Nainen 44v: Olen ikäni elänyt toimeentulotuilla
En ole päivääkään tehnyt töitä enkä tee. Minun hiilijalanjälkeni jää perinnöksi lähes nollaan, perusduunariin nähden joka saastuu mm. työmatkoilla, työajoissa, työpaikalla ja ostaa turhaa mammonaa palkallaan.
Työskentely on turhaa. Vaalisin sitä vastoin oikeutta mm. verovapaan kiinteistön omistamiseen, jossa voisi harjoittaa omavaraista työtä, joka taas ei ole turhaa. Kokonaisuus kumminkin on kapitalistien, juutalaisten, Trumpin yms. tekosia.
Kommentit (37)
Otan osaa. Itse olen aina saanut tehdä mielekästä työtä ja olen siitä onnellinen.
Mikään töistäni ei ole tuottanut roskaa tai saastuttanut maapalloa, itseasiassa olen työskennellyt täysin päinvastaisten asioiden parissa.
Säälittävä pummi. Et osaa edes hävitä. Onneksi eläkkeesi tulee olemaan minimaalinen. Mukavaa loppuelämää sinne vuokrayksiöösi!
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä pummi. Et osaa edes hävitä. Onneksi eläkkeesi tulee olemaan minimaalinen. Mukavaa loppuelämää sinne vuokrayksiöösi!
Suomen sossutuilla pääsee maailman rikkaimpaan 15%:iin, joten kiitos onnitteluista. Mielestäni ihan riittävän korkea elintaso, 85%:lla ihmisistä on alempi. Olisi kohtuutonta vaatia enempää.
Tuhoja tällä planeetalla aiheuttavat nimenomaan se suurin väestönluokka, joka saa edes jonkinlaisen elintason. Esim. Suomessa asunnon lämmitykseen menee aivan saatanasti energiaa, jotta on köyhänkin mukava maata ilman pilkkihaalaria telkun ääressä, ja se energia ei tule mistään tuulivoimasta tai auringovoimasta vaan kivihiilestä tai ydinreaktorista ja suurin osa Venäjältä. Lisäksi kaikki köyhien ihmisten lemmikkieläimet ovat kaikista pahimpia saastuttajia. Lemmikki syö aika paljon ruokaa, joka sekin on tuotettava jossain. Myös lemmikin häkit jakaularemmit ym. härpäkkeet vievät luonnonvaroja melko paljon. Joidenkin laskelmien mukaan koira aiheuttaa elämänsä aikana yhtä kovat hiilidioksidipäästöt kuin keskisuuri auto käyttöikänään. Mitä paremmat oltavat rikkaiden ja kehittyvien maiden suurimmilla väestönosilla on, sitä enemmän me tuotamme haitallisia hiilidioksidipäästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Itse olen aina saanut tehdä mielekästä työtä ja olen siitä onnellinen.
Mikään töistäni ei ole tuottanut roskaa tai saastuttanut maapalloa, itseasiassa olen työskennellyt täysin päinvastaisten asioiden parissa.
Tämä. Minä en oo tehnyt enkä tee työtä, mikä saastuttaa tai tuottaa roskaa, koska teen työtä aivoillani. Olen asianajaja.
Fatalji
Ps. tosin tuosta roskan tuottamisesta mun kohdalla voi olla moni toista mieltä :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vasta silloin nostaisin hattua ap:lle, jos hän olisi elättänyt itsensä ilman tukia. Jos sen tempun olisi tehnyt - esimerkiksi omavaraisviljelyllä, dyykkaamisella, kalastamisella tms, se olisi arvokas työ.
Sossun tukielätille en hattua nosta.
Ei "omavaraiseksi" pääse, koska mm. kiinteistöveroja ei voi leikata olemattomaksi mm.viljelemällä tai kalastamalla omat ruoat.
Kaikki on pakotettu kapitalismiin. Itse pidän tätä vääränä ja mielestäni mm. Bernerin saaristouudistuksen myötä kiinteistöt olisi lahjoitettava vähintään 100-vuodeksi siellä asuville suvuilla, jotka voivat esim saaristoperunoidensa kanssa erakoitua sinne saareen.
Minulla vähän sama tilanne mutta otin eläkkeen tavallaan ennakkoon ja olin tukien varassa 2000-2015 välisen ajan, koska eihän me alle 40v voida tietää tuleeko mitään eläkkeitä edes ja mikä tilanne on sitten kun olen vanha.
Pelasin varman päälle. Nyt olen sitten työelämässä.
