Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nyt huomaisit olevasi raskaana, tekisitkö abortin?

Vierailija
29.01.2017 |

?

Ja kuinka paljon pelkäät ehkäisyn pettämistä asteikolla 1-10?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hyvin yllättynyt jos saisin tietää että olen raskaana. En suunnittele sellaista nyt ja synnyttäminen pelottaa todella paljon.

Mutta en tekisi aborttia. Olen onnellisessa parisuhteessa ja haluamme lapsia tulevaisuudessa, joten pitäisin lapsen.

Vierailija
62/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin koska oon vielä opiskelija ja sairastan masennusta. Myös poikaystäväni opiskelee ja kumpikaan meistä ei edes halua lapsia. En erityisemmin pelkää ehkäisyn pettämistä. 4,5 vuoden aikana oon kerran ottanu e-pillerin vahingossa myöhässä ja silloinkin kyseessä oli sellainen kohta laattaa ettei unohdus haitannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Lapsiluku on nyt täynnä. Nuorempi täytti vuoden, vanhempi kohta 3. Raastava vauvavuosi takana, eikä oma mielenterveys, parisuhde eikä varmaan talouskaan kestäisi enää seuraavaa. :D

Vierailija
64/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tekisin abortin välittömästi. En ola valmis äidiksi henkisesti enkä taloudellisesti. En pelkää ehkäisyn pettämistä, sillä keskeytys on helppo saada kun Trumppi ei vaikuta täällä. Onneksi.

Vierailija
65/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekisin abortin. En todellakaan halua lapsia, ja siksi onkin tuplaehkäisy käytössä. Lisäksi minulla on sellainen lääkitys, joka lähes 100 % varmuudella tekisi lapsesta vammaisen ja / tai sairaan. Ei kiitos.

Vierailija
66/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyllä. Ennenstään 2 lasta ja just alotin 3,5v opiskelut ja työt päälle.

ehkä joskus se 3 lapsi mutta nyt ei.

tekisin luultavasti ilman että mies tietäisi, hän ei hyväksyisi.

Vierailija
67/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä mitä tekisin. Varmaan jonkun sortin operaatio pitäis tehdä.

Olen 54 ja kohtu on poistettu.[/quot

Niin mullekin jotain pitäis tehdä, olen 64 ja steriloitu ja ilman sexiä ainakin viimeiset 10v :DDDDDDDD

Vierailija
68/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi aborttia. Olen 30-vuotias ja seurustellut avomieheni kanssa pian seitsemän vuotta. Toistaiseksi tuntuu siltä, ettei lapsen aika ole vielä. Taloustilanne ei ole paras mahdollinen emmekä ole suunnitelleet lasta tähän elämänvaiheeseen. Nautimme vielä siitä vapaudesta, joka meillä on, kun olemme kahdestaan.

Toisaalta me molemmat olemme vakituisessa työssä, meillä on pitkäaikainen vuokra-asunto, johon vauva hyvin mahtuisi, vanhempamme luultavasti tukisivat meitä tarvittaessa... Ajattelen usein, että syntyy niitä lapsia paljon kurjempiinkin oloihin. Jos nyt tulisin raskaaksi, varmasti sopeutuisimme tilanteeseen, vaikka aluksi saattaisimme yllättyä tai järkyttyä.

Ehkäisyn pettämistä pelkään ajoittain enemmän, toisinaan vähemmän. Toisaalta luotan itseeni, mieheeni ja siihen, että elämä kantaa. Kyllä me lapsesta pystyisimme huolehtimaan.

Vierailija
69/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En käytä ehkäisyä . Olisin kyllä hyvin yllättynyt, koska seksiä oli ennen joulua

Vierailija
70/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin periaatteitani abortti luultavasti olisi tehtävä. Täytin 50 syksyllä ja vaihdevuodet selvästi alkaneet. Mies 56 ja hänellä isot lapset. Vaariksi tuloa odottelee. Mulla ei ole omia lapsia. Olisin lähes 70, kun lapsi olisi täysi-ikäinen, ei hyvä.

Vierailija
71/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hankkisin abortin. Ja ehkäisyn pettämistä pelkään asteikolla 1-10 niin sen 10 verran. En halua lapsia nyt enkä koskaan.

Vierailija
72/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ilman muuta. Olen 39 v. kolmen koululaisen äiti, en todellakaan halua enää vauvaa.

Vierailija
73/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi enkä pelkää ehkäisyn pettämistä koska sitä ei ole.

Kolmas lapsi on tervetullut mutta seksiä on niin harvoin että aika epätodennäköistä olisi raskaus.

Vierailija
74/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Olen ollut kaksi kertaa siinä tilanteessa, että ei-toivottu lapsi on tulossa. Toisella kerralla tein abortin. Sen jälkeen minusta tuli hysteerinen ehkäisyn suhteen. Vaikka otan pillerit säännöllisesti, tarkkailen jatkuvasti oireitani ja teen raskaustestin ihan vaan varmuuden vuoksi vähintään kerran kuussa.

Vierailija
75/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin. Ei riittäisi rahat neljänteen lapseen.

Ehkäisyn pettämistä en pahemmin mieti. Turha sitä on mitään pelkoa lietsoa. Jos pettävät niin aina voi tehdä abortin.

Vierailija
76/90 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. En hyväksy aborttia kuin ääritilanteissa eli jos naisen henki tai terveys on vaarassa.

Vierailija
77/90 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehkäisy pettäisi, eli ei johtuisi omasta huolimattomuudesta, niin tekisin. Minulla kaksi pientä lasta, voimavarat eivät riittäisi kolmelle. Eli ennemmin hyvä äiti kahelle (tai no semihyvä :D) kun paska äiti kolmelle.

Vierailija
78/90 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, hyppisin riemusta. En pelkää ehkäisyn pettämistä enkä pelännyt silloinkaan, kun en lasta toivonut.

Vierailija
79/90 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleminen ja lapsen synnyttäminen ovat molemmat pahin painajaiseni, abortti olisi siis itsestäänselvä ja ainoa vaihtoehto. Jos olisin miehen kanssa, pelkäisin ehkäisyn pettämistä 10 verran. Koska olen naisen kanssa, ehkäisyllä ei ole väliä. Tässä tapauksessa raskauden vaaraa kun ei ole.

Vierailija
80/90 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ehkäisyn pettämistä, me ei ehkäistä mitenkään erityisemmin, mutta ei kyllä yritetäkkään lasta.

Pitäisin lapsen, ollaan taloudellisesti hyvin toimeentuleva pariskunta ja naimisissa, lapsia ei ole vielä. Lapsen hankinta ei ole tähän saumaan ajatuksissa, mutta ei se varsinaisesti haittaisikaan.

Tarvitsisi vaan selvittää neuvolassa, milloin raskaus on alkanut ja olenko ehtinyt tehdä sikiölle hallaa koska olen juonut alkoholia reippaasti ja tupakkaakin poltellut tässä muutaman viime viikonlopun aikana.