Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tyhmin kysymys, joka sinulta on ikinä kysytty?

Vierailija
29.01.2017 |

Vai oletko itse möläyttänyt jonkun tyhmän kysymyksen?

Kommentit (525)

Vierailija
361/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ootko sä töissä täällä?"

Eiku muuten vaan kuljen tämän firman työvaatteet päällä ja kyltti rinnassa, joka kertoi etunimeni.

Vierailija
362/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelimeen vastatessani monikin soittaja kysyi olenko kotona ? Kännyköitä ei vielä silloin ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistani syntyi pikkukeskosena reippaasti ennen laskettua aikaa. Kollega, kahden aikuisen lapsen äiti, soitti mulle sairaalaan kysyäkseen oliko vauvalla molemmat kädet ja jalat sekä kaikki sormet ja varpaat kun syntyi niin aikaisin.

Juu ei, ne kasvavat vauvalle vasta juuri ennen laskettua aikaa, meillä on nyt vain kädetön ja jalaton möykky....;D

Vierailija
364/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puolisoni on vieressäni tai edessä pyörätuolissa ja ostoksilla erikoisliikkeissä tai etenkin vaateosastolla, myyjillä on taipumus kysyä minulta minkälaista ollaan ostamassa. Varsinkin, kun jotain hänen takkiaan tarjotaan, minä saatan ensimmäisen huomion jälkeen jo vastata suoraan, että ei taida sopia ihan minulle. Kerran myyjä ei ymmärtänyt edes, vaan kyseli, minkälaista haluaisit sitten hänelle.

Vierailija
365/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta vielä kysyisin tästä sokeiden palstailusta: puhesyntikka lukee varmaan numerotkin ääneen? Eli saat selville kuinka monta ala- tai yläpeukkua olet saanut kommenteistasi? Paitsi että et ehkä tiedä miten päin peukut on?

Kaikki tuo onnistuu, eli peukutusta osoittavan numeron yläpuolella on linkki Ylös ja seuraavan numeron yläpuolella linkki Alas. Tarkoitan tässä ylä- ja alapuolella sitä järjestystä, jossa ruudunlukuohjelma asian esittää. Se on erinäköinen kuin ruudulta katsottu www-sivu, koska asiat esitetään riveittäin niin,  että kokonaisuus on mahdollisimman looginen luettaessa/kuunneltaessa vasemmalta oikealle.

Esim. tämän ketjun aloitusviestissä teksti ja peukutukset ovat näin:

Mikä on tyhmin kysymys, joka sinulta on ikinä kysytty?

article

Tykkää (3)

Tallenna

Vierailija

klo 21:27 | 29.1.2017

Vai oletko itse möläyttänyt jonkun tyhmän kysymyksen?

VASTAA

LAINAA

Ilmoita asiattomaksi 

ylös

87

alas

6

Vierailija kirjoitti:

Tulkitseeko ohjelma myös hymiöt? Kiitos ja anteeksi utelu.

Eihän tuossa ole mitään anteeksi pyydettävää, ihan tavallista keskustelua.

Ei tulkitse, vaan merkitys pitää itse tajuta. Älypuhelinten emojeja, vai mitä ne nyt ovatkaan, ei pöytäkoneessa oleva ruudunlukuohjelma näytä mitenkään, mutta perinteiset Ascii-hymiöt toimivat niin kuin Ascii-merkit normaalisti toimivat.

Vierailija
366/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin että selkäni on alkanut väsyä kun pesen tukkaani, jolloin olen kumartuneena pää alaspäin. Anoppini kysyi: "Miksi olet pää alaspäin?"

Kysymys ei ollut ollenkaan tyhmä. Miksi olet pää alaspäin?

Siksi, että minulla on tukkaa, jota pestä, ja kädet edessä, ei selän puolella.

Et taida tietää että se shampoo kuuluu levittää vain hiusten juuren eli päänahkaan ja ympäristöön. Jos on todella pitkät hiukset niin kyllä pystyy heilauttaan ne latvat olkapään yli käsien puolelle ja levittämään hoitoaineen. Joskus on enemmän tyhmiä vastauksia, kuin tyhmiä kysymyksiä.

Mul on pitkät hiukset, enkö koskaan pese hiuksia pää alhaalla??

Vierailija
367/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sa

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrin esittämä kysymys: kuuletko ääniä?

Maailman typerin kysymys, eikä siihen edes voi vastata olematta sarkastinen. Kaikkihan nyt ääniä kuulee, jos ei ole kuuro. Psykiatrin olisi pitänyt kysyä: "kuuletko ääniä, joita muut eivät kuule?" Tai vaihtoehtoisesti psykiatrin olisi pitänyt esittää kysymyksensä englanniksi tai vaikkapa japaniksi, jotta kysymys ei olisi ollut typerä. Näissä kielissä kun sattuu olemaan eri sanat ihmisten/eläinten tekemille äänille ja elottomien asioiden tekemille äänille. Eli voices/noices ja koe/oto.