Eläke etukäteen on hieno juttu. Nuorena jaksaa kaikenlaista. Minullakin on seitsemän lasta ympäri Suomea ja kaksi on Ruotsissa asti.
T: höh no, Jannupa
Vierailija kirjoitti:
Vaikka töitä tekisikin niin ei ne eläkkeet ole varmoja. olisi kannattanut ottaa se "eläke" jo nuorena varmuuden vuoksi niin ei harmita jos kuolee ennenaikaisesti tai ei saa sitä eläkettään :)
T: No höh, Jannuhan se
Täällä toinen loinen.
Onneksi nyt on niin huono työtilanne ettei tarvitse edes hävetä tätä elämäntapaa.
Töitä ei vaan valitettavasti ole edes niille jotka haluaa töitä.
Olkaa te hiljaa joilla töitä on ja tehkää niitä töitä ja tehkää lujaa! Siitähän te palkan saatte saatana. Ja vähän vauhtia siihen työntekoon.
Heräsin juuri päiväunilta ai, että oli makoisat unet. Njam njam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta silloin nostaisin hattua ap:lle, jos hän olisi elättänyt itsensä ilman tukia. Jos sen tempun olisi tehnyt - esimerkiksi omavaraisviljelyllä, dyykkaamisella, kalastamisella tms, se olisi arvokas työ.
Sossun tukielätille en hattua nosta.
Ei "omavaraiseksi" pääse, koska mm. kiinteistöveroja ei voi leikata olemattomaksi mm.viljelemällä tai kalastamalla omat ruoat.
Kaikki on pakotettu kapitalismiin. Itse pidän tätä vääränä ja mielestäni mm. Bernerin saaristouudistuksen myötä kiinteistöt olisi lahjoitettava vähintään 100-vuodeksi siellä asuville suvuilla, jotka voivat esim saaristoperunoidensa kanssa erakoitua sinne saareen.
Viljellä voi muuallakin kuin omalla maalla. Omassa kaupungissani ainakin puutarhapalstan saa jopa ilmaiseksi.
Myös erilaisten joutomaaplänttien - joita Suomessa riittää - käytöstä voi helposti neuvotella niiden omistajan kanssa. Lisäksi tässä maassa heitetään niin paljon ruokaa ja hyvää vaatetta pois, että niitä keräämällä tulee toimeen, kunhan vihanneksia viljelee itse. Suomessakin on vapaaehtoisesti asunnottomia, jotka elävät keräilytaloudessa. Heistä tunnetuimpia on Kati Sinenmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sossutuilla pääsee maailman rikkaimpaan 15%:iin, joten kiitos onnitteluista. Mielestäni ihan riittävän korkea elintaso, 85%:lla ihmisistä on alempi. Olisi kohtuutonta vaatia enempää.
Eli sä vertaat Suomen tuloja johonkin v*itun Burkina Fason elintasokustannuksiin ja kehuskelet sillä :)! Ei ihme että olet työtön.
Muun muassa sinun takiasi en maksa veroja enää Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sä vertaat Suomen tuloja johonkin v*itun Burkina Fason elintasokustannuksiin ja kehuskelet sillä :)! Ei ihme että olet työtön.
En vaan 85%:iin ihmiskunnasta. Siihen sisältyy mm. suuri osa Euroopasta. Ja jos otetaan vanhempi historia vertailuun, niin koko ihmiskunta oli köyhempää.
Aloitus vaikuttaa mielestäni provolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko mun ex-anoppi? Se tosin taitaa olla jo reilu 50v. Ei päivääkään töitä tehtynä, ukkonsa tekee joskus pimeitä töitä. Sossumasseilla koko elämä. Jes. Viisi lasta oli silti varaa tehdä.
Ja sä menit naimisiin yhden niistä kanssa?! Vähän kyllä pitäis katsoa millaisiin porukoihin sekaantuu.
Ei menty naimisiin. Silloin ukko oli töissä ja opiskeli. Eron jälkeen alkoi seurata vanhempiensa jalanjälkiä.
Okei, työskentely on turhaa. Lakkautetaan kaikki sairaalat, poliisit, rakentajat, insinöörit, pankit ja kaupat. Elämme kaikki onnellisemman elämän.
Keskiluokka on tietysti planeetan kestokyvyn kannalta loisluokka. Mutta näiden iilimatojen hännässä roikkuvat niiden omat iilimadot: sossun elätit. Ja maapalloparka kantaa heidätkin.