Jos nyt huomaisit olevasi raskaana, tekisitkö abortin?
?
Ja kuinka paljon pelkäät ehkäisyn pettämistä asteikolla 1-10?
Kommentit (90)
Olen vaikeasti mielenterveysongelmainen ja varaton. En silti pystyisi aborttiin suostumuksellisen seksin jälkeen. Luultavasti raiskauksen jälkeen. Ehkäisynä viime yhdynnässä kondomi. Tosin minulla ei ole vakituista seksielämää. Pelkään kyllä raskautumista varmaankin 10 verran...
Mutta hormonaalinen ehkäisy ei käy. Kondomin kanssa olen tarkka.
En tekisi ja en kyllä pelkääkkään ehkäsyn pettämistä 😂
En pelkää ehkäisyn pettämistä, klipsit on olleet 11 vuotta. Teettäisin raskaudenkeskeytyksen, olisin 46v ja kolmen lapsen mummo kun vauva syntyisi. En jaksaisi enää, sen ovat nuo rakkaat lapsenlapset osoittaneet.
Mussa on sen verran fyysistä vikaa (siis kyse kahdesta eri viasta) että molemmat, loppuun asti viety ja keskeytetty raskaus olisivat vaarallisia. Jopa tavalliset menkat voivat olla huomattavan raskas kokemus - saikulle johtava.
Todella vaikea päätös olisi. Jossain määrin koen surua siitä, ettei lapsellani ole sisaruksia. Miehellä, jonka kanssa seurustelemme (vain ns. omalla ajallamme, ei äiti- usäpuolikuvioita) on kolme lasta. Ihan riittävästi siis.
Ehkä se ois se keskeytys. Siitäkin oisin henkihieverissä, mutta ainakaan en joutuisi tutustumaan uuteen ihmiseen sinä tilassa. Kokemusta on.
Kyllä. Ehkäisy ei petä, olen lesbo.
En tekisi. Vaatisi erityisen huonoa elämäntilannetta että edes harkitsisin abortin tekoa. Opiskeluni ovat vielä kesken, joten ajankohta vauvalle olisi nyt huono. Varsinaista ehkäisyä ei ole ollut käytössä vuosiin, mutta tämä tyyli on kuitenkin toiminut koska yksi suunniteltu raskaus on saatu alulle ilman yhtään vähemmän suunniteltua. En voi siis sanoa pelkääväni varsinaisesti ehkäisyn pettämistä, mutta raskaaksi tulemista hieman kyllä. Asteikolla 1-10 ehkä 5.
En tekisi. Uskon, ettei kantti kestäisi ja tulisin katumaan. Pystyisin kyllä huolehtimaan lapsesta, vaikken lasta aktiivisesti haluakaan. Ehkäisyn pettämistä en oikeastaan pelkää yhtään (rengas).
En tekisi. Olen 20v opiskelija ja asun vielä kotona mutta jos nyt jonkun ihmeen kautta raskaaksi tulisin niin ehdottomasti pitäisin lapsen. Ei siinä olisi edes mitään miettimistä.
Ja ehkäisyn pettämistä en pelkää lainkaan koska en edes harrasta seksiä.
Tekisin. Olen 49v ja keho antaa merkkejä iästä vaikka kuinka niitä vastaan taistelisi.
En tekisi, en pelkää. Juuri nyt on muuten menkat.
En tekisi. Suvussa on todella monella naisella ollut vaikeuksia tulla raskaaksi enkä riskeeraisi omaa kykyäni saada lasta, en heittäisi sitä tilaisuutta hukkaan. Mulla on ammatti ja vakaa parisuhde, 3v ollaan oltu yhdessä. Olen 19 vuotias.
Ehdottomasti haluan lapsia tulevaisuudessa ja jos nyt ehkäisy pettäisi, ottaisin vastaan kaiken mitä on tullakseen!
En tiedä. Meillä on kaksi alakouluikäistä lasta ja täytän kohta 40. Ensireaktio olisi, että tekisin abortin, toisaalta en ehkä pystyisi siihen ja sopeutuisin tilanteeseen. Pelkään ehkäisyn pettämistä n. 6-7 verran.
En tekisi aborttia. Raskaus ei tietenkään pelota, koska olen ollut kuusi vuotta selibaatissa. Jos jostain syystä tulisin raskaaksi olisin ihmeissäni, mutta onnellinen. Hämmentynyt ja varmaan yrittäisin aktiivisesti painaa pois ajatusta siitä, että mitä ihmettä nyt on tapahtunut. Ja neuvolassa keksisin itselleni miesystävän, ettei minua pidettäisi hulluna.
Tekisin abortin. Viime kuukausina olen ollut kaiken maailman säteilylaitteissa useasti, saanut lääkkeitä suoneen ja itsekin nappia vetänyt naamaan.
Pelkään ehkäisyn pettävän asteikolla 8
Vierailija kirjoitti:
Tekisin, ja ilmoittaisin kristityille Jeesuksen uuden tulemisen peruuntumisesta :D Pelko ehkäisyn pettämisestä on nolla, kun ei ole seksielämääkään.
Samma här!
Kyllä. Ensinnäkin olisi pyhästä hengestä tämä eikä enää pikkulapsia, kiitos! Mulla on jo kolme isoa jälkeläistä.
Kyllä, alle kahteen vuoteen kaksi sektiota, joista jälkimmäinen kaksosraskaus, pidän kuitenkin tärkeämpänä että näillä jo olemassa olevilla lapsilla on äiti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, alle kahteen vuoteen kaksi sektiota, joista jälkimmäinen kaksosraskaus, pidän kuitenkin tärkeämpänä että näillä jo olemassa olevilla lapsilla on äiti.
Jatkan että en pelkää juurikaan ehjäisin pettämistä.
Tekisin. En pelkää, koska kierukka on, muttei seksielämää.