Pahimman makuinen makeinen jota olet koskaan maistanut?
Mulla on sellainen joku ohutkuorinen liköörikonvehti joka rusahtaa suussa ja sit suu on täynnä sitä hirveän makuista litkua.
Kommentit (1168)
Kahvinmakuinen Marianne. Jotenkin tunkkainen ja kahvinmaku semmoinen keinotekoinen. Muut Mariannet ovat kyllä lempikarkkeja. Vieläkö niitä kahvinmakuisia on?
Mielenkiintoisia nämä kommentit Hershey's suklaasta. Tätä ennen en ole koskaan kuullut muuta kuin kehuja ko. suklaasta, ja ajattelinkin jo että se oksennuksen maku oli ihan oman mielikuvitukseni tuotosta silloin kun sitä maistoin. Näköjään ei ollut kuitenkaan kun näin moni muukin on samaa kommentoinut! Ja siis tämä ei tässä tapauksessa edes ole mikään kiertoilmaus sille että suklaa oli pahaa, vaan siinä ihan *kirjaimellisesti* oli sellainen oksennuksen maku, jälkimakuna suuhun varsinkin. En tosin ole maistanut kuin sen yhden kerran, silloinkin loppu meni roskiin. Ensimmäinen ja ainakin toistaiseksi ainoa kerta elämässäni kun olen suklaata heittänyt roskiin. :D
Lapsuudessa oli punaisessa kääreessä olevaa Jenkki-purkkaa, mikä maistui pippurille. Yöks! Muistaako kukaan muu?
Peanut butter cups. Se maapähkinävoi oli niissä ihan hyvää, mutta se suklaa oli ällöttävää imelää rasvaista schaibaa.
Vierailija kirjoitti:
En kuollaksenikaan muista nimeä. Joskus 2000-luvulla tuli myyntiin sellasia pieniä, tötterön mallisia, vähän suolasia ja rapeita keksejä, jotka oli halvalla suklaalla kuorrutettu. Niitä mainostettiin lauseella "yritäppä tyytyä yhteen" tai jotain vastaavaa. No minäpä sitten kerran ostin pussin ja täytyy sanoa, että yritäppä syödä sitä yhtäkään. Eipä niitä kauaa myyty.
Smash! Kyllä niitä myydään vieläkin. Ja minä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudessa oli punaisessa kääreessä olevaa Jenkki-purkkaa, mikä maistui pippurille. Yöks! Muistaako kukaan muu?
Joo, pippurijenkki oli aika kamalaa! Aikuisten purkkaa???
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia nämä kommentit Hershey's suklaasta. Tätä ennen en ole koskaan kuullut muuta kuin kehuja ko. suklaasta, ja ajattelinkin jo että se oksennuksen maku oli ihan oman mielikuvitukseni tuotosta silloin kun sitä maistoin. Näköjään ei ollut kuitenkaan kun näin moni muukin on samaa kommentoinut! Ja siis tämä ei tässä tapauksessa edes ole mikään kiertoilmaus sille että suklaa oli pahaa, vaan siinä ihan *kirjaimellisesti* oli sellainen oksennuksen maku, jälkimakuna suuhun varsinkin. En tosin ole maistanut kuin sen yhden kerran, silloinkin loppu meni roskiin. Ensimmäinen ja ainakin toistaiseksi ainoa kerta elämässäni kun olen suklaata heittänyt roskiin. :D
Mä taas en oo ikinä kuullut kenenkään kehuvan Hershey'n suklaita. Kaikki ei-amerikkalaiset jotka hersheysiä on maistanut tekee kuorossa kakomisääniä jos tän ottaa puheenaiheeks :D Ja jopa mun amerikkalaiset kämppikset, jotka on maistanut eurooppalaisia suklaita sanoi, että joo-o kyllä tässä hershey'ssä on joku kummallinen sivumaku kun tarkemmin ajattelee :'D
Vihreä tee -Kit Katia itsekin muistelen kauhulla. Kiinassa oli hirveän suosittuja gingseng -marmeladit, maistui Niinkuin tervalle ja yrteille ja pas...lle yhtaikaa. Kamalaa mitä karkkihyllyltä voi löytyä 😂
Kaikki mikä maistuu kookokselle, anikselle tai liköörille.
Vierailija kirjoitti:
Väyrysen päät.
Onko noita jossain? Mies rakastaa noita!
Vierailija kirjoitti:
Se oli kai joku kanelipurkka. Jenkeissä on montaa sorttia kanelipurkkaa ja pastillia markkinoilla. Mä tykksin siitä jenkkimausta, tuli ihan lapsuus mieleen kun New Yorkin reissulla ostin kanelipastilleja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prismassa myytiin irtona jotain valkosuklaa kuorrutettuja mansikka yms. palloja, jotka kuulostivat hyviltä mutta haisivat ja maistuivat aivan hirveälle voimakkaalle oksennukselle. Ihan kamalia, pakko olla jotenkin pilalla.
