Tohtori tylynä opiskelijoista: "Haluavat maksattaa muilla"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701282200061462_uu.shtml
Onko tuossa joku pahasti pieleen mennyt kauneusleikkaus?
Kommentit (332)
Mitäpä muutakaan voisi kovien arvojen kannattajan ja yltiökunnianhimoisen uraohjuksen suusta tullakaan. 'Elä ja anna toistenkin elää' lienee hänelle täysin tuntematon käsite.. Jos et ole yhtä kovapintainen menestyjä kuin setä itse, olet täysi nolla :D
Nyt kyllä kuulostaa niin kokoomuslaiselta kuin vain ikinä voi olla. "MINÄ pystyin tekemään asian x, joten muutkin pystyvät"
Mitä ihmettä nyt taas. Tohtorin mielestä siis muut ryhmät (työttömät, eläkeläiset..) ovat oikeutettuja inhimilliseen perustoimeentuloon, mutta opiskelijat eivät. Miksei eläkeläisen ja työttömienkin sitten kuulu mennä töihin samalla kun nostaa tukia? Eikun hehän ovatkin elämäntilanteen takia siihen kykenemättömiä. Kuten opiskelijatkin.
Opiskelijat tekevät jo kokopäivätyötä opinnoissaan. Sillä erotuksella työelämästä, että kotiin päästyään koulutöitä on pakko jatkaa ja sen jälkeen vielä mahdollisesti lähdettävä töihin, jotta olisi varaa vuokraan.
Tämä opiskelijoiden kyykyttäminen on Suomessa todellinen häpeäpilkku. 530 €/kk on järjettömän vähän ja siitä vielä kehdataan leikata. Yök
Olen Aalto-yliopistossa maisteriopiskelija ja käyn samalla kokopäivätöissä. Ihan rentoa ollut, joten proffahan puhuu asiaa!
Tämä on sitä kuuluisaa minä,minä,minä -ajattelua. Siitähän hyvä soppa tulee, kun elämä on pelkkää suorittamista. Aika velho saa olla, että on kokopäiväisesti töissä ja vielä opiskele esim. yo:lla.
Miksi jonkun tuntemattoman proffan mölinät nostetaan uutisotsikoihin? Noita kaikenmaailman huuhaaprofessoreita on nykyään kuin sieniä sateella. Ei niiden mielipiteet ketään kiinnosta.
Taitaa ottaa koville kun joku näyttää että valituksille ei olekaan niin paljoa katetta.
Sen sijaan että petrattaisiin omaa asennetta aletaan ulista. Niin tuttua... huoh.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun tuntemattoman proffan mölinät nostetaan uutisotsikoihin? Noita kaikenmaailman huuhaaprofessoreita on nykyään kuin sieniä sateella. Ei niiden mielipiteet ketään kiinnosta.
Ai joo, eihän se edes ollut proffa, vaan ihan tusinatohtori.
Vierailija kirjoitti:
Olen Aalto-yliopistossa maisteriopiskelija ja käyn samalla kokopäivätöissä. Ihan rentoa ollut, joten proffahan puhuu asiaa!
Et taida olla teknillisen fysiikan tai tietotekniikan puolella
Mitä ne köyhät valittaa, olenhan minäkin rikas. Omaa syytään ovat köyhiä prkl.
t. kokoomuslainen
No huh huh. En minä halua olla mikään supersuorittaja ja ura ennen kaikkea -ihminen. On olemassa muitakin arvoja kuin rahan, maineen ja titteleiden perässä juokseminen. Mutta sitähän ei tämä herra tule ikinä ymmärtämään tai käsittämään.
Opiskelu on yhtä ryyppäämistä. Jos joku vielä nelikymppisenä miettii gradun aihetta niin vituiks on mennyt. Ja tätä mallia pitäis yhteiskunnan elättää?
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä muutakaan voisi kovien arvojen kannattajan ja yltiökunnianhimoisen uraohjuksen suusta tullakaan. 'Elä ja anna toistenkin elää' lienee hänelle täysin tuntematon käsite.. Jos et ole yhtä kovapintainen menestyjä kuin setä itse, olet täysi nolla :D
Mutta eikös tämä setä ole siellä tehottomassa suojatyöpaikassaan edelleen?
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. En minä halua olla mikään supersuorittaja ja ura ennen kaikkea -ihminen. On olemassa muitakin arvoja kuin rahan, maineen ja titteleiden perässä juokseminen.
Onko? Mitä muka?
t: kokoomuslainen
Minusta todellista Minä, minä, minä-ajattelua on se, että saa ilmaiset opinnot, ilmaisen perustoimeentulon ja sen päälle vielä ruikuttaa, että ei riitä, haluan lomaa ja matkoille ja lisää rahaakin. Opiskelija panostaa itseensä ja omaan tulevaisuuteensa!
Olin itse töissä 3+ päivää viikossa jo toisen opintovuoden keväästä alkaen ja valmistuin 4,5 vuodessa ja hyvin onnistui.
Yleensä siellä "opiskeljaörvellyksessä" luodaan niitä arvokkaita verkostoja, joiden avulla sitten myöhemmin voi edetä uralla.
Millaisella aasinsillalla ajattelit yhdistää laiskat, ahneet ja tehottomat opiskelijat ja kauneusleikkaukset?