Sain vuokra-asunnon Helsingin Kaupungilta
Minulle tarjottiin Helsingin kaupungilta vuokra-asunto suuruudeltaan 39 neliötä ja vuokra 480 euroa. Asunto sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella Koillis-Helsingissä. Mitä mieltä olette asunnon koosta verrattuna vuokra suuruuteen? Entä sijainnista? Jos en ota tarjousta vastaan niin kuinka helposti toinen asunto irtoaa Helsingin kaupungilta? Kiitos etukäteen!
Kommentit (58)
Itse vaihdoin taloyhtiön sisällä. Kysyin isännöitsijä toimistosta vapautuvia asuntoja. He ilmoittivat minulle ja valitsin mieleisesi. Käsittääkseni ihan normaali systeemi. Kannattaahan heidän pitää vuokralainen joka maksaa vuokrat eikä aiheuta ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten voit yhtyä kuoroon, joka vastustaa kaikkea asuntorakentamista! Et enää kärsi keinotekoisesra asuntopulasta, jos viihdeilmailukenttää pidetään keskellä kaupunkia, ja jos Vartiosaari "säästetään", vaikka kuolevainen ei edes pääse sinne. Maksakot ja jonottakoot ne muut! Sinulla on elinikäinen nautintaoikeus asuntoon!
Mitä sä oikeen selität? Ootko ihan järjissäsi??
No jostain syystä noita asuntopulan vaatijoita riittää laumoittain. Jos ei omista asuntoa eikä asu kaupungin vuokra-asunnossa, joutuu kärsimään kaavoituksella tehdystä keinotekoisesta pulasta.
Asuntoja rakentamalla ei voida poistaa asuntopulaa. Kohtuuhintaiset säännöstellyt vuokra-asunnot nostavat asumiskustannuksia.
Pula ei vähene tarjontaas lisäämällä?????? Päteekö tuo logiikan vastainen johtopäätös muuhunkin kuin asuntoihin?
Pätee kaikkeen sellaiseen, joka laittaa talouden pyörimään hulluna ja sellaisiin jonka tekemiseen tarvitaan enemmän ihmisiä kuin siinä asuu. (ei taida tuo jälkimmäinen koskea kuin asuntoja).
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka sanoivat että asunnonvaihto vuoden jälkeen on helppoa niin miten se käytännössä onnistuu jos sulla ei oo hyväksyttävää syytä? Netissä lukee näin: "Asunnonvaihtoa hakevalla on oltava perusteltu tarve vaihtoasunnolle. Asunnonvaihtoa voi hakea esimerkiksi perhekoon muuttuessa, taloudellisissa vaikeuksissa tai terveydellisistä syistä." MUTTA mulle on sanottu että hyväksyttäviä syitä taas ei ole naapurista tulevat hajuhaitat (tupakka, lika, eritteet) tai häiriköivä naapuri (psyykkisesti vakavasti sairas) joka ei oo saanut häätöä vaikka valituksia on tehty ja häiritsevä käyttäytyminen on jatkunut jo useemman vuoden muiden naapureiden mukaan (itse oon asunut täällä alle vuoden). Eli onko mun pakolla etittävä avopuoliso, pamahdettava paksuksi tai jouduttava pyörätuoliin? En ymmärrä miten vaihto muka on helppoa jos mulle on ihan suoraan sanottu et esim. tupakka ei todellakaan oo syy vaikka sehän juuri on terveyshaitta. Hullu naapuri myös koska omakin mielenterveys on alkanut kärsiä täällä asuessa.
Missä Hekan talossa on tämmöistä? Kerro vaikka kaupunginosa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten voit yhtyä kuoroon, joka vastustaa kaikkea asuntorakentamista! Et enää kärsi keinotekoisesra asuntopulasta, jos viihdeilmailukenttää pidetään keskellä kaupunkia, ja jos Vartiosaari "säästetään", vaikka kuolevainen ei edes pääse sinne. Maksakot ja jonottakoot ne muut! Sinulla on elinikäinen nautintaoikeus asuntoon!
Mitä sä oikeen selität? Ootko ihan järjissäsi??
No jostain syystä noita asuntopulan vaatijoita riittää laumoittain. Jos ei omista asuntoa eikä asu kaupungin vuokra-asunnossa, joutuu kärsimään kaavoituksella tehdystä keinotekoisesta pulasta.
