Jos nyt huomaisit olevasi raskaana, tekisitkö abortin?
?
Ja kuinka paljon pelkäät ehkäisyn pettämistä asteikolla 1-10?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
En pelkää ehkäisyn pettämistä, me ei ehkäistä mitenkään erityisemmin, mutta ei kyllä yritetäkkään lasta.
Pitäisin lapsen, ollaan taloudellisesti hyvin toimeentuleva pariskunta ja naimisissa, lapsia ei ole vielä. Lapsen hankinta ei ole tähän saumaan ajatuksissa, mutta ei se varsinaisesti haittaisikaan.
Tarvitsisi vaan selvittää neuvolassa, milloin raskaus on alkanut ja olenko ehtinyt tehdä sikiölle hallaa koska olen juonut alkoholia reippaasti ja tupakkaakin poltellut tässä muutaman viime viikonlopun aikana.
Vastaan sinulle etukäteen; olin samassa tilanteessa, eikä kuulemma ole merkitystä. Alkio ruskuaispussin varassa ihan alussa ja jatko tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ehkäisy pettäisi, eli ei johtuisi omasta huolimattomuudesta, niin tekisin. Minulla kaksi pientä lasta, voimavarat eivät riittäisi kolmelle. Eli ennemmin hyvä äiti kahelle (tai no semihyvä :D) kun paska äiti kolmelle.
Allekirjoitan joka sanan! Olen sen velkaa nykyisille lapsilleni, olisin ihan loppu (=huono äiti) jos tähän raskaus ja vauva tulisi. He ansaitsevat paremman äidin ja elämän, kuin mitä lapsi toisi tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi. En hyväksy aborttia kuin ääritilanteissa eli jos naisen henki tai terveys on vaarassa.
Muista olla käyttämättä myös kierukkaa. Kuparikierukka ehkäisee toissijaisesti sillä, että hedelmöittynyt munasolu "abortoituu" heti alussa. Siis ihan elinkelpoinen yksilö, joka ehtinyt jo hedelmöittyä - periaate sama kuin heti alussa tehdyssä abortissa.
Jos huomaisin olevani nyt raskaana, olisi viikkoja jo sen verran ettei abortti olisi enää mahdollinen. Pitäisi kai ottaa yhteys lapsen isään ja miettiä että mitä ihmettä nyt tehdään. Olisihan se katastrofi, mutta kai siitä kuitenkin selviäisi. Oon 24v sinkku, vakiduunissa ja rahaa säästössä sen verran ettei nyt sillan alle tarvis ekana vuonna muuttaa.
Ehkäisyn pettämistä pelkään n. 5, mutta eipä tuota seksiäkään paljon ole tällä hetkellä saatavilla.
En tekisi aborttia. Toki tiedostan että kohdallani synnytys vaatisi erittäin aikaisessa vaiheessa sektion. Mies on nipsaistu jokunen vuosi sitten, joten pelko raskaudesta on 0.
Tekisin. Ja ehkäisyn pettämistä pelkään paljon. En halua lapsia.
N25
Kyllä tekisin. En mä enää tässä iässä (45) alkaisi pikkulapsiarkea pyörittämään. Olen sitä paitsi hiljattain eronnut enkä voisi luottaa exääni lapsen kanssa yhtään. Ehkäisyn pettämistä en pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tekisi. En hyväksy aborttia kuin ääritilanteissa eli jos naisen henki tai terveys on vaarassa.
Muista olla käyttämättä myös kierukkaa. Kuparikierukka ehkäisee toissijaisesti sillä, että hedelmöittynyt munasolu "abortoituu" heti alussa. Siis ihan elinkelpoinen yksilö, joka ehtinyt jo hedelmöittyä - periaate sama kuin heti alussa tehdyssä abortissa.
En ole tuo jolle vastaat, mutta miksi luulet että abortin vastustajat käyttäisivät kuparikierukkaa?
Itse käytin viime yhdynnässä pelkkää kondomia. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle.
Tämä. Mikäli siis huomaisin heti alussa olevani raskaana ja tähän asti olen kyllä huomannut ennen kuin menkat ovat edes olleet myöhässä.