Kuinka monta kertaa olet juonut keskimäärin alkoholia kuukaudessa mitattuna viimeisen puolen vuoden ajalta + ikäsi?
Niin että olette päihtyneet edes vähän.
Olen itse huono arvioimaan mutta ehkä n. 5 kertaa kk ja 23v.
Kommentit (79)
En yhtään, ei oikein maistu. Juhlissa kiva mutta ei muuten, tulee vaan migreeni. Olen 24v. nainen.
Puolen vuoden aikana 3 kertaa, 20 v
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 1-2kertaa /kk, ikää 16
Sellasseelle 18 v teinijonnelle kun jois lomona kossua sellasen litran vittu ni ei enää elämässä tekis mieli viinaa. Ihan yhtä paskan kanssa tämä säännöstelykulttuuri täällä suomessa, huonompaan suuntaan vaan mennään. Maalaisjärkeäkin saa käyttää.
2-3 kertaa kuussa alkoholia. Aina ei kylläkään voi sanoa, että olisin päihtynyt, mutta toisinaan kyllä ihan tukevasti jurrissa.
Toisinaan saattaa mennä viikkoja tai jopa kuukausia, ettei ole mitään kiinnostusta kyseiseen aineeseen, toisinaan saattaa mennä kerran viikossa. Nyt korkkasin punaviinipullon, mutta edellisestä kerrasta on kolme viikkoa. Ja tuohon pulloon se myös tänään jää.
On ollut hyvinkin kosteita vuosia kestäneitä jaksoja elämässä, mutta vanhemmiten alkoholi on merkinnyt yhä vähemmän ja vähemmän. Elämässä on niin paljon muutakin sisältöä, ettei ryyppäämiselle useinkaan ole tilaa.
Kännissä on kyllä ihan kivaa, ei siinä mitään, mutta se rajoittaa asioita, jotka ovat vielä kivempia. Ja se kännin ottaminenkin on paljon spesiaalimpaa, kun sen tekee harvoin. 4-6 kertaa viikossa alkaa käydä työstä ja homma muuttuu todella tylsäksi. Kokemusta on, alkoholismi-geeniä ei ole - onneksi.
N. 0,6 kertaa kuukaudessa. Ikä 29
Ollut pienessä humalassa ehkä 2 kertaa 6 kk sisällä. Ottanut alkoholia n. 2 kertaa kuussa ilman humalaa tai mitään pörinää. Ikää 32 ja nainen.
Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän tulee juotua. Keho on ruvennut hylkimään, tulee herkästi huono olo. Naukkailisin enemmän jos pystys. Tykkään maistella viskejä ja oluita.
Huomaa lyhyistäkin vastauksista tässä ketjussa runsaan alkoholinkäytön vaikutukset aivotoimintaan :(
Toiset vastaa asiallisesti, mutta runsaasti alkoholia käyttävillä on tarve glorifioida runsasta alkoholinkäyttöä ja panetella niitä jotka eivät käytä lainkaan/käyttävät vähän alkoholia. Vastaukset ovat ihan teini-ikäisten tasolla (ei millään pahalla teini-ikäiset) vaikka vastaaja väittää olevansa huomattavasti vanhempi.
En oo laskenu. Hyvän ikäinen.