Asuntoja rakentamalla ei voida poistaa asuntopulaa. Kohtuuhintaiset säännöstellyt vuokra-asunnot nostavat asumiskustannuksia.
Pula ei vähene tarjontaas lisäämällä?????? Päteekö tuo logiikan vastainen johtopäätös muuhunkin kuin asuntoihin?
Pätee kaikkeen sellaiseen, joka laittaa talouden pyörimään hulluna ja sellaisiin jonka tekemiseen tarvitaan enemmän ihmisiä kuin siinä asuu. (ei taida tuo jälkimmäinen koskea kuin asuntoja).
Tämän vuoksi länsi-metro on teollisuuden lypsyhanke. 13 ensin rakentuvan aseman varrelle tarvitaan 130 000 matkustajaa joka päivä. Useimmat asemat tulee pelolle jossa ei asu oikein ketään. Espooseen pitää rakentaa hirmuinen määrä asuntoja.
Seuraavan kymmenen vuoden aikana Espoon väkiluku kasvaa väestöennusteen mukaan 38 000 ihmisellä, joista yli 50 000 on mamuja. Mamut eivät osta asunto-osakkeita. Etelä Espoo täyttyy sosiaalisesta rakentamisesta.
Onnea Espoo. Saitte itä-Helsinkinne ja teollisuus miljardinsa.
Omenaplexi kirjoitti:
Minulle tarjottiin Helsingin kaupungilta vuokra-asunto suuruudeltaan 39 neliötä ja vuokra 480 euroa. Asunto sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella Koillis-Helsingissä. Mitä mieltä olette asunnon koosta verrattuna vuokra suuruuteen? Entä sijainnista? Jos en ota tarjousta vastaan niin kuinka helposti toinen asunto irtoaa Helsingin kaupungilta? Kiitos etukäteen!
Ei ikinä koska katsovat että et ole asunnon tarpeessa kun et asuntoa ota vastaan
Vierailija kirjoitti:
Omenaplexi kirjoitti:
Ei ikinä koska katsovat että et ole asunnon tarpeessa kun et asuntoa ota vastaan
Mistäs sinä sen tiedät? Onko kokemusta?
Minä hylkäsin kerran tarjouksen, tietysti perustelin syyn (en tarvinnut asuntoa sillä hetkellä ja olin sen merkinnyt selkeästi hakemukseen että tarvitsen asunnon vasta ~6kk päästä), ja sain uuden tarjouksen myöhemmin kun tarvitsin asunnon noin 3 vuoden päästä. Hylky ei siis välttämättä tarkoita sitä, ettet enää koskaan saisi asuntoa heiltä. Tämä tarjous kuitenkin kannattaa ottaa, vuokra on todella hyvä ja vuoden asumisen jälkeen voit yrittää vaihtaa asuntoa jos et tykännytkään asunnosta/paikasta.
Minä asun Jakomäessä kaupungin asunnossa, jos tänne sait niin älä anna maineen häiritä. Itselläni ainakin todella rauhallinen talo täynnä vanhoja ihmisiä, ja äskettäin remontoitu. Koko aluehan täällä remontoidaan/uusrakennetaan, joten ei näytä slummilta. Itä-Helsingistä löytyy myös muita rauhallisia paikkoja jopa sieltä Kontulasta, kannattaa ihan käydä katsomassa sitä taloa ja katua ulkoapäin nyt ensimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko maksaa Töölössä yksityisestä 17 neliön asunnosta 900 euroa vuokraa!!! Hullua... mutta työpaikka on ihan vieressä.
