Pahimman makuinen makeinen jota olet koskaan maistanut?
Mulla on sellainen joku ohutkuorinen liköörikonvehti joka rusahtaa suussa ja sit suu on täynnä sitä hirveän makuista litkua.
Kommentit (1168)
Tamarind karkkeja haukkuneet, tamariinihan on hedelmä, jota voi syödä myös sellaisenaan. Se on esim Worchester-kastikkeen ainesosa. Terveellisempi kuin karkit.
Jokin kova yrttimakeinen. Sen sylkäisin pois.
Japanista tuodut konvehdintapaiset, pehmeät karamellit, joissa piti olla makuna vihreää teetä kuvasta päätellen. Maku oli aivan sanoinkuvaamattoman kammottava, kalaa, levää ja vähän sokeria. Melkein oksensin, mutta toimivat hyvin, kun vieraita tuli kylään. "Haluatko maistaa todella erikoisen makuisia karkkeja?" Saatiin monet naurut, koska maku poikkesi niin paljon länsimaalaisen käsitystä karamellista. En oppinut pitämään, mutta joku otti toisenkin ja sanoi maun olevan silloin parempi.
Neukkuaikainen neukkusuklaa ja -karkit. Hyi hitto mitä kuraa.
Liköörikonvehdit, itäblokin suklaat, lisäksi en siedä marsipaania enkä halvaa.
Entisajan venäläiset karkit, nykyiset on vissiin jo vähän parempia.
Vierailija kirjoitti:
Ruusunmakuiset marmeladintapaiset Turkista (muistaakseni), maistuivat hajuvedeltä.
Lokoumit. Ne on varsin yleinen makeinen siellä päin, kestää kuumuutta (toisin kuin suklaa). Tuo ruusunmakuinen on ällö, ja jos on vielä paljon tomusokeria, menee henkeen. Mutta niitä on myös hyviä, esim jossa on pistaasipähkinää.
Jos on koneen vaihto Istanbulin kentällä, siellä on lokum-myymälöitä, joissa on maistiaisia isoissa keoissa. Niitä ehtii ahmia siinä monta kourallista. Nam!
Budapest-konvehdit, appelsiinisuklaat, ja ennen kaikkea ne Fazerin marja-maitosuklaat. Hyi hitto miten pahaa!
Olen kai vähemmistössä kun rakastan vihreitä kuulia ja niitä englanninlakujen nonparellipäällysteisiä aniskarkkeja, poimin aina ne ensin pussista :-)
Pidän tummasta suklaasta, minttusuklaasta ja Bountykin on pieninä määrinä hyvää. Ihaninta oli takavuosina Maraboun Aladdin, iso rasia täynnä tummasuklaakonvehteja!
Inhoan salmiakkia, valkoista suklaata, irtokarkkeja, marmeladeja, Pandan kaikkia suklaalajeja, wiener nougata, maitosuklaata (ok pieninä määrinä), kovia karkkeja, Suomen villitystä sotkea kaikkea kummaa suklaalevyihin...lista on pitkä.
Siis suomalaiset inhoavat juurikin ne kaikki parhamman makuiset. Okey en yhtään enään ihmettele miksi karkkihyllyt ovat täynnä samalansia jättipusseja jossa on liivatekarkkeja.
Itse rakastan kaikkea missä on likööriä, mantelia, suklaa, appelsiinia, sitruuna.
Sveitsi, Italia ja Ranskaan ei sitten todellakaan kannata mennä. Kulinaristiset, hyvän maun, aidoista raakaainesta tehtyjä leipomukset ja karkkeja eivät todellakaan ole suomalaisten juttu. Jatkakaa vain sokeri ja liivatteen syömistä.
Valtaosa karkeista kyllä menee vaikka sinnillä.
Ei-niin-hyviä: Dumlet (erityisesti piperkakku-Dumle oli omituinen), Budapest turhan rasvaista (aika "riittoisaa"), Fazerin Parhaimpien Tosca on epämääräisen "tikkuinen" suutuntumalta eikä makukaan riemastuta, Bassettin viinikumit on aikamoista kumia (pakkoko oli lapsena laivalla niitä pussikaupalla ostaa), valkoisella minttutahnalla täytetty suklaa ei innosta, eikä valkosuklaa. Halva on outoa kuivaa puristetta. Jotain aivan käsittämättömän makuisia marmelaadin tapaisia oli joku tuonut työpaikan kahvihuoneeseen ulkomailta, mitä lie olivat. Ihmettelin kyllä, kuka ne makeisiksi kokee...
Salmiakki-Pantterit (mustat) jätän hyllyyn, muut Pantterit ovat suosikkeja. Pääsiäismunien ja joulukalenterien "suklaa" on varsin ankeaa. Polly-karkit ovat jotenkin epämääräisen nahkeita.
Kaikki mitä on tarjottu on tähän mennessä mennyt alas kuitenkin :)
Senkinjenkkittekaikki kirjoitti:
Itse rakastan kaikkea missä on likööriä, mantelia, suklaa, appelsiinia, sitruuna.
.
Samoin! Luettelit just mun lempparit. Ja omen siis suomalainen.
Poppamiehen turkinpippurit ja napalminallet.
Siinä jää liköörikonvehdit toiseksi.
Ne "suklaat", joita on joulukalentereissa ja pääsiäsmunissa.
Joku irtispussi... "Makumaa" tai jotain. Jäi syömättä .
Fazerin parhaat -pussi, hedelmäaakkoset ja Pandan juhlapöydän konvehdeista kaikki muut paitsi minttu ja suklaacrisp. Joulukalenterisuklaat ovat nykyään tosi aneemisen makuisia mutta eipä siitä muksuna osannut niin piitata ;)
Liköörikarkkia en ole koskaan saanut syötyä. Lapsena kisattiin kavereiden kanssa kuka pystyy pitämään tuota ällötystä suussaan kauiten. Oli pakko sylkäistä jossain kohtaa pois.
Joulukuusen karamelli vuonna 65.
Vadelmaveneet, Bounty ja Jim ovat just mun lemppareita.