Miksi jotkut naiset eivät opettele meikkaamaan yms?
Siis aikuisia naisia, jotka eivät OSAA meikata, nyppiä kulmakarvoja ja laittaa hiuksiaan. Miksi ette opettele?
Kommentit (98)
Naisista sentaan aika moni meikkaa jonkin verran. Enemman ihmettelen, miksi niin harvat miehet vaivautuvat nyppimaan kulmakarvojaan ja opettelemaan meikkaamaan. Sitten viela valittavat, kun eivat kelpaa kenellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ketä varten minun pitäisi meikata? Aviomies minulla on jo, enkä edes halua kaunistautua muita varten. Käytän senkin ajan mieluummin vaikka kirjoittamiseen, luonnossa kävelyyn, askarteluun, sienestykseen, leipomiseen tai pyöräilyyn. Sitä paitsi meikki tuntuu inhottavalta ja luonnottomalta iholla.
Ei mikään ihme et ukkos käy vieraissa jos et ulkonäöstäsi viitti huolehtia!
Tässä on kyllä totuuden siemen. Monikin nainen mainitsi, ettei tarvitse huolehtia ulkonäöstä, kun mies on jo. Miettikää vähän, miltä miehestä tuntuu olla vähemmän arvokas kuin jotkut sinkkuaikojen baaripanot, joita miellyttääkseen oma vaimo tälläytyi tuntikausia.
Mun mielestä on kamalaa jos pitää koko päivä miettiä, että onkos se pakkeli naamassa pysynyt ja aina peilin ohi kulkiessa katsoa miltä näyttää. Ilman meikkiä saa ihan rauhassa hangata silmiä, raapia nenänpieliä yms naaman koskettelua ilman että mitään menee pilalle.
Aika usein näkee meikattuja ihmisiä, joista tulee lähinnä mieleen, että ei olis tonkaan kannattanut yrittää meikata jos noin epämääräinen on lopputulos. Koska itse en osaa ja näyttäisin joltain klovnilta jos yrittäisin, en viitsi edes yrittää. Ei vaan kiinnosta, eikä käytännössäkään ole järkevää. Hirveä kemikaalikuormakin se olis vuosikymmenten aikana.
Vierailija kirjoitti:
Tosi jännä että jokatoisessa kommentissa sanotaan "en meikkaa ja mieskin jo löytyy" tai "mieheni mielestäkin olen kaunis ilman meikkiä".
Mitä hittoa? Jos nainen meikkaa niin silloin hän teidän mielestä tarvitsee miestä, vai?
Minä meikkaan ja mies löytyy. En ole ikinä hänen takiaan meikannut tai jättänyt meikkaamatta. Mielelläni vaan haluan näyttää kivalta. Ja sama vaatteiden kanssa. En pukeudu kenenkaan takia vaan niihin kuteisiin joissa näytän hyvältä ja jotka sopivat minulle.
Itse ainakin mainitsin mieheni sen takia, kun tuolla jotkut kommentoivat että mies sitten pettää jos ei meikkaa. Joo eipä taida :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä paikka kysyä, suurin osa av:sta on meikkivastaista. Meikki on kauheaa pakkelia ja sotamaalausta, täällä kaikki ovat luonnonkauniita, lisäksi av-mamman Mies tykkää enemmän, kun ei ole meikkiä ollenkaan.
Niin ja sit samat mammat sanoo että mies on haukkunut hirveän näköiseksi tai sit ihan jopa käynyt pettämässä 😄
Millä ihmeen logiikalla naisen meikittömyys on syy miehen pettämisiin? Mies on vapaaehtoisesti suhteessa ja on tiennyt suhteeseen alkaessa naisen meikkaamisista tai meikkaamatta jättämisistä. Kukin valitkoon kumppanin omien mieltymystensä mukaan. Toisen mieliksi ei tarvi muokata ulkonäköään,kenenkään.
Aika moni mies ei ole tiennyt suhteeseen alkaessaan, että nainen lopettaa ulkonäöstään huolehtimisen. Minäkin valitsin mieltymykseni mukaisen hoikan ja huolitellun naisen, en pulleaa possunaamaa, mikä siitä muutaman vuoden päästä tuli.
Tunsin muuten itseni todella arvostetuksi, kun minun vuokseni ei tarvinnut panostaa ollenkaan. Baaripanojen vuoksi kannatti aikoinaan tsempata täysillä, minun pitämisekseni ei kannattanut tehdä mitään. Tein tarvitavat johtopäätökset omasta arvostuksestani ja lähdin.
