Mikä on tyhmin kysymys, joka sinulta on ikinä kysytty?
Vai oletko itse möläyttänyt jonkun tyhmän kysymyksen?
Kommentit (525)
Ei oo olemassa tyhmiä kysymyksiä ":D"
Koska te hankitte lapsia?
Öö..ei niitä hankita niinku perunoita jostain marketista. Eihän sitä tiedä voiko koskaan saada edes lasta.
Hei mikä on nollasatasadan numero?
Ystävä kysyi tympeästi kertoessani raskausuutisista "Kenen idea toi oli?"
Kysymys ei sopinut mitenkään elämäntilanteeseemme, sillä olimme keskustelleet pitkään perheen perustamisesta ja kaikki on kunnossa vauvaa varten. On entinen ystävä nykyään...
Neuvolan terveydenhoitaja (sijainen) kyseli minulta toisen lapsen synnyttyä "Miten lasten isät tulee toimeen keskenään?" Lapsilla on sama isä, joten kysymys oli erittäin omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuin portailla ja joku tuli kysymään, osaanko kävellä. Olen siis sokea, ja tästä tietysti seuraa, ettei käveleminen ole mahdollista. :)
Mites sokeana toi tsättäily?
Tämä ei ole ollenkaan tyhmä kysymys, kun asiaa ajattelee tekniseltä kannalta.
Kaikki riippuu aika lailla siitä, kuinka hyvin henkilö hallitsee ruudunlukuohjelmansa ja muut vimpaimet ja kuinka monta osallistujaa chatissa sattuu olemaan. Joskus voi käydä niin, että juttua on niin paljon, ettei kaikkea ehdi lukea. Teksti vaihtuu niin kovalla vauhdilla, ettei menossa aina pysy mukana. Olosuhteet siis vaihtelevat. Minulla ei ole kokemusta kuin irkkaamisesta Unix-päätteellä, ja se kyllä onnistui ihan kivasti, kun osallistujia oli vain muutamia kerrallaan.
'Voitko auttaa minua kysymään kysymyksen?'
Kysyjänä turvapaikanhakija. Hiukan nauratti kysymyksen muotoilu 😁 Tarkoitus oli siis vain pyytää apua pankissa.
Mieheni usein kysyy minulta "Kui?" (Eli suomeksi miksi, kui turuksi) Kun sanon, että minulla sattuu pää.
Usein ihmiset luulee minua myös ulkomaalaiseksi ja joskus minulta kysytään suomeksi että puhunko suomea. Minusta jotenkin huvittavaa, että kuvittelevat etten osaa suomea ja kysyvät sitä suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Miten sää näät?"
Kuljen valkoisen kepin kanssa vieraissa, koska mulla on näkövamma ja mm. tosi vaikea hahmottaa syvyyseroja + "putkinäkö". Läheskään kaikki näkövammaiset EI ole täysin sokeita... Tuli naapurille yllärinä...:D
Hei kuulin juuri että olen sokeutumassa. Saanko kysyä, miksi/miten sinä olet sokeutunut. Anteeksi että kyselen tässä ketjussa, mutta en ole löytänyt mitään sopivaa keskustelupalstaa näkövammaisille. Millaisia apuvälineitä näkövammainen saa esim tietokoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Kerroin että selkäni on alkanut väsyä kun pesen tukkaani, jolloin olen kumartuneena pää alaspäin. Anoppini kysyi: "Miksi olet pää alaspäin?"
Kysymys ei ollut ollenkaan tyhmä. Miksi olet pää alaspäin?
"Tahdotko sinä ottaa tämän...?"
Vierailija kirjoitti:
Huoh osa vastauksista ei edes ollut oikeita kysymyksiä esim jos joku kysyy "lenkillekkö ollaan menossa?" Niin tottakai se nyt huomaa että olet menossa lenkille mutta koittaa vaan saada pientä keskustelua aikaan..
Nimenomaan. Jotkut eivät tajua ystävällistä smalltalkia. On todella todella tökeröä vastata tyyliin " eikun alligaattoreita metsästämään". Antaa itsestään varsin tökerön ja tylyn kuvan.
Juttelin ruotsalaisen kaverini kanssa kerran ja puheeksi tuli Ruotsiin matkustaminen. Kerroin, kuinka haluaisin käydä jossain muuallakin kuin Tukholmassa ja harmittelin valuutanvaihtamisprosessia. Ihan pokalla sitten vaan kysyn "ettekö voisi jo liittyä EU:hun?". Tajusin tyhmyyteni vasta, kun kaveri naureskellen vastaa "mehän ollaan jo" :D
Eipä tää nyt kauhee ollut, mutta itteä ainakin hävetti suuresti tyhmyyteni :D Varsinkin, kun olin koulussa suuri yhteiskuntaopin fani ja jopa kirjotinkin sen.
Tätini juhlissa ihmetteli, miksen mene soittamaan pianoa ja viihdyttämään muita. Sanoin, että siksi, koska soitan viulua enkä pianoa. Täti siihen, että eikös se ole ihan sama asia. Kun kerran oppii soittamaan viulua niin kyllähän sitten osaa pianoakin soittaa.
Öö, siis mun varmaan pitäisi tällä logiikalla osata soittaa kaikkea klarinetista kanteleeseen, vai?
Olin valuutanvaitofirmassa töissä, kun Viro liittyi euroon. Sukulaiseni naureskeli, että nyt taitaa tulla potkut, kun ei enää kenenkään tarvitse vaihtaa rahaa reissuun lähtiessään. Niin, eihän toki maailmassa ole enää jäljellä maita, joissa on jokin muu valuutta kuin euro.
Olen töissä kaupassa x niin joku asiakas kysyy että "käykö teillä nää kaupan y lahjakortit?" Olin vähän aikaa siinä silleen ööööö anteeks mitä ennen kuin vastasin että "no ei kun tämä on kauppa x niin ei käy nuo y:n lahjakortit" :DDD
Ja joskus asiakkaat ottaa tuotteen ja kysyy "Onko nää maksullisia?" No eeeeeei kun ihan ilmaseks jaetaan sitä tavaraa :)))))
Käyttäjä2341 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikoina Saksassa isäntäperheen isä; onko teillä siellä Turussa mitään muuta elinkeinoa kuin kalastus.
Hui! Olen aina ajatellut että Saksassa melko hyvin tunnetaan Suomen ja muidenkin pohjoismaiden oloja :/
Tiedätkö sinä, mitkä ovat Saksan pääelinkeinot? (ihan vaan vertailun vuoksi..)
Tyttären koulukaveri äidiltään, pitääkö sinun maksaa hoidosta pikkuveljestään. Oli minulla hoidossa luuli kait, että on kaveri tyttöni kanssa. Minulla oli hoito suhde hänen veljeensä ja tein työtä siitä sain palkan heiltä?
Multa just viime viikolla kysyttiin, asunko siis oikeasti Helsingissä vai Töölössä.
Kysyjä itse asuu myös Uudellamaalla, pienemmässä kaupungissa.
Kerroin kerran humalapäissäni naapurille että kärsimme monta vuotta lapsettomuudesta ennenkuin tulin äidiksi, kertoessani siis meillä oli jo kaksi lasta. Vastaus; "Ootsä varma ettet vaan ollu allerginen sun miehen siittiöille?"
Täytyy sanoa että lapsettomuus oli todella raskas koettelemus ja sen aikana kohtaisi useitakin idiootteja! Siitä on onneksi aikaa ja loppu hyvin kaikki hyvin.
Kerroin että selkäni on alkanut väsyä kun pesen tukkaani, jolloin olen kumartuneena pää alaspäin. Anoppini kysyi: "Miksi olet pää alaspäin?"