Älä saivartele. Ymmärsit näköjään asiayhteydestä ihan mainiosti, mitä psykiatri tarkoitti.

Samaa mieltä. Ja just tuo "olisi esittänyt kysymyksensä englanniksi tai vaikkapa japaniksi..."  No voooi voi, kaikkihan me osaamme japania....tietysti. Ja kaikkien

meidän psykiatrimme kysyy em.kysymyksen englanniksi tai japaniksi.  Onko hyvä mieli kun sait brassailla.

Keskittyisit siihen psykoterapiaan, siihen miten sen pitäisi auttaa sinua.

Vierailija
368/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt ehkä kaikista tyhmin ollut, mutta...

Lyhyttukkainen ystävä: Siis miten sä jaksat pitää pitkiä hiuksia?

Minä: Miten niin...?

L.Y.: No siis menihän siihen pesemiseenkin ihan hirveästi aikaa - siis ensin shampoo, sitten huuhtelu, sitten pitää nousta suihkusta, kuivata hiukset pyyhkeellä, sitten levittää hoitoaine...

Minä: "Kuivata hiukset pyyhkeellä"? Kesken suihkun?!

L.Y.: No kun hoitoainehan tulee laittaa pyyhekuiviin hiuksiin. Niin miten jaksat?

Eipä ollut ikinä käynyt pienessä mielessäkään, että joku voisi hiustenpesunkin tehdä näin hankalaksi.

P.s. Eikä hiuksia todellakaan pestä pää alaspäin...??? :)

Vierailija
369/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee noista eräistä kaverien kysymistä typeryyksistä mieleen yksi oma tuttu :'D Ei ole välttämättä tyhmin kysymys ikinä, mutta jokseenkin paha oli kun tulin maininneeksi nähneeni netissä jonkin surullisen eläinvideon (niitä joissa kaltoinkohdellut kissat ja/tai koirat saavat kunnollisen omistajan ja elävät elämänsä onnellisina loppuun asti) ja kyynelehtineeni sille, kaveri kysyi ihan hädissään "mikä nyt on? :O" Niinkuin itkun aihe olisi ollut omassa elämässäni. Väänsin sitten rautalangasta olevani sitä tyyppiä joka itkee esim. useissa elokuvissa...

Mutta ymmärtääkseni kaveri itsekin saattaa tihrustaa itkua vastaaville netti- ja leffajutuille, kuinka siis voi mennä ohi noin suoraan sanottu asiayhteys?

370/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blöök kirjoitti:

Olimme muuttaneet mieheni kanssa juuri yhteen ja miehen frendi tuli käymään.

Näki pöydällä pinkan kirjaston  kirjoja.

- Öhöö....siis luetteks te? 

Tunnisti kuitenkin pöydällä olevat oudot   salatieteelliset kapineet KIRJOIKSI.

Vilpitön hämmästys kuvastui hänen puhtoisen raikkailta kasvoiltaan, kun selvisi, että harrastamme lukemista.

....tai niin, voihan se olla, että hän piti meitä yhtä tahvoina, kuin itse oli.

Hahah, törmään ajoittain samaan. Olen lapsesta asti ollut kunnon lukutoukka ja haalinut itselleni kattavan kirjaston, kirjoja on olohuoneessa yhden ison seinällisen verran ja makuuhuoneessa hiukan vähemmän. Kirjat ovat minulle tosi rakkaita, ja säästän vaan hyvät kirjat. Monen kaverin ilme on ollut näkemisen arvoinen kun katsoo kirjakokoelmaani, Kuulen pelottavan usein kysymyksen "siis mitä, oikeestikko sä oot lukenu nää kaikki kirjat" (joo, ja vielä pariin kertaan valtaosan kirjoista) Ihan kuin pitäisin kirjoja kirjahyllyssä huvikseen, enkä lukisi niitä. Ja ihan kuin se kirjojen lukeminen olisi jotenkin uskomaton harrastus. "Miten sulla on aikaa lukea!" - kuulen myös usein, ja tähän vastaan että ihan samanlailla mulla on vapaa-aikaa kuin muillakin.  Toiset käy jumpassa, toiset kattoo telkkaria - minä olen kirja nenässä.

Meillä on myös lapsuuden kodissa paljon kirjoja. ( ja nykyään itselläni myös)   Joku ihminen yritti aikanaan väittää ettemme millään ole voineet lukea kaikkia niitä kirjoja. Sikäli hän oli oikeassa, että  meidän perheemme yksilöinä emme olleet lukeneet juuri samoja kirjoja, mutta olimme määrällisesti lukeneet paljon enemmän kuin kirjahyllyyn mahtui. Kun selitimme tämän, hän naureskeli eikä uskonut.