Meikkaan juhliin ja viihteelle. Riittääkö?
Vierailija kirjoitti:
Monikin nainen mainitsi, ettei tarvitse huolehtia ulkonäöstä, kun mies on jo. Miettikää vähän, miltä miehestä tuntuu olla vähemmän arvokas kuin jotkut sinkkuaikojen baaripanot, joita miellyttääkseen oma vaimo tälläytyi tuntikausia.
Minä en ole tälläytynyt ketään varten ikinä ja silti on vientiä ollut. Mies ei ole kohdallani mitään menettänyt sen suhteen. Kun tavattiin olin meikitön, kun rakastuttiin olin meikitön, kun mentiin naimisiin olin silloinkin meikitön ja meikitön olen edelleenkin. Mies ei arvosta minkäänlaista pinnallisuutta eikä kanssani sitä tule liikamäärin saamaan. Jos mieheni pettää, pettää hän ihan muista syistä kuin meikkaamattomuuteni takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ketä varten minun pitäisi meikata? Aviomies minulla on jo, enkä edes halua kaunistautua muita varten. Käytän senkin ajan mieluummin vaikka kirjoittamiseen, luonnossa kävelyyn, askarteluun, sienestykseen, leipomiseen tai pyöräilyyn. Sitä paitsi meikki tuntuu inhottavalta ja luonnottomalta iholla.
Tässä on kyllä totuuden siemen. Monikin nainen mainitsi, ettei tarvitse huolehtia ulkonäöstä, kun mies on jo. Miettikää vähän, miltä miehestä tuntuu olla vähemmän arvokas kuin jotkut sinkkuaikojen baaripanot, joita miellyttääkseen oma vaimo tälläytyi tuntikausia.
En ole nykyistä enempää meikannut nuorempanakaan eikä ole ollut baaripanoja... Sitä paitsi se ettei meikkaa ei tarkoita, ettei huolehdi ulkonäöstä. Pesen hiukset ja kasvot, ja käytän kyllä puuteria ja ripsiväriä. Olen hoikka. Vaatteet ei niin kiinnosta mutta ihan nätit nekin on. Olisi toisaalta hassua, jos olisin hyvin laittautunut samalla kun mieheni kulkee reikäisissä alushousuissa parta sekaisin :D
Ja jos mieheni pettäisi minua meikkaamattomuuden takia niin olisihan se parempi olla ilman sellaista miestä! Miellytän miestäni ihan muulla tavoin kuin meikkaamalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin nainen mainitsi, ettei tarvitse huolehtia ulkonäöstä, kun mies on jo. Miettikää vähän, miltä miehestä tuntuu olla vähemmän arvokas kuin jotkut sinkkuaikojen baaripanot, joita miellyttääkseen oma vaimo tälläytyi tuntikausia.
Minä en ole tälläytynyt ketään varten ikinä ja silti on vientiä ollut. Mies ei ole kohdallani mitään menettänyt sen suhteen. Kun tavattiin olin meikitön, kun rakastuttiin olin meikitön, kun mentiin naimisiin olin silloinkin meikitön ja meikitön olen edelleenkin. Mies ei arvosta minkäänlaista pinnallisuutta eikä kanssani sitä tule liikamäärin saamaan. Jos mieheni pettää, pettää hän ihan muista syistä kuin meikkaamattomuuteni takia.
Mikä siinä on AV:lla, että aina pitää tehdä selvitys omasta tilanteesta, joka on ilmeisen kaukana siitä, mitä tarkoitetaan. Jos et ole tälläytynyt koskaan, niin ei tuossa sinuun viitattu silloin. Ymmärsitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nykyistä enempää meikannut nuorempanakaan eikä ole ollut baaripanoja... Sitä paitsi se ettei meikkaa ei tarkoita, ettei huolehdi ulkonäöstä. Pesen hiukset ja kasvot, ja käytän kyllä puuteria ja ripsiväriä. Olen hoikka. Vaatteet ei niin kiinnosta mutta ihan nätit nekin on. Olisi toisaalta hassua, jos olisin hyvin laittautunut samalla kun mieheni kulkee reikäisissä alushousuissa parta sekaisin :D
Ja jos mieheni pettäisi minua meikkaamattomuuden takia niin olisihan se parempi olla ilman sellaista miestä! Miellytän miestäni ihan muulla tavoin kuin meikkaamalla ;)
Ooh, otat suikkiin ja peppuun. Vinkvink. Ootsä aika rohkee afrodite.
Illalla kun menette panolle ja esiinnyt seksikkäänä vinkkailijana, niin mieti tätä viestiä ja sitä, kuinka pelleltä vinkkailusi muista vaikuttaa.
Se, että nainen ei käytä meikkiä, aiheuttaa kummallista aggressiota miehissä. En ole koskaan käyttänyt meikkiä, enkä käytä. Miehet haukkuvat asiasta jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Se, että ei meikkaa ei tarkoita sitä ettei huolehtisi ulkonäöstään
2. Suuri osa meikkaamattomista ei ole meikannut sinkkunakaan, koska nainen EI meikkaa miesten takia
3. Oma mies ei ole vähemmän arvokas kuin baaripanot, vaikka meikkaaminen parisuhteen myötä olisi jäänyt. Päinvastoin. Tuohan on luottamuksen osoitus miehelle. Nainen luottaa mieheen ja tämän rakkauteen niin paljon, että uskaltaa näyttää hänelle todelliset kasvonsa (sekä kuvainnollisesti että konkreettisesti). Se jos mikä on osoitus miehen arvokkuudesta naisen silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä paikka kysyä, suurin osa av:sta on meikkivastaista. Meikki on kauheaa pakkelia ja sotamaalausta, täällä kaikki ovat luonnonkauniita, lisäksi av-mamman Mies tykkää enemmän, kun ei ole meikkiä ollenkaan.
Niin ja sit samat mammat sanoo että mies on haukkunut hirveän näköiseksi tai sit ihan jopa käynyt pettämässä 😄
Millä ihmeen logiikalla naisen meikittömyys on syy miehen pettämisiin? Mies on vapaaehtoisesti suhteessa ja on tiennyt suhteeseen alkaessa naisen meikkaamisista tai meikkaamatta jättämisistä. Kukin valitkoon kumppanin omien mieltymystensä mukaan. Toisen mieliksi ei tarvi muokata ulkonäköään,kenenkään.
Aika moni mies ei ole tiennyt suhteeseen alkaessaan, että nainen lopettaa ulkonäöstään huolehtimisen. Minäkin valitsin mieltymykseni mukaisen hoikan ja huolitellun naisen, en pulleaa possunaamaa, mikä siitä muutaman vuoden päästä tuli.
Tunsin muuten itseni todella arvostetuksi, kun minun vuokseni ei tarvinnut panostaa ollenkaan. Baaripanojen vuoksi kannatti aikoinaan tsempata täysillä, minun pitämisekseni ei kannattanut tehdä mitään. Tein tarvitavat johtopäätökset omasta arvostuksestani ja lähdin.
Ex-naisesi on onnekas, kun pääsi eroon noin pinnallisesta miehestä. Onneksi suurin osa on parisuhteessa aivan muilla perustein kuin ulkonäön vuoksi.
1. Meikkien kemikaalien pitkäaikaisista vaikutuksista ei ole vielä tarkkaa tietoa.
2. Meikkaustrendit muuttuvat parin vuoden välein, eli aina pitäisi opetella uusi tyyli, ostaa uudet meikit jne.
3. Esim. ripsivärin laittaminen saa mun omat ripset irtoilemaan. Ei sekään ole mikään kiva vaikutus.
4. Näytän nukelta jos meikkaan. Meikkaus vie pois niitä pieniä vivahteita kasvoista, joita ihmisen alitajunta lukee toisen ihmisen käytöksestä. Ihmisten on vaikeampi lukea toisiaan, kun kasvoja peitetään ja luodaan illuusioita milloin mistäkin.
5. Monet miehet toivovat meikkaamattomuutta.
6. Herään jo nyt klo 5 töihin, en jaksa herätä aikaisemmin meikkaamisen takia.
7. Olen pettynyt meikkeihin. Ostin juuri ensimmäistä kertaa voiteen, joka tulisi levittää meikin alle, jonka pitäisi parantaa meikin siloavuutta. Paskapuhetta. Myös se, että puuteri kiinnittää meikin, on jargonia. Tai että kestohuulipunat kestäisivät vaikka juomista. Tai vedenkestävä ripsari ei valuisi tai karisisi pois. Tai hiustenhoitoaine hoitaisi hiuksia. Tai kosteusvoide kosteuttaisi ihoa (voide estää ihon oman veden haihtumisen pois iholta.) Ehkä käytän rahani johonkin muuhun kuin tyhjiin lupauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että nainen ei käytä meikkiä, aiheuttaa kummallista aggressiota miehissä. En ole koskaan käyttänyt meikkiä, enkä käytä. Miehet haukkuvat asiasta jatkuvasti.
