissä vieressä niin että sain tavallaan halattua vauvaa. En uskaltanut ottaa vauvaa viereen sänkyyn ku pelkäsin että minä tai vauvan isä kieritään päälle, se vastasyntynyt tuntui niin pieneltä ja hennolta silloin.

Vierailija
19/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauva kuolisi nimenomaan yöllä?

Vierailija
20/40 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikki äidit valvoo ekat yöt. Sen tekee hormonit, eli ihan luonnon suunnittelema juttu. Sit nukuinkin kotona 2 päivää vauvan kanssa putkeen, kun tiesin että mies vahtii meitä..

Mulla on varmaan hormoonit olleet sekaisin sillä olen kaikkien kolmen kohdalla nukkunut kuin tukki. Sen verran olen herännyt mitä vauvat ovat halunneet syödä.