Mikä on tyhmin kysymys, joka sinulta on ikinä kysytty?
Vai oletko itse möläyttänyt jonkun tyhmän kysymyksen?
Kommentit (525)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomenruotsalainen ja on ihan käsittämätöntä kuinka usein minulta kysytään, että kumpaa kannatan jääkiekko-ottelussa, Suomea vai Ruotsia..
No kumpaa? Et ole suomalainen vaan suomenruotsalainen. Et ole myöskään ruotsalainen. Jos muuttaisit Ruotsiin ja saisit kansalaisuuden olisit samanaikaisesti sekä suomalainen, ruotsalainen, ruotsinsuomalainen että suomenruotsalainen. Vai olisitko suomenruotsalainen ruotsinsuomalainen vai mitä..?
Jos suomenruotsalainen eli ruotsinkielinen suomalainen muuttaa Ruotsiin, niin häntä varmaan sanottaisiin ruotsinsuomalaiseksi kuten muitakin suomalaisia siinä tilanteessa. Mietin, että joku ruotsinsuomenruotsalainen voisi olla tarkentavampi sana, mutta sellaista sanaa ei taida olla olemassakaan. :D
Wikipedia: "Ruotsinsuomalaiset (ruots. sverigefinnar tai sverigefinländare) ovat äidinkielenään suomen kieltä tai/ja meänkieltä puhuvia Ruotsin asukkaita, jotka etnisesti ovat suomalaisia. Laajemmin käsitettynä termi tarkoittaa kaikkia Suomesta Ruotsiin muuttaneita, jolloin mukaan lasketaan myös suomenruotsalaiset muuttajat."
Ja suomenruotsalaiset kannustaa urheilussa yleensä Suomea, kuten nyt yleensä muutenkin ihmiset kannustaa urheilussa omaa maataan.
"Oletko uskossa?"
Kun olin likkaporukan ainoa joka ei meikannut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ehkä kaikista tyhmin ollut, mutta...
Lyhyttukkainen ystävä: Siis miten sä jaksat pitää pitkiä hiuksia?
Minä: Miten niin...?
L.Y.: No siis menihän siihen pesemiseenkin ihan hirveästi aikaa - siis ensin shampoo, sitten huuhtelu, sitten pitää nousta suihkusta, kuivata hiukset pyyhkeellä, sitten levittää hoitoaine...
Minä: "Kuivata hiukset pyyhkeellä"? Kesken suihkun?!
L.Y.: No kun hoitoainehan tulee laittaa pyyhekuiviin hiuksiin. Niin miten jaksat?
Eipä ollut ikinä käynyt pienessä mielessäkään, että joku voisi hiustenpesunkin tehdä näin hankalaksi.
P.s. Eikä hiuksia todellakaan pestä pää alaspäin...??? :)
Älä nyt, täällä oli joskus pitkä hiustenpesemisketju ja monikin mamma kertoi kuivaavansa hiukset välillä. Olen vieläkin vuosien jälkeen naureskellut mielessäni noille kylpyhuoneessa edestakaisin sipsutteleville av-mammoille.
Olen joskus sellaisenkin ohjeen kuillut että hiukset tulisi pestä pää alaspäin. Kuluttaa hiusta kun aina laittaa shampoon samaan kohtaan tms.
Wtf, shampoohan hierotaan koko hiuspohjaan? Se on aivan sama aloittaako sen levityksen niskasta vai otsasta. Sitäpaitsi hius kasvaa pituutta kokoajan, miten pystyt AINA laittamaan shampoon yhteen samaan kohtaan? :D ilta-sanomat vois tehdä uutisen "oletko aina pessyt hiuksesi väärin", kun täällä selkeästi joillain on ihan ihme tavat pestä niitä. :D
Saatko ottaa huivin pois suihkussa,voitko käydä suihkussa alasti? Voiko miehesi pestä teidän tyttölapsia ja kaikki olla alasti?
T.Muslimi,joka myös syntyi alasti. Iik.
-Missä se virtuaalihuone sijaitsee?
Ihan tosissaan kysyi missä fyysisesti sijaitsee virtuualikokoushuone :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Olen ope, joten kuulen aika paljon tyhmiä(kin) kysymyksiä. Ehkä tyhmimmästä päästä oli huoltaja, joka kolmikantakeskustelussa tiedusteli, onko se peruskoulun ysiluokkakin vielä pakollinen. Mitäpä siihen kuin naama peruslukemilla, että joo, peruskoulu on tosiaan yhdeksänvuotinen ja kokonaisuudessaan pakollinen. Kyseinen huoltaja oli vielä senikäinen, että on itsekin käynyt peruskoulun. Tai sitten ehkä ei...
Kysymys saattoi perustua sille olettamukselle, että oppivelvollisuus päättyy 16 ikävuoteen mennessä jonka jälkeen käytännössä saisi lopettaa koulun koska laki ei siihen enää velvoita. Aivan eri asia on, miten järkevää se on. Osa ysiluokkalaisista ehtii täyttää sen ennen peruskoulun loppua, mutten tiedä kenenkään varmaan lopettaneen koulua siihen joten totta, kysymys oli absurdi.
Entinen isäpuoleni oli mestari laukomaan typeryyksiä mitä huonoimmissa tilanteissa. Jos häneltä kysyi jotain, äijä saattoi käsittää väärin ja alkaa selostamaan aiheen vierestä. Kun korjasin kysymystä, niin tyyppi jatkoi selostusta - edelleen samasta äskeisestä aiheesta josta oli päässyt alkuun. Lapsena tulistuin herkästi tällaisesta tahallisesta jankutuksesta, ja siihen päälle kun äitini alkoi rähisemään ja sättimään päälle puolustaen miestään miten en itse muka tajunnut kysymystäni, niin meillä oli perheriita ainainen.
"Ootko painanut noi mustat pisteet jollain kynällä sun nenän päähän kun ne on niin tummia?" Kaupassa kaikkien kuullen, olin 12 ja taistellut viikkoja äidin kanssa siitä saanko puristaa mustapäitä vai en. viimein tein sen salassa äidin ollessa töissä.
"Ai sun pikkuveli ei osaa ajaa pyörällä vaiks on kahdeksan?" Huusi pihalla kavereiden kuullen ja antoi aiheen kiusaamiseen.
"Mikset mene Norjaan vaihto-oppilaaksi seiskaluokalla?" Tätä missionia äijä ajoi viikkoja. Ainoa vain että vaihtarivuodet ajoittuvat lukio tai korkeakouluikään, ei yläasteelle ja miksi juuri Norja? Täkin tuli ilmoitusluonteisena asiana ilman ennakkovaroituksia ja tästä tapeltiin viikkoja. Äijä vain kulki perässä ja jankutti enkä tajunnut mihin se tolla pyrki, sillä mitään konkreettista se ei ton jutun eteen tehnyt edes.
Vierailija kirjoitti:
-Miksi sulla on niin pienet tissit?
-Jaa-a, ne vain ovat. Miksi sulla on niin pieni muna?
Haha, multa kysyttiin joskus samaa ja vastasin jotta sun kaltaiset urpot pääsisivät kysymään tyhmiä. Ja nyt tosiaan puhutaan ihan aikuisesta miehestä, ei mistään pojanklopista jonka suusta voisi olettaa moisen kysymyksen tulevan.
Minä olin 14v. kun vuotta nuorempi tyttö (pikkusiskoni luokkakaveri) tuli sanomaan että hei, suahan ei ole kastettu. Juu, ei olla. Kysymys kuului" no miten sulla sitten voi olla nimi?" Tämä tyttö ei ollut mikään penaalin terävin kynä eikä hän ole vieläkään. Ei ollut myöskään mistään uskovaisesti perheestä. Mutta häneltä noita mielenkiintoisia kysymyksiä tuli aina vähän väliä.
"Miten sä pääsit tänne ilman autoa?"
Mökki pienen kaupungin laitamilla. Matkaa keskustasta mun asunnolta mökille oli hurjat 3,5km. Ja ihmettelijä siis tiesi tarkalleen, missä asuin. Kuuluu tosin itse siihen porukkaan, joka kulkee autolla kaikki autoa pidemmät matkat, joten voihan se olla järkyttävää, että joku vielä nykypäivänä pyöräilee tai jopa kävelee :D
Kumpi puoli on vasen? Olin henkilöauton kyydissä, ja opastin kuljettajaa kääntymään vasemmalle. Piti lopulta näyttää kädellä, kumpaan suuntaan. Vähän alko pelottaa olla kyydissä...
Olen aikamoisessa flunssassa, nenä on punainen ja vuotaa, ääni maassa ja yskin. Kuumetta ei ole enkä muutenkaan ole ihan niin klesa ettenkö töissä voisi olla: kollega käveli äsken huoneeseeni ja kysyi "onks sulla flunssa" työkaverini, joka on kuittaillut aivastelustani koko päivän, vastasi puolestani kollegalle että " ei, miten niin?" ja repesin nauruun itsekin: otsastani paistaa kilometrin päähän että FLUNSSA. Kyllä tuo kysyjä-kollegakin repesi nauruun tajuttuaan että kysymyksensä oli hiukan hassu. :)
En tiedä tyhmimmästä, mutta v*tuttaa aina kun joku puolituttu tai sukulainen kysyy "Jokos sulla on tyttöystävä?" tai "Joko sulla on muija?". Vaihtoehtoisesti "Miks tolla ei oo muijaa?" "Onks toi homo?" "Miks se ei nyt mee pokaa muijia?" usein baarissa kuultua. Kai jokainen saa tehdä tai olla tekemättä mitä haluaa. m26
Sisareni kysyi minulta, mikä Lontoossa on parempaa kuin Suomessa, vaikka on itsekin sanonut, ettei täällä ole mitään ja että tämä on junttila ja takapajula.
Olen mies, jolla on korkea otsa. Jatkuvasti koulussa saa kuulla miks tolla on noin iso pää tai miks toi kaljuuntuu - tyylisiä kysymyksiä, joita ei siis itselle suoraan esitetä vaan kaksi tai useampi nuori nainen pohdiskelee keskenään ja kuvittelee, että en kuule/huomaa. En minä lapsena saanut päättää minkäkokoisen pään tai minkälaiset hiukset haluan :D Sama kun kysyisi miks tolla on silmälasit tai miks tolla on kyömynenä. Että jotkut ihmiset on tyhmiä.
"Miten saa sekoitettua keltaista?"
Kysyjänä ei siis ollut tarhaikäinen, vaan 16-vuotias pintakäsittelyn opiskelija.
"Miten sä saanut kasvatettuw noin pitkät hiukset?" Öö... Leikkaan niitä vähemmän kuin ne kasvaa.
"Onko sulla väripiilarit?" Tää oikeesti hämmensi, koska mun silmät on vaaleansiniset ja iiristä kiertää paksu tummansininen rinkula ja ei kai se oo edes mitenkään harvinainen. :D Aika lailla tähän tyyliin, mitta vähän isompi kontrasti. http://media.istockphoto.com/photos/beauty-female-eye-with-curl-long-fa…
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä nyt ehkä kaikista tyhmin ollut, mutta...
Lyhyttukkainen ystävä: Siis miten sä jaksat pitää pitkiä hiuksia?
Minä: Miten niin...?
L.Y.: No siis menihän siihen pesemiseenkin ihan hirveästi aikaa - siis ensin shampoo, sitten huuhtelu, sitten pitää nousta suihkusta, kuivata hiukset pyyhkeellä, sitten levittää hoitoaine...
Minä: "Kuivata hiukset pyyhkeellä"? Kesken suihkun?!
L.Y.: No kun hoitoainehan tulee laittaa pyyhekuiviin hiuksiin. Niin miten jaksat?
Eipä ollut ikinä käynyt pienessä mielessäkään, että joku voisi hiustenpesunkin tehdä näin hankalaksi.
P.s. Eikä hiuksia todellakaan pestä pää alaspäin...??? :)
Ei mun mielesta ollut tyhma kysymys, itsellani ollut todella lyhyt ns. poikatukka ja nykyaan puoleen selkaan. Lyhyen tukan sai nopeasti pestya verrattuna nykyiseen. Pitkan tukan maraksi saaminen ja shampoon + hoitoaineen levittaminen/huuhtelu on todella paljon tyolaampaa kuin lyhyen tukan. Kuivaaminen ja muotoilu on myos ihan oma operaationsa.
Ja itse ainakin pesen hiukset aina paa alaspain - paasee paremmin kasiksi takaraivolle joka mulla rasvoittuu paljon eika shampoota ja hoitoainetta paasee turhan takia iholle vaan se valuu suoraan viemariin.
Ei liity tähän suoranaisesti joskus alkoi naurattaa eräs elokuvakohtaus, jossa kysyttiin: Miksi he ovat likaisia?
Samoihin aikoihin ilmaantui sukulaismies näköpiiriin, hän ei useasti pese vaatteitaan.
Meillä kaksi tyttölasta. Työkaveri kysyy, yritättekö vielä poikaa.
-Miksi sulla on niin pienet tissit?
-Jaa-a, ne vain ovat. Miksi sulla on niin pieni muna?