Eikä taida vieläkään monet uskoa: Olen nyt 50-vuotias ja olen ryhtynyt lukemaan( siis sanan laajemmassa merkityksessä)  kolmas-luokkalaisena, siis sellaisessa ahmimis-iässä ja siitä lähtien olen lukenut n. 2-5 kirjaa viikossa. Paljonkos siitä nyt tulee...laskekaas nokkelammat. Kuitenkin enemmän kuin isoonkaan kirjahyllyyn mahtuu. Pahinta mitä minulle voisi käydä, olisi lukemisen kieltäminen.

371/525 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen toi kissa on, kun se näyttää ihan koiralta?

Aikuinen ihminen kysyi ulkoiluttaessani shetlanninlammaskoiran pentua, sellaista pientä 12 vkon ikäistä palleroa.

Vierailija
372/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä kun oot kasvissyöjä niin käytäksä jotain vitamiinilisiä?"

"En, saan kaiken ruoasta"

"Mut ootko miettinyt että jos käyttäsit niin sitten sun ei tarttis käyttää jos alkaisit syödä lihaa"

Ihan vakavissaan oli.

Vierailija
373/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri esittämäsi kysymus.

Vierailija
374/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 10-vuotiaana erittäin koirahulluna lapsena kiertelemässä koiranäyttelyä. Naapurin himouskovainen täti oli samassa messuhallissa Raamattumessuilla. Täti tiesi kyllä koirahulluudestani varsin hyvin. Silti hän tuli kysymään "Etkö sinä mielummin kuitenkin tulisi tuonne Raamattumessujen puolelle"  Molemmat messut olivat siis samassa hallissa mutta eri saleissa.

Kyllähän nyt jokainen mieluummin osallistuu Raamattumessuille kuin katselee jotain rumia karvakasoja.

Onhan Raamattu sentään Jumalan sanaa.

Kumpikohan on tärkeämpää! Harmi ettet lapsena vielä oikein ymmärtänyt asioiden oikeaa laitaa.

Vierailija
375/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri iski nykyisen vaimonsa aikoinaan juhannuksena ja vei telttaan ja laski lähetyssaarnaaja asennossa immenkalvoa paukutellen ja sit veti ulos ja lasti lensi tytön mahalle ja se oli kysynyt että kusitsä mun päälle

Vierailija
376/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen kuka ei seuraa urheilua kysyi multa kun kuuli että seuraan futista että "Missä seurassa se Christiano Ronaldo pelaa?". Ymmärrän joo että kaikkea ei pidä tietää mutta tuon luulisi kuuluvan jokaisen aikuisen yleissivistykseen.

Vierailija
377/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee että tällä palstalla on paljon sosiaalisesti rajoittunutta porukkaa. Moni kysymys on keskustelun avaus tai small talkia, tavallista vieläpä. Osasta näkee että kirjoittaja on ihan selvästi itse pihalla.

Muutama todella kauhea ja typerä on ollut, kuten noi adoptiolapsista ja keskenmenoista julmasti kyselevät, ihmiset osaa olla kamalia!

Vierailija
378/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin eräälle hoitoalan ihmiselle käynnin yhteydessä että minulla on adhd, kun asia tuli puheeksi. Tää ihminen kysyi multa "mistä sulle se adhd on tullut?" En tiiä olettiko ko ihminen, että tämä välittäjaaineiden toiminnan erilaisuus olisi omaa syytäni :D saattaahan tietysti olla että tarkoitti perinnöllisyyttä. Vaikutti kuitenkin yllättyneeltä kun sanoin et se on lapsesta asti ollu.

On varmaa tyhmempiäki kysytty mut en nyt muista :)

Vierailija
379/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että tämä ei ole "oikea" kysymys mutta kerronpa silti kun tuli mieleeni. Äidilläni oli tapana huomautella tai torua asioista kysymysmuodossa, ja varsinkin teini-iässä se kävi TODELLA raivostuttavaksi!

"Ovatko kenkäsi kenkäkaapissa?" (Katsottuaan eteisen lattialla lojuvia kenkiä)

"Veitkö sen roskapussin?" (Avattuaan roskiskaapin ja nähtyään roskat)

"Onko pyykit narulla?" (Tuijottaa täyttä pesukonetta)

"Onko tämä vaatekaappi?" (Nostelee vaatteita sängyltä)

Argh! Teki mieli aina vastata että tyhmäkö olet vai sokea, mutta niin tuli vipinää hommien hoitamiseen... :)

Vierailija
380/525 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se taisi olla juuri tuo otsikossa oleva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi