Kasarimuistelot - peukuttakaa jos muistatte nämä
Keksikää lisää ehtoja 80-luvun juttuja, joilta ei voinut välttyä. Mitä ollaan jo unohdettu? Kuka muistaa vielä vaikkapa banaani- ja mansikkakaktukset?
Kommentit (706)
SYNTAX ERROR! Ne ekat tietokonepelit joita ladattiin kasetilta puoli tuntia ja sitten kun meni joku pieleen (syntax error) niin ei kun uudestaan lataamaan.. puoli tuntia :D
Vierailija kirjoitti:
Käppyräsarviset polkupyörät
Käyrästonga näin pk-seutulaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piipparit ja lällärit loppukasarina! Oli se jännää kuunnella muiden puheita LA-kanavilla ja sitten kun sai oman lällärin, oltiin niin polleaa että :D Ja kundikaverillani oli piippari. Olin itse 16 ja BF viikon kurssin jälkeen 18-vuotiaana vartija. Niillä kaikilla oli piipparit. Steissin akvaariossa hengailtiin ja jos oli asiaa, eikä toinen ollut paikalla, soitettiin johonkin telepalveluun tms. joka piippasi kundikaverin piippariin mitä oli asiaa :D
Anteeksi, mutta mitä ovat piippari ja lälläri? Ikinä kuullutkaan.
Hakulaite ja lyhytaaltoradio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piipparit ja lällärit loppukasarina! Oli se jännää kuunnella muiden puheita LA-kanavilla ja sitten kun sai oman lällärin, oltiin niin polleaa että :D Ja kundikaverillani oli piippari. Olin itse 16 ja BF viikon kurssin jälkeen 18-vuotiaana vartija. Niillä kaikilla oli piipparit. Steissin akvaariossa hengailtiin ja jos oli asiaa, eikä toinen ollut paikalla, soitettiin johonkin telepalveluun tms. joka piippasi kundikaverin piippariin mitä oli asiaa :D
Piippari oli kutsu-/hakulaite, tuttu sairaalasarjoista esmes: https://fi.wikipedia.org/wiki/Hakulaite
ja lälläri LA-radiopuhelin, se tuttu vaikkapa rekkakuskien varustuksista. Ne oli yleisiä Stadissa 80-luvun loppupuolella.
Kylie Minoque, Kim Wilde, Sandra..
Kirjeystävät ja kirjepaperisetit.
Ruokakaupoissa oli kärryt, joita jaksoi työntää ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piippari oli kutsu-/hakulaite, tuttu sairaalasarjoista esmes: https://fi.wikipedia.org/wiki/Hakulaite
ja lälläri LA-radiopuhelin, se tuttu vaikkapa rekkakuskien varustuksista. Ne oli yleisiä Stadissa 80-luvun loppupuolella.
No joo, toi piippari on tuttu amerkkalaisista sarjoista, mutta toi lälläri on ihan outo mulle. Kumpaankaan en törmännyt stadissa tuolloin.
Talvisin pahvit autojen etuosassa oli yleinen näky.
80-luvun alussa oli paperisia pankkikirjoja, joihin merkattiin tilin saldo. Käytettiin myös shekkivihkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupoissa oli kärryt, joita jaksoi työntää ☺
Eikä ollut kaikissa kaupoissa liikkuvaa hihnaa vaan semmonen pyörivä alusta siinä kassan kohdalla. Vauvanvaunut jätettiin kaupan ulkopuolelle (vauva luonnollisesti nukkui niissä vaunuissa).
Vierailija kirjoitti:
Levyraati, Thilia thalia thallallaa, Valehtelijoiden klubi.
Levyraatia nyt on vaikea mieltää sen kummemmin kasarituotteeksi, se kun alkoi jo vuonna 1961 ja kesti vuoteen 2005 asti. Kaksi jälkimmäistä sitten täysin selkeitä kasarituotoksia.
Oli pieniä kuvaputkitelkkareita, joita kutsuttiin matkatelkkareiksi.