Mikä on tyhmin kysymys, joka sinulta on ikinä kysytty?
Vai oletko itse möläyttänyt jonkun tyhmän kysymyksen?
Kommentit (525)
Olin mennyt kihloihin ja heti onnittelujen perään tuli kysymys "meinaatteko mennä naimisiin?"
No se että onko reptiliaaneja? Ei tod ole!
Vierailija kirjoitti:
Ope. Mistä mä aloitan tän vihon? Tyttö 13.
Erittäin hyvä kysymys. Muotoseikkojen merkitys kasvaa opintojen edetessä. Yliopistotasolla kysytään jo, montako milliä marginaalin pitää olla ja numeroidaanko se eka sivu vai ei eivätkä nekään ole tyhmiä kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulta, mutta ystävältäni. Ystäväni on tummaihoinen ja vertailtiin kummalla on törkeemmät rusketusrajat, kun seurassa ollut tyttö katsoi ystävääni, että miten sä muka voit ruskettua?
Ja se hölmö osuus tässä oli missä?
Mä en ole koskaan nähnyt suklaanruskealla ihmisellä rusketusrajoja.
Kerroin kaverille että vauvaa ei ole kuulunut noin vuoden yrityksestä huolimatta. Kaveri kysyi että "meinaatko nyt sit alkaa syömään pillereitä uudestaan kerta vauvaa ei oo kuulunu?"
Olin niin järkyttynyt moisesta kysymyksestä etten meinannut saada sanaa suustani. Jooh, toivomme vauvaa edelleen, miksi mä nyt ehkäisyn tähän tilanteeseen aloittaisin?!
Vierailija kirjoitti:
"Onpa kivan näköinen koira. Minkä rotuinen se on?"
"Niin siis, täähän on lammas..."
"Oikeesti? Oikea lammas?"
"Joo, oon viemässä sitä näytille tuohon perhetapahtumaan X."Ja kysyjä oli kuitenkin ihan aikuinen ihminen :D Ymmärrän, että kaikki ihmiset eivät ole pahemmin olleet tekemisissä maatilan eläinten kanssa, mutta kuinka puusilmä pitää olla, ettei erota koiraa LAMPAASTA?!
Heh, tää on hyvä ja sattumoisin erittäin ajankohtainen: yks tätönen ihasteli lehdessä olleita koiria. Niitä oli kaksi - ja molemmat olivat vuohia,
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä ollessa kysyin kämppikseltä Thanksgiving-juhlan aikoihin, että miten sitä juhlitaan hänen perheessään. Seikkaperäisen selostuksen jälkeen hän kysyi minulta, että "mites teillä juhlitaan kiitospäivää?" Meni kyllä jauhot suuhun :D
"In many American households, the Thanksgiving celebration has lost much of its original religious significance; instead, it now centers on cooking and sharing a bountiful meal with family and friends."
Niin, olihan se toki todella tyhmä kysymys. Kyllähän nyt jenkkien pitäisi tietää, ettei Suomessa vietetä mitään tämäntyyppisiä juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Muutama täällä taitaa itse olla aika typerys... Monet noista kysymyksistä ovat ihan small talkia ja siksi retorisia... :D
Totta, ovat retorisia kysymyksiä. Eivät mielestäni tyhmiä kysymyksiä, vaan aivan hemmetin vaikeita small talk -aloituksia. Suorastaan mahdottomia.
Vierailija kirjoitti:
Olitko surullinen kun äitisi kuoli?
Hmm... Joo?
Kun veljeni kuoli auto-onnettomuudessa, kaveri kysyi: "Tekikö se itsarin?"
Parin kuukauden päästä toisen kaverin kysymys: "Ootko vielä surullinen?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ehkä kaikista tyhmin ollut, mutta...
Lyhyttukkainen ystävä: Siis miten sä jaksat pitää pitkiä hiuksia?
Minä: Miten niin...?
L.Y.: No siis menihän siihen pesemiseenkin ihan hirveästi aikaa - siis ensin shampoo, sitten huuhtelu, sitten pitää nousta suihkusta, kuivata hiukset pyyhkeellä, sitten levittää hoitoaine...
Minä: "Kuivata hiukset pyyhkeellä"? Kesken suihkun?!
L.Y.: No kun hoitoainehan tulee laittaa pyyhekuiviin hiuksiin. Niin miten jaksat?
Eipä ollut ikinä käynyt pienessä mielessäkään, että joku voisi hiustenpesunkin tehdä näin hankalaksi.
P.s. Eikä hiuksia todellakaan pestä pää alaspäin...??? :)
Ei mun mielesta ollut tyhma kysymys, itsellani ollut todella lyhyt ns. poikatukka ja nykyaan puoleen selkaan. Lyhyen tukan sai nopeasti pestya verrattuna nykyiseen. Pitkan tukan maraksi saaminen ja shampoon + hoitoaineen levittaminen/huuhtelu on todella paljon tyolaampaa kuin lyhyen tukan. Kuivaaminen ja muotoilu on myos ihan oma operaationsa.
Ja itse ainakin pesen hiukset aina paa alaspain - paasee paremmin kasiksi takaraivolle joka mulla rasvoittuu paljon eika shampoota ja hoitoainetta paasee turhan takia iholle vaan se valuu suoraan viemariin.
Shampoon levittäminen pitkään tukkaan kestää ihan yhtä vähän aikaa kuin lyhyeenkin tukkaan, sillä vain rasvoittuvat päänahka ja hiusjuuret kaipaavat shampoota, pituuksille riittää huuhdellessa valuva vaahto.
Minullakin ollut vuosikaudet max 2 sentin mittainen tukka, nyt se on lantiomitassa. Koen tämän pitkän paljon helpommaksi; pesu ja harjaus riittää, muotoilutököttejä ei tarvitse. Kuivumiseen menee kyllä kauemmin, kun välttelee föönejä :)
Äitini kuoli syöpään.
Tätini kysyi minulta, "kai sinä olet nyt onnellinen kun se äiti kuoli?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuin portailla ja joku tuli kysymään, osaanko kävellä. Olen siis sokea, ja tästä tietysti seuraa, ettei käveleminen ole mahdollista. :)
Ja mie kirjotan tänne ilman käsiä 😋
Onko se sellainen puhejuttu, mikä muuttaa tekstin puheeksi. Uteliaisuudesta kysyn, olen itse lievästi näkövammainen, toistaiseksi käytän ihan normaalisti läppäriä.
Täällä tosiaan on kymmenittäin noita keskustelunavauksia, jotka tulkitaan tyhmiksi kysymyksiksi. Jos ystävällä on maalaus kesken, kun tulen käymään, niin saatan hyvinkin kysyä "ai sinä maalaat vai?" - en siksi, että tilanne olisi minulle epäselvä, vaan small talkin vuoksi tai ihan siksi, että olisi kiva kuulla lisää tuosta harrastuksesta.
Olin kaupassa 6v poikani ja 3-vuotiaiden kaksostyttöjen kanssa ja eräs ihminen kysyi minulta lapsistani, että ovatko he kolmoset? Poika oli silloin 125cm pitkä tytöt 95cm ja 97cm pitkät. Olisi tehnyt mieli sanoa, että "Ei, nuo tytöt ovat 6-vuotiaat kaksoset ja tuo poika 3-vuotias".
Mikä ois hyvä kysymys, jolla voittais kymppitonnin?
Onko tuo kymppitonni kilpailu joku Riitta Väisäseen liittyvä juttu vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kymppitonni kilpailu joku Riitta Väisäseen liittyvä juttu vai mikä?
Tyhmä! Tuo on kyselyappi:)
Kerroin eräälle henkilölle, että yksi lapsistani syntyi keskosena. Kyseinen henkilö kysyi minulta, että selvisikö lapseni elossa. Kyseinen lapsi oli samaan aikaan minulla rattaissa mukana ja kyseinen henkilö tiesi sen.