Miksi äidit kasvattavat pojistaan naissuhteissa pärjäämättömiä kilttimiehiä?
En tajua tätä. Torpedoidaan vääränlaisella kasvatuksella sen oman pojan mahdollisuudet pärjätä naisten kanssa. Vai onko syynä omistushaluisuus? Nähdään se pikkumussukka ikuisesti oman egon jatkeena ja ajatellaan "mikään ei ole tarpeeksi hyvää meidän Teppomatti-Jarkolle"?
Ja naissuhteissa pärjäämättömyydellä tarkoitan siis sitä, ettei äitinsä käskyn alaisena oleva, tottelevainen ja toiset huomioiva, kohtelias "unelmapoju" oikeasti saa niitä naisia. Naiset haluavat parisuhteeseen aivan toisen tyyppisiä miehiä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Olen minä pojalle sanonut, että naiset on aika ketkuja, että ole varovainen niiden kanssa.
Ylisuojelevuus on yksi syy miksei omien poikien haluta viettävän aikaa naisten kanssa. Ja sitten kun vihdoin pääsevät mammojen helmoista pois, on jo liian myöhäistä.
Miksi isät kasvattavat pojista kilttimiehiä?
ongelma on se että on niin paljon eroperheitä ja pojat jäävät pelkkien äitien kasvatettavaksi. Isän tapaamisviikonloput ei riitä.. Äiti ei tahallaan kasvata pojastaan kilttimiestä vaan puuttuva isä johtaa tuohon... äidin ja pojan suhde vääristyy kun perheessä ei ole (omaa) isää tasapainottamassa dynamiikkaa.
Isän poissaoloahan nuo kilttimiehet huutavat koko olemuksellaan. Ja köyhää äitiä, joka kuvittelee, että kaikki on yhteiskunnan vikaa eikä koskaan omaa. Samoin mitään ei tarvitse itse tehdä vaan yhteiskunta hoitaa.
Nooh, tuttavapiiirissä on tällainen kiltin ja kivan oloinen, todella kohtelias ja aikuisten kanssa mielellään jutteleva yläasteikäinen poika. Ulkonäkö on ihan ok muttei mikään komea. Huvitti kun oltiin siellä juhlissa ja pojan huoneesta tuli pari sen näköistä juhlapukeista tyttöä että olisivat voineet olla jostain musiikkivideosta tai maksullisia :D. Stilettokorot ja pienet minihameet, toinen oli ilmeiseti pojan tyttöystävä. Nykynuorison biletyyli ilmeisesti. Joka tapauksessa selkeästi on kelvannut kiltti ja kohtelias poika.
Eiköhän syy ole sen isän, joka on hävinnyt jonnekin kuin pieru Saharaan. Enemmän vastuuntuntoisia isiä, s'il vous plait.
Mielestäni kasvatukselle annetaan liikaa painoarvoa tapahtumille , jotka tapahtuvat tarhaan ja kouluun menon jälkeen. Riippuu melko paljon minkä roolin sattuu ryhmässään saamaan.
Jos asuu pienessä kylässä niin jos on saanut jonkinlaisen maineen ala-asteella on parempi hommata naiset naapurikylästä niin ei tule tylysti torjutuksi ;)
Onneksi kaveripiirin vaikutus on suurempi kuin oman äidin. Muutenhan yksikään yksinhuoltajaäidin kasvattama poika ei löytäisi parisuhdetta.
Minäkin joskus kysyin äidiltäni, onko se varma, että elämällä 20-vuotiaana miehenä Helsingissä kuin hän eli 20-vuotiaana naisena 60-luvulla maaseudulla, löydän jonkun mimmin? Sen jälkeen neuvoja tuli vähemmän.
Huomionarvoista on että ketjussa ei kiistetä sitä faktaa, että kiltti mies ei naista saa. Kiitoksia rehellisyydestänne ^_^
MITEN äidit kasvattavat kilttimiehiä?
Vierailija kirjoitti:
Huomionarvoista on että ketjussa ei kiistetä sitä faktaa, että kiltti mies ei naista saa. Kiitoksia rehellisyydestänne ^_^
Minä en edes tiedä, mitä tarkoitetaan kilttimiehellä... onko se woody allenin tai jonkun putoushahmon tyylinen ressukka vai mikko leppilammn tyylinen "pehmeä" mies? Kyllä pehmeille miehille ottajia riittää. Ressukoille ei.
En myöskään ymmärrä jännämiehen määritelmää. Joo, joku linnakundi on jännämies, mutta millä perusteella samuli edelmannon jännämies? Hän on oikein kunnollisen oloinen.