Kysy seuraavaksi, miksi nuo haukkujamiehet eivät itse meikkaa. Luettele tarvittaessa muutama paikka, joka tarvitsisi ehostusta heidän naamassaan. Saattaa loppua haukut lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Se, että ei meikkaa ei tarkoita sitä ettei huolehtisi ulkonäöstään
2. Suuri osa meikkaamattomista ei ole meikannut sinkkunakaan, koska nainen EI meikkaa miesten takia
3. Oma mies ei ole vähemmän arvokas kuin baaripanot, vaikka meikkaaminen parisuhteen myötä olisi jäänyt. Päinvastoin. Tuohan on luottamuksen osoitus miehelle. Nainen luottaa mieheen ja tämän rakkauteen niin paljon, että uskaltaa näyttää hänelle todelliset kasvonsa (sekä kuvainnollisesti että konkreettisesti). Se jos mikä on osoitus miehen arvokkuudesta naisen silmissä.
Kolmoskohtahan on mahtava! Täytyy muistaa tuo seuraavalla kerralla, kun en taaskaan vie naista syömään, osta synttärilahjaa, tee illallista tai auta työpulmissa.
"Luotan suhun niin paljon, että uskallan näyttää todellisen itse i sinulle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooh, otat suikkiin ja peppuun. Vinkvink. Ootsä aika rohkee afrodite.
Illalla kun menette panolle ja esiinnyt seksikkäänä vinkkailijana, niin mieti tätä viestiä ja sitä, kuinka pelleltä vinkkailusi muista vaikuttaa.
Haha, no en ota :D Sori jos oli liian rohkeaa. Tarkoitin vain että meillä on kivaa ilman meikkiäkin. En tarkoita välttämättä mitään seksijuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Siis aikuisia naisia, jotka eivät OSAA meikata, nyppiä kulmakarvoja ja laittaa hiuksiaan. Miksi ette opettele?
Miksi pitäisi? Ei mulla ole tarvetta herättää vastakkaisen sukupuolen huomiota kulkiessani kadulla, haluan vaan mennä paikasta a paikkaan b. Mitä ja miksi sun ahteria kaivelee se etteivät kaikki naiset meikkaa? Jotain rahaa nyt näihin "toisten ulkonäkö vie yöunet"-trollauksiin. Ei me täällä olla sun tarpeita varten!
Nuorempana olin poikamaisempi tyttö. Leikkasimpa hiuksenikin ihan lyhyiksi. Meikkausta yritin, mutta siitä jäi aina inhottavat muistot. Äidin meikit olivat ilmeisesti vanhentuneet, ja ripsiväri sai silmät vuotamaan. En voinut käyttää mitään, joten en päässyt oppimaan. Aiemmin olin todella ahdistunut, koska oletin että naisen tulee meikata. Nykyään olen huomannut, että näytän ihan hyvältä tallaisenakin. Muutamat miehet ovat olleet kiinnostuneita kihlasormuksesta huolimatta, eli meikki ei naista tee.
Mieheni tykkää, kun meikkaan. Sanoo että olen nätti muutenkin, mutta se parantaa entisestään. Siksi meikkaankin vain hänelle silloin tällöin. Saa säpinää arkeen. Tapasin hänet ilman meikkejä, eli mies tiesi mitä saa jos minun kanssa alkaa. Mitään ripsiväriä ja huulipunaa kummoisempaa en uskaltaisi käyttää ulkona.
Myöskin, meikitön nainen herättää kiinnostusta vain tietyn tyypin miehissä. Itse en polta, en juo alkoholia olen hiljainen ja vaatimaton. Samoin on mieheni. Hän myös tekee kotitöitä yms. Miehet jotka minusta kiinnostuneita olleet, myöskin enemmän maan läheisiä persoonia. Minkäslainen on aloittaja miehiään?
Ja kehotyypiltäni en ole tukeva. Olen alipainon ja normaalipainon rajamailla.
Nuo kommentit on suunnattu niille harhaisille, jotka luulevat naisten meikkaavan joko saadakseen miehen tai pitääkseen miehensä. Me fiksut todellisuudesta perillä olevat naiset toki tiedämme, ettei meikkaamisella ole mitään tekemistä parisuhteen syntymisen/pysyvyyden kanssa. Me myös tiedämme, että naiset meikkaavat koska itse haluavat, eivät miesten takia.