Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko te muut työttömät ikinä ajatelleet heittää pyyhettä kehään?

Vierailija
01.02.2017 |

Kuinka pitkään olette olleet työttömänä? Elääkö yhteiskunnan rahoilla? Välitättekö sosiaalisesta häpeästä ja epäonnistumisesta? Vastauksia sellaisilta jotka iän puolesta voisivat tehdä töitä vielä yli 10 vuotta. Pitäisikö vaan muuttaa jonnekin pohjoiseen ja erakoitua?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoja sitten. Tosin mun ongelma ei varsinaisesti ole työttömyys, vaan syy(t) siihen.

Vierailija
42/43 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee päivän mukaan. Toisena päivänä en jaksaisi muuta kuin itkeä surkeuttani, koska olen varma, että minussa on jotain vikaa. Yritän elää elämää, joka on epäelämää - koska en ole työssä. Mahdollisesti kärsin masennuksesta. Olen ollut työtä vailla jo pitkään, vaikka työkykyinen ja -haluinen olen. Suomessa, mahdollisesti muuallakin, ihmisen elämä määritellään työn ja työpaikan kautta. Kaikkien pitää itse ansaita elantonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa alkaa vain harrastelemaan sellaisia juttuja joista saa mielihyvää.

Vaikka maalaamaan kiviin hymynaamoja. Siis ihan mitä tahansa. Eikä sen tarvitse olla kallista, ihan vaan jotain millä saa aikansa kulumaan miellyttävällä tavalla.

Mikään ei ole niin kamalaa kuin se, että kaikki aika menee työnhaun pohtimiseen, miettimiseen, hakemuksiin, työnäytteisiin, ja jatkuviin pettymisiin kun taaskaan valinta ei osunut omalle kohdalle.

Todennäköisesti se työpaikkakin on lopulta helpompi löytää kun ei ole niin hirveässä stressissä koko ajan.

Itse olen ollut muutaman kerran työttömänä elämäni aikana. Ja käyttänyt kaiken mahdollisen ajan töiden hakemiseen. Joka kerta on kuitenkin käynyt niin, että edellisestä työpaikasta on soitettu ja pyydetty takaisin töihin. Ja aina on jälkeenpäin harmittanut se, että olen tuhlannut kaiken ajan töiden hakemiseen, vaika olisin voinut tehdä jotakin omaa juttua, oppia jotain uutta ja kehittää itseäni.

Nyt olen taas jäänyt työttömäksi, ja nyt aion lähinnä keskittyä harrastuksiini. Työhakemuksia lähetän silloin kun hoksaan sopivia paikkoja, mutta muuten keskityn itseeni. En aio tällä kertaa stressata työnhaun kanssa.

Mulla sama juttu. Joka kerta olen saanut töitä kun olen päässyt haastatteluun. Olen siis aikaisemmin ketjuun kirjoittanut ensimmäistä kertaa elämässäni työttömänä oleva 39v maisteriäiti. En osaa edes hakea töitä ellen ole sata lasissa. Parempi käyttää aika vaikkapa lapsen kanssa luisteluun ja lukemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi