Onko miehen hyvä äitisuhde turn off?
Mitä mieltä olet miehestä, joka joka päivä käy äidillään kahvilla rupattelemassa sekä viikonloppuisin syömässä?
Kommentit (107)
Tyhmä kysymys tyhmältä kysyjältä.
Mitä pahaa siinä on?
Pitäiskö sun vuoksi laittaa välit poikki kaikkiin miehen sukulaisiin?
Hyvä asia on jos äidin kanssa ovat hyvät välit, mutta se ei tarkoita että joka päivä pitäisi nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on?
Pitäiskö sun vuoksi laittaa välit poikki kaikkiin miehen sukulaisiin?
siis olen tuo mies ja eräs nainen piti sitä tosi outona.
Niin kuin mies kohtelee äitään, niin hän myös kohtelee sinua 20 vuoden kuluttua. Ja nainen isäänsä.
Hyvä suhde äitiin on positiivinen asia. Toki toivon, että parisuhteen vakiintuessa vierailut äidin luona eivät mene pariskunnan omien menojen edelle, ja että puolisosta tulee se ykkösnainen.
Mun isä kävi lapsuudessani JOKA PÄIVÄ vanhemmillaan. Kokoontuivat joka juhlaksi myös sinne sisarustensa kanssa (5kpl) ja lapsineen. Me ei oltu ikinä kauaa koska äitiä hävetti se, että "vanha nainen siellä meitä hoivaa". Äitin mielestä koko kuvio oli/on outo. Itse eivät ole niin läheisiä sisarustensa kanssa. Mutta kyllä sivusta katsoneena on se ehkä vähän turn off jos kaiken äidilleen kertoo ja siellä yhdessä puidaan asioita jotka ei sinne kuulu...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asia on jos äidin kanssa ovat hyvät välit, mutta se ei tarkoita että joka päivä pitäisi nähdä.
Samaa olin tulossa vastaamaan. Mielummin hyvät välit kuin huonot. Jos vanhempiin on huonot välit, niin se olisi minulle turn off.
Olen vanhempieni kanssa hyvissä väleissä ja soittelemme toisillemme kerran viikossa, joskus parikin. Varsinkin isäni on minulle läheinen. Vanhempani eivät ole enää nuoria, joten olen yrittänyt kysellä heiltä heidän historiastaan ja tietenkin myös minun lapsuudestani. Juttelemme myös kaikkea muuta ja siinä vierähtää helposti tunti puhelimessa.
Eikö täällä aina toitoteta, että suomalaisten pitäisi olla sosiaalisempia, mutta kun joku toteuttaa sitä niin se on pahasta. Pitäisikö se aika olla sitten yksin??
Hyvät välit äitiin on hieno juttu. Mun mielestä se ei vaan tarkoita sitä, että joka päivä pitäisi kyläillä. Parisuhde ja oma perhe pitäisi olla ykkösenä ja luulisi että jos näin on, niin joka päivä ei ennätä vierailemaan. Aina voi soitella ja varmaan riittää mainiosti jos pari kertaa viikossa käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on?
Pitäiskö sun vuoksi laittaa välit poikki kaikkiin miehen sukulaisiin?siis olen tuo mies ja eräs nainen piti sitä tosi outona.
Eiköhän tämä naikkonen ollut itse outo monellakin tapaa.
Mulla on ollut ajoittain vähän liiankin tiiviit välit äitiini. Liiallisuuksiin mennessään se äidin kanssa jaaritteluun käytetty aika on poissa sekä minun että äidin muusta ihmissuhdeajasta.
Hyvät välit ovat hyvä homma, mutta ap... Jos olisimme treffeillä, toi ominaisuus olis iso ruksi kohtaan EI JATKOON.
Tietty jos äiti on menehtymässä parin vuoden sisään ja tieto tulee lääkäreiltä, niin täysin eri asia.
Jotkut ovat mammanpoikia hamaan loppuun saakka, parisuhteen kannalta huono asia.
Äidit ei mielellään luovuta "ykkösnaisen" asemaa, poikansa elämässä. Tyhmyyksissäni teininä aloin oleilemaan pojan kanssa, jonka äiti oli tällainen hirmuhallitsija. Poika teki kaiken niin kuin äiti käski. Jos ei tehnyt, niin se oli tämän äidin mielestä mun syy. Poika ei nähnyt mitään vikaa kultaisessa äidissään, vaan tämä oli vaan niin huolehtivainen. Äiti soitti joka päivä pojalleen, että mitä hän on syönyt, ja onko syönyt tarpeeksi. + tietenkin, että onhan pukenut pipot ja hanskat ym. Katselin tätä 30 vuotiaaksi asti, ja tajusin hullu silloin vasta lähteä. Nyt hmm...mies on 56v ja yllätys yllätys, ihan peräkamarin poikanana vanhempiensa nurkissa asunut 20 vuotta. Äiti on varmaan tyytyväinen.
Ei ole tuen off jos äiti on kiva ja täyspäinen eikä tuijota autosta treffipaikan ulkopuolella niin kuin joku tuolla kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät välit äitiin on hieno juttu. Mun mielestä se ei vaan tarkoita sitä, että joka päivä pitäisi kyläillä. Parisuhde ja oma perhe pitäisi olla ykkösenä ja luulisi että jos näin on, niin joka päivä ei ennätä vierailemaan. Aina voi soitella ja varmaan riittää mainiosti jos pari kertaa viikossa käy.
Jos mies on sinkku ja aikaa riittää, niin ilman muuta voi kyläillä vaikka joka päivä. Sitten kun löytyy parisuhde ja tulee perhettä, vierailujen on syytä vähentyä. Fiksu äitikin kyllä ymmärtää tämän.
Luulin vuosia, että hyvän äitisuhteen omaavat miehet ovat jotensakin vässyköitä. Kahden epäonnistuneen liiton myötä olen huomannut, että juuri tuo huono äitisuhde kummitteli miehissäni, näkyen mm. empatiakyvyttömyytenä ja ymmärtämättömyytenä lasten kasvatuksessa äiti-poikasuhteeseen. En nyt tahdo yleistää, mutta jos nyt valitsisin kumppania ja lasteni isää uudelleen, niin kiinnittäisin huomion siihen, miten kohtelee äitiään. Toki parisuhteessa täytyy muistaa irtaantua äidistä sen verran, että kumppani nousee ykköseksi tai ainakin uskoo nousseensa. Fiksu äiti ymmärtää tämän, eikä roiku pojassaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olet miehestä, joka joka päivä käy äidillään kahvilla rupattelemassa sekä viikonloppuisin syömässä?
Siis tuohan ei tarkoita hyvää äitisuhdetta!
Aikuisen pojan ja hänen aikuisen äitinsä hyvä suhde ei todellakaan ole turn-off, mutta tuohan vaikuttaa siltä, että napanuora on kiinni, ja silloin suhde ei ole normaalilla tavalla hyvä.
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi tuota hyväksi äitisuhteeksi, sehän on vielä ihan äitilapsi suhde.
Mieheni ei käy äitiään katsomassa kuin pari kertaa vuodessa, mutta joka kerta vie kukkia tai ainakin hautakynttilän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan ei tarkoita hyvää äitisuhdetta!
Aikuisen pojan ja hänen aikuisen äitinsä hyvä suhde ei todellakaan ole turn-off, mutta tuohan vaikuttaa siltä, että napanuora on kiinni, ja silloin suhde ei ole normaalilla tavalla hyvä.
En tiedä mitä kuvittelet kahvittelun sisältävän, mutta eiköhän töiden jälkeen kupposelle pysähtyminen äidin luokse abc sijaan ole eri asia kuin , että olen napanuoralla äidissä kiinni ja puhuisimme jotain äitikulta ja pieni honeypooh juttuja?
ap
Nabanuora yhä ehjäx