Miksi jotkut naiset eivät opettele meikkaamaan yms?
Siis aikuisia naisia, jotka eivät OSAA meikata, nyppiä kulmakarvoja ja laittaa hiuksiaan. Miksi ette opettele?
Kommentit (98)
Suomalaisessa vaaleanharmaassa naamassa meikkaaminen ehkä parantaa ulkonäköä, jos on tosi tylsän valju ilman piirtämistä. Jos on luonnostaan tummat ripset, kulmakarvat ja hiukset, niin näyttää ihmiseltä ihan heti herättyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan meikkaamista ja meikkejä. Aamulla päivämeikin tekoon menee alle 10 min, ihmettelen että niin moni ei jaksa tai viitsi sen vertaa opetella ja panostaa. Edes värillinen päivävoide suojaamaan ja kosteuttamaan ihoa. Suomessa meikataan tosi vähän verrattuna muihin vastaaviin maihin.
Minä rakastan kieliä ja kielenopiskelua. Käytän Duolingoon joka päivä vähintään 10 minuuttia ja ihmettelen miksi ihmiset eivät jaksa edes sen vertaa kieliin panostaa. Sehän on kuin peli. Ja aikaa myöten oppii uuden kielen, joka voi auttaa vaikka saamaan uuden paremman työpaikan. Sen lisäksi kielen osaaminen avaa oven uuteen maailmaan ja kulttuuriin.
Ehkä sinä et pidä kielistä etkä halua opiskella niitä. Se, että joku on sinulle hauskaa ja järkevää, ei tarkoita sitä, että se olisi jollekin toiselle tosi ihanaa ja että siihen kannattaisi panostaa.
Olin nuorempana tosi kaunis. Ei ollut tarvetta meikille eikä pitkiä, paksuja, suoria hiuksia tarvinnut kuin harjata. Nyt vanhempana meikkaaminen voisi tehdä terää, mutta ei kiinnosta opetella. Kulmakarvat nypin.
En ole koskaan meikannut. Enkä meikkaa jatkossakaan. Minulta kysytään usein, miten saan kulmakarvani laitettua niin kauniisti. Se on todella helppoa: Ne ovat sellaiset ilman, että niille tekee mitään! Lisäksi minulla on pitkät tummat ja tuuheat ripset. Joskus nuorempana huvikseni laitoin ripsaria. Kaverit eivät huomanneet muutosta ennen kuin sanoin heille. Silloin totesivat: "Ai sulla on ripsaria? Enpä olis huomannut, jos et olisi sanonut" Miksi siis meikata, kun näyttää samalta ilmankin? Joskus laitan kyllä bb-voidetta, mutta sitä en laske meikiksi. Muita tököttejä ihoni ei kestä.
Ja jos on olennaista tietää: Minulla on mies ja työskentelen asiakaspalvelutehtävissä, joissa edustan yritystämme ympäri Suomea. Hyvin on riittänyt tämä luomu-look sekä töissä että kotona.
Miksi pitäisi opetella? Kukin eläkööt miten tahtoo. Kunhan muistettaisiin olla suvaitsevaisia molempiin suuntiin,kenenkään ammattitaito/luonne/teot ei siitä huonone oli sitä meikkiä naamassa tai ei.
Itsekin varmaan saan joskus paheksuvia katseita, kun liikun meikittömänä julkisella paikalla. Aina ei vaan jaksa, vaikka meikkaaminen pääosin ihanaa onkin
eikä ole taidon puutteesta kyse.
T. Kosmetologi
Meikki muuttaa ulkonäköä niin paljon, että en ole koskaan osannut arvioida onko meikkauskokeiluni onnistunut vai tökerö. En kehtaa näyttäytyä julkisesti jos olen räpeltänyt meikkien kanssa.
Monet naiset ovat meikanneet itsensä ihan hirveän näköiseksi. Itse olen mielummin ruma ilman meikkiä kuin rumaksi meikattu. En viitsi nolata itseäni.
Ihailen taidokkaiden meikkaajien taitoja. Olisihan se kiva osata ja tietää mitkä tuotteet ovat laadukkaita ja hyviä.
Tykkään siitä, että peiliin katsoessani näen itseni. Siksi toisekseen minkä tahansa kampauksen tekeminen näihin hiuksiin vaatii puoli pulloa vahvinta muotovaahtoa ja toisen mokoman hiuslakkaa. Niiden avulla kampaus pysyy ehkä 1-2 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Väärä paikka kysyä, suurin osa av:sta on meikkivastaista. Meikki on kauheaa pakkelia ja sotamaalausta, täällä kaikki ovat luonnonkauniita, lisäksi av-mamman Mies tykkää enemmän, kun ei ole meikkiä ollenkaan.
Niin ja sit samat mammat sanoo että mies on haukkunut hirveän näköiseksi tai sit ihan jopa käynyt pettämässä 😄
Vittu teitä harhaisia joita varten naisten muka pitäisi laittautua. Jos nainen on tyytyväinen meikkaamattomuutensa niin se ei kyllä kärpäsen paskan vertaa ole teidän asianne.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan meikkaamista ja meikkejä. Aamulla päivämeikin tekoon menee alle 10 min, ihmettelen että niin moni ei jaksa tai viitsi sen vertaa opetella ja panostaa. Edes värillinen päivävoide suojaamaan ja kosteuttamaan ihoa. Suomessa meikataan tosi vähän verrattuna muihin vastaaviin maihin.
