Minulla on 150 serkkua. Onko muita joilla on esim. yli 100 serkkua? (suuret suvut)
Lapsena oli kiva, kun sukulaisissa ei ollut kavereista pulaa. Toisaalta isovanhemmilla ei koskaan ollut aikaa olla lastenlasten kanssa ainakaan yksilötasolla. Totuimme jo pienenä viettämään aikaa keskenämme, ei vanhempien kanssa. Isoimmat siskot yrittivät katsoa meidän perään. :) Ikävää oli se, että isot perheet eivät mahtuneet yhteen autoon ja siksi serkut eivät koskaan käyneet meillä eivätkä muuten reissanneet. Suviksiin kuitenkin aina pääsivät paitsi joskus äidit olivat synnyttämässä.
Mun serkuilla on nyt lapsia (joulukuun lopussa) yhteensä jo 647 + meidän viisi lasta. Ja lisää on tulossa, koska aika moni serkku tai serkun vaimo on raskaana. Uskoisin, että 1 000 lasta menee rikki, mutta ehkä en jaksa enää pitää luetteloa.
Olen rehellisesti sanottuna ylpeä suuresta suvustamme. :) Onko muita joilla suku kasvaa yhtä hienosti?
Kommentit (71)
Mulla on 2 serkkua ja 1 serkkupuoli, joka asuu Jenkeissä. Toinen serkuista asuu Espanjassa ja toinen samassa kaupungissa, kuin mä. Ei olla nähty oikeestaan koskaan.
Iso suku on siunaus ja arvokas lahja.
Mulla on vain n. 100 serkkua, mutta kavereita kyllä heistä riittää.
Mulla on 9 serkkua. Niistä kahden kanssa olen kaveri facebookissa ja heidän kanssa tavattiinkin pari vuotta sitten. Edellisestä kerrasta olikin aikaa yli 30 vuotta.
Olis painajaista tuollainen yli sata serkkua. Kiva joulukorttirumba:D.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Ettehän te voi edes muistaa toisianne. Minulla on yksi serkku. Olen perheen ainoa lapsi ja äitinikin on ainoa lapsi. Isällä on yksi sisko, jonka ainoa lapsi tuo ainoa serkkuni on. En ole tullut kaivanneeksi laajempaa sukua. Taipumukseni yksin viihtymiseen on vahva.
Minulla on täsmälleen samoin. Ja minäkin viihdyn hyvin yksin. Ja olen aina tuntenut vähät sukulaiseni ja ollut isovanhempieni silmäterä enkä mikään yksi tuhannesta jonka nimeä ei edes muista.
Mulla on 121 serkkua. Oulun suunnalta minäkin.
Vierailija kirjoitti:
No tuo on jo iso suku. Mulla on +50 serkkua, ja olen pitänyt sitä paljona. Kuinka monta sisarusta vanhemmillasi on?
Minulla on tasan 2 serkkua. Enkä ole edes nähnyt heitä.
Pohjanmaan suurissa suvuissa 100 serkkua ei ole mikään ihmeellisyys.
Mulla on 20 serkkua ja luulin et se on paljon ku en oo ees kaikkia tavannu :D miten mummut ja papat pystyy osallistuu kaikkien synttäreille?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 20 serkkua ja luulin et se on paljon ku en oo ees kaikkia tavannu :D miten mummut ja papat pystyy osallistuu kaikkien synttäreille?
Ei meidän pienessä suvussa mummut ja papat pystyneet osallistumaan kaikkien synttäreille. Eivät olleet kaikki edes hengissä silloin, kun lastenlapset oli synttäreitä viettämässä.
Mulla Kylla 15000 serkku, kaikki tulee Suomeen ensivuosi.
Pohjois-Pohjanmaan lestadiolaissuvusta minäkin. Serkkuja on yli sata, en edes tiedä tarkkaa lukua, sisaruksiakin 13. En tiedä kaikkien serkkujen nimiä enkä edes tunnista ulkonäöltä. Sedät, tädit ja enot tiedän nimeltä ja ullonäöltä. Yritän muistaa sisarusteni lasten nimet, mutta sekin tekee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla serkkuja alle kymmenen..
Jep, minulla 7 serkkua.
Minulla 180. Meitä sisaruksia 9 ja äidin ja isän puolelta perheet isoja. En tunne kaikkia serkkuja.
Lasketteko te pikkuserkuiksenne serkun lapset? Vai isän ja äidin serkkujen lapset?
Mitä serkun lapset on teille?
Serkkuja riittää täälläkin. Isän puolelta vielä melko maltilliset 14 kappaletta, heidät tiedän edes nimeltä kaikki. Äidin puolella serkkuja sen sijaan on yli 60. Äidilläni on 12 sisarusta ja heilläkin useilla isoja perheitä. Tähän ei ole uskonnollista syytä, näin vain on. Äidin puolen serkuistani en ole koskaan tavannutkaan koskaan suurinta osaa, jollakin lailla yhteydessä olen neljän kanssa. Äidin puolen suku on aina ollut jotenkin erikoinen: Lapsia valtava liuta, eivätkä sisarukset ole oikeastaan missään tekemisissä aikuisena keskenään, vaikka asuisivat samalla paikkakunnallakin. Toki ikäerot ovat pitkät ja osa sisaruksista asuu aivan eri puolilla Suomea.
Järkyttävää. Lapsia ilman vanhempia. Ihmisiä ilman yksityisyyttä.
Älä valehtele! Jos ihmisellä on 100 serkkua, se tarkoittaa että keskimäärin sekä äidillä että isällä olisi 7 sisarusta, ja heillä per pää keskimäärin 7 lasta!
7 kertaa 7 on 49 kummallakin puolelta eli lähestymme 100 serkun porukkaa. Mutta sellaisia ei kertakaikkiaan ole (eikä ennenkin ole ollut koska lapsikuolleisuus on ollut ennen korkeampi) joten voit lopettaa nämä typerät aloituksesi!
Mulla on 170 pikkuserkkua, mutta siltä varalta että et tiedä: Se on IHAN ERI JUTTU.
Mulla on serkkuja 30, yhden kanssa pidän tiiviisti yhteyttä ja hänen kanssa ollaankin oltu hyviä kavereita.
Muiden serkkujen asiat ei kiinnosta ja osa jo tietenkin sen verran vanhoja että yhteistä elämäntilannetta ei ole, pienenä lähinnä ärsytti se iso ihmismäärä juhlissa.
Äidinäidille kyllä nostan hattua kun muistaa jokaisen lapsenlapsen syntymäajan. Serkuista siis puolet on äidin- ja puolet isänpuolelta.