Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on 150 serkkua. Onko muita joilla on esim. yli 100 serkkua? (suuret suvut)

Ison suvun tyttö
02.02.2017 |

Lapsena oli kiva, kun sukulaisissa ei ollut kavereista pulaa. Toisaalta isovanhemmilla ei koskaan ollut aikaa olla lastenlasten kanssa ainakaan yksilötasolla. Totuimme jo pienenä viettämään aikaa keskenämme, ei vanhempien kanssa. Isoimmat siskot yrittivät katsoa meidän perään. :) Ikävää oli se, että isot perheet eivät mahtuneet yhteen autoon ja siksi serkut eivät koskaan käyneet meillä eivätkä muuten reissanneet. Suviksiin kuitenkin aina pääsivät paitsi joskus äidit olivat synnyttämässä.

Mun serkuilla on nyt lapsia (joulukuun lopussa) yhteensä jo 647 + meidän viisi lasta. Ja lisää on tulossa, koska aika moni serkku tai serkun vaimo on raskaana. Uskoisin, että 1 000 lasta menee rikki, mutta ehkä en jaksa enää pitää luetteloa.

Olen rehellisesti sanottuna ylpeä suuresta suvustamme. :) Onko muita joilla suku kasvaa yhtä hienosti?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap laskee pikkuserkutkin mukaan. Kuinka monta sisarusta oli äidillä ja isällä ja onko niillä niin isoja perheitä että serkkuja on 150? En usko. AP ei tiedä mikä on serkku näköjään.

Vierailija
62/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kääk, mulla serkkuja on 5 kpl. itse olen saanut 3 lasta.

iät :29-20v lapsenlapsia tällä hetkellä 2. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap laskee pikkuserkutkin mukaan. Kuinka monta sisarusta oli äidillä ja isällä ja onko niillä niin isoja perheitä että serkkuja on 150? En usko. AP ei tiedä mikä on serkku näköjään.

Jos on +10 lapsinen perhe, josta kaikilla on myös +10 lasta niin siinä on äkkiä yli sata.

Vierailija
64/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ouluntyttö kirjoitti:

Iso suku on siunaus ja arvokas lahja.

Mulla on vain n. 100 serkkua, mutta kavereita kyllä heistä riittää.

Tuos ois painajamaista. Just jaksan pitää yhteyttä kuuden serkun kanssa. Kamalaa, jos olisi sata serkkua. 

Silloin pidetäänkin yhteyttä vain osaan. Niihin joiden kanssa ollaan tekemisissä. Jotka on esim. samamikäisiä tai asuu lähellä.

T. Yli viidenkymmenen serkku.

Vierailija
65/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava suku sinulla. Tunnen yhden lestadiolaistaustaisen ihmisen jolla oli suunnilleen noin 150 serkkua myös. Kuulostaa käsittämättömältä mutta joo, ei ole ainakaan sukulaisista pulaa. Hän kertoi että äidin puolelta oli noin 50 ja isän puolelta noin 100.

Itselläni on tällaiseksi tämän päivän kolmekymppiseksi keskimääräistä enemmän serkkuja kun niitä on 19 yhteensä. Mutta joo, en todellakaan ap:n lukemiin pääse.

Vierailija
66/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaali luterilaisen suvun lapsia.  Suku saanut käyttää myös ehkäisyä, niin ei ole kertynyt serkkuja kasapäin.

Vierailija
67/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vttu.

Vierailija
68/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuja minulla on isän ja äidin puolelta yhteensä 19. Olen ollut läheinen yhden serkun kanssa.

Isoäitini isän puolelta oli kuollessaan saanut suoraan alenevassa polvessa jälkeläisiä 37 kpl. Isoäitini, akateemisesti koulutettu ja arvoiltaan moderni nainen totesi kuolinvuoteellaan, ettei olisi ikinä voinut kuvitella että häntä seuraisi tällainen lauma. Muisti kaikkien synttärit loppuun saakka ja osasi aina antaa persoonaan sopivan lahjan. Oli varmasti lohduttava ajatus hänelle, että vaikka hän lähtee, me jäämme.

Nyt meitä on jo 44, ja serkuistani ja sisaruksistani neljällä ei vielä ole lapsia, samalla kun serkkujeni vanhimmat lapset alkavat olla vakiintumisiässä.

Vierailija
69/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on jo iso suku. Mulla on +50 serkkua, ja olen pitänyt sitä paljona. Kuinka monta sisarusta vanhemmillasi on?

Tarkoitat siis serkuilla isän ja äidin sisarusten lapsia? Minun isällä oli yksi veli ja äidillä oli yksi sisko, mitä kautta minulla oli alunperin 6 serkkua, joista yksi on jo ehtinyt kuolla. Minun serkkujeni lapset eivät ole minulle mitään varsinaisia serkkuja, vaikka jotkut puhuvat "pikkuserkuista". 

Vierailija
70/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 9 serkkua. Heistä kahden kanssa olen päivittäin tekemisissä ja 2-3 muun kanssa tavataan sukujuhlissa.

Vierailija
71/71 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella tilannetta, että isovanhemmat eivät välttämättä tunnista tai muista edes nimeltä kaikkia lapsenlapsiaan. Tai serkut serkkujaan. 

Sukulaissuhteisiin vaikuttaa myös se missä määrin ne sukulaiset pysyvät suunnilleen samassa osassa Suomea, jolloin heihin on haluttaessa helppo pitää yhteyttä. Etenkin serkkujen osalta heidän välillään voi olla huomattavia ikäeroja eli toinen on kirjoittanut ylioppilaaksi siinä vaiheessa kun toinen on ollut vasta sylivauva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme