Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on hullu? Mies vai minä

Alistettuidiootti
30.01.2017 |

Olen suhteessa miehen kanssa, joka on mielestään aina kaikessa oikeassa. Olen opetellut pyytämään anteeksi, vaikken koe olevani syyllinen.

Pyysin jopa anteeksi sitä, että ripustin liian pitkään pyykkejä. Ei kuulemma ole normaalia, että ripustaa pyykkejä 25 minuttia. Minun on täytynyt laiskotella jossain välissä.

Sisäisesti teki mieli huutaa:

"Vittu mulla meni sen vuoksi pitkään, että piti varmistaa, että jokainen bokseri ja paita on aseteltu just niinku sä haluut, koska siitä tulis sitten taas jäkätystä, jos olis vaikka t-paita väärinpäin ja se pitäis itse kääntää"

Mutta hillitsin itseni ja sanoin:

"Anteeksi. Olen kyllä koko tämän ajan ripustanut pyykkejä. Halusin vain varmistaa, että teen kaiken oikein"

Tästä mies leppyi eikä tarvinnut alkaa riidellä. Eli minulla on keinoni pitää mies mukavana. Loppuilta meni ihan kivasti. Toki kivasti meneminen vaati sen, että jatkuvasti tarkkailin tilannetta ja alistuin tarvittaessa. Pyysin anteeksi virheitäni, kuten sitä, että laitoin ruokaan kuivattuja sieniä, vaikka mies oli ajatellut, ettei ruuassa olisi niitä. Ja sitä, että katsoin kännykkääni samaan aikaan kun hän puhui minulle.

Mutta eräs asia vaivaa todella paljon. Mies puhuu äidilleen todella rumasti. Esim. jos ollaan sovittu, että mennään miehen äidille syömään klo 15, mies päättääkin lähteä salille ja tulee sieltä klo 16. Kun miehen äiti soittaa miehelleni ja kritisoi tämän käytöstä, mies hermostuu totaalisesti ja huutaa, että me ei tulla sitten ollenkaan kun täytyy sinun pillin mukaasi joka asiassa juosta.

Ehken sitten arvosta itseäni niin paljon, kun en omasta puolestani osaa loukkaantua, mutta tuntuu niin pahalta, kun miehen äiti on tehnyt ruokaa ja odottaa ja sitten joudutaan perumaan koko reissu typerästä syystä.

Luulin suhteen alussa, että mies vitsailee, kun se kritisointi alkoi. Nauroin ääneen ja yritin lähteä vitsiin mukaan. No, siitäkös mies suuttui.

Sen jälkeen vedin puoli vuotta aina pultit, kun koin, että mua alistetaan tai kohdellaan huonosti. Mutta tästä seurasi se, että mies alkoi puhua ihmisille, että olen skitso ja mielisairas. Hän jopa soitti äidilleni ja valitti "hullusta" käytöksestäni.

Lopulta aloin todella tuntea olevani hullu. Mies osaa pysyä rauhallisena. Hän ei menetä malttia, muttei myöskään anna piiruakaan periksi missään. Skitsoiluni seurauksena hän oli esimerkiksi kuukauden mykkäkoulussa. Eihän sellaista kukaan kestä.

Itse en ole pitkävihainen ja kun en jaksa katsoa mykkäkoulua, on vaan helpompi pyytää anteeksi ja ottaa syyt omille niskoilleen.

Minkälainen suuttuminen on teidän mielestä normaalia? Missä kulkee raja hullun ja oikeuksiaan puolustavan välillä? Miten suuttumusta voisi ilmaista olematta hullu, kun vastapuoli ei ymmärrä järkevää puhetta? Mikä on kohtuullista ja mikä kohtuutonta? Eli olisiko ollut ihan kreisiä, jos olisin vaikka kaatanut pyykkitelineen ja sanonut, että ripusta itse, jos ei kelpaa? Entä jos olisin heittänyt väärin tehdyn ruuan vessanpöntöstä? Hullua vai normaalia oikeuksien puolustamista?

Alan olla ihan loppu tähän myötäilyyn. Haluaisin sekä harmonisen parisuhteen että omanarvontunnon. Tällä hetkellä se on jompi kumpi. Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa? Miten ratkaisitte?

Miten toimisit itse tilanteessa, jossa miehesi syyttäisi sinua laiskottelusta, koska olet ripustanut hänen pyykkejään liian kauan?

Kommentit (287)

Vierailija
281/287 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinulla on huono suhde ,  te kuka kysyy 'miksi et lähde' on syyllistävä kysymys. Lähteminen vaatii usein aikaa, voi olla yhteiset lapset, koti työ ...voi olla myös kiristämistä, jopa lähtemisestä väkivallan tai hengen uhkaa.

Lähteminen vaatii paljon! Myös jaksamista ja rahaa.

Vierailija
282/287 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinulla on huono suhde ,  te kuka kysyy 'miksi et lähde' on syyllistävä kysymys. Lähteminen vaatii usein aikaa, voi olla yhteiset lapset, koti työ ...voi olla myös kiristämistä, jopa lähtemisestä väkivallan tai hengen uhkaa.

Lähteminen vaatii paljon! Myös jaksamista ja rahaa.

Mainitsemasi ovat vain lisäsyitä lähtemiselle. Ei paska elämä lähde pois kärsimällä jos sille voi jotain tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/287 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa vasta yksi Å nainen kuolla, kun parisuhteesta eroon halusi. 

Ei ole 'lisäsyy' jos vaara päästä  hengestään. Helppoa se on huudella, kuka asiasta ei mitään tiedä. 

Vierailija
284/287 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, pyykkinatsi. Ihan oma lajinsa. Kuulostaa ihan mun exältä. 

Ei sekään koskaan huutanut tai menettänyt malttiaan. Seisoi vaan hiljaa selän takana tuijottamassa synkkänä hullun kiilto silmissään. Säikähdin kun huomasin, ja se tuli ottamaan kädestä kiinni ja talutti kylppäriin ja osoitti paitaansa, joka oli rypyssä. Oisin taatusti pelännyt vähemmän, jos se ois huutanut. 

Mitään en osannut tehdä oikein. Missään ei voinut käydä, etten petä.(Vaikkei kukaan näin rumaan koskisi.)

Itsehän seurusteli mun silloisen parhaan kaverini kanssa koko ajan, mutta onhan se nyt ihan eri asia, koska kuka mua jaksais. Hän oli toista maata! Ei ole tehnyt elämässään yhtäkään virhettä koskaan, eikä tee. 

Kaikki exät ovat hulluja, nykyään myös se mun ent. kaveri. Huono tuuri hänellä. 

Eron jälkeen en tunnistanut enää itseäni. Ei uskois kukaan nykyään, mimmonen tärisevä rätti olin vielä kuukausia erosta. 

En tiennyt minäkään, mikä on normaalia ja mikä ei, tai mikä on oikein ja mikä väärin. Moraalinen kompassi oli ihan sekaisin. Aivopesun tulosta. Ap:lla on jo todella pitkällä tuo. Seuraava vaihe on se, että ap syyttää aidosti kaikesta itseään, eikä enää edes kysele, mikä on normaalia. 

Aivopesu on hidasta, joten niin on myös siitä toipuminen. Mitä pidempään on aivopestävänä, sitä pidempään kestää  toipuminen. Siksi sillä on väliä, lähteekö heti vai vasta viikon, kuukauden, vuoden päästä. 

Vierailija
285/287 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
286/287 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LG jo odottaa kun luen Ugg löytää Li Ugg luu j

Vierailija