Äitini neuvoi minua kohtelemaan naisia hyvin.Itse se kyllä valitti ystävättärelleen ettei tykkää että mies siivoaa ja on liian kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi isät kasvattavat pojista kilttimiehiä?
Naiset voisivat kasvattaa niitä unelmamiehiä pojistaan, sillä tietävät niiden ominaisuudet ja millaisiin aivoituksiin joutuvat vastaamaan. Pallo on äideillä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
MITEN äidit kasvattavat kilttimiehiä?
Sitä minäkin olen hämmästellyt, koska mammat ovat niin ylivertaisia. Hyvin kuitenkin näkyy onnistuvan.
Monet naiset eivät taida tunnustaa edes itselleen millaisista miehistä oikeasti pitävät. Sellaiselta pohjalta on vaikea rakentaa. ;)
Naissuhteissa pärjäämättömillä kilttimiehillä on huono itsetunto, joka näkyy naissuhteissa. Tämä on se syy,miksi kilttimies ei saa naisia. Ei nörttiys, lyhyys, kaljuuntuminen tms. Taustalla on hyvin usein koulukiusaamista eikä se välttämättä liity millään tavalla lapsen kotioloihin tai vanhempiin. Joskus taustalla on dominoiva äiti ja mikäli lapsella on molemmat vanhemmat, isä on todennäköisesti vaimonsa tossun alla. Eli ei siitä lapatossusta olisi poikansa itsetuntoa nostamaan. Joskus taustalla on dominoiva isä, joka estää poikansa itsetunnon kehittymistä, ja lapatossu äiti. Aika moni naisten suosima nk jännämies/pelimieskin on yksinhuoltajaperheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes tiedä, mitä tarkoitetaan kilttimiehellä... onko se woody allenin tai jonkun putoushahmon tyylinen ressukka vai mikko leppilammn tyylinen "pehmeä" mies? Kyllä pehmeille miehille ottajia riittää. Ressukoille ei.
En myöskään ymmärrä jännämiehen määritelmää. Joo, joku linnakundi on jännämies, mutta millä perusteella samuli edelmannon jännämies? Hän on oikein kunnollisen oloinen.
Edelmann on nykyään kunnollisen oloinen. Paha päihderiippuvuus taustalla tekee jännäksi. Mutta siis täällä av:lla kilttimies on jokin naisia salaa vihaava katkera kotona itkua tihrustava psykopaatti, joka jauhaa alfa- ja betamiehistä tms roskasta. Siksi av:n kilttimies ei kenellekään kelpaa.
Sen sijaan oikean elämän mies, joka on kiltti, on varmasti monen naisen unelma kumppani.
T: kiltin miehen onnellinen vaimo
Sinun naisettomuutesi syy on ihan muualla kuin sinun kiltteydessäsi.
Kilttimies on tämän palstan keksintö.
Minä olen viehättävä, älykäs, koulutettu ja hauska nainen. Ystäväni ovat myös fiksuja ja kivannäköisiä, kivoja naisia. Meillä kaikilla on hyvännäköiset miehet, jotka hoitavat oman osuutensa kodin ja lasten hoidosta, kohtelevat naisiaan kunnioittavasti ja osoittavat rakkauttaan päivittäin. He ovat älykkäitä, KILTTEJÄ, luonteeltaan keskenään erilaisia, hauskoja ja tasa-arvoa kunnioittavia miehiä.
Sinunlaistesi ongelma on, ettet osaa suhtautua naisiin ihmisinä. Pelokas ja (täysin syyttä) alentuvat asenteesi naisia kohtaan paistaa kauas ja siksi naiset karttavat sinua. Ainakin täysipäiset.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset eivät taida tunnustaa edes itselleen millaisista miehistä oikeasti pitävät. Sellaiselta pohjalta on vaikea rakentaa. ;)
Ongelma on se, että itseään kilttimieheksi tituleeraavat av:lla naisia haukkuvat luuserit, eivät ymmärrä, että he eivät ole kilttejä vain siksi, että eivät ole komeita ja saa naisseuraa.
Mies on kiltti, riippumatta ulkonäöstä ja harrastuksista, jos käyttäytyy ystävällisesti ja on normaali empaattinen ihminen. Auttaa vaikka naapurin mummoa ja kohtelee puolisoaan rakkaana ihmisenä.
Olen minä pojalle sanonut, että naiset on aika ketkuja, että ole varovainen niiden kanssa.