Niin rakastan minäkin, enkä silti ymmärrä miksi mulle kuuluisi tippaakaan se mitä muut tekevät. Annetaan kaikkien olla niin kuin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Väärä paikka kysyä, suurin osa av:sta on meikkivastaista. Meikki on kauheaa pakkelia ja sotamaalausta, täällä kaikki ovat luonnonkauniita, lisäksi av-mamman Mies tykkää enemmän, kun ei ole meikkiä ollenkaan.
Joo siis mikä ihme, että tällaiseen ketjuun vastaavat ovat niitä meikkaamattomia enimmäkseen! Ei tarkoita ettei av:lle kirjoittavista hyvin moni meikkaisi.
Mun mies kyllä tykkää enemmän etten meikkaa, mutta pitää myös meikistäni koska kuulemma teen sen niin hyvin. Pidän meikkaamisesta joten en siitä luovu, vaikka aika monesti olen kuullut että "pitäisi olla meikkaamatta", eli just päinvastoin kuin ketjun aloittaja vaatii. Kaikki vaatiminen on naurettavaa, jos joku tykkää meikata tai olla meikkaamatta niin voisko asiaa vaikka olla täysin kommentoimatta?
Osaatkos sinä (ap) leikata kangasta ja ommella siitä muodikkaita vaatteita? Jos vastaus on EI, niin miksi et opettele? Yksi osaa yhtä ja toinen toista täällä maailmassa. Paljonko muuten älykkyysosamääräsi on ja oletko opiskellut miten pitkälle?
Koska en näytä itseltäni jos meikkaan ja tykkään naamastani kun se on natural ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja sit samat mammat sanoo että mies on haukkunut hirveän näköiseksi tai sit ihan jopa käynyt pettämässä 😄
Jos mies sanoo vaimoaan tai tyttöystäväänsä hirveän näköiseksi, sopii kysyä häneltä miksi hän sitten on näin vastenmielisen henkilön kanssa. Ihan itse on seuransa valinnut, joten turha valittaa. Mies ei ole kumppaninsa arvoinen, jos hän arvostelee tämän ulkonäköä tuolla tavoin. Siinä tapauksessa kumppani on onnekas, jos pääsee eroon tuollaisesta typeryksestä. Sama pätee myös naisiin, jotka arvostelevat miehensä ulkonäköä noin.
Pettäjämies pettää oli naisella meikkiä tai ei. Samoin kuin pettäjä nainen pettää olipa miehellä meikkiä tai ei. Meikki ei takaa uskollisuutta, joten turha vaivautua, jos luulo tuollaisesta on meikkaamisen syynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan kieliä ja kielenopiskelua. Käytän Duolingoon joka päivä vähintään 10 minuuttia ja ihmettelen miksi ihmiset eivät jaksa edes sen vertaa kieliin panostaa. Sehän on kuin peli. Ja aikaa myöten oppii uuden kielen, joka voi auttaa vaikka saamaan uuden paremman työpaikan. Sen lisäksi kielen osaaminen avaa oven uuteen maailmaan ja kulttuuriin.
Ehkä sinä et pidä kielistä etkä halua opiskella niitä. Se, että joku on sinulle hauskaa ja järkevää, ei tarkoita sitä, että se olisi jollekin toiselle tosi ihanaa ja että siihen kannattaisi panostaa.
Jes! Minä myös tykkään sivistää itseäni ja osaan suomen lisäksi kuutta (6) eri kieltä. Sotahistoria on yksi alue, jota tutkin ja joista olen kirjoittanut tutkielmia. Onko sinulla (ap) mitään ns. sivistävää aluetta, jossa olisit pätevä vai jääkö ansiosi meikkauksen tasolle?
Tosi jännä että jokatoisessa kommentissa sanotaan "en meikkaa ja mieskin jo löytyy" tai "mieheni mielestäkin olen kaunis ilman meikkiä".
Mitä hittoa? Jos nainen meikkaa niin silloin hän teidän mielestä tarvitsee miestä, vai?
Minä meikkaan ja mies löytyy. En ole ikinä hänen takiaan meikannut tai jättänyt meikkaamatta. Mielelläni vaan haluan näyttää kivalta. Ja sama vaatteiden kanssa. En pukeudu kenenkaan takia vaan niihin kuteisiin joissa näytän hyvältä ja jotka sopivat minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen logiikalla naisen meikittömyys on syy miehen pettämisiin? Mies on vapaaehtoisesti suhteessa ja on tiennyt suhteeseen alkaessa naisen meikkaamisista tai meikkaamatta jättämisistä. Kukin valitkoon kumppanin omien mieltymystensä mukaan. Toisen mieliksi ei tarvi muokata ulkonäköään,kenenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vittu teitä harhaisia joita varten naisten muka pitäisi laittautua. Jos nainen on tyytyväinen meikkaamattomuutensa niin se ei kyllä kärpäsen paskan vertaa ole teidän asianne.
Ne naiset ovat ns. kanoja, jotka kuvittelevat, että joku meikki on parisuhteen ainoa koossapitävä voima. Kunhan ikää tulee lisää, niin jospa viisastuisivat. Valitettavasti vain kaikki eivät viisastu koskaan.
En ymmärrä miksi se ketään (esim. aloittajaa) haittaa, jos joku ei tunne tarvetta meikkaamiselle. Jos joskus näytän väsyneeltä kun vilkaisen peiliin niin ei sillä ole minulle väliä. Ulkonäkö ei ole niin tärkeä asia minulle ja useimmiten naamani on mielestäni muutenkin ihan ok. Eikä minua haittaa jos muut meikkaavat, kivahan se on jos tykkää näyttää nätiltä :)
N27 joka vastasi aiemmin