Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää kadonnut joulufiilis?

Vierailija
20.12.2022 |

Olen todella jouluihminen. Mutta tänä vuonna joulufiilis on ihan kadoksissa. Vaikka olen laittanut kauniit jouluvalot sisälle ja ulos, on leivottu pipareita ja joulutorttuja, tehty piparitalo, juotu glögiä, kuunneltu joululauluja, paketoitu joululahjoja ja vaikka mitä. Joulukukat kauniisti pöydillä ja kuusi odottaa kuistilla. En niuhota koskaan siivoamisista tai siitä että imeltyykö perunalaatikko kunnolla eli mitään sellaista joulustressiä tai edes kiirettä minulla ei ole.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Vierailija
2/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa hyväksyä, että nyt vaan on näin. Fiilistä ei voi pakottaa, jos ei ole tullakseen. Ehkä voi etsiä jonkun toisen asian mitä fiilistelee, esim rentoutumisen ja hiljentymisen, lasten kanssa puuhailun tai vaikka talvesta nauttimisen. Jouluvaloista ja muista joulujutuistakin voi nauttia ilman varsinaista joulufiilistä.

Itselleni tulee joulufiilis yleensä vasta aattona, ja kestää pari päivää. Ennen aattoa tuntuu aika tavalliselta arjelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuonna on välivuosi joulutunnelman suhteen.

Ihan yleinen ilmapiiri, joka paikassa.

Vierailija
4/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko, jos käy kuuntelemassa kauneimpia joululauluja?

Taikka vie joulukukan naapurin mummolle?

Vierailija
5/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Koristeetkin laitettiin tavallista aikaisemmin, olen jotain jouluun tyypillisesti kuuluvia leffoja katsellut ja levännyt, mutta ei vain tule fiilistä. Meillä oli tosin stressaava alkukuu, kun oli ylioppilasjuhlat ja putkiremontti, joten takki on vähän tyhjä. Onneksi joulua vietetään siskon luona, niin pääsen vähemmällä siinä. Ja sitten tietysti yleinen ilmapiiri, ei mitenkään mieltä nostattavaa.

Vierailija
6/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan somen tauolle ja alat tekemään joulusiivousta. 

Vierailija
7/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen niin uupunut tällä hetkellä töistä, että odotan vain lomaa mikä alkaa torstaina. Tällä hetkellä on se ja sama onko kinkkua tai joulukuusta, kunhan pääsen lomalle ja saan heittää aivot narikkaan pariksi viikoksi.

En ole jaksanut laittaa mitään joulujuttuja, ei vain huvita. Nurkat täynnä villakoiria ja pöydät notkuvat tavaroita. Ootan vain, että saan lojua sohvalla netflixiä tuijottaen ja karkkia syöden.

Voisi helpottaa jos joulun saisi viettää vasta kun on ollut viikon lomalla.

Vierailija
8/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole super jouluihminen mutta tänä vuonna ei kiinnosta joulu pätkääkään. Ei tunnu joululta yhtään ja ihan sama onko joulu vai ei. Tietysti puhun vain omasta puolestani etten paheksu muiden joulunviettoa tietenkään. 

Ihan yhdentekevää.

Vierailija
9/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee joulufiilis vasta kun työt loppuu, siksi loma alkaa jo torstaina 22.12. Edellisistä jouluista olen oppinut että fiilis helposti kadoksissa joulupyhänä jos aatonaattoon asti töissä. Ainakin pari vapaapäivää ennen aattoa pitää olla. Ja tietenkin välipäivätkin lomaa. Töihin taas heti 2.1 koska tammikuun puolella en edes lomalla saa enää joulufiilistä.

Vierailija
10/10 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole fiilistä täälläkään. Tänä vuonna menen siitä mistä aita on matalin, kuitenkin joulua maltillisesti laittaen. On kukka ja pieni kuusi ja ruokaa ostettuna. Minun kohdallani paha mieli tulisi siitäkin, jos ei mitään jouluista laita. Päätin että tämän joulun ei tarvitse olla taianomainen eikä iloinen. Tämä on rauhallinen joulu. Aion käydä vielä kirjastossa lainaamassa kirjoja ja ostan pienen pullon punaviiniä ja paljon suklaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi