Minulla on 150 serkkua. Onko muita joilla on esim. yli 100 serkkua? (suuret suvut)
Lapsena oli kiva, kun sukulaisissa ei ollut kavereista pulaa. Toisaalta isovanhemmilla ei koskaan ollut aikaa olla lastenlasten kanssa ainakaan yksilötasolla. Totuimme jo pienenä viettämään aikaa keskenämme, ei vanhempien kanssa. Isoimmat siskot yrittivät katsoa meidän perään. :) Ikävää oli se, että isot perheet eivät mahtuneet yhteen autoon ja siksi serkut eivät koskaan käyneet meillä eivätkä muuten reissanneet. Suviksiin kuitenkin aina pääsivät paitsi joskus äidit olivat synnyttämässä.
Mun serkuilla on nyt lapsia (joulukuun lopussa) yhteensä jo 647 + meidän viisi lasta. Ja lisää on tulossa, koska aika moni serkku tai serkun vaimo on raskaana. Uskoisin, että 1 000 lasta menee rikki, mutta ehkä en jaksa enää pitää luetteloa.
Olen rehellisesti sanottuna ylpeä suuresta suvustamme. :) Onko muita joilla suku kasvaa yhtä hienosti?
Kommentit (71)
No ei ihan 100 serkkua, mutta 40-50 kuitenkin, en jaksa laskea tarkkaa lukemaa. Eikä olla lestoja.
Itselläni lapsia ei ole, eikä tule.
Minulla vaan 7 (kaikki isän puolelta, äidillä ei ole yhtään sisaruksia)
Mulla on kymmeniä serkkuja. Omilla lapsilla 0.
Minulla on neljä serkkua. Omilla lapsilla myös neljä. Miehellä taas kuusi. Eli en tiedä mitään isoista suvuista.
Tuossa tulee ongelmaksi se että puolisoa voi olla vaikea löytää lähiseudulta ilman että on sukua ja jos on liian läheistä sukua tulee perinnöllisiä sairauksia. Huono idea lisääntyä noin holtittomasti.
No hyi hitto!!!! mulla on max 10 serkkua. Ei tosiaan olla mitään hihhuleita :D
Teidän on pakko olla lestadiolaisia...
Vaikea kuvitella tilannetta, että isovanhemmat eivät välttämättä tunnista tai muista edes nimeltä kaikkia lapsenlapsiaan. Tai serkut serkkujaan.
Ei olla lestoja tai mitään sellaista mutta iso suku myös ja mummolla 8 lasta ja 46 lapsen lasta ja siskolleni 7 ja kahdella veljillä molemmilla 5 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tulee ongelmaksi se että puolisoa voi olla vaikea löytää lähiseudulta ilman että on sukua ja jos on liian läheistä sukua tulee perinnöllisiä sairauksia. Huono idea lisääntyä noin holtittomasti.
Juu ja sekin näkyy jo naamasta. Siis en sano että ruma, mutta silleen vähän vammasen näköinen. sen kyllä huomaa.hampaat törröttää miten sattuu jne.
Minulla on 7 serkkua, lapsillani 5. Ei tunnu yhtään liian vähältä.
vit, näitä lestadiolaisia! eivät saa katsoo telkkaria, mut netissä saavat olla.
jeesus sentään!
;D
äänd hallelujah
Mulla seitsemän serkkua. Siis kuinka monta tätiä, enoa ja setää sulla on, että ovat saaneet aikaiseksi 150 lasta?
Ouluntyttö kirjoitti:
Iso suku on siunaus ja arvokas lahja.
Mulla on vain n. 100 serkkua, mutta kavereita kyllä heistä riittää.
Tuos ois painajamaista. Just jaksan pitää yhteyttä kuuden serkun kanssa. Kamalaa, jos olisi sata serkkua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 20 serkkua ja luulin et se on paljon ku en oo ees kaikkia tavannu :D miten mummut ja papat pystyy osallistuu kaikkien synttäreille?
Eivät todellakaan osallistu. Tuskin muistavat kaikkien nimiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 180. Meitä sisaruksia 9 ja äidin ja isän puolelta perheet isoja. En tunne kaikkia serkkuja.
Jännä kun koirien kohdalla moista pentutehtailua paheksutaan ankarasti, mutta ihmisillä ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja sekin näkyy jo naamasta. Siis en sano että ruma, mutta silleen vähän vammasen näköinen. sen kyllä huomaa.hampaat törröttää miten sattuu jne.
Niinkuin Johannes Holopaisella.
Muistan lukeneeni jutun , että aikuistunut lestadiolainen ei muistanut koskaan istuneensa äitinsä sylissä. Nuorimmasta päästä olleena pesut, nukkumaanmenot, syömiset oli hoitanut aina joku vanhemmista siskoista. Äidistä hänellä ei ollut oikein tunnetta.
Lesta on lesta.