Ne oli varmaan jugurttikuorrutteisi. Jugurttirusinatkin haisee yrjöltä. Eikö se ole aika selvää kun jugurtti kaipaa jääkaappiin ja joutuu huoneenlämpöön ja alkaa lemuta :(
Kyllä niissä oli valkosuklaata ja mansikkaa ja jotain. Koko pussi lensi roskiin, koska kaikkiin tuotteisiin oli tarttunut oksennuksen haju. Sylkäisin sen palleron heti kun suuhuni pistin (mies maistoi myös, pureskeli, eikä maku lähtenyt koko päivänä suustansa ja hän meinasi oksentaa sen takia).
Näitä myytiin siellä, missä kyllä myydään erilaisia jugurttimakeisia yms.
https://www.treasureislandsweets.co.uk/sherbet/flying-saucers-sweets.ht…
Nämä pahvin makuiset ufot, joiden sisällä oli jotain jauhetta tai rakeita. Tuo kuori on siis sellainen paperinohut mauton ällötys.
Avecit/ranskanpastillit (amerikanpastillit taas hyviä).
ReMix-pussissa sellanen sitruunanmakuinen vaaleankeltainen kirpeä ällötys!
Onko halva makeinen? Kauheata jokatapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kirpeät "hedelmäremmit", sellaiset litteät pitkulat mitkä ovat niin happamia ettei niitä voi syödä. Miksi joku haluaa happamia ja kitkeriä karkkeja?
Öö, koska ne on hyviä mielestäni. Kirpeät on ihan parhaita karkkeja.
Joku sanoi tässä ketjussa niitä pinkki-turkooseja pulloja tosi kirpeiksi ja minun makuuni ne on todella miedon kirpeitä, tai no ei oikeastaan edes kirpeitä.
Eli makukysymyksiä...tykkään myös mm. sitruunasta :)...
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan Bountya, liköörikonvehteja ja punssinappeja! (punssinnappeja?) Rakastan kookosta, sekä salmiakin ja suklaan sekoitusta, sekä varsinkin sitruunan ja salmiakin sekoitusta! Rakastan kirpeitä, makeita ja suolaisiakin makeisia! Ja varsinkin sellaisia, jotka poksuvat suussa!
Mutta inhoan vihreitä kuulia, samoin kaikkia niitä muunkin värisiä kuulia. Ja kettukarkkeja, eli pihlajamarmeladeja. Ja suklaakonvehdeista sitä ohueen, riksahtavaan suklaakuoreen käärylöityä vadelmamarmeladimöllöä. Oikeastaan, nyt kun asiaa ajattelen, niin taidanpa inhota kaikenlaisia marmeladimakeisia. Kiitos AV, autoitte minua oppimaan uuden asian itsestäni!
Sen lisäksi inhoan myös ylikumisia viinikumeja. Viinikumien idea on tietysti se, että ne ovat mukavan pehmeitä ja joustavia, mutta rajansa kaikella. Kyllä sen pitää purtaessa rikki mennä.
Isäni toi joskus Belgiantuliaisina sellaisia ufokarkkeja, joiden sisällä oli pehmeä (muistaakseni ihan hyvän makuinen) täyte ja ulkokuori oli paperia. Kuoren oli kai tarkoitettu olevan jonkinlaista vohvelia, mutta kyllä se oli maultaan ja koostumukseltaan silkkaa aanelosta. Vähän kuin olisi öylättiä haukannut. Täyte ja kuori olisivat kai voineet toimia yhdessä ihan hyvin, mutta ongelma oli se, että yksi karkki koostui iiisosta ufokuoresta ja ihan ikki-pikkiriikkisestä pallerosta täytettä.
Appelsiinin ja suklaan yhdistelmä ei myöskään ole koskaan minua innostanut.
Jaan sun karkkimieltymyksen melkein täysin, ainut ero on, että tykkään myös suklaan ja appelsiinin yhdistelmästä :)
No nyt alkoi olla oikeasti pahoja. Nuo tähänastiset ovat kaikki herkkuani: bountyt, enkkulakujen anisnapit, Fazerin parhaat ja Pihlaja marjat...Namii.
Mutta ulkomaisissa marketissa on aika kauheita. Jotkut tuovat töihin tuliaisina joitain tosi halpoja ja kivikova hedelmäkarkkeja, joskus on tullut niitä loukoumeja, japanista on joskus jotain punapapukarkkeja tms...Japanilaiset ei juuri makeista herkuista piittaa, onneksi amerikkalaiset on sinnekin tuoneet epäterveellisyyksiä.