Mitäh? Töölössä on tarjolla aina silloin tällöin 25-28-neliöisiä yksiöitä 730-750 euron hintaan. Mikä ihme on tarina tuollaisen asunnon ja sen ottamisen takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niille jotka sanoivat että asunnonvaihto vuoden jälkeen on helppoa niin miten se käytännössä onnistuu jos sulla ei oo hyväksyttävää syytä? Netissä lukee näin: "Asunnonvaihtoa hakevalla on oltava perusteltu tarve vaihtoasunnolle. Asunnonvaihtoa voi hakea esimerkiksi perhekoon muuttuessa, taloudellisissa vaikeuksissa tai terveydellisistä syistä." MUTTA mulle on sanottu että hyväksyttäviä syitä taas ei ole naapurista tulevat hajuhaitat (tupakka, lika, eritteet) tai häiriköivä naapuri (psyykkisesti vakavasti sairas) joka ei oo saanut häätöä vaikka valituksia on tehty ja häiritsevä käyttäytyminen on jatkunut jo useemman vuoden muiden naapureiden mukaan (itse oon asunut täällä alle vuoden). Eli onko mun pakolla etittävä avopuoliso, pamahdettava paksuksi tai jouduttava pyörätuoliin? En ymmärrä miten vaihto muka on helppoa jos mulle on ihan suoraan sanottu et esim. tupakka ei todellakaan oo syy vaikka sehän juuri on terveyshaitta. Hullu naapuri myös koska omakin mielenterveys on alkanut kärsiä täällä asuessa.
Missä Hekan talossa on tämmöistä? Kerro vaikka kaupunginosa?
Nyt en enää tiiä kuinka paljon viitin sanoa ku mun viestit on saanu niin paljon alapeukkuja :D jotenki luulin et saisin sympatiaa tai ainakaan en sais haukkuja mut ois kai pitäny muistaa millanen palsta tää on. Kai eläminen tollases talos on sit monen täl palstal pyörivän mielestä ihan normaalia eikä siitä pitäis valittaa. Mutta näin ympäripyöreesti voin sanoa (en kuitenkaan halua et noita naapureitakaan tunnistetaan koska eivät he pahaa tarkoita vaan kuuluisivat hoitoon koska eivät kykene huolehtimaan itsestään) et 50-luvun pieniä asuntoja joten tääl on paljon vanhuksia, juoppoja ym. jotka on asunu samas talos vuosikymmeniä. Paljon yksinäisiä miehiä jotka ei oikeen huolehdi itsestään tai asunnostaan. Länsi-Helsingissä yksi niistä halvimmista Hekan alueista. Pieni vuokra onki ainoita lohduttavia tekijöitä.
Ketkä kaikki täällä asuvat Helsingin kaupungin asunnoissa ja millaisia kokemuksia teillä on sieltä?
Pienet kaksio Länsi-Helsingissä, vuokra 400 euroa.
Mulla on Helsingin kaupungin kämppä, mutta vapaiden markkinoiden vuokra kantakaupungissa, 37 neliötä ja vuokra 876 €. Juuri vuokra nousi yli 100 €. Ei mikään luksus, alkuperäiskunnossa, ehkä seinät maalattu ja uuden hellan sain kun muutin, mutta muuten kaikki alkaa olla lahoa. Viisi vuotta mulla on sopimus voimassa, mutta en tiedä onko varaa tässä asua. Olen silti tyytyväinen että sain tämän, mutta toi vuokra alkaa olla vähän liikaa kun pieni palkka.
caarna.com on hyvä vaihtoehto ... hihihih :) katsotaan mitä tulee vastaan?
Asun kaupungin asunnossa 45 neliö vuokra 550,80. Mutta 40 min.keskustaan. Yritin kieltäytyä, mutta mulle sanottiin, että putoaa jonon hännille. Oli enää 3 kk muuttoon, joten otin tarjotun asunnon. 18 000 oli asuntojonossa viime vuoden lopussa. 4000 ihmistä saa asunnon vuodessa. Nyt kun Kela tiukentaa asumistuen maksamista, on tullut lisää porukkaa asuntojonoon.
Minä seuraan asunnonvaihtopörssiä päivittäin , ja ihmettelen? Kun jos juuri saanut/ muuttanut uudiskohteeseen esim: Jätkäsaaren / kalasatamaan/ niin heti ollaan hakemassa asunnonvaihtoa muualle? Pysyisivät siellä kun kerran sieltä saaneet asunnon. Itse olen hakenut asunnonvaihtoa kyseisistä paikoista . Enpä ole saanut. Eikä ole yhenyhtä tarjousta kaupungilta tullut.😡
halpahan toi on. muuten saat maksaa samasta neliömäärästä lähemmäs tonnin
Avain sana on hyvät kulkuyhteydet. Koskaan ei voi tietää kuka naapuriin tulee. Itselleni muutti häirikkö yläkertaan. Yksi ihminen sai rauhallisen talon sekaisin. Sitten hän kuoli ja rauha palasi.